رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل التاسع عشر 19 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منار محسن رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل التاسع عشر 19 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل التاسع عشر 19 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل التاسع عشر 19
رواية بكاء القمر حازم وقمر الفصل التاسع عشر 19
عامر:اتفضلي ادخلي
ليل كانت تشعر بخجل:أنا اسفه هزعجك بس بجد غصب عني
عامر بتفاهم: اتفضلي ادخلي دلوقتي ونامي ولما تصحي لازم نتكلم عشان اعرف ازاي اقدر اساعدك تمام يا انسه ليل اتفضلي ادخلي الاوضه اللي علي اليمين
ليل بتوتر:تمام شكرا ليك
ثم ذهبت الى الغرفه
عامر في نفسه:اكيد وراكي حوار كبير يا ليل بس اكيد هعرف كل حاجه وذهب لكي ينام هو الآخر
انتهي اليوم على هذا،
يأتي الصباح يحمل أحداث كتيره (منار محسن)
....................
عند حازم صحي وقرر يروح يكلم ولده في شئ
حازم جلس بجانب أحمد
حازم:احم بابا كنت عايزك في موضوع كده
أحمد بأنتباه:اتكلم يا حبيبي عايز ايه
حازم:ممكن نروح اوضه المكتب بتاعتك لو سمحت
أومأ له أحمد وذهبه الي غارفه المكتب
أحمد بجدية:كنت عايز تقول ايه يا حازم
حازم بجمود:انا عايز اتجوز قمر
أحمد بصدمه:أنت مجنون دي اختك او في نظر الناس اختك واحنا كمان
حازم بعصبية:لاء ومش اختي ومش فارق معايا الناس
أحمد بخبث:وليه عايز تتجوزها بتحبها مثلا ولا ايه
حازم:مش هتفرق بس لو هتريحك يبقا اه بحبها ومش فارق معايا الناس وبقولها لتاني مره بس ارجوك متفتحش سيرة الموضوع دلوقتي غير لما اخلص العمليه اللي شغال عليها
أحمد:طيب ليه فتحت الموضوع دلوقتي
حازم:مهد لماما الموضوع بطريقة غير مباشرة لأن قمر خايفه أن انتم ترفضوها مثلا عشان هي يتيمه
أحمد بستغراب:هي قالت ليك كده
حازم بنفي:لاء احم الحقيقه سمعتها وهي بتكلم بدر بس لو سمحت يا بابا بلاش تعرفها دلوقتي عشان منشغلش بلها لأنها في وقت صعب بسبب الثانويه العامه
أحمد:تمام وعن نفسي أنا موافق قمر بنت ممتازه ومحترمه ومتىبيه وسطنا واكيد امك حاسه بيكم ومش هترفض ابدا لانكم اولادها وقمر مش مجرد بنت بنربيها لاء قمر بنتنا أنا وهي روح انت وسبها على ربنا
شكره حازم وخرج من الغرفه وذهب الي غرفته مره اخري
.......................
بدر: ايه يا قمر مش هتروحي الدرس النهارده
قمر بتعب: لاء مش قادره أخرج يا بدر تعبانه اوي
بدر بقلق:مالك طيب فيكي حاجه بتوجعك
قمر:لاء أنا تمام الحمد لله بس تلاقي بسبب اني كنت مخففه شويه امبارح فخت برد
بدر لم ترد عليها وفي لحظة ندهت علي سناء
بدر:ماما ماما تعالي بسرعه
قمر:بس يا مجنونه اسكتي أنا كويسه
جائت سناء بخضه:ايه في ايه ونظرة الي قمر لقت وشها احمر بشده فقالت ايه ده مالك يا قلب ماما فيكي ايه وحطيت ايديها علي جبهتها ايه ده انتي سخنه نا.ر ونظرة لي بدر هاتي حقن.ه بسرعه من التلاجه
قمر برعب:لاء حقن.ه ايه أنا أنا كويسه يا ماما والله مش مستهله حقن.ه أنا اهو كويسه حته شوفي وجت تقوم دماغها وجعتها ووقعت على السرير تاني
سناء بسخرية:واضح يا حبيبتي ونظرة لبدر روحي يا زفته هاتي الحقن.ه يااارب معايا بلاوي ارحمني برحمتك
ذهبت بدر تجلب الحقن.ه في ذات الوقت خرج حازم نظر لبدر وقال:في ايه يا بدر وايه الحقن.ه دي ماما تعبانه ولا ايه حد تعبان انطقي
بدر بغيظ:يووووه هو كل واحد يشتم شويه ويشخط لاء مش ماما يا سيدي دي قمر اللي تعبانه
حازم بخضه:ايه قمر ملها انطقي يا بنت
بدر ببرو:بقولك ايه يا أبيه تحلي الصبر كده واهدي لما ماما تطلع ابقي اسألها اتشاو بقا يا بيبي
حازم بعصبية:اه يا كل.به أما وريتك ماشي يا بدر وأكمل بقلق وخوف على قمر ربنا يشفيكي يارب يا حبيبتي
سناء جهزة الحقن.ه
سناء:بنت يا بدر امسكي قمر
قمر ببكاء وخوف:ماما ارجوكي بلاش وحياتي عندك بلاش أنا بخاف
سناء نظرة لبدر بمعني امسكيها اخلصي
سناء بحب:عشان انتي حبيبتي مقدرش اشوفك بتتألمي استحملي يا حبيبتي (منار محسن)
بدر مسكت قمر راحت قمر عضا.ها من درعها
بدر وقمر بقه يصوته اااااااااااااااه ااااااااعاااااا
بدر ببكاء والم:اه يا بنت العضاضه حسبي الله ونعم الوكيل ايه عمرك ماشفتي لحمه
سناء خبطتها على رأسها
سناء:قصدك عمرها مشافة عضمه وبطلي قلة ادب انتي بتغلطي فيا يا كلب.ه
بدر:ماشي يا ماما أنا سيباها ليكم خالص وهروح الدرس احسن
سناء بستفزاز:متقطعيش الجوابات يا حبيبتي
بدر خرجت وهي تخبط رجليها فالارض بغيظ
وبعد شويه دخل حازم بعد أن أذنت له قمر بالدخول فسناء ذهبت لعمل الاكل لهم وتركت قمر ترتاح
حازم بقلق:ايه يا قمر مالك قلقت عليكي الف سلامه عليكي يا قمري
قمر بفرحه لأهتمام حازم: الله يسلمك يا حازم ونظرة له بس حقيقي قلقت عليا يا حازم
حازم:انتي حياتي يا قمر ازاي متخفش عليكي انتي عوض ربنا ليا عارفه أنا بحس وانا معاكي اني خلاص مش عايز حاجه تاني من الدنيا عشان أنا مكتفي بيكي
قمر بزهول من كلامه: الله الله عليك شاعر يا باشا لاء كتير عليا الكلام ده وأكملت بعدها وهي تنظر داخل عنيه بحب ودموع انت بقا حلم سنين كنت بتمني منك نظرة حتي لو نظرة اخويه لكن بقيت كل كياني بسبب حاجات كتير حسستني يعني ايه خوف وغيرة وحب كل حاجه انت عملتها معايا لمسة قلبي يا حازم انت ملكت قلبي اوعي تبعد عني يا حازم
حازم أحس بأنه امتلك العالم كله بسبب كلامها وقرب منها وقبلها من جبهتها ثم وخدها الأيمن ثم خدها الآخر وكل انش في وجهها ثم نظر إلي عينها وقال انا بعشق يا قمر حياتي وعمري ما هبعد عنك ابدا ثم اقترب من شفتيهاا وقبلها قبله شغوفه مليئه بالحب والعشق والعطش و الحرمان من الحياه فأعترف حازم أن قمر هي حياته ومن دونها لا حياه
.....................
بدر خلصت الدرس وخرجت ولقت شاب بيوقفها
الشاب بتوتر:انسه بدر ممكن اتكلم مع حضرتك
بدر بحرج ولكن ردة بهدوء:اتفضل قول بس ياريت بسرعه عشان غلط الوقفه بتاعتنا دي
الشاب: حاضر مش هطول عليكي أنا اسمي خالد وي سنه رابعه جامعة واختي معاكي هنا بس انا قررت اني اقول اللي في قلبي لوحدنا
بدر بحرج: ايوه بعدين اتفضل هات مضمون الكلام على طول لو سمحت
خالد بتوتر:أنا احم يعني كنت عايز اقول اني بحبك وعايز أتقدم ليكي يا انسه بدر
شخص من الخلف بغضب وعصبيه:بتحب مين يا روح امك
نظرة له بدر بصدمه:هو انت تاني وو.......يتبع
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا