رواية قمري زين وقمر الفصل الرابع 4 بقلم ملك السيد

رواية قمري زين وقمر الفصل الرابع 4 بقلم ملك السيد


رواية قمري زين وقمر الفصل الرابع 4 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منال عباس رواية قمري زين وقمر الفصل الرابع 4 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قمري زين وقمر الفصل الرابع 4 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قمري زين وقمر الفصل الرابع 4

رواية قمري زين وقمر بقلم ملك السيد

رواية قمري زين وقمر الفصل الرابع 4

مراد .. بصوت عالى وكان بيرفع أيده عشان يضر'بها انتى بتمدى ايدك عليا يا***
زين كان وصل ع الصوت العالى 
زين وهو يمسك ايد مراد .. مرااااد  ويلكمه لكمه قويه جدا  يكاد مراد أن يقع انتا اتجننت ولا اى  انتا هتمد ايدك ع بنت 
ولف زين ليكمل حديثه مع شهد .. وانتى مين يا انسه وايه اللى جابك هنا 
قمر بخوف وتوتر ... د.ديه ش.شهد صحبتى 
زين بص لقمر با استغراب 
ثم أكملت قمر .. الحيو'ان ده كان هيمد أيده عليها 
زينن.. قممر  احترمى نفسك 
قمر بعند .. وانا مش قليله الادب عشان احترم نفسى 
زين .. بزعيق .. انتى مين سمحلك انك تجيبى صحابك. هنا ولا  تعزمى حد اصلا 
اتسعت. عيون قمر بشده 
قمر ... انتا بتقول ايه 
زين .. دلوقتى اطرشتى 
قمرر.. لا ب .بس هو أنا سمعت صح 
زين .. اه الظاهركدا انك وقعت ع نفوخك
قمر بصدمه.. لاب بس مكنتش اتخيل انك انسان زبا"له كدا 
زين وهو يقرب منها وعروقه برزت من كتر العصبيه وعيونه يكاد أن يكون حولها نيران  مشتعله.. والله ل اربيكى 
قمر وهيا تبعتد .. ابعد 
زين شدها من ذراعها  وسط ذهول شهد ومراد  
وطلع بيها إلى الجناح 
شهد .. احم  أنا لازم امشى 
مراد .. ع فين يا قطه 
شهد .. نععم
مراد .. نعم الله عليكى يحبيبتى 
شهد .. انتا عبيط ولا ايه ابعد يا اخ  وجت تمشى  شدها مراد
مراد ...  انتى فاكره دخول القصر زي خروجه ولا اى يا حلوه
شهد .. والله  لو محترما نفسك ل اربيك
ضحك مراد 
شهد.. ابعد يلا 
مراد ... والله ادفعك تمن اللى عملتيه ده غالى 
شهد .. أعلى. م ف خيلك اعمله.
مراد.  .. وربنا لخطفك واذلك.  ضحكت شهد. بسخريه
مراد .. و  ولم يكمل حديثه  لأن شهد سبته ومشت 
عند زين وقمر 
زين ... بقا أنا زباله 
قمر وهيا ترجع للخلف.. أنا والله م. .مكنش اق
زين ... أنا مش عايز اسمع اعتذارات 
قمر .. طيب .. طيب .. بس
زين ... ايه مالك علقتى.  وهو يقترب 
قمر.. انتا هتعمل ايه 
زين .. هعمل اللى كنت هعمله امبارح وبعد كدا نشوف. هعقبك ازاى 
قمر .. لا لا. واالله أنا مكنش قصدى أنا بس. اتكسفت  قدام شهد صحبتى من رده فعلك 
زين .. وانتى فاكره انى هرحب ب ضيوفك ولا اى  
قمر بعياط وزهول... انتا انتا 
زين وهو يقلع القميص .. أنا ايه ها يقطه قولى احسن عقابك تقل اوى معايا 
قمر .. انتا مكنتش كدا امبارح 
زين وهو يصفعها بالقلم  عشان محدش اتجرأ وقال لزين الشافعى  يا زباله قبل كدا. انتى فاكره هعديهالك بالساهل 
قمر بعياط. . والله والله ... م.م.مككنش قصدى 
زين ... بس قولتيها   وفكره انك فكرتى فيها اصلا ديه انتى تتعقبى عليها 
قمر.. طيب طيب ب بلاش اللى هتعمله ده
زين .. وهو يشدها من الحجاب .. أنا ميتقليش اعمل ايه ومعملش ايه  
قمر بصوت عالى .. والله مكان قصدى .. ثم أكملت بعياط س.سيب شعرى وجعنى 
زين .. والله لو اوريكى  ايام عمرك م شوفتيها ف حياتك ورماها ع السرير وقرب منها ووو
الباب خبط 
زين .. اقسم بالله لو سمعت صوتك ل يكون آخر يوم في عمرك 
قمر وهيا تبتلع ريقها.. ح.حاضر 
وذهب زين كى يفتح الباب
الداده.. زين باشا  امجد بيه عيزك تحت ضرورى 
زين.  .. تمام ف ايدى حاجه اخلصها وانزل وقفل الباب
قمر كان جريت ع الحمام وقفلت الباب 
زين .. يعنى هو انتى كدا مش هعرف اجيبك يعنى 
قمر .. ..............لا رد
زين.. خبط تانى  ع الباب  بس ملقاش رد   ف قلق وفجاه لقا صوت هبده ع الأرض 
زين قرر أنه يكسر الباب وبالفعل ضربه منه الباب كان اتفتح 
زين  دخل وانصدم من اللى شافه لقى قمر مرميه ف الأرض وكان مع"وره نفسها  
زين بسرعه  جاب حاجه وكتم الد"م واخد قمر ونزل جرى ركب العربيه وراح ع المستشفى 
امجد شافه وطلع وراه ب العربيه 
...                    ...............................
عند ام قمر 
ام قمر .. محمد ي محمد 
محمد ..... كان غايب عن الوعى 
ام قمر بقلق.... محمد اصحى  وقعدت تفوق فيه مفقش  ف قعدت تعيط واتصلت بالاسعاف  
جت الإسعاف واخدو محمد ع  المستشفى  ودخل عنايه 
              ....................................................
عند زين 
وصل المستشفى  دكتور دكتور  بسرعه
ممرض زين بيه ايه ده ثوانى وجاب ترولى عشان زين يحط عليه قمر 
زين بعصبية ... فين الدكتره إللى هنا 
ممرض بخوف .. اخر الطريقه ع الشمال غرفه الكشف 
وراح زبن وجه دكتور وكشف ع قمر وع الج"رح 
الدكتور .. بيبص لزين ب استغراب .. د دد.ديه حاله انت"حار
زين .. شوف شغلك وأنتا ساكت وياريت تعملها تجميل عشان متبنش
الدكتور بتوتر.. احم حاضر ..حاضر يا زين بيه 
الدكتور حط بنج موضعي لقمر و خبط لقمر الجرح تجميل وطبعا عشان قمر كان مغمى عليها بسبب الد"م اللى فقدته علقلها محلول
بعد شويه وصل امجد المستشفى  لانه شاف زين وهو بيحرى ب قمر وكان الوضع مقلق ف طلع وراه
امجد.. الو ايه  انتا فين
زين . . انتا جيت برضو يا بابا
امجد .. يبنى ديه بنتى انجز انتا فين 
زين وصفله الاوضه اللى هو فيها
امجد.. تمام يلا سلام
وقفل 
وهو ماشى لقى ام قمر بتعيط  اوضه العنايه المركزه
امجد  بتوتر .. ام قمر  خيرفى ايه وفين محمد
ام قمر بعياط.. محمد  تعب ودخل العنايه 
امجد.. طب متصلتيش عليا ليه امته حصل ده
ام قمر .. والله هو كان كويس فجاه لقيته سكت بكلمه مردش وبعد كدا اتصلت بالاسعاف وجبونى هنا  ودخلوا العنايه 
امجد . .. طيب هو فين الدكتور  وكان الدكتور طالع من غرفه محمد 
امجد .. دكتور بعد اذنك قولنا حاله محمد ايه
الدكتور .. اكيد انتم عارفين بمرضه
امجد .. ايوا ربنا يشفيه
الدكتور .. هو بس حبه مضاعفات بسبب المرض وكدا بس طبعا هيفضل ف العنايه ع الأقل ٤٨ ساعه لانه دخل ف غيبوبه سكر ولحد دلوقتى مفقش
ام قمر.. خير يارب
امجد .. تمام يا دكتور  شكرا ومش هوصيك عليه 
الدكتور .. ده شغلى يا امجد بيه  وذهب الدكتور
ام قمر .. والله م عارفه اقولك ايه شكرا بجد
امجد .. بتشكرينى ع ابن ي ام الغاليه ده اخويا
ام قمر .. ربنا يخليك  
ام قمر بتركيز.. هو صح ايه اللى كان جايلك ف وقت زي ده المستشفى وانا مرنتش عليك
امجد بتوتر.. احم ه.يعنىى اه أصل واحد صحبى كان  تعبان وحى اشوفه واهى صدفه انى اشوفكم واطمن ع محمد
طبعا مردتش يقولها ع قمر عشان ميوترهاش ولا يقلقها وهيا اساسا كانت ف حاله يشفق عليها بسبب زوجها 
ام قمر .. اه  الف سلامه 
امجد .. الف يسلمك .. هروح بس ابص عليه واجيلك تانى 
ام قمر .. اتفضل
ومشى امجد راح الغرفه اللى زين وصفهاله
عند زين  
قعد جنب قمر وهو يتأملها 
زين .. ليه ليه خلتينى أمد ادي عليكى وانا مكنتش حابب ده. بس اوعدك هيبقا اخر يوم في عمرى لو مديت اديدى عليكى تانى أنا اسف 
امجد من الخلف.. خير كلها قمر يازين ايه اللى حصل
زين .. محصلش حاجه يا بابا ومكنش لازم تتتعب نفسك وتيجى  هيا بس اتعورت من ازاز 
امجد .. اممم تمام اوعى يازين تكون..
زين .. بابا ديه مراتى ع فكره مش محتاج توصينى
امجد. .. أنا عارف يازين  و كويس انى جيت عشان اشوف ام قمر واعرف اللى حصل
زين بانتباه.. ايه اللى حصل
حكاله امجد  عن حاله محمد وع اللى ام قمر حكته
زين .. طيب كويس انك قولتلى هروح احط فلوس ف الحسابات
امجد .. تمام  بس لو شوفت ام قمر متقولهاش أن قمر  هنا أنا قولتلها جى لواحد صحبى
زين .. طب كويس  خلى بالك يابابا عقبال م ارجع 
امجد بضحك.. ماشى روح يخويا
مشى زين وراح لام قمر واطمن ع حاله محمد وحط فلوس ف الحسابات تحت الحساب وبزياده عشان هو عارف لو احتاجو حاجه ام قمر مش هتطلب  ورجع ل قمر
عند ام قمر 
ام قمر لقت شهد بترن ولأنها بتحبها زي قمر بظبط ف قلقت عليها وقالت يمكن فى حاجه معاها أو كدا وردت 
شهد.. الو ايه يا خالتو عامله ايه
ام قمر.. كويسه يا قلب خالتك وانتى عامله ايه
شهد.. الحمد لله اومال مال صوتك
حكتلها ام قمر عما حدث
شهد بجد ايه ده طب أنا هجيب فلوس واجيلكم
ام قمر ..لا يبنتى متتعبيش نفسك الوقت اتاخر 
شهد .. مفيش تعب يخالتو ولا حاجه وكمان عشان ابقا معاكى 
ام قمر بقله حيله لأنها عارفه أن شهد عنيده.. ماشى يبنتى خلى بالك من نفسك
شهد .. ماشى يحبيبتى سلام وقفات ثم ذهبت مسرعا اخدت فلوس ونزلت ركبت تاكس ووصلت المستشفى اللى ام قمررادتلها عنوانها
شهد وهيا داخل المستشفى طب انا اعمل ايه دلوقت أنا برن ع خالتو تلفونها مقفول ياااربى
شوفت زين من ضهره 
شهد ف عقلها طب اروحله ولا مرحلوش  احسن يزعقلى طب اعمل ايه انا  واخيرا شهد راحتله.. يا استاذ يا استاذ
زين لف باستغراب.. أنا
شهد .. ايوا
زين.. مش انتى إلى
شهد .. اه انا صاحبه قمر 
زين فكر أن قمر كلمتها .. هيا قمر قلتلك أنها هنا 
شهد ... قمر ايه  هيا قمر تعبانه ولا ايه 
زين اااوف ايه الغباء ده وهيا هتكون كلمتها ازاى وهى معهاش تلفون.. احم  لا أنا أقصد جيتى ليه
شهد .. جيت اعمو محمد وطنط ام قمر  بس طنط تلفونها مقفول ومش عارفه اوصلها ولما انك تعرف قمر اكيد كنت هنا ف تعرف هما فين 
زين .. اه طيب تعالى اوصلك
شهد .. تمام................ احم احم
زين .. قولى عايزه ايه 
شهد .. بصراحه كنت عايزه اتاسف عشان عملتلكم مشاكل انتا وقمر 
زين .. لا خالص قمر بس عايزه تتعدل وانا هعدلها .. وانا اسف عشان كنت قليل الزوق معاكى ومضيفتكيش ولا قولتلك اتفصلى بس قمر كانت منرفزانى
شهد.  .. قمر طيبه اوى وبجد اللى ف قلبها ع لسانها مبتفكرش قبل م تتكلم بتقول اللى يحى فى بالها ع طول
زين .. أنا عارف بس هيا المفروض تحترمنى  .. احم احنا وصلنا 
شهد .. تمام شكرا تعبتك معايا  بس قم وام تكمل كلامها بعد
زين حاله تلفون.. الو .. ايه .. ملها قمر  .. طب انا حى جى سلام
شهد .. ملها ماها قمر 
زين .. تعالى معايا بسرعه ومشو
عند قمر 
كانت بدأت تفوق  واول م فاقت قعدت تعيد وسالت المحلول وعايزه امشى وطبعا امجد مش قادر يسيطر عليها ف اتصل ب زين
قمر .. أنا همشى اوعا يا عمو بعد اذنك مش عايزه اقعد هنا.
ثم دخل زين هو وشهد
قمر عندما شافت سعد جريت عليها 
شهد شهد أنا محتجاكى اوى 
شهد .. أهدى أهدى يا قمرى أنا معاكى اهو 
شهد اخدت قمر وحضنتها وقعدو ع السرير لحد م قمر هديت خالص  وزين اخد امجد وطلع بره
شهد..خلاص يقمر أهدى هو طلع احكيلى حصل ايه من الاول 
قمر .. انتى تعرفيه
شهد..اه ممتك حكتلى عليكى انتى وهو وانكو اتجوزت يوم م اتكتب كتابك  اتصلت عليكى عشان اطمن عليكى من تلفون طنط وطنك حكتلى
قمر .. شهد أنا تعبت اوى نفسى ربنا يخدنى
شهد .. وهيا تمسك يديها أهدى يحبيبتى بس و
شهد بصدمع.. ايه ده يا قمر انتى عملتى ايه 
قمر .. إلى حصل بقا يا شهد وعارفه انى غلط وانى كدا ربنا زعلان منى بس اعمل والله تعبت 
شهد ..طب خلاص احكيلى يلا حصل ايه 
قمر .. حكتلها اللى حصل وبس كدا ولما الباب خبط طلعت جرى ع الحمام وحصل الى حصل 
شهد .. تصدقى انك عبيطه . عشان هو كان بيخوفك بس مكنتش هيعمل حاجه 
قمر .. انتى مسوفتيش هو كان بيتكلم ازاى ده ضرلنى يا شهد
شهد.. قمر انتى غلكى أما شتمتيه قدمنا  وهو اعتذرلى برا ع فكره ع اللى قاله  بس برضو انتى مكنش ينفع تعملى كدا ابدا الكبرى يا قمر  انتى كل ده بتتعمل ب الطفله اللى جوتكى بس ده مش هينفع ولا مع زين ولا مع حد يحبيبتى
قمر .. طب انتى شايفه اعمل ايه 
شهد .. اول حاجه تصلى وتستغفرى ربنا وثانيا تعتذرى
قمر بعند .. لاا و
ودخل زين 
زين اظن كفايه كدا عناد  ودخل الدكتور عشان يعلقاها المحاليل اللى هيا شلتها 
شهد طيب يا قمر هروح اجيب حاجه واجيلك ونكمل كلام
قمر .. متمشيش
شهد .. حاضر يروحى جيالك تانىى
وذهبت شهد إلى ام مر وطبعا مقلتلهاش أن قمر ف المستشفى وقلتلعا أنها اتاخرت  عشان المواصلات وكدا وادتهلها فلوس 
ام قمر .. يبنتى والله مش محتاجه خليهم بس ده زين حط فلوس ف الحسابات بزياده
شهد .. خليهم معاكى يحبيبتى وانا هروح التواليت واجيلك عشان نروح وتعمليلى مكرونه بشاميل من ايديك 
ام قمر .. طفاسه طول عمرك 
شهد وهيا تمشى ..عيب يا جميل  ومشت
راحت لقمر 
قعدت معاها شويه وهدتها وقلتلعا على خطه تصلح بيها اللى عملته واتفقت أن قمر هتروح وشهد هتجلها  كل يوم عشان تقعد معاها. وشهد اتكلمت هيا وزين شويه ومشت راحت ل  ام قمر
ام قمر ..ايه كل ده كنتى بتستحمى ولا اى 
شهد .. معلش يحبيبتى حقك عليا يلا بينا نروح ونيحى لعمه الصبح 
ام قمر.. والله م هاين عليا اسيبه ف المستشفى وانسى 
شهد .. معلش يحبيبتى احنا م علينا أننا بس ندعيله وباذن الله هيبقى بخير 
ام قمر .. يارب       وزهبوا إلى المنزل
عند مراد
بقا أنا اتضرب لا ومن مين  من بنت وعيله كمان 
اما كنت اخليكى تبوسى ايدى وتتوساينى من اللى هعمله فيكى 
وابتسم بشر  وهعمل مكالمه تلفون 
الو 
...... الو اين يا مراد باشا 
مراد.. عيزكم ف خدمه برجاله
....... طبعا يا مراد باشا ده انتا تقمر 
مراد..      ..........................
........ تمام  يا باشا 
وقفل  مراد
عند زين 
امجد كان روح وقال لزين جيب مراتك وتعالا يلا
زين .. يلا 
قمر .. زين 
زين وهو يبص الناحيه التانيه .. هاا
قمر.. أنا اسفه  والله م
زين .. مش وقته يلا نروح
قمر بعياط.. لا
زين .. قمممررر قولت يلا
قمر بعياط.. انتا هتضربنى تانى 
زين بزعل من جواه .. لا 
قمر .. احلف
زين .. يلا يا قمر  واخدها ومشيوا
وروح وقمر نامت من التعب 
تاااانى يوم 
قمر صحيت ع نور الشمس 
قمر.. ييوو وه ياماما اقفلى الشباك
وفتحت عيناها  لقت أن زين اللى واقف مش ممتها 
قمر بزعل.. اسفه يا زين
زين .. .....
قمر وهيا ترفع ايديها .. زي اااه ايدى
زين جرا عليها .. انتى كويسه 
قمر .. اه بس ممكن تسامحنى أنا اسفه لحد م مش هعمل كدا تانى 
زين ..  بعدين نتكلم 
قمر .... سكتت 
زين .. قومى ألبسة يلا عشان جيلنا ضيوف
قمر.. ماشى 
زين اسمها حااضر
قمر بضيق...حااضر
وذهبت إلى المرحاض اخذت شور وغيرت ملابسها ل سلوبت جينزوقميص ابيض وكوتشى ابيضو طرحه بيبى بلو 
زين.. ايه ده
قمر ب لماابلاه.. ايه
زين ..خشى غيرى القرف ده ضيق اوى 
قمر .. لا 
زين قرب ىمنها  وقمر ترجع للخلف لحد م اصتدمت بالحيطه 
 زبن.. قولتى ايه
قمر بتوتر .. ل. ل..للا
زين قرب منها واخدها ل عالم تانى  وفاق لما لقاها مش عارفه تاخد نفسها  ف بعد 
قمر وهيا بتنهج .. أن ...انت . ق قليل الادب
زين .. قرب تانى  ايه مسمعتش 
قمر زقته وجريت ع الحمام .. غيرت ل دريس ب الون الاسود وطرحه بيج وطلعت
زين .. يلا  ونزلوا 
قمر وهيا  ع السلم
ضياء وجريت عليه اخدته ب الحضن 
زين بصوت أشبه فحيح الافعى.. قققمممر
قمر  بصت وراها ووووووو

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا 
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-