رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثاني 2 بقلم مروة مرزوق
رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مروة مرزوق رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثاني 2
رواية رعد اضاء طريقي نور ورعد الفصل الثاني 2
نور بصدمة :انتي
كانت توجه حديثها لتلك الطفلة التي لا يتعدى عمرها الخمس أعوام
نور بمرح :اوعي تكوني انت جوزي
فواد بصدمة :انتي ضيعتي هيبة رعد خالص
زينب تلك الطفلة الصغيرة
زينب :لا متخافيش انا مش بابا
نور بصدمة :بابا عااااااااااااااااااااااا
فؤاد :يخرب بيت صوتك في ايه
نور بغضب :متجوزه واحد عنده بنت عايزني اعمل ايه ازرغط قلت اعيط
فؤاد :دا انا اللي هصوت
نور ببلاهه :طب ما تصوت حد ماسك بوقك
فؤاد بنفاذ صبر :اللهم طولك يا روح
نور :هتطول اكتر من كده تروح فين
زينب :باااااس في ايه
نور بغضب :في اني معرفش أن عم جعفر متجوز و عنده بنت طب مجبورة على الجواز قلت ماشي إنما اكون زوجة تانيه وعندي ضره دا لا والف لا
زينب بدموع :لا متخافيش مفيش زوجة تانيه مامة الله يرحمها ماتت لما كانت بتولدني يعني معندكيش ضره ولا حاجة بس والنبي متسبنيش وتمشي انا بحبك اوي انا شفت الحنان بتاع الام في عيونك
نور وقد شعرت بألم تلك الفتاة فحالها كحال تلك الفتاة
نور بمرح : يا ستي انا مش معترضه عليكي انا معترضه على الغول اللي متجوزاه بس
زينب باستغراب :غول مين
فؤاد :قصدها عمها جعفر
زينب :جعفر مين
فؤاد :رعد قصدها رعد ابوكي
زينب :بابا جعفر غول ثم انفجرت في الضحك
نور :يا خلاصي على الغمازه دي عارف لو كنت والد كنت شقطك والله
فؤاد :هي الايه انقلبت ولا ايه البنات هي اللي بقت بتشقط
نور :متزعلش هشقطك انت كمان
فؤاد بصدمة :بت انتي طايرتي كل ابراجي في الساعات دي الله يكون في عون رعد والله
نور :ياخويا هو يطول دا واخد حتتة سكره والله مش كدا يا زينب
زينب :صح يا ممكن اقلك ماما
نور :طبعا يا حبيبتي
زينب :ماما
نور بمرح :بس انا مش بتساهل مع الغلط عارفة لما حد بيغلط بعمل فيه ايه
زينب بخوف :ايه
نور بمرح :باكله جاتوه و احبسه في اضته مع العابه
فواد :الله على العقاب ده
زينب :ههههه
وذهبت نور الي زينب وجلست معاها
نور :طب انا لا شفت رعد ولا قبلته قبل كدا شافني فين وعرفني امتى
زينب :اصل
نور :اصل ايه
فؤاد :هقلك
نور:اتفضل
فؤاد :الحكاية بدأت لما شفتي زينب في المشتشفي
نور :
فلاش بالك
نور بمرح :انا مني لله والله انا كان مالي بالطب انا كنت مشيت على مبدأ البنت ملهاش غير بيت جوزها وعيالها وبس، بس انا عملت فيها الفتوره و دخلت طب انا كان مالي عقلي كان فين ضميري كان فين شاطر بس يظهر لما اكون باكل
علا صديقة نور
علا :هههههه والله مش عارفة
نور :كله بسببك
علا بصدمة :بسببي انا طب ليه
نور :مش المفروض لما اقلك انا قررت اخش طب انتي تعملي فيها الصديقة الغيورة وتحاولي متخلنيش اوصل لهدفي إنما لا دانتي كان ناقص تباتي معايه في البيت من كتر ما كنتي بتزني عليا علشان اذاكر
علا :امشي يا نور ربنا يهديكي امشي
نور :انا...ليوقف كلامها صوت فتاة صغيرة تبكي ذهبت نور إليها وكانت تلك الطفلة هي زينب
نور :الجميل بيعيط ليه
الدكتور :دكتوره نور الموضوع انها مش عايزه تاخد الحقنه دي، راتها زينب فانفجرت في البكاء
نور بتمثيل :حقنه يععععععع ابعدها عني قال حقنه قال
زينب ببراءة :انتي بتخافي من الحقنه كمان
نور وهبطت الي مستوى زينب
نور :ايوه بس بحب اخدها عارفة ليه
زينب :تؤ تؤ تؤ
نور :علشان لما اخدها باخد دي واشارت الي ما بداخل حقيبتها
زينب :شكولاته
نور :ايوه بس يا خسارة
زينب :في ايه
نور :كنت عايزه حد يشاركني فيها بس مفيش حد
زينب :انا هنا
نور :لا انتي تعبانه مينفعش التعبان ياخدها بس عندي حل
زينب :ايه
نور :تاخدي الحقنه دي وتطلبي من ابوكي يجبلك الشكولاته اللي بتحبها ايه رايك
زينب؛ :بس انتي تدهالي
نور :تمام متخافيش مش هتحسي بيها وعد
رينب :ماشي يلا، وأعطت نور الحقنة
زينب :انا محستش
نور :عيب عليكي
زينب :هي فين
نور :اتفضلي يا ستي
فؤاد :يلا يا زينب
زينب :هو انا هشوفك تاني
نور :سبيها على الله
عودة للحاضر
نور :طب برده عرفني الزاي
فؤاد :زينب من ساعة ما عرفتك والضحكة رجعتلها تاني و رعد لما عرف بالموضوع ده قرر انه يجيبك تهتمي بزينب ولأن ده مش هينفع الا اذا كان ليكي علاقة بعيلة الأسيوطي فقرر انه يتجوزك
نور :امممم ماشي كدا الأمور وضحت
فؤاد : مش عارف انا مش مرتاح للبصة دي ليه
نور :متخفش كله خير بس انده للبت اللي فتحتلي الباب
فؤاد :سيرين
نور :ايوه سردين
فؤاد :سردين قصدي سيرين
أتت فتاة في عمر نور
سيرين :نعم
فؤاد :المدام نور عايزاكي
سيرين :ايوه يا مدام
نور :اقعدي
شيرين :بس
نور :اقعدي يا سيرين
سيرين قعدت
نور : ممكن اعرف ليه بصتيلي البصة دي لما فتحتي
سيرين بتوتر :انا
نور :جاوبي
سيرين :كنت خايفة انك تعملي زينب بطريقه وحشه وتعذبيها زي جدتها انا اسفه
نور :اولا انا مستحيل اعمل كده زينب قبل ما اعرف انها بنت جوزي كنت معتبرها بنتي ثانيا بقى قلتي ان جدتها بتعملها وحش طب ليه
سيرين :اصل هي معتبره ان زينب هي السبب في موت بنتها فبقت من ساعتها بتعذبها بالكلام وتجرح مشاعرها وتقولها عالطول دا انتي حظك نحس كل اللي يعرفك يموت
نور :لا الست دي عايزه تطش من بتوع نور صبرك عليا بس، وأثناء حديثهم تدخل عليهم سيدة تقريبا عمرها ٥٥سنة وباين عليها الغرور وما كانت الا فريال هانم جدة زينب
فريال بغضب :انا مش قلت ان وش النحس دي متطلعش من اوضتها ابدا
زينب ببكاء :تيته انا
نور :استنى يا زينب انا اللي هرد
فريال :ممكن اعرف انتي مين وايش دخلك
نور بكل برود :نور الشرقاوي حرم رعد الاسيوطي وانتي مين
فريال بغضب : نعممممم حرم مين
نور برود يحرق الأعصاب :اللي سمعتيه
فريال نظرت الي زينب بنظارات حارقة
فريال :ماشي يا ست نور
نور :ايه ده بالسرعة دي هتمشي
فريال :امشي فين
نور :مش انتي اللي لسه قايله ماشي
فريال :اللهم طولك يا روح
نور :هتتطول اكتر من كده اروح فين يا حاجة انتي واحده عمرها ٧٠سنة عايزه روحك تتطول اكتر من كده تروح فين
فريال :٧٠
نور :والله اللي يشوفك يديكي اكتر من كده بس انا طيبة وقلت ٧٠
فريال :انا راحة اوضتي اصل يطقلي عرق
نور :حقك الواحد في العمر ده صحتة بتكون على قده
فريال :انا... لم تكمل كلامها لسماعها صوت دب الرعب فيها
_اوعك يا فريال هانم
نور :....................
للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا