رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل السادس عشر 16 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل السادس عشر 16 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منار محسن رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل السادس عشر 16 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل السادس عشر 16 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل السادس عشر 16
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل السادس عشر 16
قمر بصدمه:انت ايه اللي عملته ده
حازم بأبتسامه:عملت ايه يعني دي بوسه
قمر بغضب:انت ازاي تعمل كده ايه نسيت اني لقيطه واهلي رموني ويعالم ليا اهل ولا لاء وعيطت اكتر بتقرب مني ليه هاه بتحبني ليه مش كنت بتكرهني ليه بتقرب مني دلوقتي انا مش لعبه في ايدك ولو حابب تلعب يبقا مش بيا يا حازم بيه فاهم
حازم كان ينظر لها بصدمه مما تقوله:انتي مجنونه أنا عمري مفكرة بالطريقة دي من ابدا أنا بجد حبيتك انا لا يمكن اللعب بيكي لاني بحبك لا كمان بعشق
قمر ببكاء شديد:انسي يا حازم أنا مش هنفع ليك أنا بنت لقيطه ويعالم جيت الدنيا ازاي ابعد يا حازم وانا هبعد عنك صدقني مش هقرب منك ابدا
كانت هتمشي بس مسك ايديها ونظر في عيونها بعمق:اخر حاجه هقولها ودي هتحدد كل حاجه بس افتكري لو ردك بي لاء اعرفي أن آخر كلام بينا هنا وآخر تعامل برضو وهبعد لأن قلبي مش بيتباع وغالي زي ماانتي غاليه عندي بس اللي يبيعني انسي هو مين ولو ردك غير كده صدقيني أنا ابيع الدنيا عشانك انتي جاوبي من قلبك وصارحيني بجد بتحبيني ولا لاء نظر لها بلهفه وترقب وهي كانت تبتلع ريقها بسبب الضغط النفسي والحيره ولكن حدث الذي صدمه منها
........
عند علي وعامر
علي بلهفه:عامر انا عرفت معلومات مهمه جدا محتاجين أنا وانت وحازم نتقابل عشان هي هتودينا في حته تانيه وهتكشف حاجات كتيرة
عامر قام بسرعه :ايه هي قولي بسرعه يا علي طمني
علي:فاضل بس رساله هتجيلي ولما أتأكد منها هقولها على طول بس يلا على المكان بتعنا احنا التلاته بسرعه
أومأ له عامر ورحله هم الاتنين على المكان الخاص بيهم
...........
قمر لم ترد علي حازم بالقامت بأحتضانه بشده وهي تبكي وتقول:ارجوك متسبنيش مجرد التفكير لوحده صعب ارجوك يا حازم متبعدش أنا رغم قسوتك بس عارفه انك اطيب وأرجل واحد شافته عيني
كان يسمع ويحتضنها بشده فهي خطفت كيانه وقلبه ابتعد عنها شويه ونظر في عيونها بحب وقال:قوليها يا قمر قوليها ارجوكي نفسي اسمعها منك قوليها يلا يا بنتي بقا
قمر بخجل وصوت واطي:أنا بحبك
حازم بخبث:ايه مسمعتش عالي صوتك
قمر نظرة في عيونه:بحبك يا حازم بحبك من وانا صغيره بس كنت بخاف لأنك عمرك مافكرة فيا وكنت بتقسي عليا اوي وعيطت
حازم بحب وهو يمسح دموعها:غبي كنت غبي عشان كنت بعيد عن القمر ده وهبقي اغبي لو معملتش كده وقرب عشان يبوسها بس دخلت بدر عليهم
بدر بخبث:ايه مش خلاص اعترافنا وحبينا والدنيا تمام مش كفايه كده ولا ايه
حازم بغيظ:يا بنت ال... ايه اللي دخلك منك لله قطعتي اللحظه
في نفس الوقت قمر كانت هتمو.ت من الكسوف
بدر وهي تمسك ايد قمر:يلا يختي تعالي هنا ونظرة لي حازم لما تبقي مراتك ابقي بوس براحتك يا خويا مش ناقصه دلع وقلة أدب عيب يا حضرة الرائد واخذت قمر وطلعت
حازم كان ينظر لهم بصدمه وهو يحدث نفسه: شوف ازاي بتكلم اخوها الكبير بقا أنا قليل الادب ماشي يا بدر الكل.ب هوريكي وفي نفس اللحظه رن عليه على عشان يروح ليهم
......................
عند الكبير ويقف أمامه سامح
الكبير بشك:انت متأكد أن البوليس بيراقب مصنع صناعة الخمور اللي هنا
سامح بثقه: طبعا يا باشا عمري ما اخونك ولا اكدب عليك دي معلومات من ناس موثوق فيها
الكبير بتفكير:طيب روح انت وهشوف أنا الموضوع ده خرج سامح ودخل ممدوح بعد شويه
ممدوح:مالك يا كبير في ايه شكلك متغير كده ليه
الكبير بغضب:البوليس مراقب مصنع الخمور
ممدوح ببرود:وفيها ايه يعني خايف ليه
الكبير بغضب اكبر:انت مجنون انا مش واخد تصريح للمصنع ده وكمان في عمليه طالعه منه قريب يعني الدنيا هتتعك معانا وانا داخل على عمليه كبيره فيها شقا عمري
ممدوح بصدمه:دي مصيبه انت ازاي متقوليش على الموضوع ده
الكبير:عشان ده مصنع بعيد عن النظر وكمان شغالين في من بدري ومحدش يعرف عنه حاجه
ممدوح بغيظ وغضب:اكيد الوحش اللي وصل المعلومات دي للبوليس بس حرص برضو من سامح
الكبير:ايوه صح هو مافيش غيره اللي بيدور ورانا في كل حته لازم نعرف هو مين قبل ما نروح في داهيه اما سامح اخره رصا.صه وخلص الموضوع
ممدوح بتفكير شيطاني:هعرف والله لعرفلك كل حاجه
.............
راح حازم للشباب ودخل بيت وطلع بالاسانسير ودخل الشقه ولقا عامر وعلي قاعدين
حازم:هاه ايه الجديد
علي: ممدوح الدراع اليمين بتاع الكبير
حازم بترقب:ماله في حاجه حصلت
علي كان هيتكلم جاتله رسالة اكدت المعلومات اكتر
عامر بلهفه:قول في ايه
علي بجديه:اسمه الحقيقي حامدي نوفل مواليد 1973كان عايش في حاره من حواري الجيزه كان موظف بس ايه شمام درجة اولي اتجوز سنه واحد زمان وخلف بس مراته هربت هي وبنته بيقوله ما.تت أو انتحر.ت بس عمتا اختفت كان اسمها فايزه على اسماعيل
عامر بصدمه:اسمها ايه قول تاني كده
علي وهو يعيد:فايزه على اسماعيل
غمض علي عنيه وهو يستوعب ما يسمعه
حازم نظر لي علي وشاور له لكي يصمت
حازم:عامر مالك في ايه
عامر عينه دمعت:أنا خالتي كان اسمها فايزه على اسماعيل هي كانت مرات حامدي ده بس للاسف ما افتكرتش لما بعت صورته خالتي تبقي توأم امي وكنت بحبها اوي وحبت واحد بس حصل اني جدي رفض أنها تتجوز الشخص ده كان عندي ساعتها 11سنه بس هربت معاه واتجوزيته مكملش شهر وأمي ماتت وبعديها بأسبوع جدي وساعتها خالتي كانت حامل وجت تحضر العزا وتعزي أيضا ولدي وشافتني وقالتلي متخفش هجيلك قريب أنا مليش غيرك يا عامر دلوقتي بس بعدين فاتت شهور وفي يوم لقتها جايه هي وطفله عمرها ميجيش اسبوع وكانت بنتها شفتاها حسيت بمسؤليه من نحياتها كأنها اختي بنت تخطف القلب من اول وهله ولي لحظه افتكر قمر بس طير الفكرة من دماغه وقاعده معانا شهر بس للاسف جوزها جيه وخادها بالعافية حولت امنعه بس كنت طفل زقني ووقعني على الأرض دماغي اتفتحت واغم عليا بابا قرر أن احنا نبعد عنهم رفضت بس هو صمم على موقفه مكنش في أيدي حاجه حولت اروح ليها بس معرفتش لأن ساعتها سفرة وبعد 14 سنه رجعت تاني كان عندي وقتها25سنه دورت عليها كتير وأخيرا لقتها كانت بتشتغل في مصنع وقالتلي أنها اتبهدلت اوي وان بنتها راحت مكان احسن فكرتها ما.تت قالت لي لاء بس اعتبرها ما.تت يا عامر مفهمتش وحسيت اني خالتي في حياتها لغز كبير لحد دلوقتي معرفوش للاسف وكمان انتو كنتم فاكرين ساعتها أنها هي أمي اللي ما.تت من سنتين وطبعا ما.تت في حدثه عربيه وكمل ببكاء دمر.تها وشو.هتها خالص لدرجه اني معرفتش شكلها بس كل حاجه كانت مع خالتي كانت موجودة وقت الحادثه
حازم وهو يهديه:اهدي يا عامر كل حاجه هتوضح لما نمسك ابن الكل.ب ده عليا وعلى أعدائي متقلقش يا صحبي حق خالتك وبنت خالتك هنجيبه بس خالي بالك ممكن يكون مراقبك وعارف عنك كل حاجه
علي بصدمه:تبقي مصيبه لو عرف أن الوحش هو هو عامر وأن النمر اللي هو فتحي يبقا حازم
ونظره لبعض جميعا وقالو بشر يبقا ده اخر يوم في عمره
و.....يتبع
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا