رواية غرام رحيم غرام ورحيم الفصل السابع عشر 17 بقلم فرح الكساس

رواية غرام رحيم غرام ورحيم الفصل السابع عشر 17 بقلم فرح الكساس


رواية غرام رحيم غرام ورحيم الفصل السابع عشر 17 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزه فرح الكساس رواية غرام رحيم غرام ورحيم الفصل السابع عشر 17 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهيررواية غرام رحيم غرام ورحيم الفصل السابع عشر 17 بقلم فرح الكساس حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غرام رحيم غرام ورحيم الفصل السابع عشر 17

رواية غرام رحيم غرام ورحيم بقلم فرح الكساس

رواية غرام رحيم غرام ورحيم الفصل السابع عشر 17

غرام بتفاجأ: ناديه؟ 
ناديه: ناديه علي طول كدا  
غرام: اصل استغربت انك هنا بس اكيد جايه رحيم.. عموما هو مش هنا دلوقتي بس اتفضلي لحد ميجي مش هيتأخر 
ناديه: انا مش جايه لرحيم انا جيالك انتي وكويس انه مش هنا عشان عايزاكي في موضوع مهم
غرام بستغراب: جيالي انا؟ وكمان موضوع مهم؟؟ 
ناديه: ايوا 
غرام: خير اي هو الموضوع 
ناديه: انا عارفه انك انتي ورحيم جوازكو كله تمثيل 
غرام: ومين ق..... وبتقاطعها
ناديه: متقنعنيش انكو متجوزين عن حب مثلا ف يومين؟ 
غرام بإرتباك: اصل.. يعني.. 
ناديه: ششش انا عارفه سبب جوازك من رحيم 
غرام بصدمه: عارفه؟؟ 
ناديه بضحكه سخريه: طبعا انتي فكراني مش داريه بحاجه؟.
غرام: عارفه اي!! 
ناديه: انك متجوزه عشان الفلوس طبعا
غرام بإرتياح: انا مش هقعد اشرحلك تاني واقولك لا وبتاع والكلام ده كله لان انتي مش هتتفهمي او تتقبلي ولا كلمه فا مش هتعب نفسي معاكي... انا هنزل خدي راحتك لو عايزه تقبلي رحيم 
ناديه وبترفع رأسها بشموخ: هديكي 20 مليون 
غرام بتقف لحظات وكانت عنيها مدمعه بتغمض عنيها وبتاخد نفس عميق وبتتسم وبتتلفتلها 
ناديه: اي رايك مبلغ حلو اويي مش كدا؟.... المبلغ ده كافي يعيشك حياه مكنتيش تتخيليها ولا في احلامك كمان 
غرام بترفع حاجبها الاتنين : تصدقي صح مبلغ انا مكنتش اتخيله حتي 
ناديه: يعني موافقه.. بس في مقابل
غرام: واي هو المقابل؟ 
ناديه: انك.....وبتقاطعها 
غرام بإبتسامة بارده: استني انا اكمل... المقابل هو اني اسيب رحيم وامشي ومش بس كدا واكرهو فيا عشان يكرهني وميفكرش يرجعلي تاني مش كدا؟ 
ناديه: طب وفرتي عليا ها موافقه؟ 
غرام بضحك: ده سؤال طبعا لأ...وبتضحك اكتر انتي عارفه المشهد ده اتعمل في كام فيلم ومسلسل و روايات ماتعديش كتير اوي.. وطبعا البطله بتوافق عشان مصلحه البطل..ثم الابتسامه بتختفي... بس احنا في واقع يناديه هانم ولا فيلم ولا روايه وهقولهالك للمره الاخير  وانا بحب رحيم بجد وده اذا صدقتي او لأ دي مشكلتك انتي بقا ومهما حصل ومهما يحصل انا مش هبعد عن رحيم تمام وخلي فلوسك معاكي احتمال تحتاجيها بعدين.. وعايزه انصحك نصيحه اعتبريها نصيحه لله... مش عشان القدامك مثلا مستواي اقل منك ومحتاج يبقا تقدري تشتري بالفلوس لان مش كل حاجه تقدري تشتريها بالفلوس 
ناديه بعصبيه: انا عرض عليكي عرض لو قعدي تشتغلي ليل نهار متقدريش تعملي نصه حتي 
غرام بإبتسامة: مش مشكله معايا جوزي حبيبي كل ال انا عايزه بيجبهولي ومن قبل مقول حتي عايزه دي 
رحيم وكان واقف علي الباب بره وسامع كل كلمه 
بيدخل 
رحيم بتمثيل: معقول ماما هنا؟ 
ناديه بتروح تحضنه 
ناديه؛ كنت جايه اعتذر لغرام زي منتا طلبت وترجع البيت
رحيم: امم يعني اعتذرتلها بجد؟ 
ناديه: ايوا طبعا حتي اسألها
وبتنظر لغرام ال كانت واقفه ورافعه حاجبها الاتنين وفتحه فمها بندهاش
رحيم: ماما اعتذرت منك يا غرام 
ناديه بتوتر اويي وخايفه تكدبها 
غرام: اه.. اه جت واعتذرت مني فعلا وحتي حضنتني 
ناديه بإطمأنان: شوفت.. هترجع البيت مش كدا؟ 
غرام: اه طبعا لرحيم هيرجع البيت مش كدا يرحيم
رحيم: اهه 
ناديه بفرحه: طب يلا نرجع سوا البيت
رحيم: لا روحي انتي دلوقتي واحنا جاين وراكي 
ناديه: بجد
رحيم: انا لمه بوعد بحاجه بنفذها صح
ناديه: ايوا... خلاص انا همشي دلوقتي وهستناك في البيت 
رحيم: تمام خلي بالك من نفسك
وناديه وهي ماشيه كانت بتنظر لغرام وهي خايفه تقول حاجه لرحيم 
وبتطلع وبتقفل الباب وراها
غرام: انا مت من الجوع بجد يلا عشان ناكل
رحيم: غرام اقعدي عايزك
غرام: طب لمه ناكل بجد عصافير بطني بتسوسو 
رحيم: غرام اقعدي الاكل مش هيطر
غرام: بس انا اللي هطير لو مكلتش 
رحيم: تمام بعد تكلي نتكلم
غرام:ماشي 
وبيقعدو ياكله مع بعض 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
الممرضه: دكتوره ميار 
ميار: في اي ياهند؟ 
هند: في واحده بره معاها ابنها عامل حادثه كبيره ومش راضين يدخلو العمليات
ميار بعصبيه: ليييي منا موجوده خلي يدخلو بسرعه قبل ما يموت وانا جايه حالا
هند: يدكتوره هما مدخلهوش بسبب الدفع وتكاليف العمليه والعلاج والكل ده وهي بتعيط بسبب انها معهاش فلوس حق تكاليف المستشفي وبتتوسلهم انه لو دخلو هي هتحاول تدبر الفلوس بتاعت تكاليف المستشفي وهما مش عايزين يدخلوها برضو
ميار: قوللهم الدكتوره ميار بتقولكم دخلو العمليات وهي هتتكفل بكل تكاليف المستشفي والعلاج وكل حاجه تخصه و انا كمان هعمل العمليه علي حسابي مش عايزه ولا جنيه تمام
هند بإبتسامة: بجد انتي ال زيك بقا قليل اويي مش عارفه اقولك علي كل اللي بتعملي ده دي مش او حاله تعملي معاها كدا ربنا يعجل كل دعوه هما دعوها ليك تكون من حقك ونصيبك
ميار بإبتسامة: يارب يهند ويلا بقا بسرعه 
هند حاضر حاضر.. وبترجع تاني 
هند بحزن: معاد الكيماوي انهارده يدكتور 
ميار بإبتسامة حزينه جدا: اهه عارفه
هند؛ طب انتي هتخبي عن اهلك لحد امتي؟ يا دكتوره مينفعش كدا 
ميار: هند روحي علي شغلك يلا 
هند: بس.... 
ميار بصرامه: هنننند 
هند: حاضر وبتمشي
ميار وبتكلم نفسها
ميار بدموع: كان نفسي اقولهم بس البيت هيتحول لي كأبه ويبقو خايفن وقلقانين عليا وانا مش عايزه كدا انا عايزه اعيش الباقي من عمري كدا بنضحك ونهزر ونعامل بعض عادي من غير خوف وقلق  .. وبتاخد نفس عميق وبتمسح دموعها وبتروح غرفه العمليات
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
رحيم: شبعتي 
غرام: اهه شبعت اويي كمان لدرجه مش قادره اتنفس والله 
رحيم بضحكه بسيطه: طب وتقلتي في الكل لي 
غرام: عشان كنت جعانه اوييي اويي فا تقلت و يارتني ماتقلت 
رحيم: انتي كذبتي لي 
غرام: كذبت؟ 
رحيم: اه قولتلي ان ماما اعتذرتلك لا وكمان حضنتك
غرام بتوتر: عشان ده حصل مكذبتش ولا حاجه 
رحيم: غرام انا كنت واقف بره من ساعت ماما جت ودخلتلك وسمعت كله الحديث الدار بينكو
غرام: طب طلامه سمعت كل حاجه وانا مقولتلكش حاجه ولا فتحت الموضوع وعديته يبقا مش عايزه اتكلم في وبجد مش قادره اتكلم ولا حبه اسمع حاجه تخصه وبتقوم 
رحيم: بس لازم تجوبيني علي حاجه 
غرام: اي هي الحاجه 
رحيم: لي قولتي لماما انك بتحبيني؟
غرام: عادي زي منتا قولت لي آيسل انك بتحبني عشان يعرفو انك جوازنا مش مجرد شكلي 
رحيم: يعني هو لحد لان بنسبالك شكلي؟ حتي بعد الحصل امبارح؟ 
غرام: اهه شكلي و هنطلق في جميع الاحوال
رحيم وبيمسكها من درعها بيقربها لي 
رحيم: طب موافقتيش علي الفلوس ليه طلامه كدا كدا هنتطلق؟ 
غرام: عشان لو وافقت كانت عرفت ان احنا مش بنحب بعض وجوازنا شكلي 
رحيم وبيقربها اكتر لي 
رحيم: يعني انتي عايزه تقوليلي ان الحصل بينا امبارح ده مش يعنيلك حاجه صح؟ 
غرام: ومسألتش نفسك لي الاول؟ 
رحيم: لان انا عارف الجواب
غرام وبتقرب منه لدرجه الاتنين بقو قريبن من بعض جدا
غرام: و ايه هو الجواب عايزه اعرفه
رحيم بيفضل ساكت 
غرام: قول اي هو انا سمعاك
رحيم لا رد وبيفضل ناظرلها 
غرام بتبعد عنه 
غرام: انا وصلي الجواب 
رحيم: وصلك اي؟ 
غرام وبتغير الموضوع
غرام: انا جهزه يلا عشان نمشي 
رحيم؛ مش همشي غير لمه تقولي وصلك اي 
غرام: خلاص براحتك انا همشي وبتمشي فعلا
رحيم بيمسح بإيدو علي وجه وبياخد الچاكيت بتاعه ومفتاح العربيه وبينزل يحاسب وبيخرج بره الفندق 
رحيم بيفتح باب العربيه لغرام وبيركبها وبيروح يركب الناحيه التانيه وبيمشي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ياسر : ساجده.. ساجده... ساجده بصي بسرعهههه
ساجده بتنط من علي السرير وبتقوم بسرعه
ساجده بقلق: ايي في اي حصل اي 
ياسر: كنت عايز اقولك حاجه 
ساجده بخوف: حاجه ايي انجز
ياسر بيضحك علي شكلها: لو تشوفي شكلك عامل  ازاي وبيفضل يضحك
ساجده بتجيب المخده وبتضر*به بيها
ياسر ومازل يضحك: خلاص خلاص والله عايزك في موضوع بجد بس مش عادي اخد نصيحه منك يعني 
ساجده مازلت بتضر*به بلمخده: دا انت نهارك اسود وقعت قلبي مبقاش فيا اعصاب بسببك 
ياسر بياخد المخده منها 
ياسر: بسسس خلاااص اقعدي 
ساجده بشخط: اهو اقعد اتزفت قول عايز ايي 
ياسر: اهدي لاول واقول
ساجده بإبتسامة بارده: اهو قول اخلص
ياسر: انا.. احمم. انا بحب واحده 
ساجده بفرحه: بجد!! 
ياسر: اهه والله 
ساجده بفضول: مين.. مين هي البنت ال امها داعيه عليها 
ياسر: والله؟ طب انا الغلطان اني جيت احكيلك
ساجده بتمسكه وبتضحك: خلاص خلاص والله 
ياسر: يعني هتتكلمي عدل؟ 
ساجده: ايوا.. بس قول مين الفضول هيمو*تني
ياسر: ماشي..... بصي هي انتي تعرفيها وبتحبيها جدا كمان
ساجده: لأ متقولش أنجي؟ 
ياسر: انجي مين
ساجده: صحبتي وانا بحبها اوي
ياسر: صحبتك اي انا مالي بصحابك 
ساجده: اومال مين
ياسر: يبني ركزي اكتر انتي بتحبيها جدا وبتعتبريها زي ميار كدا 
ساجده: ندي جارتنا؟ 
ياسر: لأ انا قايم مش ناقص غباء هو 
ساجده بشهقه: هااااا لاتكون قصدك علي آيسل؟ 
ياسر: اخيراااااا انا فقد الامل خلاص 
ساجده بصدمه: انت بحب آيسل يا ياسر
ياسر: اهه لي وشك اصفر كدا لي؟ 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ميار بإبتسامة: اطمني يا أمي العمليه بتاعت ابن حضرتك نجحت الحمدلله 
_ربنا يخليكي للناس الغلابه ومنتحرمش منك ابدا يبنتي و يرزقك ويوفقك في شغلك و يجبر بخاطرك دايما.و...... 
ميار كانت دايخه وحست ان نبضات قلبها بتقل ومش عرفه تاخد نفسها واقفه وكل حاجه قدامها بقت سودا مش سامعه اي حاجه من اللي بتدعيها  
هند خرجت من غرفه العمليات لحظة ان ميار مش كويسه 
ميار بتقع علي الارض 
هند بتجري عليها 
هند بخوف وقلق: دكتوره ميار دكتوره ميار 
والممرضين كلهم بيتجمعو والدكاتره 
هند بعياط: دكتور يوسف فينن
يوسف كان بيجري لي عندها
يوسف ( كان بينهج): وسعووو كدااا وبيقرب منها وبيمسك ايدها يشوف نبضات قلبها 
يوسف:***  ***  **  ****
هند بعياط: يعني كدا الدكتوره ميار ما*تت

لالنضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-