رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل السادس 6 بقلم امنيه حاتم
رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل السادس 6 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امنية حاتم رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل السادس 6 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل السادس 6 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل السادس 6
رواية تلك البريئة خديجه وزين الفصل السادس 6
زين: امممم عبدالله عرف و مامتك هتعرف والعيله كلها هتعرف
خديجه: والجيران والعمده كمان وحياتك
زين: اللهم صلي علي النبي
كده المشكله كبرت و لازم نتصرف بسرعه
خديجه بقلق: تفتكر رد فعل امي ايه؟
زين: انتي خايفه اوي كده ليه
انتي مراتي وفي عصمتي علي فكره
خديجه: بس متنساش انها قايله ان الجواز بعد سنه ونص
زين: انا عارف
بس لو حصلت ظروف هخلي الفرح الاسبوع الجاي.... انا معاكي لحد ما تخلصي تعلميك متقلقيش
خديجه: ربنا يسهل.... تصبح علي خير
كلامه طمني شويه لأني مش لوحدي... بس كل تفكيري في صحبتي اللي وثقت فيها، ليه عملت كده فيا؟؟! ف اتصلت بيها: مساء الخير
أميره: خديجه حبيبتي وحشتيني
خديجه: بجد وحشتك!!! اومال مسألتيش عليا ليه؟
اميرة: حصلتلي ظروف صعبه والله ويدوبك لسه بفوق
خديجه:امممم وده السبب إللي خالكي متقدميش العذر بتاعي في الكليه
اميره بتوتر: ااا... اه طبعاً
ده انا كنت في المستشفى وتعبانه
خديجه:بجد!!! طب انتي دلوقتي كويسه ولا ايه
اميرة: لسه بتحسن
كان غصب عني يا حبيبتي انتي عارفه انتي غاليه عندي قد ايه
خديجه: والله وانتي كمان غاليه عندي علشان كده زعلت منك
اميرة: حقك عليا يا خديجه
خديجه: طب انا عاوزه الورق علشان احتمال يتقبل دلوقتي
اميرة: ازاي!!! ده صعب
خديجه: هعمل محاوله وربنا يسهل
اميرة: اممم ربنا يقدملك الخير يا حبيبتي
بصي قابليني الساعه 1 في المعادي
وصفتلي المكان إللي هنقابل فيه وانا اصلا معرفش الاماكن
زين: ايه النشاط ده صاحيه بدري ليه
خديجه: اصل كنت عاوزه الحقك قبل ما تنزل علشان تقولي اقرب طريق اروح بيه المعادي ازاي
زين: ليه؟
خديجه: علشان هقابل اميرة هناك واخد منها الورق
زين: طيب ايه رأيك اخد انا العنوان واقابله وبعد كده هقابل واحد صاحبي اديله الورق علشان ينجز بسرعه
خديجه بتفكير: انا معنديش مشكله
بس هكلمها أقولها الاول
زين: تمام.. اكون انا شربت القهوه بتاعتي
خديجه: صباح الخير يا اميره
اميره: صباح النور يا حبيبتي
خديجه: ممكن زين يعدي عليكي وياخد منك الورق بدالي علشان هيقابل صحابه هناك برضو
اميره: ماشي... انا هديله الورق وهمشي علي طول
خديجه: ماشي يا حبيبتي تسلميلي
قفلت معاها وهو كان في الاوضه فدخلت عملتله القهوه
خديجه: اتفضل
زين بإبتسامة: تسلم ايدك يا ديجا
علي فكره فيه حاجه عاوز اقولك عليها بس لما ارجع من الشغل
خديجه: حاجه ايه؟؟ قولي دلوقتي
زين: لأ لما اجي... هي حاجه خاصه بيكي وكنت هقولك عليها من اول يوم بس قولت اخليها مفاجأة مع بدايه الدراسه
خديجه: لأ انت كده هتخليني افكر واعمل 100 سناريو
زين بضحك: وده المطلوب
يلا قوليلي المكان علشان انزل
خديجه: ماااشي يازين مردودلك هااا
زين بضحك: مبتهددش
_______________________________
زين: بصي ياخديجه خليها تدخل الكافيه وتقعد في اي تربيزه وتعرف رقمها
خديجه: حاضر
وهتصل بيك بسرعه واقولك رقم التربيزه
عرفت رقم التربيزه وروحتلها كانت طويله وبيضا و مشاء الله حاطه كليو مكياچ
زين بإبتسامة: انسه أميره
أميره بإستغراب: انت زين؟؟؟
زين: اه انا
مالك مستغربه ليه
أميره: اصل خديجه قالت انك من الصعيد
بس بصراحه مش باين عليك خااالص
زين: لأني عايش هنا
المهم فين الورق
أميره: اتفضل
انت بقا مهندس ايه
زين: مهندس كهربا
أميره: اه احسن من تعب مهندسين المدني
زين: اه شويه
شكرا لحضرتك... لازم استأذن دلوقتي
اميرة: اه اتفضل... فرصه سعيده
اخدت منها الورق ودخلت في ترابيزه لجوا شويه في الكافيه
سرين: اتأخرت عليك؟؟
زين بإبتسامة: لأ أبداً وصلتي في معادك
سرين بهزار: دي نوادر علي فكره متتعودش علي كده
أميره وهي خارجه من الكافيه فضولها خلاها تبص عليه
اميرة لنفسها: الله الله ده قاعد مع صاروخ
ولازم صحبتي حبيبتي تعرف طبعاً
اميرة:: الو يا ديجا
خديجه: ها زين وصلك ولا لسه
اميرة: اه وصل واخد الورق كمان
خديجه: طب كويس
اميرة: بس قاعد مع بنت اييييه قمرر وشعرها طويل وسايح كده
خديجه بغيظ: ااا... دي ممكن تكون زميلته ولا حاجه
اميرة: اه شكلها كده
علشان بيضحكو وبيتكلمو مع بعض
خديجه: طيب سلام دلوقتي وهبقا أكلمك بعدين
بقا دي صاحبك يا استاذ زين!!! ده انت ليلتك سوداااااا