رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الثامن عشر 18 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منار محسن رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الثامن عشر 18 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الثامن عشر 18 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الثامن عشر 18
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل الثامن عشر 18
قمر بصدمه:يالهوي ماما ابعد كده ولسه هتطلع بصت ليه بدموع وقالت:اطلع انت وقولها اي حاجه ارجوك يا حازم ما تحطنيش فالموقف ده
حازم قلبه رق لها: خلاص اهدي بتعيطي ليه اهدي يا حبيبتي انا هطلع اهو
طلع وسناء بصت ليه بشك :انت ايه اللي دخلك اوضه الخزين يا حازم إلي معاملتها عمرك ابدا
حازم بجدية:حبيت اشوف ايه جوه واستكشف يعني غلط أنا كده
سناء بتبص حوليها:استكشف يا خويا امال فين قمر راحت فين
حازم أجاب بالامبالا: معرفش واطلعي بقا يا ست الكل تلاقيها دخلت الحمام اطلعي بقا عشان رجليكي
سناء بستفزاز:رجلي تمام بس اوعي تكون هرست البطاطس ياولا البطاطس غاليه أنا بقول اهو
حازم بيأس مصطنع:اطلعي برا يا ماما اطلعي الله يكرمك
طلعت سناء وهي تضحك على ابنها
قمر طلعت راسها من الباب :هاه طلعت خلاص
لسه حازم هيرد رديت سناء من الخارج
سناء من الخارج:اطلعي يا قمر أنا طلعت خلاص
قمر بصت ليه ولطمت على خدها
حازم ضحك:أنا مالي والله امي طلعت مش سهله تعالي شكلها عارفه كل حاجه بس بتشتغلنا
قمر وهي بتضربه:منك لله يا شيخ منك لله انت السبب فضحتني كل شويه تيجي وتعمل حاجات قليلة الادب زايك وبت وسكتت من خجلها
حازم قرب منها بمشاكسه:بت ايه والله ده انا غلبان دي بتبقي بوسه بريئه بصت ليه قمر بغيظ وأكمل اه والله حتي مش باخدها بالعافية بمزاجك ولا ايه وهو يلاعب لها حواجبه
بدر وهي تسند على باب المطبخ: الله الله كمان بمزاجك يا ست قمر وانا اقول البنت اتغيرت ليه اتاري عشان سي حازم بقولك ايه شغل الدلع ده مش ماشي معايا وتتفضلي قدامي يلا قمر مشيت وهي نفسها الأرض تنشق وتبلعها
بدر بتبص لحازم:خف يا عم الحُناين هاه احنا مش في موقف اتوبيس واولا ده شغل مراهقين يا سعت الرائد وخد بالك براقبك و هفضل اراقبك يا أبيه وقلتها بسخريه
حازم هز رأسه بعدم استوعاب أن اللي كانت بتقول ليه كده اخته الصغيرة وهو يقول لنفسه:اكيد علامات يوم القيامة قربت عشان الشبر ونص ده اتكلم معايا كده وبص على المكان اللي كانت وقفه فيه وأكمل ايوه هي علامات الساعه وبعد مدة خلص اكل وكَل ودخل عشان ينام وكان هيدخل بس سمع قمر بتقول..........
.......................
عامر كان ماشي بسرعه بالعربيه وفجأة لقا بنت بتشاور ليه فوقف وهو مستغرب
عامر بستغراب:في حاجه يا أنسه
البنت ببكاء:لو سمحت ممكن اركب وهفهمك كل حاجه بعدين ارجوك
عامر فتح ليها الباب وهي ركبت وتحرك هو بالعربيه
عامر بشك:هو في حاجه حصلت ليكي مش تطفل بس عندي فضول لأن الوقت متأخر وانتي بنت فهماني يا
البنت:ليل اسمي ليل واولا أنا هربانه من اهلي بدون دخول في تفصيل لو سمحت يا استاذ
عامر: اولا اسمي عامر مش استاذ ثانيا أنا كده الشك والفضول زادو اكتر من الاول
بس عمتاً يخبر بفلوس بكره ببلاش اه احنا هنروح بيتي متبصيش كده هنام في اوضه وانتي في اوضه لحد ما اظبط الدنيا وانا ظابط يعني مش هخطفك الامان كله عندي ولا ايه
ضحكت ليل بين دموعها وهزت راسها بالموافقه لأنها احست ببعض الامان والراحة مع هذا العامر
.....................................
الكبير بعصبيه:هربت ازاي أنا مشغل معايا شويه بهايم ولا حراس ايييه حد يرد عليا فين ليل خلال اربعه وعشرين ساعة لو مظهرتش هخلص عليكم كلكم فاهمين غورو من وشي كتكم الهم
دخل عليه سامح هو وممدوح
ممدوح: مالك يا كبير حصل حاجه
الكبير نظر لسامح وقالوا:أخرج بره انت دلوقتى سمع سامح الكلام وطلع بس كان بيحاول يسمع اي حاجه من غير محد يا خد باله
الكبير بغضب:كارثه يا ممدوح ليل هربت البنت هربت يا ممدوح أنا مش عارف اعمل ايه
ممدوح بستغراب:ما تتحر.ق بجاز مالك زعلان ليه كده
الكبير بضيق:انت مش فاهم حاجه دي ممكن تودينا كلنا في داهيه انت عارف انها كانت بتمشي لينا شغل بس هي متعرفش ايه ده بس لما للاسف وقعت حاجات تحت ايديها واجهتني وانا حبستها بس وأكمل بغضب هربت بسبب البهايم اللي مشغلهم معايا
الكبير بأرهاق:المصيبه الأكبر لو عرفت اني ابقا.......
ممدوح بصدمه:ايييه دي مصيبه ووقعت على راسنا احنا لازم نتصرف بسرعه
.......................
قمر بحزن:بدر أنا بحب حازم بس مش عارفه نهاية الحب ده ايه أنا بسبب التفكير بمو.ت كل يوم مية مره انا منفعش لحازم أنا مش شبه لأصل ولا فصل
بدر بغضب:انتي عبيطه ازاي يعني احنا اهلك ومحدش عارف حاجه ده سر
قمر:انتي عبيطه سر ازاي ايه اخ بيتجوز اخته الناس هتسقف وتقول برافووو يعني ولا ايه فكري فالكلام انا خايفه على حازم صدقيني يا بدر اللي بيحب بيضحي
بدر بسخرية:كلام روايات حمضا.نه مافيش منها اللي بيحب بيواجه اي مصاعب ومشاكل عشان حبيبه انسي دلوقتي ونامي وسيبيها على ربنا محدش عارف بكره ربنا شايل ليه ايه
قمر بتعب وهي تُنادي ربها:يااارب انت عالم بيا اني مش بأيدي حاجه وأن كل حاجه بأيدك فدبر لي امري يااارب
دخل حازم الاوضه وهو يفكر في كلام قمر وحسم أمره في فعل شئ في يوم غد وو........يتبع
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا