رواية حقيقة الزواج الفصل الثاني 2 بقلم امنيه محمود

رواية حقيقة الزواج الفصل الثاني 2 بقلم امنيه محمود


رواية حقيقة الزواج الفصل الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امنيه محمود رواية حقيقة الزواج الفصل الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حقيقة الزواج الفصل الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حقيقة الزواج الفصل الثاني 2

رواية حقيقة الزواج بقلم امنيه محمود

رواية حقيقة الزواج الفصل الثاني 2


_ أنا خطفـ ت مراتك انت وهو 
ضحك يوسف وابراهيم بأعلي صوت وقال يوسف _ طيب خليهم عندك لما نخلص شغل يبقا نرن عليك ونعرف مكانهم ونرجعهم وقفل التلفون في وشـه 
_ بيقولك مراتك عنده 
ضحك ابراهيم وقال _ طيب ما انت كمان مراتك عنده ، ثانيه واحده اوعاا يكون بيتكلم بجد
_ بجد مين يبني ده اكيد حد رخم بيهزار معانا 
عند أروي وملك ...
أروي بتعصب _ ايه الأداء ده في حاجه إسمها أنا خطفـ ت مراتك انت وهو
_ اعمل ايه يعني يست هانم أنا أول مره اعمل كده
_ خلاص يا أروي اهدي شويه الراجل ملوش ذنب
_ يا ملك افهمي كده يوسف وابراهيم محدش فيهم اقتنع بالكلام ده هنعمل ايه ؟
_ مش هنعمل حاجه هنرجع البيت ولا أكن في حاجه حصلت
_ نعم يختي ، وفجأة لقينا العربيه بتتحرك 
_ إحنا رايحين على فين ؟
_ اسكتوا مش عايز اسمع صوت حد فيكم مش انتوا عايزين تتخطـ فوا انا هخطـ فكم
بصت أروي وملك لبعض بصدمه 
_ عمو نصر انت بتقول ايه قوليله يوقف يا ملك
بدأت تتكلم ملك هيا كمان ولكن عمو نصر كان في عالم تاني ومشغل ام كلثوم وبيتجاهل كلامهم ، وبعد حوالي ساعه وقف عمو نصر العربيه
بصينا حوالينا لقينا نفسنا في مكان شعبي وزحمه جداً ولكن عمو نصر ووقف عند بيت معين من ضمن البيوت اللي موجوده 
_ انت جيبنا فين ؟؟؟
_ متقلقوش انتوا عند بيتي ، يلا انزلوا 
قالت ملك بدموع _ عمو نصر إحنا آسفين ممكن نمشي من هنا
_ متخافيش يا استاذه ملك تعالوا بس معايا وأنا أقولكم انتوا هنا ليه 
_ اكيد استغليت الموقف وجبتنا هنا علشان تتطلب فلوس
بص عمو نصر لـ أروي ومتكلمش واتحرك عند البيت 
طلعت أروي وملك مع عمو نصر للبيت
_ ايه يحبيبي يعني جيت بدري النهارده
_ هبقا احكيلك يحجه المهم معايا ضيوف دلوقتي 
_ ضيوف مين ؟ بسم الله ماشاء الله مين الحلوين دول يحج 
_ هقولك بعدين يحجه ، اتفضلوا ادخلوا هنا يا هوانم ، دخلوا اوضه من الاوضتين اللي كانوا موجودين واللي مفيش غيرهم في البيت 
_ بقولك يحجه جهزي حاجه علشان الهوانم ياكلوا 
_ ماشي يحبيبي من عيني 
أروي بتتكلم بصوت واطي وبتقول 
_ بقولك ايه يا ملك هو إحنا كده مخطـ وفين ولا إحنا ايه بالظبط 
_ في حاجه غريبه هنا 
_ ايه هو اللي غريب 
_ أنا حاسه براحه مش عاديه هنا وحاسه إن عمو نصر مش هيعملنا حاجه 
_ فعلاً بس استني بس لما نشوف
دخلت عليهم مرات عمو نصر بابتسامه وقالت
_ منورين ، انا عملت الأكل ده عارفه أنه مش قد المقام بس ده اللي موجود ولو مش حابيين اطلع اجيب أكل من بره
_ لا لا شكراً لحضرتك كتر خيرك 
طلعت وسبتهم ياكلوا ودخلت الأوضه التانيه عند عمو نصر 
_ هاا بقا مش هتحكيلي 
_ المفروض إني كنت اوصلهم الساحل وفجأة لقيتهم بيقولوا كلم جوزي وقوله إن انت
خطـ فتنا واقنعوني إنه مقلب وبعد ما عملت كده فهمت إنها خطه منهم 
_ طيب واحنا مالنا يحج
_ قولت زيك كده الأول بس بعدين قولت دول بنات مينفعش اسيبهم يعملوا كده خصوصاً إن محدش من اهلهم يعرف
ضحكت وقالت _ يحج الحاجات دي عندهم عادي
_ لا انا جبتهم هنا وهكلم الرقم اللي رنيت عليه علشان يخدوهم ويبقا انا كده عملت اللي عليا
وفجأة سمعوا صوت الباب بتاع البيت اتفتح
يتبع ...

للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا  
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-