رواية نور الاعمى الفصل العاشر 10 بقلم تارا
رواية نور الاعمى الفصل العاشر 10 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة تارا رواية نور الاعمى الفصل العاشر 10 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نور الاعمى الفصل العاشر 10 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نور الاعمى الفصل العاشر 10
رواية نور الاعمى الفصل العاشر 10
ملك بتوتر: انا عارفه دي تبقي مين
حسناء بعصبية: ملاااااك
ملك بخوف: ماما
يزن: في اي يا طنط ليه مش عايزه تقولي لينا مين دي
حسناء بعصبية: الكل هيعرف في الوقت المناسب
زين بعصبية وصوت عالي: ومتي بقا الوقت المناسب دا ولا كمان مش من حقي اعرف مين اللي ادبست فيها عشان خاطرها لاغيتي وجودي ولا كأن دي حياتي مش كفايه لحد هنا ولا اي ولا لسه في حاجه عملتيهاش عشان تدمري وجودي ما في الاول وفي الاخر انا مش ابنك ولا اي يا حسناء هانم
حسناء ضر*بت زين بالقلم زين حط ايده علي خده بصدمه
حسناء بعصبية اكبر : اخرس انت ازاي تقولي كده ومن متي بتفكر كده هاااا اه انا مش مامتك بس بحبك اكتر من عيالي اللي من بطني وانت عارف كده كويس يا زين باشا
ومسكت ايد وملك وشدتها: يلا قدامي
حسناء وملك مشيوا من اوضه زين
يزن بعصبيه : انت ازاي قولت لها كده ازاي طاوعك قلبك تقول لها حاجه زي كده وانت عارف ومتاكد انها عمرها ما فرقت بينك وبين احمد وملك بالعكس دا بتحبك اكتر دي يا زين طنط حسناء اللي ربتنا اللي بتقول زين وبس ليه عملت كده بكلامك دا حسستها فعلا انها مش مامتك تخيل شعورها اي دلوقتي
زين ساكت ومصدوم بس مش عشان حسناء ضر*بته مصدوم هو ازاي يقول لها كده ازاي فكر بالطريقه دي وكلام يزن زود عليه
يزن حضن زين بعد ما شاف حالته دي
يزن بتنهيده: خلاص يا زين اهدي وروح صالحها متسبهاش تنام زعلانه
زين بحزن: انا والله ما عارف قولت كده ازاي انا في حياتي ما فكرت بالطريقه دي انا بعتبرها كل حاجه ليا بس مش عارف ازاي قولت كده والله يا يزن مكنتش قاصد ولا عارف انا قولت كده ازاي
يزن: اهدي يا زين اهدي طنط حسناء اكيد عارفه انك مكنتش تقصد تقول لها كده بس برضو كلامك كان تقيل وصعب عليها .
زين: عارف عارف خدني ليها
في الاوضه اللي فيها نور حسناء اخدت ملك هناك
حسناء بعصبية: انتي كنتي هتعملي ايه انا مش نبهت عليكي متقوليش لحد
ملك: يا ماما هو من حقه يعرف
حسناء: وانا قولت هقوله في الوقت المناسب
حسناء داخت وقعدت علي الكرسي
ملك بخوف قربت عليها وقعدت عند رجلها: ماما انتي كويسه
حسناء بصوت واطي: نحن مراقبين مش هينفع حد يعرف ان يزن وزين عرفوا لحد ما تيجي سيا وتكون في امان هنا
ملك بذكاء وخوف مصطنع: طيب اطلب الدكتور شكلك تعبان
حسناء: انا كويسه دخت شويه
زين بحزن: ماما
حسناء قامت راحت له ومسكت ايده
حسناء: انت كويس
زين باس ايدها: حقك عليا انا والله ما عارف قولت كده ازاي انتي عارفه غلاوتك عندي
حسناء: وانا عمري ما زعل منك انت يا زين انت اخر واحد ممكن ازعل منه
وخدت بالها من يزن المصدوم وباصص علي نور هي بصت علي النور كان الماسك علي وشها
حسناء بتوتر: مالك يا يزن مالك
يزن: أحم لا ماليش هي دي نور
حسناء بتوتر اكبر: ايوا
يزن: ممكن اشوفها
ملك متدخله: لا مش ممكن لاني بغير هههههه
حسناء وزين: ههههههه
يزن بضحك: بتغيري مره وحده ههههه
ملك: ايوا
حسناء بضحك: خلاص بقا يا يزن لما تنام نور تعالي شوفها هههههه
يزن بضحك: حاضر هتنامي امتي يا ملك بقا
ملك: لا ما هو انا مش هنام انهارده
زين بضحك: هههههه خطه متخرش الميه تعالي ياعم وديني اوضتي
يزن اخد زين ومشي
ملك بضحك: اي خدمه
حسناء باست رأسها: الله يبارك لي فيكي
ملك: بس ازاي الشبه دا يا ماما دا مافيش فرق
حسناء: لا فيه نور اخدت عيون مصطفي لونها اخضر وسيا اخدت عيون حبيبه عسلي فاتح وكمان سيا عندها وحمه في قدم رجلها من تحت
ملك: ياااااه كله دا دا انتي ناقص تقوليلي فصيله دم كل وحده فيهم
حسناء: انتي مش عارفه انا قابلت نور ازاي اصلا ودا السبب اللي خلاني اعرف الفروق دي
ملك: طيب تمام بابا دلوقتي زعلان ومضايق منك اوي
حسناء: سيبك انتي من دا كله انا مسلمتش عليكي لحد دلوقتي واخدتها بالحضن
حسناء بضحك صوت واطي: يعني مشي عليكي اللي عمله
ملك بصدمه: متهزريش
حسناء طلعت من حضن ملك: انتي كنتي وحشاني بشكل واي يابت الحلاوة دي لا انتي نشوف لك عريس
ملك بضحك: والله انا ما ابغي غير واحد بس استحي اقول اسمه
حسناء: اكيد طبعا تستحي تقولي اسمه ولكن متتكسفيش تقولي كده قدام مامتك ونعم التربيه وبعدين ابغي اقولك اننا كلنا عارفين اسم الواحد دا بس نستحي نقول
ملك انفجرت في الضحك:هههههههه يا ماما هههههههه
حسناء: اضحكي ياختي هتضحكي اكتر لما ابوكي يطلقني
احمد من وراهم: شكلك راحت عليكي فعلا وهيطلقك
حسناء: يابن ال بتفول عليا
احمد: اومال بعد اللي حصل تحت دا عايزه يجي يبوس راسك ويقولك جدعه انك عملتي كده دا الراجل كان هيروح فيها يا وليه
حسناء: متهيألى أنتوا الاتنين نفس التربيه
احمد وملك في نفس الصوت: تسلمي يا ست الكل
عند نور كانت سامعه صوت بس مش عارفه تميزه كانت حسه بطاقه ايجابيه وراحه وهي سمعاهم بيتكلموا كانت حاسه بشعور مختلف فتحت عينيها شافت شخصين واحد لابس نضاره والتاني ماسكه بيتكلموا مع ستين بس مش عارفه مين دول وبعد ما مشيوا دخل الشخص دا اللي بتشبه عليه كانت مستغربه المكان والأجهزة والماسك اللي حطاه
نور بألم: ااااه انا فين
حسناء بصت لها وراحت لها هي وملك واحد
حسناء: نور انتي كويسه
نور بدموع والم : لا مش كويسه حسه بوجع رهيب في جسمي كله اااااه مش قادره مش قادره
ملك لأحمد: احمد بسرعه روح علي اوضتي في الدرج اللي بحط فيه ادواتي الطبيه في بوكس ابيض هاته
( ملك دكتوره وكانت برا بتدرس خلصت خمس سنين طب وفاضل لها سنتين الامتياز وقررت تاخدهم في القاهره )
احمد راح يجيب زي ما قولت له ملك
ملك لنور: اهدي يا حبيبتي اهدي متخفيش نحن معاكي
نور بالم: مش قادره مش قادره اديني اي مسكن بالله مش قادره حسه بالم فظيع
احمد جه وادي البوكس لملك وملك حطت مسكن في حقنه وادته لنور عشان يهدي معاها
نور بعد شويه هديت وراحت في النوم تاني
ملك بحزن: كتر خيرها انها تحملت دا كله ربنا يشفيها
حسناء بحزن شديد عليها: استحملت كتير في حياتها انا مش عارفه لولا اني شوفتها صدفه كانوا عملوا اي فيها ولا الحر*بايه امها ربنا ياخدها
احمد: بس يا ماما ازاي عرفتي تجيبيها هنا كان لسه بدري انها تطلع
حسناء افتكرت ازاي جابتها وابتسمت: هقولك
عند سيا كانت بتكلم صاحبتها يارا في الفون
سيا: اهدي يا يارا متعمليش في نفسك كده الحاجات دي نصيب
يارا ببكاء: مش قادره اصدق ان بعض حبي دا كله له راح خطب انتي متخيله انه خطب سيا انتي مش عارفه انا حسه بأي دلوقتي انا بموت
سيا بخوف علي صحبه عمرها: يارا اهدي انا جايه لك حالا
يارا: ماشي وقفلت معاها
سيا بخوف علي يارا: بابا انا رايحه ليارا لأنها تعبانه اوي
مصطفي بقلق: ليه مالها
سيا: مش عارفه انا هروح اشوفها
مصطفي: طيب يلا انا جاي معاكي نطمن عليها
سيا: ماشي يا بابا يلا
سيا ومصطفي طلعوا في العربيه وبعد ربع ساعه وصلوا ليارا بس بعد فوات الأوان لقيوا يارا قاط*عه شريينها
سيا بصريخ: يارااااا
مصطفي بقلق وخوف وصوت عالي: اكتمي الجرح بسرعه
سيا كانت بتبكي ومنهاره وجنبها ام يارا وباباها
مصطفي بصوت عالي : سيااا ردي عليا اكتمي الجرح ممكن نلحقها يلاااا
سيا سمعت كلمه ممكن نلحقها وفاقت ومسكت قماشه وربطت ايد يارا ومصطفي شالها ونزل بيها بسرعه ووراه سيا ام أهل يارا كانوا في عالم تاني كانت اعصابهم بايظه مش عارفين عملوا اي
مصطفي وسيا اخدوا يارا بسرعه علي المستشفي ويارا دخلت العمليات
مصطفي بقلق: سيا انتي كويسه
سيا وهي بتبص علي دم يارا اللي بقي في هدومها
مصطفي مسك سيا وهزها: سيا ردي عليا انتي كويسه
سيا مره وحده اغمي عليها ومصطفي مسكها
مصطفي بصوت عالي : عايز دكتور بسرعه
جوا ممرضين واخدوا سيا علي غرفه للكشف وبعد شويه الدكتور كان كشف عليها
مصطفي بقلق وخوف: طمني يا دكتور مالها بنتي
الدكتور : متقلقش يا مصطفي بيه هي كويسه بس اغمي عليها اثر الصدمه والخوف
مصطفي: هتفوق امته
الدكتور: انا ادتها مهدأ ونص ساعه وهتقوم الف سلامة عليها بعد اذنك
الدكتور مشي ومصطفي دخل لسيا
مصطفي مسك ايدها بحزن: الف سلامة عليكي يا حبيبتي
الدكتور المسؤول عن حاله يارا: مصطفي بيه فين أهل المريضه بسرعه المريضه خسرت دم كتير محتاجين ننقل لها دم
مصطفي بخوف عليها: حاضر حاضر
وطلع فونه واتصل علي كرم والد يارا
مصطفي:الو
كرم بتوهان: الو
مصطفي: كرم لو سمحت امسك نفسك مش كده وتعالي علي المستشفي بسرعه محتاجين ننقل دم ليارا البنت هتروح مننا يلا بسرعه
كرم قفل معاه
كرم: يسرا يلا بسرعه عايزين ننقل دم ليارا
يسرا ببكاء وانهيار: بنتي هتروح مني بنتي لااا
كرم بقوه: يسراااا مافيش وقت لازم نروح المستشفي يلااا ومسكها من ايدها وشدها
وفي عشر دقايق وصلوا والممرضين اخدوا عينات دم منهم عشان يعرفوا مين نفس ذمره دمها
بعد شويه الممرضه: فين الأستاذ كرم
كرم: انا اهو
الممرضه: ممكن تتفضل معانا هناخد دم من حضرتك
كرم بعمليه: طيب يلا بسرعه بالله عليكم
الممرضه اخدت كرم عشان ينقلوا دم ليارا
سيا فاقت: اااه انا فين
الممرضه: الحمدلله علي سلامتك
سيا افتكرت اللي حصل وبقت تبكي
الممرضه: اهدي لو سمحتي
سيا ببكاء: يارا فين يارا
سيا بصوت عالي: يارااااااا
مصطفي سمع صوتها وراح لها بسرعه
مصطفي بقلق: اهدي يا حبيبتي متخفيش يارا هتكون كويس ودلوقتي عمو كرم دخل ينقل لها دم وهتكون كويسه
سيا ببكاء: طب انا عايزه اشوفها
مصطفي : مينفعش هي لسه في العمليات لما تطلع هدخلك ليها
سيا مسكت ايد مصطفي : هي هتكون كويسه صح
مصطفي: اكيد يارا قويه وهتقوم لنا بالسلامه بس انا اللي مستغربه هي ليه عملت كده
سيا بتوتر: مش عارفه المهم دلوقتي يا بابا تقوم لنا بالسلامه فين طنط يسري
مصطفي: برا اهي تعالي اقف جنبها
سيا: حاضر
سيا قامت وتمالكت نفسها عشان يسري ووقفت جنبها في اكتر وقت هي محتاجه حد يقف جنبها
عند صفاء في شخص زارها في المستشفي
صفاء: الباشا بنفسه هنا
المجهول: مكنش ينفع ما اجيش
صفاء: كتر خيرك يا باشا
المجهول: هتطلعي من هنا متي
صفاء: بعد بكره
المجهول: اممم طيب مجرد متطلعي انتي عارفه هتلقيني فين
صفاء: عارفه يا باشا
المجهول: هنبدأ خطتنا علي طول وهنبدأ ب يزن
صفاء: بس دا مش اتفقنا
المجهول: لازم احسر مصطفي علي ابنه واوجع قلبه زي ما وجع قلبي
صفاء: تمام يا باشا اللي تشوفه نبدأ ب يزن بس لازم تعمل حسابك يزن مش ساهل
المجهول: يزن دلوقتي مكسور بسبب اللي حصل لزين كان معتبره قوته دلوقتي بقي ضعيف فريسه سهله
صفاء: تمام اي الخطه
المجهول: هقولك بس مش هنا لما تخرجي من هنا
صفاء: تمام وانا فهمت مايا تعمل اي متخفش كله هيكون في صالحنا
المجهول: تمام همشي انا دلوقتي ونتقابل تاني لما تخرجي
صفاء: ماشي
المجهول ده طلع من القسم ووقف قدام بابه وولع سيجاره
المجهول وهو بينفخ الدخان: انتقامي هيبدأ يا مصطفي انت ومحمد وهوريكم ازاي تعملوا فيا انا كده وطبعا مش هنسي حبيبه القلب حسناء
للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا