رواية غلبني جمالها الفصل الثلاثون 30 بقلم دعاء حجاج
رواية غلبني جمالها الفصل الثلاثون 30 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء حجاج رواية غلبني جمالها الفصل الثلاثون 30 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غلبني جمالها الفصل الثلاثون 30 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك الشبحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غلبني جمالها الفصل الثلاثون 30
رواية غلبني جمالها الفصل الثلاثون 30
مالك قام ومسك ايد سمر وقال:اي رايك نبدا حياه جديده ٠٠٠وفجاه ينزل قلم على مالك يحمل الكر'ه والغ'ل
_😳😳٠٠٠٠٠مالك كان في حاله صدمه والدموع نزلت من عين سمر ومسكت مالك من هدومه وبقت تصرخ وتقول:حيو'ان ٠٠٠انا بكر'هك وبكر'ه اليوم اللى شوفتك فيا انت عارف انا اقبل العمى ومقبلش واحد زيك
مالك مكنش مستوعب كلامها خالص وكان في حاله صدمه وذهول في نفس الوقت
سمر مسحت دموعها وقعدت تضحك وقالت:كسبت الرهان خليتك تحبنى شعور وحش صح كنت عايز تكسر قلبي
مالك:رهان ؟
_انت هتعمل فيها دور البرئ ايوه الرهان رهانك مع صحابك يا ابن الكيلانى
_بس ازاى عرفتي بكل ده
سمر قالت بسعاده فاكر يوم الحادثه ؟
فلاش باااك ✨
الشباب قربوا من سمر اللى وقعت على الأرض وبقت تترجهم يبعدوا عنها ولكن كانوا بيقربوا اكتر
الشاب بص ليها بخبث وقال:انتى بتاعتنا النهارده ٠٠٠٠الشاب مسك أيدها وكان رايح يقطع هدومها ولكن صوت بوليس قاطعه
_اي ده بوليس احنا لازم نهرب قبل ما يوصلوا
_انا مقدرش اسيب المزه ده
مسك أيده وقال:لو مش عايز تدخل السجن تبقا تيجى معنا يا روح امك بالفعل الشباب طلعوا يجروا وسمر كانت ضمه رجليها وكانت خايفه اوى وللاسف البوليس كان معدي مش اكتر بس لحسن الحظ الشباب فكروا أنهم جاين عليهم واخيرا سمر فاقت لنفسها وقامت عالطول وراحت عند مالك
_مالك ٠٠٠مالك وفجاه تليفون مالك رن
{طبعا انا قولت مالك معا تليفونين العادي وقع منه على الطريق والثانى بتاع البنات معااا }
سمر طلعت التليفون من جيب مالك بالعافيه وفتحت التليفون وكانت رايحها تقول: الوو ولكن الصدمه
_بقولك اي يا مالك انسي الرهان ده خالص كده كده هتقع في حبك مش هي معاك اي رايك نتسلى بيها اقصد نلعب شويه ومتخافش هنجيبها الشقه عندي اي رايك ؟
الدموع نزلت من عين سمر
_الووو مالك انت معايا ٠٠٠٠
_هات يا عم اكلموا انا ٠٠٠٠خد منه التليفون وقال:مالك احنا طلعنا للبنت زي ما طلبت يعنى نفذنا طلبك نفذ طلبنا بقا ليله واحده بس من بعدك طبعااا
سمر رمت التليفون على الأرض وحرفيا كانت مصدومه
_الووو ٠٠٠ده قفل التليفون
_مش عارف حاسس اللى رد علينا مش مالك
_انت بتقول اي تلاقي قاعد مع الموزه مش فاضي
_تصدق عندك حق تشرب اي
سمر قامت وشرا'ره طالعه من عينها وقالت:انا لازم اخد حقي منك يا حيوا'ن بقا كنت عايز تد'مرنى طيب
سمر قطعت هدومها وعو'رت أيدها لتنزف د'م كتير وحطت الد'م على هدومها عشان يقولوا انها فقدت شرفها
_عشان أعلمك الادب يا حيوا'ن
سمر اترمت على الأرض عالطول لحد ما الصبح طلع طبعاا وكلكم عارفين اي اللى حصل بعد ما مالك فاق
في المستشفي ✨
_دكتوره ارجوكى اطلعى قوليلهم انى فقدت عذريتى ارجوكى
_انتى بتقولى اي انا مقدرش اعمل كده طبعاا
سمر مسكت أيدها وبتوسل:ارجوكى قولى كده
الدكتوره خدت نفس عميق وقالت:طب عايزه تعملى كده ليه ؟
سمر بتفكير:زوجى اللى واقف برا شخص سئ جدااا بيخونى عالطول وكنت عايزه أعلمه درس
_وده ازاى
_اصلا لو حضرتك قولتى انى اتعرضت للاغت'صاب هيلوم نفسه اوى لانه مقدرش يساعدنى وينقذنى
بعد نقاش طويل أخيرا الدكتوره اقتنعت وبالفعل طلعت وقالت لمالك وفهد الكلام اللى انتوا عارفينوا
باااك ✨
_طبعا بتقول انا عملت كده ليه يعنى هستفاد اي هقولك فاكر لما مسكت الس'كينه وقولت انا مش عايزه اعيش كنت متاكده أن فهد هيجوزنى ليك مش عارفه جاتلى الثقه ده منين بس كنت متاكده أن فهد هيقول كده وطبعا لما فهد قال كده وافقت عالطول عشان اقدر اوقعك في حبي وفعلا وقعتك وكسبت انا الرهان اي رايك اخد الأوسكار صح ؟
الغضب عم على مالك ومسك أيدها جامد أوى وقال:انتى ازاى تعملى كده انتى عارفه انى كنت بمو'ت كل يوم وبكر'ه نفسي عشان كنت السبب في اللى حصلك
سمر زقت مالك وقالت:ابعد ايدك الو'سخه ده عنى
_ليه ليه عملتى كده كل ده عشان حته رهان
_كنت عايز تكسر قلبي وانا اللى كسرت قلبك احساس وحش صح ولا عادي جاوب ساكت ليه
_اصعب احساس ٠٠٠٠سمر بزعيق:امال ليه كنت عايز تجر'حنى
_فعلاا كنت عايز اعمل كده عشان اكسب الرهان ومع الوقت حبيتك
_وانا بكر'هك بكر'هك وبكر'ه اليوم اللى شوفتك فيا
الكلمه وقعت على مالك كالصاعقة ولأول مرة الدموع تنزل من عين مالك
سمر خدت الشنطه ومشت ومالك طلع وراها ومسك أيدها وقال:سمر انا اسف ارجوكى متعمليش كده انا ما صدقت انى اتغيرت
سمر زقت مالك وقالت: فعلا كان لازم تتغير عشان لو كنت فضلت كده كنت هتكون او'سخ شاب على وجه الارض
مالك وقع على الأرض وسمر مشت ومالك بصوت عالى جدا:هتندمى يا سمر والله لتندمى وهترجعيلى فاهمه هترجعيلى مالك بص في الأرض وقال: والله لتندمى
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:انا كده ارتحت نفسيتى بقت تمام ٠٠٠٠سمر طلعت التليفون ورنت على جاسر
بعد مرور ربع ساعه جاسر وصل فعلاا
سمر ركبت وجاسر قال باستغراب:فين مالك بيه
_مشغول يا ريت تطلع ٠٠٠٠٠بالفعل جاسر شغل العربيه وطلع
مالك كان واقع على الأرض والدموع نازله من عينيه وفجاه الجو اتغير ليصدر صوت رعد وبرق شديد مع نزول المطر كأنا السما زعلانه على زعل مالك
مالك بصريخ:اعاااااااااااا٠٠٠٠٠٠٠٠٠
عند زينه وفهد ✨
الين فتحت الباب ودخلت هي وفهد وكانت الصدمه:😳😳
فهد فاق من الصدمه وقال بصوت هادئ جدآ:زينه
الين فاقت من الصدمه ايضا وقالت:مع تيم
زينه بدأت تفوق وتيم كذلك لأن مفعول الابر'ه كان ربع ساعه فقط
زينه فاقت ولقت نفسها مش عا'ريه لبسه فستان قصير جداا زي الفساتين اللى بتلبسها شيري يعنى مش عا'ريه
زينه انتهدت عالطول ومسكت الملا'يه وحطتها على جس'مها وبصت لقت فهد والين في وشها غير تيم اللى كان جنبها
زينه قامت من فريح تيم عالطول كل ده وهى لفه الملا'يه على جس'مها
تيم فاق أيضا وكان ماسك دماغه وفجاه اتصدم من اللى شافوا
الين كان رد فعلها سريعه جدااا قربت من تيم وضر'بته بالقلم وقالت:ليه ليه عملت كده ليه ده انا هربت من عائلتى عشانك
الين قعدت تزعق لتيم وتيم كان بيحاول يشرحلها أن في حاجه غلط ولكن الين معطتش تيم فرصه خالص كل ده وفهد بيبص على زينه والسكوت هو عنوانه
زينه قربت من فهد ومسكت أيده وقالت:انت مش مصدق صح
فهد كان بص على اتجاه واحد ومكنش باصص لزينه خالص
_فهد رد عليا طب بصلى طيب قول اي حاجه
اخيراا فهد بص لزينه ولكن بصته كانت تدل على غضبه الشديد وفجاه خرج من الاوضه بدون رد فعل
زينه طلعت ورا عالطول ودخلت الاوضه وفهد كان قاعد على السرير وزينه قعدت جنبه وقالت:طب اعمل اي حاجه سكوتك ده مخوفنى اوى
زينه مسكت ايد فهد وقالت:طب اضر'بنى اعمل اي حاجه ارجوك متفضلش ساكت كده
اخيراا فهد اتكلم وقال:روحى البسي حاجه استري بيها جس'مك
_طب انت مصدق اللى حصل صح
فهد بزعيق عالى جدا هز أركان الاوضه:ادخلى البسي اي حاجه
دموع زينه نزلت عالطول وخافت جدااا وطلعت تجري على الحمام
بعد شويه زينه طلعت وكانت بترتعش ومرعوبه فكلمه مرعوبه شويه
زينه كانت بتبص على فهد اللى كان ساكت بطريقه غريبه جدااا
وفجاه فهد قام وقال بهدوء:العرض هيبدا أوعك تنزلى
زينه:___________
فهد مسك أيد زينه جامد أوى وقال:لما اكلمك تردي
زينه هزت راسها وقالت:حاااضر مش هنزل وبقت ترتعش غير الدموع اللى نازله من عينها
فهد زقها وترك علامات حمره على ايد زينه لأنه كان ماسك أيدها جامد اوى وطلع وقفل الباب جامد اوى ورا
زينه اترمت على السرير وقعدت تعياااط
_اعااااااا٠٠٠٠٠٠زينه مسحت دموعها وقالت: والله يا ربي ما عارفه اي اللى حصل ولا فاكره حاجه بس اللى متاكده منه أن في حاجه غلط في الموضوع
{للاسف الابر'ه بتعمل على محو الذاكره يعنى اخر نصف ساعه حصلت مع زينه وتيم للاسف مستحيل يفتكروها يعنى زينه مش فاكره حاجه من اول من راحت عند الين ولا فاكره أن في حد غر'ز ابر'ه في رقبتها }
عند الين وتيم ✨
_انا هربت معاك يوم فرحي يا تيم عشان بحبك خليت وش عائلتى خر'ا قدام الناس عشانك تروح تعمل فيا كده
تيم مسك ايد الين وقال:انا مش فاكر اي حاجه ولا فاكر اي اللى حصل بس اللى متاكد منه ان في حد عمل كده
الين زقت تيم وقالت:انا طلعت هبله الكل قال عليك انك شخص مش كويس بس انا لا كنت مجنونه في حبك
_الين انتى عارفه انا بحبك قد اي ومستحيل افكر اخونك
الين مسكت ايد تيم وقالت:اطلع من اوضتى ومش عايزه اشوف وشك ده تانى
_الين اسمعينى ارجوكى متعمليش كده ٠٠٠٠٠الين قفلت الباب ووقعت على الأرض والدموع نزلت من عينها وقالت:ده انا طلعت هبله اوى دخلت زينه اوضتى وفكرتها غلبانه بس لا طلعت حر'بايه ٠٠٠٠٠
عند فهد ✨
فهد نزل تحت وكان مصدوم وحاسس أنه في عالم غريب جدااا وعايز يطلع منه ولكن مش عارف
_كنت فين العرض بداا بقالوا عشر دقائق
فهد:____________
حط ايدو على كتف فهد وقال:انت كويس
فهد هز رأسه وقال:العرض بدأ ولا لسه
_ايوه بدأ من عشر دقائق
_تماام
فهد راح قعد على الكرسي والمودل كلهم بدأوا يطلعوا والناس كلها كانت مبهوره بالعرض خصوصا اللبس اللى من تصميم فهد اللى كان في عالم تانى خالص
فهد بتفكير: مستحيل زينه تعمل كده ولا تيم بس اللى مش مفهوم في الحكايه مين اللى عمل كده ويا تري هدفه اي
بعد مرور ربع ساعه العرض انتهى
_العرض حلو اوى يا فهد
فهد مش معا خالص وبتفكير: انا لازم اعرف اي اللى حصل ٠٠
_فهد ٠٠٠
_اي العرض بداا
_فهد انتبه شويه الشركاء يقولوا اي العرض بدأ وانتهى وحضرتك مش هنا خالص
فهد قام وقال:بما أن العرض عجب حضرتكم اعتقد الصفقه كده تمت
_اه طبعاا يا فهد وحبيت اقولك انك موهوب اوى
_شكرااا
الشركاء وقعوا على العقد فعلاا وفاضل توقيع فهد
_فهد وقع يلا
فهد:___________
الشركاء بصوا لبعض وقعدوا يقولوا:مش مظبوط خالص من ساعه ما العرض بدأ وهو في عالم تانى
_فهد انت كويس ؟
فهد هز رأسه وقال:اه انا كويس
_الشركاء منتظرينك توقع عشان تتم الصفقه
فهد مسك القلم ووقع بالفعل عشان تتم اخيراا الصفقه
{وده اكبر واضخم صفقه انعملت في تاريخ شركه الكيلانى }
_اي رايكم نحتفل سوا اي رايك يا فهد
_معلش مش قادر خليها مره تانيه وانت يا وائل عايزك
_تمام ولا يهمك في اي وقت تحب نحتفل بيا هنكونوا موجودين
فهد هز رأسه وخد بعضه وطلع ووائل طلع ورا
_فهد انا حاسس انك مش مظبوط
فهد حكى كل حاجه لأوائل اللى كان في حاله صدمه وقال:بس مين اللى عمل كده
_معلش يا وائل انا عارف انى تعبتك عايز اشوف كاميرات المراقبة
_طبعاا اتفضل
فهد ووائل راحوا غرفه المراقبه ووائل طلب من الراجل يوري فهد كل التسجيلات
_اللى حصل ده من كام ساعه يا فهد
_من نصف ساعه كده
الراجل جاب اخر نصف ساعه من التسجيلات وخصوصاً قدام اوضه زينه وفهد
بعد مرور خمس دقائق زينه طلعت من الاوضه وفهد انتهد وقال:ايوه في الوقت ده بالظبط
الراجل كبر الصوره وفجاه الفيديو فصل
_في اي ؟؟
_الظاهر إن حصل عطل في الوقت ده او الكاميرات مكنتش شغاله في الوقت ده
فهد بعصبية:ازاى يحصل كده ازاى فندق معروف الكاميرات تقف فيا
_فهد اهدا اكيدا كان النظام واقف
فهد زق الكرسي برجله وطلع
_فهد استنى ٠٠٠٠٠٠الراجل بتاع الكاميرات رن على حسن وقال:الفلوس تكون في وقتها انا مسحت المقطع اللى طلبتوا منى
_كده حلو اوى متخافش فلوسك هتكون في حضنك بكره
قفل التليفون وحط رجل على رجل ومسك فلاش وقال:انا نقلت المقطع هنا يعنى لو اتاخرت على الفلوس هروح لفهد عالطول وهقدر اطلب المبلغ اللى عايزو واكيدا هيوافق وادئ الفلاش
في السجن ✨✨
_استعجل عالطول عشان لو الظابط محمود عرف ممكن يقت'لنى
جمال طلع ورقه فيها رقم شيري كانت ادتهالو
_الوو مين معايا؟
_عدا ثلاث ايام وحضرتك معملتيش حاجه
_انا قولتلك خلال شهر وهطلعك مش قولتلك هطلعك دلوقتى
_والله انا حاسس انك بتضحكى عليا
_وانا هعمل كده ليه اقولك رنيت على بابا بس رفض
_طب هتعملي اي
_هيوافق لانه بيحبنى اوى ومش هيقدر على زعلى وساعتها هتطلع وتق'تل زينه زي ما اتفقنا
_موافق بس اطلع الاول
_هتطلع بس الصبر
_هات التليفون بقا ٠٠٠٠جمال:انا لازم اقفل حاولى تستعجلى شويه
_ان شاء الله هتطلع خلال اسبوع مش شهر
جمال قفل التليفون وقال:اطلع انا بس وهد'مر العائله بأكملها
شيري قعدت على السرير وقالت:بابا لازم يطلع جمال ازاى مش عارفه بس لازم يقتنع بأي طريقه
شيري قعدت تفكر وقالت بخبث:طب والله فكره واكيدا هيوافق عالطول
في تمام الساعه ١ صباحاً ✨
فهد طلع ولقي زينه نايمه والدموع على خدها ٠٠٠٠٠فهد قرب منها ولكن مقدرش ورجع لورا عالطول
فهد خد المخده ونام على الكنبه وكأنا القدر حابب المسافه اللى ما بنهم ده
فهد كان صاحي ومش قادر ينام وبيفكر ازاى حصل كده عشان متاكد ان طفلتوا مستحيل تعمل كده
مالك رجع ايضاا ولكن حالته كانت سيئه جداااا فعاد مثل الأول وطلع على اوضته
مالك بضحكه:كنت مفكر انك هتروحي عند أهلك
_ما انا هعمل كده بس قبل ما اعمل كده لازم تطلقنى
مالك ابتسم وقال:تؤ مش عشان حبيتك لا عشان اعرفك قد اي كنتى غلطانه
سمر اتعصبت ومسكت في لياجته وقالت:بارادتك مش بارادتك هطلقنى يا مالك
مالك زقها وقال:وانا مش هطلقك سامعه
_ضعيف وهتفضل طول عمرك ضعيف وفجاه ينزل قلم على خد سمر ليرن في ودانها
_عيب اوى كده انا ساكت من بدري مش عشان خايف لا لسمح الله عشان بحبك 💖
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:بكر'هك
مالك مسكها جامد من أيدها وقال:مسمعش الكلمه ده ابدااا عارفه ليه عشان بتقطع فيااا
_هي ده الحقيقه يا ابن الكيلانى ولازم تتقبلها
_اوعك تفكري باللى عملتى ده تبقي برئ ومظلومه اللى عملتى ده غلط واكبر غلط كمان انتى كدبتى علينا كلنا
سمر بضحكه: وانت المظلوم صح فوق لنفسك انت ناسي كنت عايز تعمل في اي
_بس معملتش انتى اللى عملتى
_اللى انا عملتوا قليل اوى على اللى انت كنت هتعملوا
مالك قرب منها وبص في عينها وقال:اعترفي انك بتحبينى والكلام ده كلوا مش من قلبك انا عارف إن قلبك مش متقبل الكلام ده ابدااا
_لا متقبل وواعى جدآ
_طب قلبك مقالكيش حرام تعملى كده خصوصاً أن الواد كان مستعد يعيش معاكى حتى وانتى فاقده عذريتك
_لا مقالش عارف قال اي قال انك واحد و'سخ اوى
مالك مسك أعصابه بالعافيه وسمر لاحظت على قبضت أيده اللى كانت تحمل العصبيه
سمر خدت المخده والبطانيه وقعدت على الكنبه
_هتمشي امتى ؟
_بكره
_وهتقولى لأهلك اي
_مالكش دعوه
مالك ابتسم وقال:هتقولى لأهلك انى ادعيت انى فقدت شرفي عشان اتجوز مالك صح
سمر مردتش عليا ونامت ٠٠٠٠مالك قعد على طرف السرير وحط ايدو على دماغه وكان حابس دموعه بالعافيه فهو لا يريد أن يكون ضعيف قدامها
في صباح اليوم التالى ✨
مالك قام عالطول ومالقاش سمر ولقي الدولاب فاضي
مالك نزل تحت
_صباح الخير
_سمر فين يا بتول
_معرفش انتوا متخانقين ولا اي
مالك مردش عليها وطلع براا
_جاااسر
_نعم يا بيه
_سمر مطلعتش برا
_ طلعت يا بيه وكان معها شنطه وسابت الرساله ده
مالك خد الرساله وكانت كلاتى:
{انت لازم تطلقنى والا هنروح المحكمه ونطلق هناك بارادتك مش بارادتك هتطلقنى معاك يومين ورقه طلاقي تكون عندي }
مالك قطع الورقه ورمها على الأرض
في منزل والد سمر ✨✨
سمر وصلت وخبطت على الباب ليفتح والدها وقال:سمر !!
سمر دخلت ووالدها اتفاجا بوجود الشنطه اللى معها
_في اي يا بنتى
_انا ومالك هنطلق
_😳😳
عند فهد ✨
فهد قام من النوم واتفاجأ أن زينه مش موجوده
_زينه ٠٠٠زينه
فهد خبط على باب الحمام ولكن زينه مش موجوده جوا
فهد نزل عالطول وقال:راحت فين بس
وفجاه فهد شاف زينه وكان في حاله صدمه ٠٠٠فهد قرب من زينه وضر'بها بالقلم من اللى شافوا
_اعاااااا
يا تري شيري ناويه على اي عشان والدها يوافق؟
يا تري مالك هيعمل اي وهل هيطلق سمر فعلا ؟
يا تري رد فعل أهل سمر اي ؟
يا تري فهد ضر'ب زينه ليه٠٠٠٠ويا تري شاف اي ؟
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا