رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل السابع عشر 17 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا محمد رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل السابع عشر 17 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل السابع عشر 17 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل السابع عشر 17
رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة زينه وادم الفصل السابع عشر 17
منال : اتفضلي
وتدخل البنت
ادم ويبتسم بعد ما يشوفها ويرجع بالكرسي لورا ويرفع رجلو على المكتب
مروه بعصبيه وتخبط بإيديها بقو*ه على المكتب : انت الي عملت كددده صحح
ادم : غلط
مروه : انت كداب
ادم بإستهزاء : بنت عيبب
مروه وتقف قصادو وتمسكو من لايقه القميص : انت انسان مريض كل ده عشان موقف حصل بينا وانت الي غلطان
ادم ويشيل ايديها من عليه ويقوم يقف وهو ماسك ايديها بقو*ه : كلمه كمان وهزعلك
مروه بوجع : سيب ايدي
ادم ويسيب ايديها
مروه والدموع تتجمع في عيونها من الوجع : بابا ملوش دعوه ب الي حصل بينا هو ذنبو اي لي تحبسو
ادم وياخد بالو من دموعها : وانا مالي هحبسو لي ابوكي هو الي نصاب وبياخد جزائو
مروه بتفاجؤ : اييي!!! اي الي انت بتقولو ده بابا مش كده خخالص
ادم : ابوكي كان مزور عقود وبيغش في المنتجات و مخلي الشركه عليها ديون قد كده لشركات تانيه ومخسر الشركه ده غير انو ممشيلي الشركه على مزاجو
مروه ودموعها تنزل وتقعد علي الكرسي : بابا عمل كل ده
ادم : اه
مروه في ذهنها : ايوا بابا مره واحده بقي معاه فلوس كتير وكنا وقتها مستغربين معقول من التزوير والغش الي بيقول عليه معقول كلامو فعلا صح
ادم بعلو الصوت : انتييي؟؟
مروه : اي
ادم : هتفضلي قاعده كتير
مروه وهي لسه بتفكر في الكلام وتقوم وتمشي من قدامو
________________________________
زينه : مبسوطه هنا يا زهره
زهره : بصراحه
زينه بإبتسامه : بصراحه
زهره : لا انا كنت بخدم نفر واحد وهو بهاء بيه دلوقتي بخدم ل 5 وبالذات حماتك الحيزبونه دي لوحدها ب 5
زينه بضحك : مالها
زهره : كل شويه تزعق مبتتعاملش غير بزعيق
زينه : انا طول عمري افهم الناس من اول نظره بس دي الوحيده الي مفهمتهاش مش عارفه طيبه ولا شريره كويسه ولا وحشه
زهره بتفكير : بما انك جايبه سيرتها في حاجه حصلت انهارده
زينه : اي
زهره : انهارده باباكي كان هنا
زينه : بابا
زهره : اه وكان بيتكلم مع كوثر هانم وانا بقدملهم القهوه كانت كوثر هانم بتعيط زعقتلي عشان مخدش بالي
زينه بإستغراب : بتعيط؟؟ وهيكونو اتكلمو في اي عشان تعيط
زهره : مش عارفه
_________________________________
زياد : هو انتي قولتيلي اسمك اي
سام : اسمي سام
زياد : بس غريب
سام : هو اي
زياد : اسمك
سام : لا هو انا اسمي الحقيقي ساميه بس مش بحبو فا اختصرتو ل سام
زياد : بس اسمك حلو برضو
سام : ودي معاكسه؟
زياد : معاكسه اي الله يخليكي انتي هتلبسيني تهمه
سام بضحك : خلاص
زياد ويغير الموضوع : الموظفين كلها روحت وادم قاعدلي جوا
سام : وانت عايز اي
زياد : عايز اروح زيهم
سام : طيب ما تروح
زياد : ما انا هوصلكو الاول
سام : لا روح ونبقى نروح انا وادم بتاكسي
زياد : تاكسي وانا موجود دي تبقي عيبه في حقي
__________________________________
كوثر : اومال روحتو فين انهارده يا زينه
زينه : جدو حب يخرجني بس
كوثر : واتبسطي
زينه : ااه يا مرات عمو
كوثر : ممم مش باباكي جه انهارده
زينه وتمثل الفاجئه : بجدد
كوثر : اه وكان عايز يطمن عليكي
زينه : هبقي اتصل بيه اطمنو
كوثر بإبتسامه : بقولك يا حبيبتي
زينه : اي
كوثر : هو انتي بتحبي ابني ادم يا زينه
زينه وتبادلها الابتسامه وبخجل تهز راسها بمعنى اه
كوثر : طيب انتي عارفه هو اتجوزك لي
زينه و ملامحها تتحول للحزن
كوثر : كان نفسي يكون بيحبك بس هو اتجوزك عشان دي وصيه باباه
زينه : هو قالي
كوثر بصدمه : بجد؟؟ ومش زعلانه
زينه : لا ادم مضحكش عليا وقالي انو ببحبني هو قالي الحقيقه من البدايه
_________________________________
بعد ساعات
سام : جدو هو احنا لما نرجع كندا هتيجي معانا
بهاء بإستغراب : وانتو هترجعو لي
سام : هنعمل اي هنا بعد لما ادم يورث
بهاء : يورث اي
سام : يورث عن ابوه
بهاء بعدم فهم : هو لسه الورث متقسمش
سام : ما هو لسه بينفذ الوصيه
بهاء : وصيه اي انا مش فاهم حاجه
سام بإستيعاب وتوشوش لنفسها : احيه انا عكيت الدنيا ولا اي
_:..
ادم بعلو الصوت : اي يا ماما الي انتي بتقوليه دده
كوثر بتحذير : ادم صوتك هيعلي عليا؟؟؟
ادم : ماما انا جاي تعبان ومش فايق للكلام ده ومش هعمل اي حاجه من الي انتي قولتيها
كوثر وتمثل الزعل : براحتك يا ادم لما اسيبلك البيت وارجع ل اخويا عشان حضرتك مش عايز تنفذ كلامي متزعلش
ادم بعصبيه وخنقه : هوووف يا ماما بقي خلاااص هعمل الي انتي عاايزاااه
________________________________
زينه بتخرج من الحمام وهي واخده دش ولابسه قم'يص نوم بينك وهوت شورت وشعرها مبلول وترطب بشرتها وتحط برفن وتقرب بالكرسي للسرير وترفع نفسها وتسند راسها على المخده وتسرح بخيالها
وبعد ثواني وادم يفتح باب اوضتها
زينه بخضه وتحط ايديها على قلبها : في اي
ادم ويدخل وبقفل الباب
ادم : احم انتي عارفه ان جدو عارف ان احنا اتجوزنا فا مينفعش ابقي انا في اوضه وانتي في اوضه عشان ميشكش في حاجه
زينه بإبتسامه وتحرك ايديها بعدم اهتمامها : اي المطلوب
ادم ويبعد عينو عنها : هنام هنا لو مش حابه عادي انا ممك..
زينه بتسرع وتوتر : لا مش حابه اي قصدي يعني اه انت صح مينفعش يشوفنا كل واحد في اوضه
ادم : طيب انا هنام على الكنبه عشان تاخدي راحتك
زينه : ماشي يا حبيبي قصدي ماشي
ادم ويبتسم ليها
زينه بخجل وتغطي جسمها كلو وتمثل النوم
زينه في ذهنها : اععع اي الاحراج ددده مكنش لازمم اقول الي جه في دماغي
ادم : لابسه لي اللبس ده طالما بردانه.
زينه بخجل وتبين عينيها بس : متعوده انام كده
ادم وهو قصادها و عينو تيجي في عنيها : بس حلو عليكي
زينه وتغمض عينها وتعكس اتجاها من الخجل
ادم بضحك ويبصلها للحظات ويغمض عينو
زينه وتقرص نفسها : انا مش بحلم!!
وتكمل بفرحه : مش بحلممم