رواية نور بلا حياه نور وجاسر الفصل التاسع 9 بقلم زينب قابيل

رواية نور بلا حياه نور وجاسر الفصل التاسع 9 بقلم زينب قابيل


رواية نور بلا حياه نور وجاسر الفصل التاسع 9 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة فريده رواية نور بلا حياه نور وجاسر الفصل التاسع 9 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نور بلا حياه نور وجاسر الفصل التاسع 9 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نور بلا حياه نور وجاسر الفصل التاسع 9

رواية نور بلا حياه نور وجاسر بقلم زينب قابيل

رواية نور بلا حياه نور وجاسر الفصل التاسع 9

جاسر : وتقولي قرارك ف الفون ؟!
نور: اه.... لما تفضي تعالي خد ريان ...وابعتلي ورقة طلاقي ف اقرب فرصة....!!!
جاسر بصدمة : اي ...بتقولي اي 
نور بقوة جاهدت في إظهارها : زي ما سمعتي يا جاسر .... سلام 
جاسر لنفسه: لا يا نور .... مش هكرر نفس البعد تاني ولو اجبرتك ع القرب مني .
**********
محمد بشراسة وغضب : اي معجبة بواحد زميلك ..هو فيه واحدة محترمة تفكرك ف واحد وهي متجوزة 
جوري : انت عارف كويس اني مقبلتش بالجواز ده من اول يوم فيه 
محمد بغضب واقترب منها بشدة ممسكة بوجهها بين يديه : وانا اللي فضلت مستني عمري كله واقول مش مهم ... المهم انها موجودة ..بكرة تحبني بكرة تحس لكن الظاهر انك جبلة معندكيش قلب... عموما ورقتك هتوصلك قريب... قريب اوي انا مش هعيش مع واحدة مش شاريني .....وذهب 
********** 
دخلت نور من الباب وهي تمسح اخر دمعاتها بحسرة وحزن واطلعت ل جورية التي لم تختلف عنها كثيرا ....
نور : بتعيطي ليه ... قولتيله؟
جورية مطأطة رأسها بنعم 
نور : وزعلانة ليه رفض يطلقك ولا اي 
جورية ببكاء : لا مرفضش هو اصلا قال مش عاوز واحدة مش عوزاه 
نور : طيب ومقهورة ليه كده طالما هيعملك اللي عوزاه 
جورية ببكاء شديد : مش عارفة حسيت اني بدوس علي قلبه عشان اعدي... حسيت اني بخير سند ليا... حسيت اني يتيمة اوي ف اللحظة اللي قالي هيبعتلي ورقتي رغم اني اللي طلبت... حسيت اني ببيع حياتي ومعرفش اي المقابل ... انا قلبي بيوجعني اوي يا نور 
اقتربت منها نور محتضنة إياها بقوة 
نور : اهدي يا حبيبتي مش انت بتحبي احمد زميلك 
جورية بتشتت : اه ...بحبه 
نور : خلاص كلميه وكده كده أنتِ ملكيش عدة ف شوفي هتعملوا اي 
جورية ومسحت دمعاتها : انت عملتي اي مع جاسر 
نور وكأنها انهارت من جديد : قولتله ابعتلي ورقتي وتعالي خد ريان 
جورية بصدمة :ريان !!! 
نور ببكاء : انا حرمت ريان من باباه يا جورية خمس سنين المشكلة كانت بيني وبين جاسر بس انا ظلمت ابني فيها ... هخليه يعيش مع باباه وهشوفه كل يوم ف الحضانة ....انا تعبانة اوي يا جورية حاسة اني بخسر روحي لتاني مرة ومعنديش خيار تاني 
جورية : معلش يا حبيبتي ربنا يعدلك الدنيا يمكن ترجعي لجاسر 
نور بعصبية : انا عمري ما هرجعله بعد ما اتجوز عليا ... انا مش قليلة يا نور ....انا هنام
جورية : ماشي انا هقوم اقابل احمد ف كافيه ال..." واحكيله وأشوف هنعمل اي 
************
احمد : اي انت كنت متجوزة يا جورية ؟!!
جورية : ده جواز علي الورق بس يا احمد وهنطلق قريب خلاص 
احمد بغضب : مكنش لازم تخبي عليا انك هتبقي مطلقة 
جورية بعصبية : يعني اي يا احمد
احمد بتوتر : انا مقدر اتجوز واحدة مطلقة حتي لو كان جوازها علي الورق ....!
جورية والقت كوب الماء ف وجه : انا اصلا اللي كنت غلط لما اشتريت الرخيص وبعت الغالي !
جرت من أمامه تبكي بشدة لا تعلم اين تذهب ... لم تفكر كثيرا فلم يكن لها غيره ولن يكون ....
*******""
محمد : طيب ..حاضر براحة يلي بتخبط
محمد بصدمة : جورية 
جورية مرتمية في احضانة بانهيار : محمد انا محتجاك...!
*******"""""
قامت بفزع 
نور : ف اي مين بيخبط كده 
جورية مش عارفة 
قامت نور مسرعة لفتح الباب
نور : جاسر !!
جاسر بغضب مقتربا منها : نور انا مش هسيبك تاني المرة دي ملكيش خيار غير القرب ...
نور بعصبية : والله مليش خيار ! امال حضرتك ليك انك تتجوز براحتك وترجعني ليك ... انا عمري ما هكون ليك تاني يا جاسر 
جاسر مقتربا منها : انا متجوزتش اصلا يا نور انا كذبت عليكي عشان اشوف ردت فعلك 
نور ولا تنكر بين نفسها أن شي ما جعل قلبها يتراقص من جديد بفرح : طب انت عاوز اي دلوقت 
جاسر مقتربا منها واحتضناها بقوة : ترجعي معايا..


انضم انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-