رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 بقلم حنين عادل

رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 بقلم حنين عادل


رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حنين عادل رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5

رواية صعيدي لم يكن في الحسبان بقلم حنين عادل

رواية صعيدي لم يكن في الحسبان الفصل الخامس 5

يونس بعصبيه: كنتي فين يا ست هانم مالسه بدري
روح داخت كده وراحت قعدت علي السرير ..
روح: مغص رهيب 
يونس: ايه؟!!
روح: كنت تعبانه قوي ومصطفي ربنا يباركله جه معايا للدكتورة لولاه كنت مت اصل انا بيجيلي مغص كلوي بيبهدلني ..
يونس: وفين العلاج ؟!
طلعت من شنطتها علاج 😈
يونس: وانتي دلوك مليحه
روح بتكتم ضحكتها : مليحه ياولد عمي 
يونس باستغراب: ماشي
روح: ممكن تتكلم معايا زي مابكلمك حاسه ان ده لايق عليك اكتر..
بيبصلها يونس برفعة حاجب وبيطلع ..
روح: هيروح عند مصطفي و ده من نظرة بيعترف بكل حاجه ..
بتطلع وراه .. بتلاقيه بيخبط علي اوضه مصطفي..
بيفتح مصطفي الباب وبيتاوب قال ايه كان نايم ..
روح: بطل تمثيل يا اهبل هاينفخنا 
مصطفي: في حاجه يا خوي ..اصلي كنت نا...
بقلم حنين عادل
روح راحت بسرعه ..
روح: مصطفي ..انا جايه اسئلك هيا الاعاده اه واخد بالك بتاعت الدكتورة اللي روحنالها امتي ؟!!
مصطفي:ايه ..الدكتورة .. اه ..اه ..بعد سبوع ..
يونس: اسمها ايه الدكتورة دي عاد
مصطفي: اسمها ..هش..
روح: هانم ..اسمها هانم ..
يونس بيبصلهم بنظرة غموض  وبيمشي.  
روح: اهو الحمد لله مااتضربتش المرة دي فتح مخك بقا ..
مصطفي: شكل نهايتي علي يدك جيب العواقب سليمه يارب..
روح: تصبح علي خير يا درش
مصطفي: وانتي من اهله .
بتدخل اوضتها وبتضحك ..
روح: كويس اني خدت علاجي القديم معايا سواء عمي او بابا او الرخم ده قابلني تبقي حجه عال العال ..
مسكت تليفونها وهيا بتضحك ..
قلبت في صورها هيا والهويس بفرحه.
غيرت هدومها وقعدت علي السرير ...
روح: اول يوم في بلد جديدة حصل فيه احداث كتير وكان احلاهم الحدث اللي قبل الاخير اني قابلت الجخ والاخير اني ضحكت عليه هههههههه ولسه ولسه...
بقلم حنين عادل
............................
في الصباح ...
بيصحي يونس من النوم بياخد شاور وبيلبس لبس كاجوال ...
طق ..طق ..حد بيخبط عالباب ..
يونس: ادخل
صفيه: القهوة والجورنال يا بيه
يونس: حطيهم يا صفيه
بتحطهم عالترابيزة وبتمشي ..
بيقعد بيشرب في قهوته اللي متعود عليها اول ما بيصحي من النوم وبعدها بيفطر
بيمسك الجورنال وبيقلب فيه ..بيخلص قهوته وبينزل وهوا في ايده الجورنال ..
...........................
في اوضه روح 
بدر: اصحي يا روح ..
روح: يووه يا بابا سبني شويه بقا والنبي وانا من امتي بصحي دلوقتي 
بدر: لاه كل حاجه اتغيرت هنا اتعودي عالصحيان بدري
روح: طب خمسه وهاصحي يا كبير
بدر: انا قلت اصحي بدل ما اصحيكي بطريقتي 
روح : خلاص خلاص ميه لأ والنبي 
بتقوم تجري من علي السرير..
بدر: خودي دش ويلا عشان نفطر وبينزل. 
روح بملل: ماشي...
بتدخل تاخد دوش وبتطلع بتبص في تليفونها ..
روح: بقا كده انا روح النمر اصحي الساعه ٧ مش حرام ايه اللي وصلتني الحياه ليه ده 
لبست بنطلون ضيق وبلوزه كاب ووقفت قدام المرايه تسرح شعرها..
روح: ببص لروحي فجأه لقتني لقتني احلويت فجأه ومليت من المفاجأه ما انا عارفه اني حلوه ..ههههه ايه اللي انا بقوله ده يلا يا يونس عايزني اتحشم ولبسي مايع ماشي يا نمر قال ايه مفكرني هاسمع الكلام ده لما تشوف حلمه ودنك مش هاتجوزك برده
رفعت شعرها ديل حصان ونزلت مش بتحط ميكب بشرتها بيضاء جدا وعنيها خضرا ورموشها ثقيله فا مش محتاجه 
مسكت روج وحطت درجه فاقعه جدا ..
بصت لنفسها: قمر ..مغروره اه بس بحبني 
ابتسمت بنصر ونزلت ..
...................
علي السفره..
يونس قاعد وبيقرأ في الجورنال علي ما الفطار يتحط.
بيشوف صوره روح وهيا حاضنه هشام الجخ في نفس الوقت اللي كانت نازله فيه علي السلم بمنظرها  ده 
كان الخبر في الجورنال ..
(استاذ هشام استاذ هشام ارجوك ..قالتها فتاه من عشاق الهويس هشام الجخ مد لها يده وساعدها بالصعود احتضنته بشده من فرحتها واكملت معه قصيدته المعروفه ايوه بغير في حفل امس بسوهاج )
بيخبط علي السفره بعصبيه وبيقوم ..
بدر: في ايه يا ولدي 
شاكر: ايه يا يونس ؟!
بيديهم الجورنال ..
روح وقفت مكانها بتفكير: معقول عرف ؟!!
بيقرب ناحيتها بعصبيه وهيا بتبعد عنه ..
روح: ف..في ايه؟!
يونس: كنتي عند الدكتوره ها..
روح: ايوه واسأل مصطفي؟!
يونس بعصبيه:مابحبش الكدابين بتحضني راجل غريب قدام الملأ ولا هامك وايه اللي انتي عاملاه في روحك ده انا قلت ايه كلامي ما عايتسمعش ليه ..
روح: وانت مالك اعمل اللي اعمل بقا ايه القرف ده 
يونس بعصبيه : انا قرف النمر قرف ..
بيمسكها من شعرها بعصبيه ...
روح: باباااااا الحقني يا بابا 
لسه هايمشي بدر بيمسك شاكر ايده.
شاكر: سيبه يا بدر بتك غلطها كتر جوي
بيمشي يونس وهوا ماسكها من شعرها وبيطلعها فوق ..
روح: ااه يا غبي شعرررري 
يونس بعصبيه:انا هاربيكي علي طولت لسانك ديي 
بيدخلها اوضه عتمه..وبيزقها ..بتقع علي الارض
بتقوم وبتنفض هدومها..
روح: هوا ده اخرك يعني هاتحبسني هههههه دا انت غلبان بقا وغبي اوي ..
بقلم حنين عادل
طااااخ ..قلم نزل علي وشها خلاها تدوخ..
روح: انت ايه اللي عملته ده 
يونس بعصبيه : انا لسه ماعملتش حاجه ..
روح: طب وريني كده يا شبح هات اخرك .
.......................
بدر: هايئذيها يا شاكر انت ماشوفت وشه كان كيف..
شاكر: بتك يا خوي ساقت فيها ولازم تتربي من اول وجديد ويكون ليها ظابط ورابط 
بدر: لا مايئذيهاش يا خوي انا ماحيلتيش غيرها ..
شاكر: ما هوا جلعك الماسخ ده وطيبتك اللي عملت فيها اكده 
...........................
يونس: بلاش تستفزي النمر احسنلك 
روح: انت ناسي ان انا نمر ولا ايه انا مبخافش منك يا يونس يا نمر مش بخاف واعمل اللي تعمله ومش هاتجوزك وهاعمل اللي في دماغي .
يونس: ايوه يبقي لازم اخليكي تخافي مني يا روح 
روح بتوتر: قصدك ايه؟!!
يونس: ولازم انتي اللي تترجيني اتجوزك وانا اللي هارفضك ومش هاخليكي تنفعي لحد غيري. 
روح بتوتر: قصدك ايه 
يونس: قصدي انتي كبيره كفايه انك تعرفيه يا روح النمر 
بيقرب منها وهيا بترجع بتوتر لورا..
روح: انت هاتعمل ايه يا مجنون يا باااابااا يا باااابا ..
يونس: مش هايسمعك ماتخافيش لو صوتي ولميتي الدنيا الاوضه عازله للصوت  .
بيزنقها في الحيطه...
روح ببكاء : ابعد عنييي يا باااااابااااا.


للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-