رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم فرح محمد


رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل الثامن عشر 18 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة فرح محمد رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل الثامن عشر 18 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل الثامن عشر 18 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل الثامن عشر 18

رواية عشقت ملاكى ملاك واسد بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكى ملاك واسد الفصل الثامن عشر 18

ملاك : أسد
أسد وقف مره واحده : نعم
ملاك : انا عاوزه اتكلم معاك
أسد : مبقاش في كلام يتقال
ملاك : طب بصلي يا أسد
أسد : لا اناحلفت ما هخليكي تشوفيني وكفايه بقى انا عندي شغل وتركها وغادر دون أن يلتقي الرد منها
وذهبت ملاك اللي ليلى
ملاك : سلام يا ليلو لو عوزتي حاجه قوليلي
ليلى : خليكي شويه
ملاك : مش هعرف علشان ماما لوحدها في البيت
ليلى : ماشي يا قلبي متنسيش بكره كتب الكتاب والفرح 
ملاك : حاضر هتلاقيني عندك الصبح 
وسلمت على لين وغادرت ملاك وتم الخطبه بسلام
______________________
في الصباح جهزت ملاك وذهبت اللي ليلى ولين لتكون معهم من بدايه اليوم وجهزت البنات
ليلى : شكلي حلو
ملاك : قمر يا ناس
لين : وانا
ملاك : تحفه
ليلى : طيب حلو احنا جهزنا وبقينا قمرات فاضل انتي
ملاك : ايه
ليلى : ادخلي تجهزي يلا بسرعه
ملاك : انا جاهزه
ليلى : لا خدي البسي الفستان ده
ملاك : ليه
ليلى : أسد اللي نقي الفستان ده
ملاك : ايه طب وهو مش ادهولي ليه
ليلى : أسد ميعرفش ان احنا جبناه
ملاك : ازاي
ليلى.......
Back                                                               
فهد : تعالا معانا يا أسد
أسد : فين
فهد : رايح انا ومحمد مع البنات يجيبوا فساتين 
أسد : وانا مالي 
فهد : يبني تعالا فك عن نفسك شويه 
أسد : لا 
فهد : لا هتيجي مش بمزاجك واصلا عاوزين تنقي معانا البدل يلا 
أسد بتنهيده : عارفك مش هتيكت غير لما اجي معاكوا 
فهد : لما انت عارف بتقول من الاول لاء ليه 
أسد : خلاص يلا بينا 
وذهب أسد ودخلوا محل الفساتين وكل بنت اختارت فستان 
فهد : أسد 
أسد : نعم 
فهد : تخيل كدا ملاك معانا كنت هتختار ليها انهي فستان 
أسد بنظره على الفساتين : امممم اللي هناك ده 
فهد : زوقك حلو بس ده فستان عرايس انا عاوزك تختار فستان سهره عادي 
أسد : هو فيه ايه 
فهد : مفيش حاجه بسأل عادي
أسد : خلاص روح شوف خطبتك وظل يفكر في كلام فهد وهو ينظر علي الفساتين وفجأه يقع نظره على فستان اسمر ضيق من عند الصدر وينزل باتساع وبه بعض اللؤلؤ يزينه 
أسد : واو ايه الفستان ده 
ليلى : عجبك 
أسد : اه كان هيبقى حلو على ملاك اوي 
ليلى : طب ما تخدوا واديهولها 
أسد : لا انا وعدها مش هتخليها تشوفني خلاص 
ليلى : حاول يا أسد تحل المشاكل اللي بنكوا 
أسد : حاولت كتير بس خلاص 
فهد : ليه يا أسد حاول تاني 
أسد وهو يتهرب من الموضوع : انا ماشي على الشركه عندي شغل 
فهد : أسد خليك شويه كمان 
أسد : لا خلاص انا جيت علشان بس مش هستني تاني سلام 
وغادر أسد دون أن يلتقي منهم الرد 
ليلى : فهد 
فهد : عيونه 
ليلى : ممكن ناخد الفستان ده لملاك 
فهد : ماشي يا قلبي شوفي مقاسها وجيبيه 
ليلى : شكرا 
فهد : انتي تطلبي اي حاجه وانا هنفذهالك فورا 
ليلى : ربنا يخليك ليا 
فهد : ويخليكي ليا 
Back                                                                
ليلى : هو ده اللي حصل 
ملاك : يعني أسد اللي اختاره 
ليلى : اه 
لين : ادخلي بقى البسيه خلينا نشوفه عليكي 
ملاك : حاضر 
ودخلت ملاك لبسته 
ملاك : حلو يا بنات 
ليلى : ايه القمر ده دا أسد كان عنده حق يا هياكل منك حته 
لين : روعه يا قلبي
ملاك : بجد 
ليلى : امال احنا هنضحك عليكي دا أسد مش هيشيل عينه من عليكي انهارده 
لين : يارب تحلو الخلافات بتاعتكم انهارده 
ملاك : يارب 
ليلى : يلا اقعدي علشان تحطي ميكب 
ملاك؛ لا مش عاوزه 
ليلى : لا حتحطي يلا ووضعت ماك ميكب بسيط جعلها في غايه الروعه 
ودخلت عليهم رقيه 
رقيه : هااا يبنات جهزتوا 
البنات : اه 
رقيه : بسم الله مشاء الله كل واحده احلى من التانيه 
ليلى : اكيد يا ماما 
رقيه : يلا علشان الشباب مستنينكم تحت 
البنات حاضر يلا 
ليلى : هنزل انا الأول وبعدين لين 
لين : ماشي موافقه ونزلت ليلى 
فهد : ايه القمر ده
ليلي : دا انت اللي قمر 
فهد وهو يمسكها 
محمد : ابعد ايدك لسه متجوزتهاش 
فهد : كلها دقايق وهتكون زوجتي 
محمد : ماشي بس برضوا تحترم نفسك 
فهد : حاضر وفجأه نزلت لين 
محمد بتوهان : ايه ده انا هاخد القمر ده ازاي قدام الناس
لين ابتسمت ومحمد وهو شوف ياخذها في حضنه 
أسد : أقف عندك 
محمد : ايه في ايه 
أسد : انت لسه متجوزتهاش يعني تحترم نفسك 
محمد : وانت مالك 
أسد : انا اللي هكون اخوها انهارده وانا اللي هسلمهالك
محمد : ماشي 
ونزلت ملاك وقف أسد منبهر بجمالها 
فهد ومحمد : بصوا بيبصلها ازاي يارب كل اللي بينهم يتحل 
الجميع : يارب 
أسد وهو يلاحظ نفسه : احم يلا بينا 
فهد : حاضر 
محمد وهو يهمس في اذن لين : محضرلك مفاجأه 
لين : ايه هي 
محمد : هتعرفي كمان شويه 
لين : طب يلا 
محمد : ماشي يا أسد روح انت وابقى قابلنا في القاعه 
أسد وهو يفهم ما يتكلم عنه محمد : اه ماشي 
فهد : ما تاخد ملاك معاك يا أسد 
أسد : لا انا رايح الشركه الأول هجيب حاجه وجاي 
فهد وهو يفهمه : تمام ماشي 
ملاك بحزن : يلا يا شباب 
وذهب أسد يحضر المفاجاه وذهب الباقي اللي القاعه 
بعد فتره وصل الجميع ما عدا أسد 
الماذون : يلا بينا 
محمد : يلا يا فهد 
فهد : يلا 
الماذون : بارك الله لكما وجمع بينكما في خير 
فهذ ذهب إلى ليلى : الف مبروك يا حببتي 
ليلى : الله يبارك فيك 
فهد : طب ايه 
ليلى : ايه في..... وقاطعها فهد في قبله وضحك الجميع عليهم 
ليلي وهي تختبا من أنظار الجميع : انت واخد قليل الادب 
فهد وهو يهمس في اذنها : هو انتي لسه شوفتي قله ادب محمد : بتقول ايه يلا لختي انت عملت فيها ايه خلتها شبه الطماطم كدا 
فهد : ميخصكش مراتي واقولها اللي يعجبني 
محمد بضحك : ماشي بس اهدي علشان انا على أخرى فاحترم نفسك
فهد : حاضر 
الماذون : يلا بينا وفجأه دخل أسد وشاور لمحمد 
محمد : ثانيه واحده 
لين : في ايه يا محمد 
محمد : غمضي عيونك 
لين : حاضر وغمضتهم 
محمد : فتحي 
لين بصدمه : بابا 
والدها : الف مبروك يا بنتي 
لين : الله يبارك فيك واخذها في حضنه 
والدها : واخيرا شوفتك بالأبيض 
لين : شكلي حلو بيه 
والدها : قمر 
الماذون : طب يلا بينا 
محمد : يلا بينا 
الماذون : مين الوكيل 
أسد : يلا يعمي 
والد لين : لا يا ابني انت اللي هتكتبه 
أسد : لا مينفعش انت اللي هتكتبه دي بنتك ولازم تفرح فيها ومحدش غيرك هيكتبه 
والدها : حاضر 
الماذون :  بارك الله لكما وجمع بينكما في خير 
محمد : الف مبروك يا قلبي 
لين : الله يبارك فيك 
والدها : الف مبروك يا بنتي 
لين : الله يبارك فيك يا بابا 
وتم الفرح وكانت ملاك تحاول أن تحدث أسد ولكن بلا جدوى
_____________________
بعد مرور اسبوعين كانت الجميع يعيش في سعاده ماعاد ملاك التي كانت اشتاقت الي أسد وتحاول ان تراه وتعرف مكانه ولكن يلا جدوى
في يوم....
ملاك : صباح الخير يا ماما
رقيه : صباح النور يا بنتي عامله ايه دلوقتي
ملاك : تمام الحمد لله
رقيه : نالك يابنتي بقيتي زعلانه علطول ليه
ملاك : مفيش يا ماما
رقيه : لا في تعالي قوليلي مالك
ملاك ببكاء : اشتقت ليه يا ماما
رقيه : انتي بتحبيه يا ملاك
ملاك : انا بعشقه يا ماما انا عرفه أن عرفت ده متأخر بس اظن ان لسه مفتش الأوان
رقيه : اهدي يا بنتي واكيد كل حاجه هتنحل 
ملاك : ازاي يا ماما دا مش بقى يجي الجامعه وكمان مبقتش اشوفه خالص وحشني اوي يا ماما 
رقيه : اهدي يا بنتي واكيد كل حاجه هتنحل 
ملاك : ازاي بس دا انا معرفش بينام فين وبياكل ايه وعايش حياته ازاي 
رقيه : انا عارفه مكانه 
ملاك : ايه 
رقيه : ايوه يا بنتي أسد ليه شقه مشتريها كل ما بيكون متضايق بروحها وهي قريبه من الشركه بتاعته علشان كمان لو طول يوم في الشركه بيروح يريح فيها 
ملاك : ايه طب معاكي عنوانها 
رقيه : اه يا بنتي 
ملاك بفرحه : بجد يعني اخيرا هشوفه اوعدك أن انا هحل كل المشاكل اللي بينا 
رقيه : مصدقاكي يا بنتي 
ملاك : طب اكتبيلي العنوان وانا هطلع اغير 
رقيه : حاضر يا بنتي 
وفجاه رن هاتف ملاك 
ملاك : ايوه يا ليلي 
ليلي: ايوه يا ملاك مالك شكلك فرحانه 
ملاك : اه يا ليلي عرفت طريق أسد 
ليلى : بجد 
ملاك : اه عنده شقه قاعد فيها وماما رقيه عارفه طريقها وتديني العنوان وهروحله
ليلي : ماشي بس انا عندي فكره 
ملاك : ايه فكره ايه 
ليلى :........ 
#يتبع


للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-