رواية حي بداخلي موج وياسين الفصل السابع 7 بقلم عهد عامر

رواية حي بداخلي موج وياسين الفصل السابع 7 بقلم عهد عامر


رواية حي بداخلي موج وياسين الفصل السابع 7 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزه عهد غامر رواية حي بداخلي موج وياسين الفصل السابع 7 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهيررواية حي بداخلي موج وياسين الفصل السابع 7 بقلم هبه سامي حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حي بداخلي موج وياسين الفصل السابع 7

رواية حي بداخلي موج وياسين بقلم عهد عامر

رواية حي بداخلي موج وياسين الفصل السابع 7

طيب أنا ملتزمه معاكم وبنزل كل يوم ولو اتأخرت عن معاد تنزيل الحلقه بطولها تعويضا عن كده، لكن ليه اول حلقه وتانى حلقه تدخل ف 3000 لايك ودلوقتى بالعافيه تكمل ال1000،لو الروايه مش عجباكوا قولوا لكن متقروش من غير ما تقدروا مجهودى على الاقل، وهرجع واقول انا لو ليا متابع واحد بس هنزل الروايه عشانه ف لو سمحتوا قدروا مجهودى♥
اسيبكم مع الحلقه♥♥
الحلقه السابعه♥🔥
عدى اسبوع على ابطالنا ونقول اللى حصل باختصار 
موج نوعا ما خفت وتعايشت مع الواقع انها خسرت ابنها، لكن مازالت مصدقه ان ادهم عايش مماتش خصوصا بعد م صحيت ولقيت نفسها متغطيه وقالعه خمارها وكمان لسه فاقده النطق. 
ياسين رجع لشركته تانى ومازال يدور مع يامن على اللى عمل كده ونفذ طلب يامن ف انهم ينقلوا من بيتهم واقنعوا موج بصعوبه بعد م وعدها ياسين انه كل يوم هيجيبها الشقه هنا. 
وسها لسه بتفكر ف طلب حماها وخايفه ان يكون رغبه ياسين كده عشان الخلفة ومش راضى يجرحها 
اما رحمه ف وسط مذاكرتها لانها ثانويه عامه 
وكامل بيدعى لابنه ونفسه موج توافق على الطلب بتاعه، ومانع نفسه بالعافيه انه ميكلمهاش تانى 
ويامن بقى ما بين شغله وبين مراقبه مريم اللى اكتشف انه حبها وادى نفسه وعد انه هيطلب ايدها لما الظروف تتحسن وازمه ادهم تعدى على خير. 
ومريم اخدت بالها من مراقبته واتكلمت معاه وصارحها بمشاعره ووعدها انه مش هيكلمها ولا يتعرضلها غير اما يتقدم رسمى 
اما بقى ادهم ف نزل من الشقه على بيته الجديد وطول الاسبوع ده بيفكر ازاى ينتقم لمراته وابنه ولنفسه. 
............. 
فى يوم جديد الصبح، صحى يامن على خبر هروب خالد من الحبس بالرغم من الحراسه المشدده اللى كانوا حطينها ليه 
وصل القسم بسرعه ودخل مكتبه 
يامن:  يعنى ايه هرب، وانتو كنتو فين 
عسكرى:  يا باشا احنا ست شكلها غريب جات وكانت جايبه زياره ليه وادتنا منها كلناها من هنا ومحسناش بحاجه، انا اول واحد فوقت ولقيت الباب مفتوح والمسجون مفيش
يامن:  والله عال مشغل معايا شويه عيال انا عشان حد يضحك عليكم بزياره صح، انتو متحولين للتحقيق اتفضلوا بره 
خرجوا العساكر ويامن طلع تليفونه ورن على ادهم 
يامن:  ادهم، عندى ليك خبر وحش
ادهم:  خير يا يامن
يامن:  خالد هرب 
ادهم:  نعم، خالد ايه 
يامن:  ده اللى حصل المهم دلوقتى اننا نزود الحراسه على البيت عندكم احنا خلاص قربنا نوصل للى عمل كده، والى بيساعده 
ادهم:  تمام، نتقابل كمان شويه ف شقتى 
يامن:  تمام هبلغ حمزه واجيلك 
............ 
فى مكان قديم، كان واقف خالد وقصاده واحد
خالد: انا هقعد هنا؟ 
@:  عندك حل تانى؟ انت اعترفت من اول قلم كويس انك معترفتش علينا والا الوضع كان هيبقى اسوأ
خالد:  متقلقش، وبعدين انتو اللى قولتولى اعمل كده، الا صحيح عملتوا ايه ف موج
@:  مش شغلك، بس هقولك، دخلت المستشفى مستحملتش جلسات الكهربا نزلت اللى ف بطنها
خالد بخضه:  ايه؟  موج سقطت؟  طيب هى كويسه ولا جرالها ايه 
@:  ايه حنيت دلوقتى، اومال سلمتهالنا ليه؟ 
خالد:  لا محنتش ولا حاجه انا استغربت بس لان كل اتفتقنا انى اوديها هناك بس 
@:  واهى سقطت ملكش فيه بقى، فلوسك ف حسابك، واعمل حسابك انك هتسافر بره مصر خلال اسبوعين بالكتير، وخد التليفون ده هنتواصل من خلاله 
خالد:  تمام يا كبير 
ومشى من عنده وبقى خالد لوحده، طلع الفون واتصل على حد 
خالد:  عامله ايه 
:  خالد؟  انت خرجت ازاى
خالد:  عادى متشغليش دماغك المهم الجو عندك عامل ايه 
: عادى، موج فقدت النطق عشان نزلت ابنها وبقينا ف بيت جديد غير الاول، وكمان فيه حرس
خالد:  فين عنوان البيت ده؟ 
:  عنوانه......  هتعمل ايه؟ 
خالد:  ولا حاجه ريحيلى مخك الحلو ده وانا الى هعمل، سلام 
................ 
صحيت موج الصبح وصلت ونزلت تحت لقيت رحمه وكامل وسها قاعدين
قعدت بعيد عنهم بشويه وكامل فهم انها زعلانه منه 
سها:  ايه يا موج قاعده بعيد ليه؟ 
هزت موج كتفها بمعنى عادى 
كامل:  زعلانه منى صح؟
موج:  لا ( موج بتتكلم بالاشاره بس انا هكتبها تمام)  
كامل:  اومال ايه تعالى اقعدى معانا 
قربت موج منهم وقعدت جنبه وباست ايده بحب
سها:  ايه رأيك نطلب من الداده تجهزلنا فطار ونطلع بره ف الجنينه
موج:  تمام 
وفعلا سها طلبت من الداده تجهز الاكل وطلعوا فطروا بره واتفاجئوا بياسين ويامن داخلين عليهم بعد م كانو خلصوا فطار 
ياسين:  صباح الخير، وباس راس سها وايد والده 
وده ريح سها نوعا ما ان موج مش ف دماغ ياسين اصلا. 
يامن:  طيب يا جماعه احنا هنزود الحرس حوالين البيت وكل واحد فيكم هيتحرك لازم حد معاه وخصوصا مدام موج 
موج:  انا؟  ليه؟! 
يامن:  خالد هرب من السجن واحنا مش ضامنين يوصل هنا او يعملك حاجه 
خافت موج وبان الرعب على وشها 
سها مسكت ايدها تطمنها:  كلنا حواليكى مش هيعرف يعملك حاجه تانى اطمنى. 
هزت موج دماغها بشرود واستأذنتهم وطلعت اوضتها ودخلت وطلعت اخر تيشيرت ادهم كان لابسه وحضنته كأنها بتحتمى فيه من كل حاجه حصلتلها. 
................. 
يامن بلغهم بالتطورات اللى هتحصل وسابهم وطلع على شركه ياسين يراقب مريم زى عادته بس اتفاجا باللى حاصل، 
مريم خلصت شغل وطلعت من الشركه ولسه هتوقف تاكسى لقيت شابين اعترضوا طريقها، ومن سوء حظها ان الامن بتاع الشركه مكنش موجود، حاولت تتجاهلهم وتمشى برضو فضلوا يرزلوا عليها 
مريم:  فيه ايه انت وهو متحترموا نفسكم. 
شب١: ايه يا قمر، حد كلمك
مريم:  وانا هستنى انكم تكلمونى، امشوا من هنا والا والله اصوت والم عليكم امه لا اله الا الله. 
شب2 حاول يمسك ايد مريم ويكتفها والتانى بيساعده عشان ياخدوها ولكن وقفهم يامن 
يامن:  اى مساعده يا رجاله
شب1: اتكل على الله يا اخ انت، اختى وبنربيها 
مريم بدموع:  الحقنى يا يامن 
يامن مستناش ودور فيهم ضرب كانه بيعاقبهم انهم لمسوا حاجه تخصوا، اتجمع الناس حواليهم وجه امن الشركه وعرف االى حصل ويامن اتصل على الفسم بعتوله اتنين عساكر واخدوا الشابين ع الفسم وهو روح مريم معاه ف عربيته 
مريم بدموع:  شكرا يا استاذ يامن
يامن بغضب:  مسمعش صوتك لحد م نوصل 
وصلها وطلع لاهلها معاها واتقدملها بشكل رسمى وشرح ظروفه لعيلتها انه يتيم ومش معاه حد ييجى يتقدم واتفقوا على الخطوبه كمان يومين تكون ع الديق يادوب صحاب مريم وقرايبهم وبس، ونزل طلع ع القسم. 
............. 
بليل، الكل كان نام وموج بتتقلب وبتفتح عيونها اتفاجأت بحد قدامها خلاها تصرخ بعلو صوتها 
موج:  ادهممممممممم. 
يتبع.. 

للانضمام لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-