رواية حياه ليست عادله الفصل السابع عشر 17 بقلم عشاق الروايات
رواية حياه ليست عادله الفصل السابع عشر 17 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة عشاق الروايات رواية حياه ليست عادله الفصل السابع عشر 17 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حياه ليست عادله الفصل السابع عشر 17 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حياه ليست عادله الفصل السابع عشر 17
رواية حياه ليست عادله الفصل السابع عشر 17
الظابط.حضرتك متهم بقتل المدعو شريف كمال الصاوي فتفضل معانا
دنيا نزلت وسمعت الي قالو فأغمى عليها
رامي بخوف.دنياااا دنيا حبيبتي قومي ياقلبي دنيا ردي عليا وشالها بسرعه وحطها على الكنبه واتصل بعمه يجيب دكتور ويجي بسرعه
الظابط . لو سمحت اتفضل معانا مش هينفع كده
رامي بزعيق. انا مش هتحرك من هنا غير لما اطمن على مراتي
بعد شويه كان مروان وصل ومعاه دكتور وشاف البوليس الي على الباب ودخل لقا دنيا مغمى عليها اتخض جدا
مروان بخوف. فيه ايه فيه ايه يا رامي دنيا مالها وليه البوليس هنا
رامي باصص لدنيا برعب ومبيردش
مروان راح للظابط وقال. فيه ايه ياحضرت الظابط
الظابط. رامي بيه متهم في قضية قتل شريف الصاوي
مروان بصدمه. ايه شريف اتقتل ازاي وانا معرفش وجري على رامي وقال . الي بيقولو ده حقيقي قتلت ابن عمك
رامي بعدم تركيز باصص لدنيا وقال. لا طبعا يا عمي اكيد فيه سوء تفاهم ها يا دكتور طمني مالها
الدكتور فحص دنيا وابتدت تفوق وقال. هي كويسه ضغطها وطي فجأه دلوقتي تفوق وتبقى تمام
الظابط بحده.حضرتك انا مقدر الوضع بس مينفعش اكتر من كده وشاور للعساكر وقال هاتوه
رامي بيحاول يفك اديه من العساكر . اوعى انت وهو بقولكم معملتش حاجه ومراتي تعبانه سيبوني اطمن عليها
دنيا بارهاق . رامي
رامي فلت اديه منهم بسرعه وجري عليها. يا قلب رامي انتي كويسه يا دنيا
دنيا ببكا . عملت ايه يا رامي ليه تضيع نفسك مش وعدتني انك هتكون بخير
رامي حضنها وقال. انا تمام صدقيني محصلش حاجه انا معملتش حاجه هشوفهم عايزين ايه وارجعلك على طول وبص لعمه وقال انت مش محتاج توصيه عليها يا عمي
مروان . مروان هز راسو بمعني حاضر ورامي مشي مع الظباط تحت انظار دنيا الباكيه ومروان الي كان مستغرب تغير دنيا الواضح مع رامي
بعد فتره رامي كان في التحقيق
الظابط. يعني انت معترف انك كنت معاه امبارح وانك استخدمت سلاحك
رامي بضيق. لا يا حضرة الظابط انا كلامي واضح بقول لحضرتك كان هيخطف مراتي
الظابط.اه وعلشان كده قتلتو
رامي بضيق اكتر. هو حضرتك مش سامعني بقول لحضرتك انا ضربت نار على الراجل الي كان معاه لانو كان هيموتني بس شريف كان عايش لحد ما طلعت
الظابط. بس المخزن مكانش فيه غير جسة شريف وبس والي قدمت البلاغ قالت ان المجني عليه اتصل عليها وقال انك عايز تموتو وهي شهدت انك سبق وهددتو وخنقتو قدام الناس وفيه اكتر من شاهد على كده ده غير ن كل الادله الي اتوجدت مكان الحادثه بتأكد ان الجثه الي اتوجدت جثة شريف تنكر ان الرصاصه الي في دماغو من مسدسك
رامي بعدم استيعاب.انا مبنكرش ان الرصاصه خارجه من مسدسي بس الي اضرب بالنار مش شريف وبعدين اتصل على مين وشاهدة مين انا مش فاهم حاجه وهو مين الي مقدم البلاغ اصلا
المحقق قلب في الورق وقال. سعاد علي عبد الله
رامي اتفاجئ لما سمع الاسم وقال بسخريه كده صح بظبط كده انا مستغرب ليه هي هنا ممكن اشوفها
المحقق . ممكن تشوفها بس من غير مشاكل
رامي باستهزاء .اكيد دي مرات عمي
سعاد دخلت مع العسكري وهي بتبكي بشده وباين عليها التوتر واول ما شافت رامي قالت. منك لله حسبي الله فيك قتلتو ليه يا ظالم قتلت ابن عمك حرمتني من ابني الوحيد
رامي كان بيسمعها بابتسامة استهزاء واتقدم عليها وقف قصادها وقال.اممم بقى الي انا ضربتو بالمسدس شريف
سعاد بتوتر شديد. ايوه شريف امال خيالو
رامي ببرود. وهو اتصل عليكي وقلك اني عايز اقتلو
سعاد بتوتر اكتر. ايوه قلي الحقيني يا ماما رامي عايز يموتني وانا جبت رجاله معايا وجنا فورا على المكان الي وصفو وجينا لقينا النار ماسكه في المكان كله واتصلت بالمطافي وبقيناونطفيها بس لقيت ابني حبيبي انحرق واتشوه لدرجه وشو مبقاش معروف وكان يا حبة عين امه واخد طلقه في دماغو معرفتش الحقو منك ياظالم وجريت على المحقق وقالت وانا وجايه شفتو يا بيه شفتو خارج من المكان الي ابني فيه هو الي عملها ووقعت بانهيار تستاهل عليه الاوسكر وقالت هتولي حق ابني
شريف كان متابعها بزهول ونظرات اشمئزاز واول ما وقفت جري عليها مسكها من رقبتها وبقى يخنقها وهو في قمة غضبه وقال. بقى انا يا وليه عملت ده كلو هتقولي الحقيقه ولا أطلع بروحك انطقي بقولك بس الظباط جريو عليه وبقو يبعدوه عنها
المحقق بغضب. ايه انت في زريبه هنا يا حيوان انت ازاي تخنقها كدا قدامي
رامي بيحاول يهدا قال. بص يا باشا الي حصل اني روحتلو بنائا على رغبتو لانو كان في مابينا مشاكل عائليه مش هقدر اقولها ورحت احلها بالود ولحد ما طلعت كان عايش ومكانش فيه نار ولا شئ من الي قالتو
المحقق. بس الي عاينو موقع الجريمه اقرو بان المكان محروق ومتفحم بص انت لا عايز اتقول ايه الي جمعكم هناك ولا عايز تعترف ولا معاك دليل واحد يثبت كلامك انا للاسف مضطر اتحفظ عليك وبكره هتتعرض على النيابه وهي تققر
خدو يا عسكري
رامي خرج مع العسكري هيوديه الحجز واتفاجئ بعمه ودنيا مستنينو قدام مكتب التحقيق
رامي . دنيا انتي ايه الي جابك هنا انتي تعبانه يا دنيا مبتسمعيش الكلام ليه
دنيا بلهفه. انت راجع معايا يارامي مش كده هما غلطانين مش كده
رامي بص لعمه بحزن وقال. عمي خد دنيا معاك القصر وخلي عينك عليها اليومين دول
مروان كان هيتكلم بس قاطعتو دنيا لما قالت. القصر ليه هو هو انت مش راجع مش هنروح بيتنا هو الي قلوه طلع صح وقالت ببكاشديد لييه يارامي ليه انا قولتلك طلقني مش هستحمل تتأذي بسببي قولتلي انك هتكون بخير ليه تضيع مستقبلك لييه
رامي دنيا اسمعيني انا لو قلتلك انا معملتش حاجه وحياتك عندي مقتلتو هتصدقيني
دنيا . انا مصدقه انك متقتلش حتى لو انت قولتلي العكس
رامي بابتسامة حب .. يبقى خلاص روحي مع عمي وانا هتصرف انتي بس متقلقنيش عليكي ماشي وقبل ما ترد كان العسكري مشي بيه ودنيا عينها عليه اول ما ابتعد قعدت على كرسي وانهارت من البكا تحت انظار مروان الي هيتجنن حرفيا مش عارف ايه الي بيحصل وليه رامي يقتل شريف وليه دنيا خايفه عليه بالشكل ده
مروان . يلا معايا يابنتي هو ان شاء الله هيكون بخير
دنيا اترمت في حضنو وانهارت وفضلت تقول. انا السبب يابابا كلو بسببي مستقبلو كلو باظ بيببي ويا ريتني حتي قولتلو كلمه واحده كويسه اتحمل كتير مني يابابا وكانت منهاره جدا
مروان طبعا مش معانا في القصه خالص مش فاهم اي شئ بس كان بيهديها وبيحاول يخفف عنها اخدها ومشي هما الاتنين
في نفس اليوم باليل في القصر دنيا حكت لبباها كل الحكايه من الاول للاخر وقالتلو على الي عملو شريف من الاول لحدما كان عايز يخطفها ومروان كان مصدوم جدا ازاي شريف طلع بالحقاره دي وهو كان هيجوزو بنتو الوحيده قال بحزن وصدمه ازاي شريف عمل كل ده دانا كنت بعامله كانو ابني معقوله وبص لدنيا لقاها بتبكي قعد جمبها مسح دموعها وقال كافايه دموع يا دنيا احنا مكناش شايفينو على حقيقتو ولا نعرف نواياه بس ربنا شايف وعارف ونجاكي منو وجوزك لللي كنت بتمني من وانتي صغيره تتجوزيه دنيا اتفاجأت وبصت لبباها الي قال ايوه يا دنيا من زمان بتمنى تتجوزي رامي وربنا حقق امنيتي وجمعكم وهينجيه لانو طيب وانا متأكد انو برئ
تاني يوم رامي كان في النيابه
المحقق . اهلا اهلا برامي باشا الصاوي
رامي . اهلا بحضرتك
المحقق . ما دام قلتلي حضرتك يبقى ما عرفتنيش
رامي باستغراب. لا الصراحه مش واخد بالي
المحقق . الصراحه انا كمان لولا الاسم مكنتش عرفتك
رامي . طب ما اتشرف باسم حضرتك يمكن اعرفك انا كمان
معاك فريد حسين احمد
راميفكر شويه وقال . فريد اذيك يا نهار ابيض اتغيرت جدا
فريد. انت كمان اتغيرت اوي ايه الي رماك الرميه السوده دي
رامي بتنهيده. النصيب بقى
فريد . طيب جاهز نبدأ التحقيق
رامي حكى لفريد كل حاجه غير طبعا السبب الي وداه لشريف وقلو زي مقال في القسم مشاكل عائليه
فريد اتنهد وقال. للاسف يا رامي موقفك وحش جدا ومفيش ولا شئ يثبت كلامك الي قلتو ده غير الشهود الي شهدت انك هددتو قبل كده وطبعا تقرير الطب الشرعي مش في صالحك ده غير الرصاصه الي انت بنفسك اعترفت انها من مسدسك
رامي . عارف بس انا قولت بدل المره مليون ان الي انضرب بالرصاص مش شريف ده الراجل بتاعه
فريد .ايوه يا رامي انا مصدقك بس احنا بناخد بالادله بس فيه طريقه واحده بس
رامي بلهفه. هي ايه وووووو
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا