رواية نفسي مازن ونفس الفصل الثامن 8 بقلم ملك ناصر
رواية نفسي مازن ونفس الفصل الثامن 8 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ملك ناصر رواية نفسي مازن ونفس الفصل الثامن 8 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نفسي مازن ونفس الفصل الثامن 8 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نفسي مازن ونفس الفصل الثامن 8
رواية نفسي مازن ونفس الفصل الثامن 8
يونس: نفس انا ونتي لازم نسافر بكرة
نفس: ليه
يونس: جالنا عرض من شركة هناك ولازم تروحي ونا وعدتك اني هكون معاكي
نفس بقلق: طب احنا هنسافر بكرة امتي؟، طب هكون قدها؟ هعرف اقدم العرض كويس؟
اكمل: حيلك حيلك اهدي، وقال بحنان: قولتلك 100مرة انتي قدها ولو مكنتيش تستحقيها عمري ما كنت خليتك تمسكي حاجة مهمة كده
نفس اطمنت الي حد ما وقالت بشجاعة: ايوة انا بأذن الله هكون قدها، بعد اذنكو هروح احضر شنطتي وطلعت
اكمل بص ليونس: طلع الموضوع سهل
يونس: اكتر مما تخيلت
اكمل: طب اطلع انت كمان جهز شنطتك
_______♡في الفجر
اكمل: هتتحركوا دلوقتي
يونس: ايوة عشان نلحق نوصل
نفس قالت لأكمل: هي اسم الشركة اللي هنتعاقد. معاها ايه؟
اكمل: شركة الدالي، ليه
عند الكلمة دي وكأن الدنيا وقفت عند نفس
يونس: يبنتي انتي سرحتي في ايه
نفس فاقت: انا معاك اهو
يونس: يلا بينا
نفس: يلا
وراحو سلمو علي اكمل وماجدة
اكمل: خد بالك من نفس يا يونس
يونس بصلها: في عيوني، يلا
وركبو العربية اللي هتوصلهم المطار
يونس بتساؤل: انتي ليه سرحتي لما بابا قال اسم الشركة
نفس بشرود: الشركة دي بتاعت مازن
يونس: مازن اللي كنتي قاعدة عنده
نفس: ايوة
يونس حس انها اضايقت فسكت
نفس _قلبها: يااه اخيرا هشوفه
عقلها: بس ده اتخلي عن حبك وحب واحدة تانية
قلبها: بس ممكن يكون لسة فاكرنا
عقلها: وممكن برضو يكون اتجوزها
يونس قطع الحوار اللي بينقلبها وعقلها وقال بسرعة: يلا بسرعة فاضل 10دقايق والطيارة تتطلع
نفس: ايه، احنا مشينا بدري
يونس: الطريق كان واقف يبنتي، انتي مش فالدنيا معانا ولا ايه، انجزي بقا
وطلعو بسرعة وظبطو الباسبورد وكل حاجة بص فالساعة يونس: فاضل دقيقتين
يونس ونفس بصو لبعض وجريوا، وطلعو الطيارة والباب اتقفل بعدهم
واول ما قعدو وبصو لبعض قعدو يضحكو
______♡ بعد 3ساعات في القاهرة عند مازن
ادهم وهو بيصحي مازن: مازن قوم يلا
مازن: نعم يابابا
ادهم: meeting كمان ساعتين فوق يلا
مازن باستغراب: meeting ؟، مع مين
ادهم: مع شركة الراضي
مازن بتعجب: شركات الراضي وانا! ازاي ونا الشركة عندي واقعة
ادهم: صاحبها كان من دفعتي وانا طلبت منه انه يساعدنا وهو رحب جدا
مازن اضايق: يابابا انا قولتلك اني هتصرف لوحدي مش عايز مساعدة من حد
ادهم: بقالي8شهور سايبك تتصرف، دلوقتي جه دوري، اجهز يلا
مازن: ماشي
_______♡في مطار القاهرة
يونس: يااه الواحد وحشته مصر وشوارع مصر وغمزلها وحلاوة مصر
نفس: طب امشي ، انت عارف الطرق هنا ولا ناسي
يونس: لا طبعا فاكر، هو حد. ينسي ايامه
نفس بمكر: طيب علفكرة كان المفروض ندخل اليمين اللي فات
يونس: كنت عارف بس قولت اتوهك
نفس: ياجدع
يونس غير الموضوع: تعالي نفطر عشان واقع من الجوع
نفس: تعالي نروح الكورنيش
يونس: ليه
نفس: في واحد بيعمل كشري هناك، وهم
يونس: اشطا يلا واتحركو علي الكورنيش
واول ما وصلو نفس افتكرت اخر مرة لما كانت هنا مع مازن بس لهت نفسها وقعدو ياكلو
يونس بص فساعته وقالها: يلا
نفس: يلا
_______♡بعد ساعة في شركة الدالي
مازن كان في مكتبه، دخلتله السكرتيره :الوفد االالماني وصل يافندم
مازن: طيب دخليهم
ودخل يونس بس مكانش معاه نفس واتكلمو شوية
في الحمام
نفس بصت علي نفسها فالمراية وحاولت تهدي نفسها : اهدي انتي مش اول مرة تشوفيه
، ممكن شهد تكون معاه، لا بس هتكون معاه ليه.
يوووه انا هروح واللي يحصل يحصل
......
مازن: طب يلا نبدأ
يونس: مش انا اللي هكون معاك
مازن: امال مين
نفس دخلت بثقة بتداري بيها توترها
يونس: اهي نفس جت، هي اللي هتكون معاك في ال meeting
مازن بصلها وهو مش مصدق انها قدامه
مازن: كنت فين يا نفس انا قلبت عليكي الدنيا
نفس بجمود: ملوش لزوم تعرف: اظن ان احنا نبدأ دلوقتي
مازن بحزن : اتفضلي
نفس: معلش عايزة يونس يكون معايا
مازن اضايق: اه اكيد
مازن فكر مع نفسه ازاي نفس تعرف يونس، وليه عايزاه يكون معاها
دخلو الاوضة
وبدأو، ونفس كانت كل ما تتوتر تبص ليونس وهو يطمنها وقالت كل كلامها بثقة لحد ما خلصت
مازن: تمام هنجهز العقود ونمضي المرة الجاية
نفس: تمام ولسة هتطلع برة الاوضة
مازن: نفس
نفس: نعم يا مازن
مازن: انتي وحشتيني اوي
نفس: مينفعش اللي انت بتقوله ده يا مازن، احترمها حتي وهي مش موجودة وطلعت
مازن باستغراب: هي مين دي اللي احترمها وهي مش موجودة، البت دي اتهبلت ولا ايه
_____♡في العربية
يونس: لا عجبتيني
نفس بصتله بشكر: شكرا لوجودك جمبي
يونس: نحن في الخدمة
نفس: طيب هنروح فين، انا مش معايا مفتاح البيت
يونس: هنروح الڤيلا بتاعت بابا،متخافيش مش هنكون لوحدنا،الجنايني والمساعدين والدادا كلهم فيها
نفس: تمام
يونس: كان احساسك ايه لما شوفتي مازن بعد اخر حاجة حصلت
نفس: كنت حاسة بنار جوايا، مش معني اني معترفتش بحبي ليه يبقي مش بحبه
يونس حس بضيق وميعرفش سببها ايه: لا اجمدي كده، دي لسة اول مرة، احتمال نشوفه الفترة الجاية كتير
نفس: هحاول
يونس: طيب يلا عشان نرتاح
نفس: تصبح علي خير
يونس: وانت من اهلو
_________♡في البيت عند مازن
ادهم: ها يا مازن عملت ايه
مازن: ااحمدالله
وئام: مازن كنت عايزة اقولك حاجة
مازن: قولي
وئام: انا كنت عايزة اشتغل معاك، انا نفس مجالك
مازن: هتتعبي يا وئام، الشركة محتاجة شغل كتير
وئام: متخافش يا مازن، انا اول ما احس اني تعبت هروح
مازن: اه مهي عشان شركي ابوكي مش هقولك حاجة
وئام ضحكت
فاطمة: يلا عشان الفطار
وهما بياكلو
مازن: نفس اللي كانت بتقدم العرق
كلهم اتصدمو
وئام: نفس ازاي هي مش كانت فاقدة الذاكرة
مازن: رجعتلها واشتغلت مع مستر اكمل وسافرو المانيا
ادهم: طب مجاتش معاك ليه
مازن: هي اصلا مكانتش طيقاني ولما قولتلها انها وحشتني قالتلي احترمها في غيابها
وئام: هي مين دي اللي تحترمها في غيابها
مازن: ده اللي خلاني استغرب
فاطمة بتذكر: يمكن عشان فاكراك اتجوزت شهد
وئام: اه ممكن
مازن خبط علي دماغه: انا ازاي نسيت
ادهم: حصل خير بس ظبط اللي بوظته بقي
مازن: هحاول
________♡بعد يومين كانت العقود جهزت
مازن: يلا يا وئام، هنتأخر
وئام وهي طالعة: انا خلاص خلصت
مازن: طيب يلا
..... ♡عند نفس
يونس: كلمتي بابا يا نفس
نفس: اه وقولتله وقالي ان العرض ده هيجي بالفايدة علي الطرفين
يونس: طيب خلصتي
نفس: يلا هلبس الكوتشي واكون جهزت
_____♡في الشركة
وئام اول ما شافت نفس جريت عليها وحضنتها
وئام: وحشتيني اوي يا نفس
نفس: ونتي اكتر ولله
وئام: سافرتي ليه
نفس: وانا ايه اللي هيقعدني
وئام: مازن مثلا
نفس: كل اللي بيني وبين مازن شغل، انا ساعدته بس عشان عمو ادهم غالي عندي
*طبعا هذا كذب 😂*
وئام فهمت انها قصدها علي موضوع شهد بس حبت ان مازن هو اللي يقولها
دخل يونس ومعاه قهوة
نفس: ايه يا يونس كل ده بتجيب قهوة
يونس سرح
نفس: يا بني بكلمك
يونس فاق: ايه،
نفس: ايه انت، اللي واخد عقلك
يونس تلقائي بص علي حد: خودي قهوتك بقا ومتقرفيناش
نفس: متزوقش طه
وئام: هروح انادي مازن
وخرجت
يونس: هي مين دي
نفس: دي وئام اخت مازن
يونس في نفسه: شكلنا داخلين علي ايام لوز
بعد شوية مازن و وئام دخلو
ومازن اضايق لما شاف يونس: وانت بقي يا يونس بتشتغل ايه
يونس: انا دكتور مخ واعصاب
مازن: بتشتغل هنا في مصر ولا في المانيا
يونس: لا بشتغل في المانيا
مازن: وايه اللي جابك مع نفس وئام خبطته: قصدي اي اللي خلاك تسيب شغلك وتيجي مصر
يونس:وعدت نفس ان لما تنزل تقدم العض هكون معاها
مازن اضايق
طيب يلا نبدأ
نفس ومازن دخلو ووئام راحت تجيب العقود ويونس كان بيعمل تلفون
مازن: هو يونس ده هيفضل ملازمنا كل مرة
نفس بأستفزاز: ايوة مش هبدأ من غيره
مازن: وده بعتباره ايه بقي
نفس:بعتباره.......
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا