رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر كاملة جميع الفصول بقلم عبده شحاته

رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر كاملة جميع الفصول بقلم عبده شحاته


رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر كاملة جميع الفصول هي رواية من تأليف المؤلفة المميزة عبده شحاته رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر كاملة جميع الفصول

رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر بقلم عبده شحاته

رواية فتاة تدخل قلبي مليكه وعمر كاملة جميع الفصول


اهلا اهلا انتي العروسه بقي الي عاوزه تشيل اسم عيله الطحاوي اه 

بصت مليكه بخوف ثم قرب عمر منها و صفعها بقوه و مسكها من شعرها جامد..  اسمعي قدام عمك اهوا انتي هتشتغلي عندي خدامه مش ع اخر الزمن انتي الي هتجيبي المحروس الي هيكمل المسيره فاهمه ولا افهمك انا 

مليكه بتبص لعمها الي باصص ليها بكره و لا مامتها الي اتجوزت عمها بعد ما اخوه مات الي عاوزه تخلص منها باي طريقه 

مليكه بدموع..  ارجوك انا مستعده اعمل اي حاجه بس متضربنيش انا تعبت من الضرب كل يوم بنضرب من غير سبب ابوس ايدك 

عمر ببرود قعد و حط رجل ع رجل و ولع سيجاره..  والله مش عاوزاني اضربك يبقي تسمعي الكلام و تنفذي الي انا هقولك عليه 

العم..  يا باشا انا بعت و انت اشتريت الي عاوز تعملو فيها اعملو ده شي ميخصناش احنا و كمان انت واخد واحده هتربيها ع ايدك كمان 

عمر بص ليها شايف واحده جسمها و ملامحه جميله لكن لسه تعتبر طفله عندها 18 سنه عيونها بونيه فاتحه و شعرها اسود و طويل بشرتها بيضه 

عمر شاب عندها 25 سنه لكن مغرور بفلوس ابوه و املاك و يعتبر من اصغر تجار السيارات الناجحين 

مليكه لعمها و هي بتبكي..  انت احقر حد شوفته ف حياتي انا عمري متخيلت انك تبيعني كده حسبي الله ونعم الوكيل فيك 

قامت مليكه مع عمر بعد ما كتب الماذون و هما طالعين عمر فتح شنطه و طلع منها فلوس كتير رماها عليه و مشي 

وصلت مليكه مع عمر قصر كبير نزلت و هي بتبص للقصر بتوهان فاقت ع صوت عمر..  طبعا انتي متخيله دلوقتي انك هتكوني سيدت القصر ده انا واخده عشان ضغط بابه عليا و بما انك لسه ف عزك فهتكوني مت"عه و خدامه هنا لاني بحب واحده تانيه فاهمه 

مليكه بخوف..  ماشي بس انا اعرف خدامه انما ايه مت"عه ده 

ضحك عمر ع براتها و ابتسم لانو هيلونها ع ايدو..  هتعرفي بعدين و دلوقتي انتي هترغي معايا كتير روحي اعمليلي قهوه كاتك القر" ف 

مليكه جريت بخوف من قدامها فضلت تدور لحد المطبخ عملت القهوه و سالت الشغاله قالتلها البيه مستنيكي ف الاوضه و شاورتلها عليها 

وصلت مليكه عند الغرفه و هي متوتره خبطه و فتخت الباب و صرخت لقيته قاعد ع السرير بد"ون ملابس وقعت منها القهوه و قام سحبها من ايدها و 

مليكه دمعت و دخلت تجري ع الحمام و قفلت عليها فضل يخبط و هي واقفه عند البانيو و بتبكي بحرقه و مش راضيه تفتح كسر عمر الباب و شافها قاعد جنب البانيو و منكمشه في نفسها و بتبكي بحرقه و بتشهق..  بلاش ضرب و النبي بلاش ضرب انا اسفه عارفه اني غلطانه بس بلاش انا ماذتكش ف حاجه ارجوك 
عمر بص ليها بلا مبلاه..  لما انتي عارفه انك غلطانه مش بتنفذي كلامي ليه يبقي تستحملي الي يجرالك 
قرب منها و هي خايفه قومها و بص ف عنيها و اكتشف انهم بونيا فاتح و ان ملامحه رقيقه جدا و خساره فيها العذاب بس كل ما يتذكر انها خدتو من حب عمرو ريري يتعصب اكتر شالها و رماها ع السرير و هي ساكته خالص 
عمر بقر"ف..  انا مش هقرب منك لاني بحب واحده تانيه و يستحيل اخونها و اقربلك لاني مش شايف غيرها بس لازم تبقي عارفه من انهارده انتي هتنامي في غرفة الخدامين فاااهمه 
ردت مليكه بخوف..  فاهمه فاهمه 
ثم خرج و رزع الباب وراها مليكه لقيت نفسها قايمه بتاخد شاور و نزلت تحت لقيت واحده كبيره في وشها الي هي زينات هانم ام عمر بصت لمليكه بقر"ف 
زينات..  بقي انتي الي ابني انا اتنازل عشان يتجوزك لا انتي مش هتباتي هنا دقيقه تاني هي ناقصه اشكال زبا"له كمان تدخل البيت 
مليكه الدموع لمعت..  انا مقولتش لابن حضرتك يتجوزني هوا الي جه خدني من بيت عمي 
زينات..  انتي كمان عايزه تقولي ان ابني هيموت عليكي ابني انا هيتجوز ده ادخلي يا ريري 
ريري بتكبر..  انا الي اعرفه يا طنط انو واخدها عشان يخلف منها عشان يجيب الواد الي عمي رافض يجيبو مني بس لحد ما ده يحصل فهي خدامه هنا 
مليكه من كميات الاهانه الي هيا فيها بتبكي بس و مش قادره تتكلم 
زينات..  طب يالي احنا قاعدين هناك روحي اعمليلنا قهوه بسرعه و يكش تطلع من غير وشه هيكون يومك اسود يلا 
مليكه جريت و دموعها ملحقاها ريري..  و بعدين احنا لازم نخلي عمر يشك فيها و ميخلفش منها انا عمر قالي ملمسهاش لحد الان 
زينات ابتسمت بشر..  يبقي تسمعي الي انا هقولك عليه و تنفذيه و انهارده هتكون برا البيت 
بعد فتره مليكه قاعده ف المطبخ و هما بيتعشو برا كلهم مع بعض و هي قاعده حزينه مكسورة لا حول بيها ولا قوه 
الشغاله بخبث..  قومي يا بنتي كلي لقمه و بعدها طلعي القهوه للجماعه برا 
بعد محياله من الشغاله اكلت و خدت القهوه و طلعت بيها كانت قاعده ريري و عمر و زينات و سليم و اخته سهر بس بنت طيبه جدا و ده اول لقاء مع مليكه 
مليكه واقفه بالقهوه و زينات بتتكلم..  بقي انت يا سليم ع اخر الزمن تدخل الاشكال ده بيتنا و كمان عاوزها تشيل اسم عائله الطحاوي انت شكلك اتجننت 
ريري..  مهوا يا طنط مش موافق الولد يجي مني انا فجاب واحده زي ده البيت 
و قامت ريري و هي ماشيه قلبت عليها القهوه مليكه صرخت عمر قام..  ريري 
ريري بصت بابتسمه عمر صفعها ع وشها بقوه و شال مليكه الي كانو حطنلها حاجه ف الاكل و وقعت و طلع فوق نايمها ع السرير و زينات  رنت ع الدكتور كشف عليها  و طلع 
عمر..  هي عندها ايه يا دكتور طمني 
الدكتور بابتسامه.. مبروك المدام حامل 
عمر دخل عندها و 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
 مليكه دمعت و دخلت تجري ع الحمام و قفلت عليها فضل يخبط و هي واقفه عند البانيو و بتبكي بحرقه و مش راضيه تفتح كسر عمر الباب و شافها قاعد جنب البانيو و منكمشه في نفسها و بتبكي بحرقه و بتشهق..  بلاش ضرب و النبي بلاش ضرب انا اسفه عارفه اني غلطانه بس بلاش انا ماذتكش ف حاجه ارجوك 
عمر بص ليها بلا مبلاه..  لما انتي عارفه انك غلطانه مش بتنفذي كلامي ليه يبقي تستحملي الي يجرالك 
قرب منها و هي خايفه قومها و بص ف عنيها و اكتشف انهم بونيا فاتح و ان ملامحه رقيقه جدا و خساره فيها العذاب بس كل ما يتذكر انها خدتو من حب عمرو ريري يتعصب اكتر شالها و رماها ع السرير و هي ساكته خالص 
عمر بقر"ف..  انا مش هقرب منك لاني بحب واحده تانيه و يستحيل اخونها و اقربلك لاني مش شايف غيرها بس لازم تبقي عارفه من انهارده انتي هتنامي في غرفة الخدامين فاااهمه 
ردت مليكه بخوف..  فاهمه فاهمه 
ثم خرج و رزع الباب وراها مليكه لقيت نفسها قايمه بتاخد شاور و نزلت تحت لقيت واحده كبيره في وشها الي هي زينات هانم ام عمر بصت لمليكه بقر"ف 
زينات..  بقي انتي الي ابني انا اتنازل عشان يتجوزك لا انتي مش هتباتي هنا دقيقه تاني هي ناقصه اشكال زبا"له كمان تدخل البيت 
مليكه الدموع لمعت..  انا مقولتش لابن حضرتك يتجوزني هوا الي جه خدني من بيت عمي 
زينات..  انتي كمان عايزه تقولي ان ابني هيموت عليكي ابني انا هيتجوز ده ادخلي يا ريري 
ريري بتكبر..  انا الي اعرفه يا طنط انو واخدها عشان يخلف منها عشان يجيب الواد الي عمي رافض يجيبو مني بس لحد ما ده يحصل فهي خدامه هنا 
مليكه من كميات الاهانه الي هيا فيها بتبكي بس و مش قادره تتكلم 
زينات..  طب يالي احنا قاعدين هناك روحي اعمليلنا قهوه بسرعه و يكش تطلع من غير وشه هيكون يومك اسود يلا 
مليكه جريت و دموعها ملحقاها ريري..  و بعدين احنا لازم نخلي عمر يشك فيها و ميخلفش منها انا عمر قالي ملمسهاش لحد الان 
زينات ابتسمت بشر..  يبقي تسمعي الي انا هقولك عليه و تنفذيه و انهارده هتكون برا البيت 
بعد فتره مليكه قاعده ف المطبخ و هما بيتعشو برا كلهم مع بعض و هي قاعده حزينه مكسورة لا حول بيها ولا قوه 
الشغاله بخبث..  قومي يا بنتي كلي لقمه و بعدها طلعي القهوه للجماعه برا 
بعد محياله من الشغاله اكلت و خدت القهوه و طلعت بيها كانت قاعده ريري و عمر و زينات و سليم و اخته سهر بس بنت طيبه جدا و ده اول لقاء مع مليكه 
مليكه واقفه بالقهوه و زينات بتتكلم..  بقي انت يا سليم ع اخر الزمن تدخل الاشكال ده بيتنا و كمان عاوزها تشيل اسم عائله الطحاوي انت شكلك اتجننت 
ريري..  مهوا يا طنط مش موافق الولد يجي مني انا فجاب واحده زي ده البيت 
و قامت ريري و هي ماشيه قلبت عليها القهوه مليكه صرخت عمر قام..  ريري 
ريري بصت بابتسمه عمر صفعها ع وشها بقوه و شال مليكه الي كانو حطنلها حاجه ف الاكل و وقعت و طلع فوق نايمها ع السرير و زينات  رنت ع الدكتور كشف عليها  و طلع 
عمر..  هي عندها ايه يا دكتور طمني 
الدكتور بابتسامه.. مبروك المدام حامل 
عمر دخل عندها و 

عمر بعد ما سمع انها حامل دخل عندها الاوضه و هوا غضبان و وشه بيطق شرار و اول ما شافها شدها من شعرها و نزل فيها ضر"ب و هي بتصرخ بس..  بقي حامل من مين يا حقي"ره يا زباله يا فاااا"جره انطقي 
مليكه و هي بتحاول الفرار من يداها و بتبكي بحرقه..  والله ما اعرف انا محدش جه عندي اصلا ارحمني ارجوك 
عمر سابها..  مش هرحمك و هطين عيشتك ع عيشت اهلك و هتروحي بقي لعمك يقتلك و يخلص عارها 
مليكه اترمت تحت رجله و هي بتترجاها..  و النبي بلاش عمي و امي دول هيقتلوني والله هيموتوني ابوس رجلك 
ثم دخلت سهر بعدت عمر عنها..  بس يا عمر كفايه حرام عليك هتموت ف ايدك مش كده 
عمر بغضب..  تموت ولا تغور ف ستين داهيه انا بقي هوريكي تعترفي و تقولي مين الي عمل العمله السوده ده ازاي و بعدها قتلكم انتو الاتنين اتفو 
ثم خرج و رزع الباب و هي اترمت ف حض"ن سهر و بتبكي بحرقه و بتشهق و حست ان ده اول مرا حد يعطف عليها و يحسسها بالامان 
سهر دموعها لمعت حزننا ع مليكه..  بس بطلي عياط و انتي زي القمر كده انا مش عارفه اتجوزتي عمر ازاي دانتي احلي منه هههه 
مليكه مسحت دموعها و ابتسمت بحزن..  انا مكنش ف ايدي اختيار انا اصلا مش متصوره ازاي جواز و حامل و عمري ما شوفت ف حياتي غير الضر"ب و الاها"نه محدش عطف عليا حد لما بعوني اخوك علطول ضرب فيه و انا مش بعمله حاجه والله 
سهر بحزن..  معلش يا حبيبتي اهدي انتي كده و اي حاجه تحتجيها هنا قوليلي انا اتفقنا 
ابتسمت مليكه..  اتفقنا
زينات..  يلا يا سهر اي الي موقفك مع الاشكال ده و ديني لو شوفتك واقفه مع الخاطيه ده لقتلك لحد ما نخلص منها و من العار الي شيلتهولنا يلا 
مشيت سهر مع زينات انما مليكه فحست بتعب فغرقت ف النوم بس طول الوقت كوابيس تطاردها 
عمر وصل عند بيت عم مليكه خبط بعنف فتحت امها و لسه هتسلم زقها و دخل جاب عمها من ع السرير و طلع بيها الصاله..  قولي بقي انت بتشتغلني و تديني البت حامل كمان البت حامل من مين 
العم بصدمه..  حامل محصلش حمل قبل كده ولا حد قرب منها و هي اصلا مش بتخرج برا البيت 
عمر..  يبقي من جوا البيت ع العموم تيجي تاخد بنت اخوك و مشوفش وشكم ف حياتي تاني تقتلها تحبسها براحتك.. و سابهم و خرج 
الام بشر..  البنت ده مينفعش ترجع هنا تاني احنا ما صدقنا نخلص منها احنا قايلين انها ماتت...  ملحوظه 
حكاية ماتت ده هنعرفها مع الاحداث 
العم..  يبقي سبيني انا اتصرف و اعتبريها فعلا ماتت 
وصل عمر الفيلا لقي سليم مستنيه..  عايز اعرف حاجه انت ليه اصلا من الاساس مقربتش من البت اي خايف من السنيوره لتزعل منك 
عمر ببرود..  لا خايف ع البت مني او بمعني اصح خايف اعكر اسم عيلة الطحاوي و يبقي ولي العهد من الاشكال الي انت مليت بيها البيت اي حنيت 
سليم بغضب..  اخرس انا مسمحلكش ثم انت ازاي تكلمني كده اظاهر اني دلعتك زياده عن اللزوم بس هقول اي العيب ع امك الي طلعتك زيها تشوف كل الناس من فوق و انك اعلهم بس قريب قوي كل شي هيتصلح 
عمر..  انت اصلا عمرك ما كنت اب جاي بعد السنين الي فاتت ده و تعمل فيها حامي الحمي انا لو اخدت منك حاجه فده حقي و متسالش ف الي ملكش فيه لان حياتي انت اتخليت عنها زمان و سبتني لماما و اديني بتعمل من معلمي سلام يا....  بابا ههه
طلع عمر و هوا مخنوق و قرر يطفي ناره و شه"وتها ف مليكه وصل عند الباب و لسه هيدخل سمع كلام وقفه مكانه 
مليكه..  بلاش تقرب مني حرام عليك انت دايما كده كده ذللني من يوم ما بابا مات سيب هدومي ابعد 
عمر فتح بغضب و لقي... 

 دخل عمر عندها كانت نايمه و بتحلم و بتتقلب بفزع و كانت بتخرف بكلام صدم عمر .. بلاش تقرب دانت عمي يعني ف مقام ابويا ابعد عاوز تغت-صبني حرام عليك 
عمر واقف مذهول بقي معقوله عمها يعمل فيها كده 
ثم صحيت و هي بتنهج و اول مرا عمر قلبه يدق لما قرب منها و بيهديها خدها ف حض-نها .. معلش اهدي كده مفيش حاجه ده مجرد كابوس اهدي انا جنبك 
بصت ليه بعيون باكيه .. اول مرا حد يقولي اني جنبك مع اني عمري مكرهت حد و لا اذيت حد و كلكم بتعملوني وحش انا عملتلكم ايه 
عمر حس بالذنب نحيتها فضل يطبطب عليها لحد ما نامت في حضنه 
صحي الصبح كانت هيا لسه نايم طلع من البيت متجه لمكان عامل سري 
في البيت صحيت زينات و دخلت عند مليكه و هي معاها كوباية ميه ساقعه .. قومي يا هانم انتي صدقتي نفسك ولا ايه يلا النهارده في شغل كتير ف البيت و انا مش رايحه النادي و قعدالك يلا 
مليكه بتعب .. حاضر و الميه ده الجو برد حرام عليكي 
زينات .. حرمت عليكي عيشتك انتي الي جبتيه لنفسك بقي استحملي عشان تعرفي انتي فين و ابني فين 
مليكه بدموع .. انا مكنتش عاوزه اتجوز ابن حضرتك انا كنت عاوزها يسيبني بس ف حالي 
زينات .. طب يلا قدامي و بعدها انا هعرف ازاي اخلي ابني يطردك زي الكلاب بره 
عند سليم ف الشركه كان بيكلم واحد ف التليفون .. متقلقش يا محمد هي ف امان طول ما انا موجود متخافش بقي و يبقي قلبك ضعيف كده و باذن الله خير مع السلامه 
ثم دخل رجل كبير بجلابيه و السكرتير داخل وراها .. والله يا فندم حولت امنعو من الدخول بس هوا الي أصر 
سليم .. خلاص روح انت و سيبنا لوحدينا ده يخصني 
استأذن و مشي و الراجل قعد و طلع ورقه و ادها لسليم .. إقرأ الي مكتوب كويس لان ده رساله من كبير عائلة القناوي عن اذنك يا باشا 
بعد ما مشي قراء سليم و اتصدم 
عند عمر رجع الفيلا و هوا مبسوط و طلع لقي مليكه قاعد تعبانه من كتر شغل البيت .. يلا قومي معايا عملك مفاجئة حلوه قوي 
مليكه بتعب و نعاس .. انا تعبان و خايفه اقولك لع تضرب*ني 
عمر ابتسم و راح شالها و نزل بيها وسط استغراب زينات الي بتولع نار خدها ع العربيه و وداها هنجر و دخلت أول ما شافت الي موجود صرخت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
دخلت أول ما شافت الي موجود صرخت لما لقيت عمها متكتف و بيقرب منو عمر و يضربه كذا بوكس ينزفو دم من بوقه
عمر .. بقي الزباله الي المفروض عمك الي محسوب ع البشريه ذكر يحاول يعت-دي عليكي اخس 
مليكه بصت لعمر و ابتسمت .. هوا انت لي مختلف كده ليه كنت قاسي معايا و ليه بقيت حنين كده 
عمر ابتسم .. انا مش حنين خالص انتي الي اخدتي الفكره ده عني بس خلينا ف عمك دلوقتي 
نده ع الرجاله و خلاهم يعذبوه و يهنو لحد ميجيب آخره و خد مليكه و مشي 
ف بيت عمر قاعده أمه و معاها ام مليكه و دخلت عليهم ريري 
ريري بزعل .. والله انا زعلانه منك يا طنط بقي عمر يضر-بني و يهني قدامك و انتي متدخليش 
زينات .. تعالي الاول عشان انا جايبه ام مليكه لحد هنا و جايه تطلق بنتها و هنعمل فيلم أنها كانت ماشيه مع واحد و حملت منو و مصدقو لقيو عمر لبسوه البت 
ريري بصت لي ام مليكه باستغراب .. برغم اني عاوزه امشي مليكه من هنا باي طريقه بس مفيش ام بتعمل ف بنتها كده انتي ازاي جالك قلب 
امها .. بوصي يا حبيبتي انا المهم عندي الفلوس أما بنتي ده فمجليش من وراها غير وجع القلب و العار من ساعة ما شلتها ف بطني و اهي لقيت من وراها مصلحه اسيبها و اسكت اكيد لع 
زينات .. خلاص يا ريري المهم اول ما توصل هتعملي الي قولت لك عليه ماشي 
ف الصعيد ف بيت محمد القناوي كبير عائلة القناوي قاعد ع كرسي كبير و دخل عنده راجل و اتكلم 
الراجل .. امها موجود و البنت كمان موجود يعني عمها كان بيشتغلنا طول السنين الي فات عاد 
محمد القناوي .. و الله و هنرجع شرف عيلة القناوي من تاني و انت بتدبحهم كيف لفراخ قدام الناس تعرف لي قرارهم و لازم نجيبهم ف اسرع وقت عندينا يلا روح 
عند بيت عمر دخل هوا و مليكه الي مبسوطه اول ما شافت امها انصدمت و هما داخلين عليهم عمر سمع أنهم بيتكلم و الام بتعيط .. والله يست هانم هي الي كانت بتحب الواد ده و احنا ياما حذرناها و ادي اخرتها حملت منو و جبتلنا العار ده لو أهلها عرفو ف الصعيد هيدبحوها 
عمر قرب منها .. انتي تقصدي مليكه و لما هي كده ليه بقي لبستوهاني انا شايفيني مغفل صح 
زينات وقفت و بصت لمليكه الي بتبكي بصدمه ... و ليه تعصب نفسك يا حبيبي هي آخرها اي يعني غير كلمة مكونه من اربع حروف طالق و اخلص 
عمر بص لمليكه بشر .. و لي تطلق انا هستعمل أسلوب اوحش من ده 

عمر بص لمليكه بشر .. و لي تط"لق انا هستعمل أسلوب اوحش من ده 
مليكه بدموع و صدمه تلقت صفعه من عمر وقعت ف الأرض مليكه .. و الله انا ما عملت الي قالو عليه ده انا مش عارفه امي كارهاني كده ليه و الله ما حصل مني حاجه 
عمر بق*رف .. بقي انا الي كنت هحن قال عشان شوية الصعبنيات الي انتي بتتلوني بيهم بس و شرفك ههه و شرفك اي انتي اصلا معندكيش شرف و حيات اغلي حاجه عندي لاوريكي ايام شبه شعر راسك 
ريري بمياعه .. خلاص يا عموري سيبها لي مامتك و تعالي انا و انت نخرج تهدي اعصابك و انا مسامحاك ع الي انت عملتو خلاص بقي 
عمر ابتسم و خدها تحت دراعتها و  زاح مليكه برجله و خرج 
مليكه قامت بدموع لي امها .. انا نفسي اعرف انتي لي بتعامليني كده من ساعة بابا ما مات انتي عمرك محسستيني انك امي انا بكرهك بكرهك و بكره اليوم الي جيت فيه الدنيا 
الام قامت بصت لي مليكه بقر"ف.. و مين قالك أن انا بعتبرك بنتي أو ممكن تكوني مش بنت منصور الي مات باي 
مشيت امها و هي اتثمرت مكانها فاقد من زعيق زينات .. انتي هتفضلي واقفه كده غوري شوفي اي حاجه اعمليها يلا خشي المطبخ 
جريت مليكه و هي خلاص طاقتها خلصت و مبقتش عارفه تفكر أن هي ممكن تكون بنت حرام قعدت ف الأرض ف المطبخ و بدأت تبكي 
عند عمر قاعد مع ريري في بيتها و دماغه مشغوله بمليكه و بدا يحس أنه ظالمها و لا هي فعلا كده و هوا ظالم نفسه طب و ايه الي يخلي بنت عندها ١٨ سنه تمشي شمال لا لا ده مش خاطيا ده باين عليها انها مش وش الكلام ده 
ريري .. اي يا عمر انا طالعه اقعد معاك ولا مع نفسي فوق كده و خليك معايا 
عمر بص لي ريري .. لو قولتلك أن انا خلاص هطلق مليكه و هكسر كلام ابويا و مش عاوز منو فلوس و هبدا حياتي من الصفر و اعمل نفسي هتقفي جنبي و تدعميني 
ريري ظهر عليها التوتر .. اه اه ل لي لا بس يا حبيبي هنتعب خليك مع باباك و اهي ايام و هتعدي و هنرتاح فيما بعد معلش 
عمر بصلها بتفحص و بدا يراجع حياتها مع الناس الي من نفس طبقتها يعني عمرو ما ريري خافت منو ولا انكسرت لما سابها .. انا ماشي عشان عندي مشوار مهم و بكره نتقابل 
ريري قربت منو .. طب شكلك تعبان تعالي ريح فوق حتي لحد الصبح و ابقي أقضي مشاوريك 
عمر قام و زقها بقر*ف و نزل خد عربية و طار 
عند مليكه واقفه مع زينات بعد ما هدتها العافيه .. انتي هتاخدي المقص ده و تطلعي تقصي الزرع الي ف الجنينه و ترشي الورد عشان عايزاكي ف كام حاجه كظه 
مليكه بتعب .. انا والله تعبان ممكن ارتاح طيب و بعدها اعمل لحضرتك الي انتي عاوزها 
زينات .. خلصي قص و رش و تعالي جوا عاوزاكي بس بسرعه يلا 
طلعت مليكه و هي تعبانه بدأت تبص علي بطنها.. نفسي تتكلمي انتي و تقولي الحقيقه هوا انا فعلا حامل ازاي ياربي و يعني هتنزل ازاي و ازاي اكون انا ام مهو طلعتي بنت حرام يبقي ابنك او بنتك هتكون زيك 
بدأت تقص لقيت واحد من بعيد لابس جلابيه و ماسك مسدس .. اخيرا لقيتك يا بنت صافيه الزا*نيه و هغسل عارك و عار امك الي شيلتهولنا بيدي ده 
مليكه صرخت و هوا ضر"ب طل"قه و الط"لقه عارفه مكانها فين 

ضرب الطلقه و هي عارفه مكانها فين رشقت في كتف مليكه وقعت في الارض غرقانه في دمها جه عمر جري على صوت الطلقه الراجل ملحقش يصورها و جري عمر جنب مليكه في الارض .. مليكه ردي عليا متاخفيش انا معاكي ردي بس 
مفيش نفس مش بترد  شالها و حطها في العربيه و طار بيها كل الي في البيت طلع علي الصوت لقيوا اثار دم كلهم صوتو عند عمر وصل المستشفي و عمال يزعق عشان حد يلحق مليكه جه كذا دكتور  و ممرض و معاهم سرير حطوها عليه و دخلو العمليات و عمر واقف برا مستغرب نفسه هوا ليه بيعمل معاها كده اوعي تكون فعلا يا عمر البت ده هتغلب كبرياك و تخليك تشوفها زي ما كل الناس بتشوف بعض بص حواليه لقي كنبه قعد عليها 
في منزل عائلة القناوي أمام كبير العيله واقف الي ضرب مليكه بالنار 
الكبير .. انا مش قولت اتصورهالي مصورتهاش ليه يا جلوس الطين انت ها 
الراجل.. والله يا كبير انا طخيتها بالنار و شوفتها و هي بطلع في الروح قدامي و خلاص خليصن منها 
ابن عمها .. فعلا خلصنا فاضل امها و بعد أكده هنعرف نرفع راسنا من تاني 
في المستشفي قاعد عمر و الدكتور طلع عمر وقف .. طمني يا دكتور هي كويسه 
الدكتور .. انا مطمنكش لأن الرصاصه جت في جزا من القلب و احنا طلعنا الرصاصه و هي حاليا في العنايه ادعيلها
عمر .. طب و الي في بطنها مات ولا كويس 
الدكتور .. حضرتك المدام مش حامل اصلا عن اذنك 
عمر قعد و بدأ يفكر ثم قام و دخل عند مليكه و قفل الباب فضل يتأمل ملامحه و هي نايمه و عرف قد اي هي جميله و انو كان ظالمها بص علي الجهاز لقي أن القلب بيقف
عمر بجنون .. مليكه لا مش هتموتي انا ظلمتك كتير مش هسيبك 
و بدا يحركها بايده دخل الدكتور و الممرضين شالها برا 
في بيت عمر قاعد زينات و جت ريري 
زينات .. عندي ليكي خبر حلوه مش البت انضربت بالنار و شكلها ماتت دلوقتي 
ريري بفرحه .. ده احسن حاجه حصلت في حياتي يا طنط و كده يبقي عمر بقي ليا انا 
زينات .. ادعي أنها تموت عشان اخلص من الكابوس الي دخل البيت ده 
ثم دخل عمر و هوا باين عليها الحزن و التعب 
جريت عليه ريري .. اوعي يكون حد عملك فيك انت حاجه يا حبيبي 
عمر زقها و دمعه نزلت منو ... مليكه ماتت 

عمر .. مليكه ماتت
ريري هيصت عمر بص ليه ثم صفعها بقوه وقعت في الارض من شدة القلم
عمر بغضب .. اسمها ميجيش علي لسانك الو*سخ ده و يالا امشي اطلعي برا
سحبها من شعر*ها و رماها برا و قفل الباب
زينات .. انت ازاي تعمل كده عشان واحده زباله كان لازم في يوم من الايام تترمي برا البيت ده
عمر .. بص متموتش و كمان جوا بيتي و هي كمان بريا مليكه مكنتش حامل انا لازم اعرف مين الي رشا الدكتور
زينات بضحك .. لا يا حبيبي هي البت بايظه لوحده هوا في دكتور هياخد فلوس عشان ده
عمر .. ماشي يا ماما بس الاول قبل كل حاجه لازم اجيب الكلب الي عمل كده في مراتي و بعدها هقط*عها ١٠٠ حته
ثم طلع يجري لفوق
عند عم مليكه قاعد و الباب خبط فتح لقي واحد في وشه ضر*به بوكس و دخل يدور علي ام مليكه
..تعرف لو كنت مخبيها في أخر الدنيا هجيبك
عمها .. انا مش مخبي حد ده مراتي و لو عاوزينا انا ممكن ادهالكم بس كلها بحسابه
الرجل فهم فطلع لوزمه فلوس و إدهالها
ضحك عمها و قالهم علي مكان شغلها
عمر بعد ما ساب البيت راح المستشفي عند مليكه و هوا تايه
الدكتور .. حضرتك ممكن ترتاح شويا انت جاي هنا ليه المدام نزلت المشرحه
عمر زقها و ماشي نحيت المشرحه دخل و الامن حب يمنعه الدكتور شاورلهم يسبوه دخل عند التلاجه الي فيها مليكه و طلع وشها و بدأ دموعه تنزل و هوا بيحسس علي وشها … سامحيني انا اول مرا قلبي يدقق ليكي بس كان لازم إبان جاحد عشان اثبت حبي لي ريري مع اني عمري محسيت الاحساس الي حسيته لما بقرب منك ايه رايك ترجعي و انا اخليكي سيدة العالم ده كله
و بدا يبكي بحرقه و سابها و غطي وشها و مشي راح يجهز الدفنه كلم الدكتور يجهزوها
عند ريري واقفه مع واحد اسمها قاسم .. بقي انا ريري الي موقفه شباب بلدك كلها علي رجل و مش بعبرها يجي عمر و يهيني انا
قاسم .. مانتي يا بيبي الي معرفتيش توقعي منو حاجه خالص و طلعتي من المولد بلا حمص اشربي بقي
ريري بغضب .. اشرب ايه دانا هشربهم كلهم من كأس فيه سم و انا الي هنتصرت في الاخر بس اصبر و انت تشوف
قاسم با*سها في رقبتها .. وحشتيني
ريري لفته ليه و عانقته جامد و شالها و دخل بيها الاوضه
في المشرحه دخل واحد باين عليه الهيبه داخل و محدش قدر يقفه ولا يقوله انت رايح فين حتي خلي واحد من رجالته يفتح التلاجه و يطلع مليكه و خدوها و مشيوا بيها
عمر رجع المستشفي الدكتور بلغه بالي حصل لسه هيرد لقي رقم رن عليه
.. اسمع مليكشه ده بتاعتي انا و انتي ضيعتها استحمل بقي الي جاي في حياتك انت و امك و حبيبتك عشان الي كانت هتكون حرم جاسر بيه مظهر ميتعملش فيها كده من امثالكم
عمر اتصدم من اسمه و

اسمع مليكه ده بتاعتي انا و انتي ضيعتها استحمل بقي الي جاي في حياتك انت و امك و حبيبتك عشان الي كانت هتكون حرم جاسر بيه مظهر ميتعملش فيها كده من امثالكم
عمر .. والله لو مجبت مليكه عشان ادفن ها في القبر الي هدفن فيا انا لما اموت ياما هجيبك و ادف*نك ح*ي و بدل ما تكون جنازه واحده يبقوا جنازتين
جاسر بغضب .. انت عارف انت بتكلم مين يا عمر لو قد كلامك فعلا استحمل الي جاي
و قفل في وشه السكه عمر بقي هيتجنن مش عارف يعمل اي هيوصل لي جاسر ده ازاي
راح الشركه دحل لي أبوه .. طبعا انت هنا و متعرفش ايه الي بيحصل برا صح
أبوه .. لا اعرف كل حاجه و مليكه ماتت صح يا عمر فضلت لحد ما ضيعتها من ايدك بغباك عشان ست ريري خليك انت كده متبع امك في كل حاجه يكش تقضي عليها هي في الاخر
عمر بدموع .. انت فاهم غلط انا ملمستش مليكه انا كنت هحلقها من الي ضربها بالنا*ر ياريتها كانت جت فيا انا و لا حسيت بالنار إلى انا فيها ده دلوقتي
الاب وقف و طبطب علي كتف ابنه .. مش كل حاجه ينفع ناخدها يا عمر في حجات لازم تضيع من أيدينا عشان تفتح عينينا لحجات تانيه خالص اهوا مليكه فتحت عينك لحجات اتمنى انك فعلا تكون اتغيرت
عمر زق أيده و ضرب المكتب بعنف .. اتغيرت ايه و زفت اي انا مليكه اتخطفت جثتها مع واحد اسمها جاسر مظهر
الاب .. جاسر اه تمام سيبلي انا الموضوع ده و انت روح و تعالي معايا بالليل هنروح مشوار يجبلك مليكه .
عمر بصله و خد بعضه و مشي وصل البيت قابلته اخت الصغيره
أخته بدموع .. مليكه ماتت يا عمر شوفت اهمالك و تكبرك علي البنيا و مشيك ورا العقربه الي اسمها ريري وصلك لي اي انت كنت مفكر نفسك عايش بكبرياك ده
عمر .. انا فعلا مكنتش عايش بس لما كنت بقرب من مليكه كنت بحس بدفاء و انا كنت غشيم بكابر عشان ما
اتنزلش و ابص تحتيه
أخته بدموع .. انت ارتكبت جريمه كبيره يا عمر و لازم تكفر عن ذنبك
و سابته و خرجت عمر بص للمرايا و كسرها و كسر كل حاجه حواليه و قعد علي الارض .. ماشي يا جاسر أن ما ندمتك علي خطف مليكه ده و هي ميته مكونش انا عمر الطحاوي
عند ام مليكه كانت خارجه من محل و ماشيه جنب الرصيف جت عربيه و نزل منها واحد بجلاليه ضر*بها علي دماغها أغمي عليها و ركبها معاهم و انطلق
في الصعيد في منزل محمد القناوي دخل الراجل بام مليكه و رماها قدام الكبير بصلها الكبير .. ياها وحشني اليوم ده قوي يا صافيه اشتقت لليوم الي هقت*لك فيه و امشي بر*قبتك في البلد كلتها و اقول اهوا الي حطت راس القناويه في الارض عشان خاطر عيلة الدمنهوري يتنططو علينا اهي سايحه في دمها و رأسها هتتعلق
صافيه بدموع .. ارحمني يا عمي انا معملتش حاجه خالص والله انت متعرفش انا حصلي ايه بس انا مستعده افهم أهل البلد كلهم الحقيقه
الكبير .. ما خلاص معدش في حقيقه في مشنقه هتتعلق كمان ساعه في البلد يلا خدوها للحريم يودعوها
فضلت تصرخ عشان يسمعها لكن خلاص قضيا الأمر
الكبير في سره .. لازم اعرف باقي الحاجه فين يا صافيه
عند جاسر طلع الفيلا و هوا معاه كيس كبير طلع لحد ما وصل لي اوضه فتحها لقيها بتسرح شعرها حط الكيس و قرب منها لفها ليها و ابتسم .. انا جبتلك كل حاجه هتحتجيه
.انا الي كنت محتاجها اتحرمت منو من زمان من ناس كتير
جاسر قام و بص بعيد و كشر وشه .. و انا بقي الي هرجعلك حققك من كل الي اذوكي يا مليكه

 جاسر قام و بص بعيد و كشر وشه .. و انا بقي الي هرجعلك حققك من كل الي ازوكي يا مليكه
مليكه حطت المشط و لفت وشها .. بس انا عايزه اعرف انت ازاي خليتني موت و بتعمل معايا كده ليه
جاسر ابتسم.. هقولك انا موتك ازاي
فلاش باك
في المستشفي عمر بيصرخ بعد ما القلب وقف و الدكاتره بطلعو برا وقع أغمي عليه حطوها في غرفة لمدة ساعه
عند مليكه دخل الدكتور عند مليكه و هي بتصارع الموت لحد ما فاقت طلع الدكتور و دخل واحد لابس بالطو غمز للممرضه ادتو الحقنه و خرجت حطها لمليكه في الجلكوز و طلع الممرضه خرجت نادت الدكتور عشان يصرح انها ماتت و تنزل المشرحه
الدكتور لقي قلبه فعلا واقف صحي عمر و راح البيت و بعده رجع عشان يودع مليكه بعد ما نزل خد الدكتور جاسر و طلع
جاسر .. فوقها بقي يا دكتور انت مش قولت الحقنه بتعمل حاجه شبه الموت فوقها بقي عشان انزل بيها
نزلت بيها و طلع بيها للبيت
باك
مليكه .. يعني انت اديتني حقنه تعملي حاله شبه الموت مش كان ممكن اموت طب ليه ما كنت خدتني و مشيت بيه احسن
جاسر .. كان لازم تموتي قدام الكل عشان محدش يدور وراكي تاني و عمر كده هيوصل للكل أنها ماتت
مليكه..طب انت مين و بتعمل معايا كده ليه ها أنا عمري ما حد عطف عليا
جاسر قرب منها و ماسكها من وشها .. انتي من هنا و رايح هتكوني سيدة العالم ده كله و كل الي اذوكي هنتقم منهم بس الصبر
مليكه بحزن .. و هتازي عمر
جاسر بص ليها بغضب .. اقسم بالله عمر ده هيشوف مني ايام سوده عن اذنك
خرج و رزع الباب مليكه اتخضت و فكرت في عمر برغم من انو كان قاسي معايا الا انو لما بيحن بيكون انسان تاني خالص
عند عمر جاسر باعتله فيديو علي الفون و هما بينزلو كفن القبر و كاتبه .. ده مليكه يا عمر الي هخليك حتي متعرفش قبرها فين عشان تترحم عليها و الايام الي جايه عليك سواد يا عمر
عمر الدموع نزلت من عينه و كسر التليفون و صرخ بعلو صوته دخلت عليه زينات.. مالك يا حبيبي بس كل ده عشان الي متتسماش
عمر .. لع مش عشانها عشان ابنك الي حبها بعد ما فارقته هتجربي الاحساس الي انا لما تدفنيني بايدك
و سابها و نزل
زينات رنت علي ريري .. الو علي فكره عمر دلوقتي بقي لوحده محتاج حد معاه و ده دورك انتي
ريري فرحت و قررت تقابل عمر و تضمها لي احض*نها
عند ام مليكه في الصعيد دخل عليه الكبير الأوضه الي رمينها فيها
الكبير.. انا هقولك كلمتين تحطيهم حلق في ودانك لو نفذتيهم نقول اننا خليصنا منيها ماشي
صافيه بخوف .. موافق يا عمي بس بلاش تقتلني و الي انت عاوزني اعمله هعمله
الكبير ابتسم .. ايوا اكده نعرف نتكلمه طبعا انتي عارفه أن بتك ماتت مليكه و خليصنا منيها الي عايز اعرف دلوقتي جوزك و الماسا فين ها
صافيه بدموع .. مليكه ماتت و انت عاوزني ادلك علي جوزي منك لله لي تقتلها حرام عليك
الكبير بغضب .. كان لازم اشفي غليلي منيكي ببنتك و لازم اخد الحاجه الي فضلت السنين ده كلتها بدور عليكي عشان اجيبها انطقي يا وليه ابو البت فين
صافيه قامت و بصت في عينها .. هقولك يا محمد يا قناوي هقولك انك متعرفش يعني اي رجوله بانك تيجي علي واحده ست و بنتها متفلحتش لي في ابوها و هوا بيغفلكم كلكم يا شنبات راكبه علي وش الستات
ثم تلقت صفعها من الكبير و ما*سكها من شعرها جامد و بص في عينيها .. اسمعي بقي أمن دلوقيتي لحد الساعه عشره معاكي ساعتين اتفكري فيهم لو مقولتش المحروس فين هق*تلك
و سابها و خرج
عند عمر جاب حراسه و رجال بسلا*ح عشان اي حد يفكر يقرب منه يخلص عليه
و و خد أبوه و طلعوا للمكان الي ابوه وعده بيه
وصلو قابلهم واحد كبير في السن باين عليه الهيبه
الراجل .. مليكه يا عمر خلاص ماتت و انك تروح لي جاسر ده مش سهل عليكي و اسال ابوك بالكلام ده
عمر بص لي أبوه .. هوا انت تعرف جاسر ده و مخبي عليا
الاب .. مش كل حاجه لازم تعرفها يا عمر لازم حجات منعرفهاش عشان نعيش مرتاحين البال بس لو عايز تروح فعلا لي جاسر انا معنديش مانع
عمر قام .. و انا مستعد بس انت وصلني بيه و ملكش دعوه
الاب .. ماشي يا عمر اعمل الي يريحك
الراجل .. عشان تدخل عند جاسر لازم تكون مامن نفسك كويس بحراسه لو عايز تتعامل ودي ماشي و ده العنوان الي ابوك نفسه ميعرفوش
إداالو العنوان و عمر خده و جري الراجل بص لي ابو عمر الي اسمه مختار.. شكل الي حصل زمان هيحصل تاني يا مختار
عمر وصل العنوان و نزل لقي واحد من الحرس الي علي الفيلا جايه عليه و وراها جاسر .. اهلا بالي مفكر نفسه هيعرف ياخد حاجه من جاسر بيه مظهر
عمر طلع السلاح و

عمر طلع السلا*ح و ابتسم .. خلاص هخلص عليك دلوقتي
جاسر ضحك ..دلوقتي جه وقت الحساب يا عمر الي ليه حق هيدفع تمنه حزن و قهره سنين لي قدام عايش فيهم
ثم لقي كل رجالنه مثبته عمر و لقي واحد بيهدده يرمي السل*اح و فعلا رمي السلاح و نزل علي الارض
جاسر .. هاتو علي المخزن
عند مليكه قاعده في الأوضه و دخل عليها جاسر .. انا جاي اقولك أن عمر في المخزن و هصورلك فيديو و انا بجبلك حقك منه
مليكه وقفت قدام جاسر بترجي.. بلاش تعمله حاجه و النبي عشان خاطري انا هوا كان غصب عنه انا عارفه
جاسر ماسكها من شعر*ها جامد .. انتي بتحبيه بعد كل الي عملو فيكي بتحبيه انتي اي مبتحسيش اي
مليكه بدموع .. سيب شعري و النبي هوا اي حد لازم يضر*بني عشان يرتاح
جاسر سأابها و ندم انو ماسكها كده شالها و حطها علي السرير .. متزعليش مني انا الي بعملو ده عشان مصلحتك
و سابها و خرج مليكه دخلت الحمام خدت دش و فضلت تفكر في كل الي حصلها الي فترة القصيره الي راحتها مع عمر ثم جلست في الارض و فضلت تبكي علي حالها الي هي فيه من يوم ما جت الدنيا و هي دائما في صراع رجعت بذكرياتها ايام ما باباها كان عايش
فلاش باك
كانت في سن ٩ سنين من عمرها و ده كان اخر يوم تشوف في ابوها
جت تجري عليه انعلقت فيه .. بابا انت هتمشي تاني
الاب ابتسم .. اه يا حبيبتي لازم امشي عشان اعرف اجيب للملكه بتاعتي كل الي نفسها فيا ولا انتي مش عايزه حاجه
مليكه .. بس انا عايزك انت مش عايزاك تمشي يا بابا
الاب ابتسم .. مانتي عارفه اني عند واد تاني و بيت تاني لازم هما كمان يشفوني ولا انتي عايزهم يتحرمو مني
مليكه ابتسمت .. لا يا بابا طب ممكن تخدني معاك اشوفهم
الاب نزلها .. اوعدك المر الي جايه هاخدك معايا و با*سها و مشي
بعديها بفتره مليكه دخلت عند مامتها صافيه . ماما ماما هوا بابا يعني اتاخر المرادي
الام ماسكتها بغضب .. اسمعي بقي بابا عمل حادثه و مات هوا و مراته و ابن و بنتو من النهارده مفيش بابا انتي فاهم يلا غوري من وشي
زقتها وقعت علي الارض و هي بتبكي بحرقها
باك
فاقت مليكه و انتبهت لنفسها لقيت أنها عار*يا تماما لبست ملابسها و طلعت دخلت الاوضه و قعدت تستني جاسر
جاسر عند عمر تحت و عمر متكتف قدامه .. كل الي انت و امك و حبيبت القلب عملتوه في مليكه هيترد بس أضعاف مضاعفه
عمر .. و انت بقي تبقي مين و تعرف مليكه منين ها
جاسر ضحك … انا كنت العشق الاول و الاخير لمليكه بس انت الي خدت حاجه مش بتاعتك يلا المهم تحب تموت ازاي
عمر .. انا مش هقولك ارحمني لان باين عليك انك خلاص خدت قرار انك تخلص عليا
جاسر .. انا ممكن اسيبك تطلع من هنا بس تشيل مليكه و اي حد يخصها من دماغك ماشي
عمر .. ماشي بس ممكن تعرفني قبرها فين علي الاقل اروحها يمكن تسامحني ارجوك
جاسر بص لعمر و شاف في عينيها حب بس متأخر قوي
فكه و دلو علي مكان قبرها
و عمر مشي و جاسر طلع لمليكه اول ما دخل جريت عليه .. اوعي تكون قتل*ته
جاسر .. لا انا بس خليته ينساكي و يبقي يروح بزورك في قبرك و يدعيلك بالرحمه و انك تسامحيه
مليكه .. هوا انا ممكن أخرج من هنا انا زهقت ما تخرجني
جاسر ابتسم .. الدنيا تهدي شويا و هعملك كل الي نفسك فيه اوكيه و كمان شويا عندي ليكي مفاجاه انتي مستنيها من زمان
مليكه بفرحه .. اي هي قولي و النبي
جاسر ابتسم ..

لما واحد طلع من ورا الستاره .. ده اختك يا مليكه
مليكه دمعت .. با بابا بابا بابا
و جريت عليها حضنته جامد و فضلت تبكي و تمسك وشه بايدها جامد و هي مذهوله
الاب بحب حضنها و فضل يبوس فيها .. وحشتيني يا قلب بابا وحشتيني يبنتي
مليكه بعدت بدموع .. انا اتعذبت من بعدك يا بابا اتعذبت و قالولي انك موت و انت عايش اهوا
الاب .. كان لازم ابعد يا بنتي و كنت موصي اخوكي جاسر عليكي لو حصلي حاجه
مليكه بصت لجاسر .. يعني انت اخويا الي هوا كان بيقولي عليها و انتي اختي ملك
ملك قامت حضنتها جامد .. اه يا قلبي انا اختك و من هنا و رايح مفيش حاجه هتبعدنا عن بعض تاني انا كان نفسي اشوفك من زمان
ابتسمت مليكه و راحت لجاسر حطت ايديها علي كتفه و ابتسمت و هوا كمان ابتسمت .. طب بما انك اخويا الي كان نفسي اتسند عليه من زمان ممكن اعمل حاجه
راحت حاضنها جامد و هوا طبطب عليها و بدات تعيط
بعدها جاسر و مسك ايديها .. انتي خلاص مش هتعيطي تاني العياط انتهي لحد هنا في فرح و لعب و ضحك ماشي يلا جهزي نفسك انتي و ملك عشان ننزل نجبلك الي انت عايزها
مليكه ابتسمت .. الي انا عايزه اهوا
رمحت لحضن ابوها و حطت راسها علي صدرها
بعد كام يوم عند عمر بعد ما خلاص حياته استقرت ة اقتنع أن مليكه ماتت قرر ينساها و يفكر في حياته أو في ريري الي عمال تتنازل عشان ده فقرر ينسي مليكه و يظهر قدام العالم كله أنها كانت مجرب واحده اعجب بيها و يرجع يبني كبريائه من تاني
نزل كانت قاعده أمه و أخته و أبوه
زينات أمه .. اي النشاط يا حبيب ماما اخيرا طلعت من العزله الي كنت فيها ده
مختار الاب .. سيبيها يا زينات طلع أو نزل ميخصكيش
جني .. المهم يا حبيبي انا كنت عايزاك توديني اقراء الفاتحه لمليكه ممكن
عمر بغضب .. مفيش مليكه خلاص انسي مليكه اهي كانت نزوه و عدت و مبقاش ينفع نفكر فيها كتير ماشي عن اذنكم
زينات .. متسكتي انتي التانيه بقي لازم يعني تنكدي يومنا بالي متتسماش ده يالا الله يرحمها بقي
جني .. انا هموت و اعرف هي البنيا عملتلك اي بس ده حتي غلبانه و كانت بتقول نعم و حاضر رغم الزل الي انتي كنتي معيشاها فيه
زينات .. عملت و لا معملتش بقي يلا الله يسامحه
في الصعيد محمد القناوي بيع*ذب صافيه عشان تدلو علي مكان مظهر ابو مليكه أو مكان الماسه
صافيه .. و ربنا ما اعرف غير أن مختار الطحاوي هوا الي يعرف مكان مظهر انما انا معرفش والله سيبني ارجع القاهره و رقبني و انا هجبلك مظهر تحت رجلك
محمد .. موافق يا صافيه في خلاص تلات ايام لو معرفتيش مكان مظهر هق*تلك و محدش هيعرف مكانك
دخلت عليهم واحده باين ع وشها أنها مرات الكبير .. وه انت عتبع كلام المخبوله ده عازها توهرب زي ما عملتها زمان و جابتلن العار
صافيه .. طول عمرك بتكرهيني يا خاله مع اني مكنش بتطلع مني الغلطه و الغلط الي حصل كان بسبب جحودكم انتو لما استكترتو عليا مظهر و منعتو بالغصب و خلتوني كهرتو بعد الجواز منكم لله
محمد .. خلاص معدش لي لزوم الكلام ده يا جليله يلا و انتي بالليل هتكوني نازله القاهره و معاكي الرجاله
عمر راح عند ريري خدها و خرج و قررت تروح مول تعمل شوبينج راحت هي و عمر مول فخم جدا
جاسر كان واخد مليكه و ملك عشان يختارو لمليكه ملابس جديده مليكه بتختار جوا مع جاسر و ملك كانت بتجيب ايس كريم و هي ماشيه خبطت في جاسر اتغرقو هما الاتنين بص ليها عمر و تنح من جمالها خصوصا انها شبه مليكه و

ملك كانت بتجيب ايس كريم و هي ماشيه خبطت في عمر اتغرقو هما الاتنين بص ليها عمر و تنح من جمالها خصوصا انها شبه مليكه 
ملك طلعت منديل بسرعه و بدأت تسمحه له .. اسفه ولا مكنش قصدي معلش 
و هي بتمسح حط أيده على ايدها ملك ارتعشت و شالت ايدها 
ريري بغضب .. خلاص يا حبيبتي مش خلصتي شغل المياعه بتاعك ده اتفضلي 
ملك مشيت من قدامهم عمر.. انتي قطاعت ارزاق ليه البت حلوه و 
ريري بصتله بصه بعنيها بصت رعب .. والله يعني انا مش ماليه عينك يا سي عمر صح 
عمر ابتسم .. لا يا يروحي انتي اصلا عيني يلا بقي خلينا نعرف نقعد سوء شوفي انتي عايزه ايه 
عند مليكه و جاسر دخلت ملك هدومها متلغمته ايس كريم جاسر ومليكه ضحكو 
جاسر .. انا مش متخيل انك هتاكلي بهدومك كده و كمان عامله زي الاطفال و موسخه نفسك  
ملك بزعل اطفالي .. والله ازحل منك ماسي و بعدين ده واحد رخم هوا الي خبطني وقع مني كل حاجه 
مليكه .. طب و مش هناكل ايس كريم يعني النهارده ولا اي يا ابيه
جاسر بص ليهم لقيهم واقفين جنب بعض و مستنين رد فعلو بطفوله
جاسر .. تصدقوا بالله انا غلطان اني طلعت معاكو النهارده يالا يا بت منك ليها قدامي و مفيش ايس كريم و انتي يا مليكه مش جبتي الي انت عايزه يالا نتعشي بقي 
ملك و مليكه مع بعض بفرحه .. ايوا بقي هوا ده الكلام 
مشيوا راحوا المطعم كلهم 
ام مليكه صافيه راحت عند بيت عمر رنت الجرس فتحت الشغاله سالت علي زينات و دخلت ليها 
زينات .. جايه و عاوزه اي يا صافيه مش خلاص بتك ماتت و معدش ليكه منفعه من ورا بقي 
صافيه .. انا عايزه عمر بيه في موضوع مهم 
زينات .. موضوع ايه يا صافيه ها قولي و لا هتخبي عليا 
صافيه .. عمر هوا الوحيد أو أبوه مختار بيه الي يعرف فين مكان مظهر ابو مليكه لانه عايش مامتش ممكن تدليني ع مكان عمر بيه ده مسالت حياه او موت 
زينات .. خلاص انتي تحكيلي الحكايه كلها لحد ما يجي عمر البيت تمام 
جاسر راح هوا و مليكه مطعم و ملك طلبو اكل و بعد الاكل مليكه استأذنت و دخلت الحمام دخلت و اتاخرت جوا 
جاسر مع ملك.. مليكه اتاخرت انا قلبي وجعني عليه
ملك .. مهوا برده مكنش ينفع تنزل دلوقتي طيب روح شوفها بقي بدل ما انت قاعد كده 
جاسر .. لا ذكيه يا بت ادخلي انتي انا ايه الي هيدخلني حمام حريم 
قامت ملك و هي بتضحك دخلت و طلعت .. جاسر الحقني الحمامات كلها فاضيه و مليكه ملهاش اثر 

قامت ملك و هي بتضحك دخلت و طلعت .. جاسر الحقني الحمامات كلها فاضيه و مليكه ملهاش اثر
جاسر بغضب قام و راح عند الحمام و طلع الفون و رن علي رجالته تحضر حالا
عند مليكه كانت متكتفه و جوا عربيه و محوطينها اتنين رجاله
راجل 1 .. يا نهار علي الجمال ده يا جدعان انتي الي زيك يتاكل بعد الاكل يا حلوه انتي
مليكه بتحاول تصرخ لكن مش عارفه و بتعيط بس بحرقه
راجل 2 .. خلاص احنا نطلع بيها علي الشقه الي وصفهالنا البيه و عبال مهوا يجي نكون احنا خدنا الي احنا عاوزينو تمام يا صديقي
ضحكو هما الاتنين و كلمو البيه و فهمو أنهم معاهم الفريسه
عند عمر دخل البيت لقي ام مليكه في وشه لسه هنتكلم .. انتي اي الي جابك هنا يست انتي عايزه اي لو جايه تحكي ف حاجه فأنا عندي مشوار مهم سلام
صافيه .. يا. عمر بيه انا الي جايه لحضرتك عشانه مينفعش يتأخر انا عايزه اعرف مكان جاسر مظهر
عمر وقف و بص ليها .. و انتي تعرفي جاسر منين و عايزها ليه بقي ها انطقي
صافيه بتوتر .. ده يبقي ابن مظهر جوزي ابو مليكه بس من ام تاني يعني يبقي اخوه مليكه فهمت و لازم يموت هوا و أبوه من عيلة القناوي فهمت ياما هموت انا
عمر دماغه لفت بقي الي كان بيعمله جاسر مع مليكه ده عشان اخوها مش حبيب لا ده اللعب احلو اهوا
عمر .. ماشي انا عندي مشوار مهم و لما ارجع يبقي تفهميني كل حاجه و ساعتها انا الي هعمل مش انتي
و خد بعضه و طلع لبس و جهز السلاح و وقف قدام المرايا .. لو طلع الي في بالي صح هقت*لك يا جاسر
عند جاسر وصلت الرجاله فرغ كاميرات المراقبه لقي أن في اتنين ستات رشوه عليها مخدر و جم اتنين رجاله سندوها و طلعوا بيها من الباب الخلفي للمطعم بتاع العمال جاسر ضرب بايده الاتنين علي المكتب و طلع تليفونه و كلم واحد
جاسر بغضب .. تعرف يا عمر لو انت الي عملتها الحكايه و خطفت م م ملك هتزعل مني و هتشوف مني وش يعورك
عمر بضحك .. مش عارف ليه في صوتك نبرة توتر و زي ما تكون عايز تقول حاجه بس خايف المهم انا معرفش انت بتتكلم علي ايه و سلام عشان عندي ميتنج مهم
و قفل السكه و جاسر اتعفرت و زاد تأكيده أن عمر لي يد في الموضوع فافتكر أن التليفون الي مع مليكه في جي بي اس
عند مليكه جوا الشقه قاعدين اتنين و رمين مليكه علي السرير و شالو البلاستر الي علي بوائها.. حرام عليكم انتو عاوزين مني ايه انا اخويا لو عرف هيد*فنكم صاحين
ثم تلقت صفعها من واحد منها .. ده لو اخوكي عرف يوصلك تاني يا حلوه
الباب خبط فبعد عنها قبل ما يعمل حاجه راح الي كان لابس يفتح و التاني ده الحمام فتح الباب .. اهلا عمر بيه
عمر .. اهلا بيك الحلوه جوا اخت البيه الي عامل فيها سبع البرمبه
الراجل .. اه يا باشا بس البت تتأكل اكل
عمر ضحك .. متقلقيش هخليك تدوق بس انت اهدا اسمها ملك بسلامتها ماشي يا ملوكه
و داخل جوا و فجأة

عمر ضحك .. متقلقيش هخليك تدوق بس انت اهدا اسمها ملك بسلامتها ماشي يا ملوكه
و داخل جوا و فجأه سمع صوت عياط فتح الباب و اتفجي بمليكه هي الي قدامه و بتعيط بص ليها و اتسمر مكانه لسانه مبقاش قادر ينطق واقف مستني حد يفوقه من الي هوا فيه مش مستوعب بقي مليكه عايشه و قدامه كمان لا لا ده اكيد بيحلم لحد ما دخل واحد من الرجاله
.. اهي يا باشا زي ما أمرت و كنا هندوق بس انت جيت بدري
مليكه تفت في وشه و هي دموعه مغرقه وشها .. انت انسان حقي*ر انا بكر*هك و بكره اليوم الي حبيتك فيه و بكره اليوم الي شوفتك فيه انت ازاي تخليهم يعملو في شر*فك كده
عمر اخيرا فاق صفع الراجل عدت مرات و مسكه زاحه بره و قفل الباب .. مليكه انا مش مستوعب انك عايشه و انك هنا و انك اخت جاسر و أن ابوكي من اغني رجال الأعمال حاليا الي مش مستوعبه اشمعنا القدر يحطك انتي بدل ملك الي هي اكيد اختك
مليكه بدموع .. حرام عليك انت هديت حياتي و جاي تهد حيات اختي انا حبيتك و كنت دايما بحاول ابعد جاسر عنك الايام الي اتخنقتو فيها بس كنت غلطانه
عمر حس أن كرامته بدأت تقل بسبب حبه ليها و بسبب انو هوا لحد الان ماداش حقوقه الزوجيه فخاف لضيع تاني منو و هوا ميكونش خد منها حاجه
عمر بغضب .. اسمعي بقي انا مش هادبك علي الي عملتيه فيه انتي و اخوكي دلوقتي انا هاخد منك حاجه و بعدها ارميكي و انتي الي هترجعيلي
مليكه نزلت الملايا الي مغطيه نفسها بيها .. انا قدامك اهوا بس بص في عيني يا عمر و بعدها اعمل الي انت عايزه
بص لعنيها شاف انو كداب قوي و انو ميقدرش ياخد منها حاجه غصب عنها شاف حب في عينيها ليه
ا شاف شفا*,يف عايز يقرب بس شايف برده انو مش مسمحله
قام من علي السرير .. الدولاب الي قدامك ده في هدوم غيري و اطلعي
مليكه .. عمر في واحد في الحمام من الكلاب بتوعك
عمر فتح الحمام كان لابس .. اطلع برا استناني تحت يالا
نزلو و عمر طلع مستنيها برا
جاسر مع ملك و معاهم عربية حراسه متجهين للشقه الي فيها مليكه رن جاسر علي تليفون مليكه لقيتو مرمي جنبيها فتحت عليها
جاسر بلهفه.. مليكه انتي كويسه حد منهم عملك حاجه
مليكه بدموع و صوت مكتوم .. كانو هيغتص*بوني الحقني يا جاسر الحقني
جاسر بصوت مليانه غضب .. متاخفيش يا قلب اخوكي اقسم بالله ليكون أخر يوم في حيات الي عمل كده بس انتي حاولي تفتضلي محافظه علي نفسك لحد ما اوصلك انا كلها عشر دقايق و اكون عندك او خلي السكه مفتوحه اطمنك
سابت السماعه مليكه و قامت لبست دريس واسعه و تحتيه بنطلون الباب خبط
عمر .. ايه كل ده بتغيري مش كفايه لحد كده انا ممكن ادخل عادي
مليكه … لا متدخلش يا عمر
جاسر سامع الصوت و سمع اسم عمر ازدات غضبه
فتحت مليكه و طلعت .. ممكن امشي من فضلك
عمر ابتسم بحزن.. اكيد و لو عايزه نطلق ورقة طلاقك هتكون عندك بكره عشان مش انتي البنت الي هتعجبني
دور وشه النحيه التانيه و حس انو استعجل حتي لو هتعيش معاه غصب هوا بيحبها
مليكه .. انا بقول كده احسن و خليك فاكر أن انت الي اذيتني يا عمر
جاسر وصل تحت لقي الاتنين الي كانو ظهرين و هما بيخطفو مليكه واقفين علي العربيه بعت رجالته جابوهم و كتفوهم و حطوهم في العربيه وطلع هوا فوق و مع كام واحد
مليكه واقفه مع عمر و خلاص هتفتح الباب عمر مسك ايديها .. لا مش هتمشي
في اللحظه ده جاسر و الرجاله كسرو الباب و دخلو
جاسر ضر*ب عمر بوكس .. لا هتمشي
ثم خلي الرجاله تمسك عمر و تضر*ب فيه بع*نف جامد لحد ما جاب د*م من وشه مليكه بتصرخ .. كفايه و النبي سيبو
جاسر طلع السلا*ح و وجهة في وش عمر مليكه بصت بذهول عمر بص علي عيون مليكه و ابتسم
وش جاسر كله غضب .. انا هق*تلك زي موعدك اتشهد لانك معدش ليك مكان علي الارض
عمر .. اوعي تفكر اني موتي هيكون بالساهل انت بتحلم
جاسر ضحك بكره .. لا بالساهل حتي شوف
عمر السلا*ح مليكه اترمت قدام عمر جاسر برق و

عمر السلا*ح مليكه اترمت قدام عمر جاسر برق و اتنرفز علي مليكه شدها من شعر*ها جامد و ضر*بها بالقلم جامد .. بقي بعد كل الي عملو فيكي لسه بتحبيه و عايزه تضحي بحياتك عشانه
دخلت ملك تجري و ملكه بتبقي حضن*تها و بص لجاسر بغضب عمر استغل أنهم مشغولين ببعض و ضرب الراجل الي وراها و جري نزل من السلم الخلفي
جاسر بغضب .. انت بتتفرج عليا أنزل وراها و انتي ليكي معايا كلام تاني
مليكه بدموع .. هتضر*بني صح زي دلوقتي كده
جاسر بهدوء .. لا مش هضر*بك متاخفيش بس لازم نتحرك دلوقتي يالا بينا
عند ريري واقفه مع عشيقها .. خلاص يا حبيبي كلها مسالت وقت و احط ايدي علي كل حاجه لي عمر بقيت انا الحض*ن الحنين الي بيترمي فيها لما الدنيا تزعلو
هوا .. يا يخوفي لا تكوني انتي العقبه الي هنتقعبل فيها كلنا يا حبيبتي
ريري .. لا متخافش عمر مبقاش يخطي خطوه غير لما يعرفني بس انت اصبر و هتشوف بعينك
عند عمر وصل البيت و مسك ام مليكه.. اسمعي انا هبلغك عن مكان جاسر بس لازم تعرفي لو حد منهم قرب من مليكه انا هشيله من فوق وش الارض
صافيه بدهشه .. بس مليكه ماتت يبني
عمر .. بقولك ايه جاسر طلع مفبرك حوار وفاتها ده عشان محدش يازيها ده حوار كبير مش مهم دلوقتي خدي
طلع ورقه و قلم و كتب ليها عنوان بيت جاسر خدتها و طردها برا
زينات .. انت بتقول ايه يا عمر مليكه عايشه طب ازاي
عمر ..اه يا ماما عايشه و ابوها و اخوها من اغني رجال الأعمال الموجودين في مصر حاليا بنت مظهر ابو النجا
زينات بتفكير .. يبقي ابوك يعرف الموضوع ده انا كنت بسمعه بيكلم واحد اسمه مظهر و كنت بسمعه انو بيوصيه علي حد و اكيد الحد ده كان مليكه ابوك عنده سر كبير لازم تعرفه يا عمر
عمر .. تصدقي صح ده حتي لما وصلني بجاسر كان عارف مكانه كويس انا رايحله
وصل عمر عند غرفة ابوها مختار دخل علطول.. ممكن اعرف انت تعرف جاسر منين و ابوها
مختار .. مش المفروض تخبط قبل ما تخش و بعدين وشك عايزه يتصلح هههه
عمر بغيظ هبقي اوديه عند السامكري المهم دلوقتي عايزه اعرف اي علاقتك بجاسر و أبوه و الناس الصعايده الي كنت بشوفهم عندك دول ارجوك فهمني
مختار ..بوص يا عمر انت ابني يعني مش غريب الحكايه يا سيدي محمد القناوي ده كان بيتاجر في الآثار و انا خدت فتره زمان معاهم و بعدها بعدت خالص المهم صافيه اتجوزت مظهر بدون علم عمها محمد القناوي بعدها حصل أن محمد كانت جايلاه ماسا تسوي ايامها عشرين مليون جنيه و عروسه خدهم و هرب و معاه صافيه لكن مظهر معرفش صافيه بالي معاه
عمر ..طب و هي ايه الي يخليها تسيب بيت فيه ملايين عشان ملاليم و واحد نصاب
مختار ابتسم .. عشان بتحبه المهم لما عرفت انها خانت أهلها عشان واحد ميستهلش و حتي معيشهاش في ربع الغنا الي كان فيه كرهته بس هوا كان دايما يقولي هيجي يوم و اوريها أنها هتكون ملكة مصر الاولي و كان متعلق قوي بمليكه لحد ما قررت تخليه يختفي من حياتها و فعلا هدتو انو لما مسبهاش و ساب البت معاها هتروح تقول لي أهلها كل حاجه و اتجوزت واحد و فهمت مليكه انو عمها بس لحد الكلام الجديد الي ظهر اليومين
عمر .. ياه يعني انا كنت رايح اتجوز واحده زي ده والله البنت اكيد هي الي تعبت في وسط ده كلها ماشي عن اذنك و بكره ابقي اكلمك في موضوع كده هروح اشوف وشي ده
و خرج و قفل الباب
عند جاسر في العربيه متجهين للبيت .. اسمعي يا مليكه انا عايز كلام واضح و صريح انتي بتحبي عمر
مليكه كانت حاض*نه ملك بصت بعنيها نحيت جاسر .. معرفش بس انا بقيت مشغوله بيه معرفش ده حب ولا ايه حاسه انو انسان كويس بس بيحاول يطلع الوحش الي جواه دائما
جاسر .. اه حنين و وحش و بتفكري فيه طب اسمعي يختي الكلام ده انسيه خالص و مش عايز اسمع اسم عمر ده تاني
و داس بنزين و طار علي الفيلا نزلو قدام البوابه لقيو واحده قاعده مستنياهم مليكه اول ما شافتها انصدمت

نزلو قدام البوابه لقيو واحده قاعده مستنياهم مليكه اول ما شافتها انصدمت .. ماما
صافيه بصت لمليكه و بصت لجاسر و لملك .. اه امك يبنتي امك الي كرهتك امك قررت فجاء تبيعك بالفلوس بس ده كان خوف عليكي
مليكه بدموع .. انا متاكده انك انتي عملتي فيا كل ده عشان مصلحتك بس انا عمري ما كرهتك لاني نفسي يكونلي ام بجد
صافيه بصت وراهم لقيت مظهر جاي رجليها ثبتت في الارض و دموعه بتنزل ببطا وسعو السكه لابوهم و هوا بدأ يمشي نحيتها بدأت تبتسم و تضحك في وسط الدموع و فرحانه من جواها و ابتسمت لقيت صفعه جامده من مظهر بغضب .. ده بقي القلم الي خدتو بت من ابن مختار الطحاوي و انتي كنتي قاعده و بتتفرجي عليها انا عايز اعرف انتي جبتي الكره ده منين و بقيتي تكرهي بتك ازاي
صافيه بدموع .. كرهتك من اهتمامك بيها من حبك ليها من حبي الي منعته و ادتهلها ايوا كنت بغير منها عشان بتحبها و انا لع و جوزك عليا كان لازم اشوف حد اطلع فيه غليلي و للاسف الحد ده كان بنتي
و بدأت تبكي بهستيري و قعدت في الارض تندب نزلت مليكه بعيون منفوخه من العياط .. ليا انا مهو ده الطبيعي يا ماما أن الأب يحب بنتو مصعبتش عليكي و انا كل يوم بنام و انا بعيط من ضر*بك ليا و لا من حرماني من حجات كتير كان نفسي فيها و انتي حرمتيني منها و هوا كمان / قامت و بصت لابوها/ هوا كمان حرمني منو 9 سنين و انا بكبر و مش لاقيه حد اتسند عليه لحد ما خلاص ادمرت ظهرتو في حياتي
و طلعت تجري لفوق و ملك بتعيط و طلعت وراها
مظهر .. خشي جوا يا صافيه انتي وحشاني قومها يا جاسر
قومها جاسر و خدها من أيدها و دخل بيها جوا
عند عمر قرر يطلع مليكه من دماغه و مش هيفكر فيها تاني و هيبص لريري الي بتتمني بس يقرب كان قاعد مع أهلو بيتغدو أخته و باباها و مامته عمر .. انا النهارده هروح اطلب ايد ريري جهزوا نفسكم
زينات بفرحه .. بجد يا حبيبي ده احلي خبر سمعته النهارده الف مبروك
مختار .. تاني يا عمر حب ريري تاني حب ريري الي هيضيعك براحتك بس انا عند كلامي مش مقتنع بالجوازه ده و بكره الايام تثبتلك أن رفضي للجوازه ده كان صح
و قام جني .. عمر هوا انتو مش قولته مليكه عايشه ليه مترجعلهاش تاني
عمر بتوهان.. خلاص انا مبقتش عايزه اصلا كانت حد لطيف استخدتمه و خدت فايدتي منو و رميته
جني .. انت هتفضل تكابر في كل حاجه لحد ما تضيع من ايدك كل حاجه كده فكر في الي قلبك مترضيش غرورك علي حساب نفسك
و قامت علي كمان زينات .. اوعي تسمع كلام دول ركز يا حبيبي في الي بتحبها و بتحبك كمان بلاش تضيعه من ايدك تاني
عمر بأس ايد امها و قام طلع الغرفه بتاعته و افتكر مشهد لمليكه و هي بتسرح و مش واخده بالها انو واقف
فلاش باك
كانت قاعده علي التسريحه تسرح و دموع بتنزل منها غصب عنها .. كان نفسي يا ماما تكوني انتي الي بتسرحيلي كان نفسي تقعديني و بابا قدامك بيلعبني و انتي بتسرح عمري متخيلت اني اكون وحيده كده من يوم ما موت يا بابا و انا موت معاك بس انت عند ربنا و ميته في الدنيا
و بدأت تبكي بحرقه و عمر دمع من كلامها لأن صوتها كان زي صوت الاطفال عمر عدل وشه و خرج بهدوء و خد عهد علي نفسه انو مش هياذيها تاني
عند مليكه قاعده مع ملك و بتعيط
ملك .. كفايه بقي عياط انتي بت نحس علي فكره يعني باباكي يطلع عايش و مامتك كانت بتحبك و اخوتك كمان و معاكي اخ ربنا يحفظه لينا يارب اي اسد يداريكي من الشمس و كلنا دلوقتي مع عايزه ايه تاني
مليكه مسحت دموعها .. ناقص واحد
ملك ضحكت .. عمر صح انتي بتحبيه يا مليكه صح و هوا كمان باين انو بيحبك بس بيكابر
مليكه .. اه بيحبني بس كبريائو بيمنعو ينطقها
ثم فون مليكه أعلن عن وصول رساله فتحتها لقيت صورة لريري و عمر و مكتوب تحتها .. الليله هيقراء الفاتحه يا عروسه يالي فاكره أن عمر بيحبك

ثم فون مليكه أعلن عن وصول رساله فتحتها لقيت صورة لريري و عمر و مكتوب تحتها .. الليله هيقراء الفاتحه يا عروسه يالي فاكره أن عمر بيحبك
مليكه بصت لملك و عينه جمدت و كانها خلصت دموع
عند عمر في البيت عند ريري قاعد عمر برا و ابوها و امها معاها
عمر متوتر و حاسس انو قرر غلط انو خد الخطوه ده زينات بتبص لعمر بقلق و هوا بيبص ليها بعدم فهم
عمر .. طب يعمي هي العروسه معاها كتير نمشي ولا ايه طيب
الاب.. لا هي بس مع اخوها جوه بيحمسها للحظه ده متقلقش
عمر باستغراب.. بوص هوا انا متفاجي اصلا أن هي طلع عندها اب و ام ازاي اخوها ده كمان
الاب بضحك .. اصل احنا يبني مش بنقعد في البلد كتير بنيجي للامور الي متتاجلش الي زي ده و نمشي تاني و اخوها كان متعلق بيها قوي عشان كده اديلو فتره مشفهاش و بس
عند ريري جوا مع عشي*قها سليم بيحاول يبو*سها و هي بتضحك بميا*عه و تجري منو لحد ما مسكها و نايم*ها علي السر*ير و نام فوقها و هما بيضحكو
ريري .. بس بقي يا سليم عمر برا علي فكره مانا قدامك اديني كتير جت علي النهارده يعني اوعدك نكتب الكتاب و نعمل الد*خله و اعتبرني شليموه بروحين واحد ليك و واحد ليه هههه
سليم .. هتفضلي علطول سا*فله كده ماشي يستي يالا نطلع بقي
طلعو عمر اول ما شافهم ماسكين ايد بعض شك من توالفهم مع بعض بس شال إحساسه لما ريري با*سته في خدها
عمر أنصدم فكر انو هيحصل رد فعل من أهلها لكن ابتسمو
سليم قعد .. واحد كده أن اختي مرتحالك قوي يا استاذ عمر و في علاقه جامده بينكم
عمر حاول يسيطر علي أعصابه .. طب نقراء الفاتحه عشان جالي تليفون مسالت حياه او موت و لازم امشي
ريري بزعل .. اخس عليك هتسيبني و تمشي بس مش مشكله المهم انك مرتاح
زينات .. شايف البت همها مصلحتك ازاي يالا يالا بقي نقراء الفاتحه و يوم الخميس كتب الكتاب و الدخ*له
عمر بص لامها ام ريري زغرطت و عمر لبس
عند مظهر كان قاعد مع صافيه بيتامل ملامحه و قد ايه هي جميله حتي بعد السنين ده كلها
ملحوظه صافيه اتجوزت مظهر و هي عندها 19 سنه و خلفت مليكه بعديها بسنه و مليكه عندها 18 سنه يبقي صافيه عندها 39 سنه و مظهر كان متجوز من ام جاسر قبل صافيه ب 8 سنين بس مكنش حد يعرف عنها نرجع تاني
مظهر .. بقولك ايه يا صافيه انا عايز افض وجع القلب و مش عايزه حاجه تفرقنا عن بعض تاني و محمد القناوي لازم يبعد عننا انا هديلو الماسه ياما تمنها انت عارف دلوقتي اني بقيت من اغني رجال الأعمال المصريين
صافيه .. و ليه سيبتنا و مشيت طب حتي دانت كان روحك في مليكه سيبتها كده من غير متسلل حتي عليه و خليتني اقول عليك مت
مظهر .. مليكه كانت في بيت مختار و كنت بوصيه عليها كل دقيقه بس هوا مكنش بيعرف يسيطر علي ابنه و انتي كمان روحتي و قلبتي عليها الدنيا و كنتي هتضيعيها
صافيه .. بوص مش هنقلب في الماضي لان الي انجرح بسببنا هي بنتنا فلازم علي الاقل ندوي الجرح ده و انا مسامحاك لاني بحبك
و دمعت مظهر التاني فتح دراعته و هي رمحت علي حض*نها .. ياما كان نفسي ارجع للحضن ده تاني وحشتني
مظهر طلعها .. بس بقي كفايه عياط مفيش عياط تاني و الماسه هوديها لمحمد القناوي و اريح دماغي منو و نعيش بقي في امان
جاسر ابتسم .. الي انتي عايزه من عنيا الجوز انا نفسي تطلبي
مليكه بطموحه .. اول حاجه عايزه اكمل تعليمي و اكون دكتوره كبيره تلف الدنيا تعالج ناسها و كمان نفسي اتعلم السواقه و ادخل بيوتي سنتر اعمل زي ما بيعملو جوا حاسه اني هبله صح
 جاسر مسك ايديها و باسها .. انتي مش هبله انتي مليكه ماشي في خلال شهر هتكوني عامله كل الي انتي بتقوليه عليه ده
مليكه باسته في خدها .. ربنا يخليك ليا يارب و ميحرمنيش منك يا احسن اخ في الدنيا
بعد مرور شهر كان عمر أجل الفرحه لا اسباب مرضيه و مظهر ادي محمد القناوي الماسه و اتصافو و مليكه اتعلمت السواقه و دخلت الكليه و اتعرفت علي أصحاب و ناس جديده بس عمر لسه في بالها و مظهر و صافيه رجعو يقضو شهر عسل من جديد في باريس و زينات مختار بقي بعيد عنها قوي و جني اخت عمر شافت مليكه لأنهم في نفس الكليه و بقيو أصحاب جدا
مليكه كانت خارجه من البيوتي سنتر و هي صابغه شعرها الحرير اصفر و لابسه نظاره علي هيئة قلب و وشها يسحر و لابسه برنيته و فستان فوق الركبه و ماشيه بكل كبرياء و هي ماشيه نحيت العربيه لقيت عمر قدامها و معاه ريري عمر بص لمليكه و انبهر بجمالها مليكه قلبها دق لكن غضبت لما شافت ريري لسه هتمشي لقيت ايد ماسكتها من حديد و

ايد جامده مسكت مليكه بتبص لقيت جاسر
جاسر بغضب .. امشي قدامي حالا يالا
عمر ابتسم .. يالا يا ريري شكلهم كده مش فاضيين
جاسر بصله بقرف و خد مليكه الي هتموت من الرعب و مشي خد مليكه عند العربيه و فتح الباب و زقها جوه و ركب هوا و هوا سايق و مليكه بتبص عليه بخوف مستنيه رد فعله
جاسر داس بنزين فجاء … اسمعي بقي شكلي كده أن انا مش هعرف اخد بالي منك كويس لو مش حابه اني احافظ عليكي و اعرفك الصح من الغلط انا ممكن أتنازل عن الاخوه الي بينا ده فاهمه
مليكه بدموع .. انت اقسم بالله اكتر شخص بحبه اكتر شخص حسسني بالأمان الشخص الي بعمل اي حاجه و ببقي عارفه انو في ضهري الشخص الي يقدر يحميني من عيون الدنيا كلها الشخص الي نضجت علي أيده و فهمت الدنيا و علمني و وراني الحياه انت مش مجرد اخ انت بالنسبالي حياه
جاسر نزل و فتح الباب عندها و ركب و خدها تحت دراعته و باس راسها .. طب اللبس القصير ده انا مش نبهت عليكي أن احنا مهم كان فينا عرق صعيدي و مينفعش نلبس اللبس ده و لما العرق ده بيشد مش بنشوف قدامنا صح و ثانيا انا مش قولت ميكونش في بينك و بين عمر اي احتكاك
مليكه .. انا لبست كده لاني شوفت البنات بتعمل كده كتير في أماكن نظيفه و براحتهم و كنت حابه اجرب مش اكتر و بعدين عمر قابلته صدفه مش اكتر
جاسر ابتسم .. يبقي تنسي الي فات كله و تبصي لقدامك و بكره هروح معاكي الكليه عشان كل الناس تشوف الحراسه الي هتخشي بيها و اخوكي الي في ضهرك عشان محدش يفكر يبصلك برمشه حتي
مليكه ابتسمت و استكنت في أحضانه
عند عمر روح دخل عند أخته لقيها لسه منمتش قعد جنبها جني .. عمر كويس انك جيت انا عايزاك تيجي معايا بكره الكليه لأن في واحد قذر حاول يجيب معايا سكه
عمر .. و حيات ام ليكون أخر يوم في عمره بس انتي قولتي أن مليكه معاكي في نفس الكليه صح
جني .. ايوا معايا و لو بتفكر تقرب من البنت يا عمر بلاش البنت الفرحه مش سايعها انها بتتعلم و اخيرا هتحقق طموحها و تبقي دكتوره و ثانيا انا بقولك بتعاكس مش بتكلم عن مليكه تمام
عمر ابتسم ..و انا يستي مش هعملها حاجه بكره الصبح هتلاقيني مستنيكي تحت باي
دخل عمر الأوضه و غير و قعد علي السرير و فضل يفتكر ايام مليكه لما كانت محبوسه هنا و لعن نفسه انو فرض فيها
عند مليكه دخلت هي و جاسر مبسوطين صافيه بصتلها بحب مليكه حاولت تكون طبيعيه .. ازيك يا ماما
صافيه .. انا كويسه يا حبيبتي بس حساكي انتي الي مش كويسه
مليكه .. عن اذنكم انا هكون كويس
و طلعت فوق جاسر لي صافيه .. بوصي يا طنط هي اكيد هي مش هتسامحك بسهوله قوي كده حاولي و مليكه لسه عقلها عقل طفل و قلبها ابيض
و سابها و مشي
تاني يوم نزل جاسر استني مليكه و ركبها العربيه و كذلك الوضع عند عمر مع جني و انطلقه للكليه جاسر نزل و نزل مليكه و عمر نزل و نزل جني عمر واحد شاورله راح ليه خده بالاحضان مليكه راحت لجني
مليكه .. ازيك مش عارف انا اي الصدفه الحلوه ده
جني … انتي الي صدفه علي الصبح يا عسل
جاسر قلع النظاره و ابتسم و بص لعيون جني و مد أيده يسلم .. صباح الجمال
جني ضحكت ضحكه خفيفه و مليكه فهمت اخوه شكله هيقع
جني .. اكيد انت اخوه صح
جاسر .. اه اخوه و مكنتش اعرف ان اختي عندها أصحاب حلوين كده
عمر جايه من وراهم .. مين دول يا جني يا حبيبت اخوكي
جاسر بص ليه و هوا بص لجاسر بصدمه

جاسر بص ليه و عمر  بص لجاسر بصدمه
جاسر بص لجني .. بقي انتي اخت ده 
عمر ضحك .. اه تخيل و انت اخو ده شوف يخي الصدف 
جاسر .. هي فعلا صدفه بس صدفه سوده علي دماغك و انتي يالا يا هانم قدامي 
مسك مليكه و زقها قدامها و مشيو عمر بس بغضب و حلف في سره انو يندم عمر 
جني ضحكت .. شوفت الصدفه يعم مليكه و اخوها في وقت واحد 
عمر مسكها من دراعها جامد .. اه شوفت و انتي واقفه بتضحكي معاها و تتكلمي معاها ليه اصلا 
جني .. سيب ايدي انتي اي غيران متخفش مفيش حاجه و بعدين ده اول مره اشوف فيها اصلا 
عمر .. ماشي و يارب تكون اخر مره عشان موركيش وش يزعلك انا هستناكي هنا و بعد المحاضره توريني الواد الي دايقك ده ماشي 
جني باستها في خده و ضحكت و مشيت و هوا فرح لفرحتها ثم خرج الهاتف و رن علي واحد.. الو ازيك كنت عايزك في مهمه من بتوعك انا الي دلني عليك قالي انك ليك في كل حاجه 
.. اه ليه في كل حاجه و كل حاجه بتمن طلباتك اي 
عمر ابتسم ..خطف و هديك الي انت عايزه هديك العنوان و النهارده في خلال تلات ساعات تكون نفذت 
عمر إدالو التفاصيل و قرر يخطف مليكه 
جاسر دخل هوا و مليكه و مليكه عماله تبص عليه .. اي البت عجبتك صح 
جاسر بص بطرف عينه.. لا هي عجبني خفة دمها 
مليكه بضحك .. يعم قول متتكسفش هي البت الصراحه موزه يعني 
جاسر ضحك .. يبت خلي الفاظك حلوه زيك كده اي موزه ده و بعدين مينفعش اصلا لأنها اخت زفت و انتي عارفه زفت يبقي مين يبقي عمر و اسكتي بقي و ادخلي محضرتك و انا همشي و ابقي اجيلك بعد المحاضرات 
مليكه بصت حواليه لقيت البنات بصاله ضحكت .. علي فكره انت عاجب البنات كلها امشي لاحسن يخطفوك ههه 
جاسر ابتسم مليكه .. اه صح نسيت اقولك ابقي اتاخر نص ساعه عشان عندي محاضره مهمه ماشي 
جاسر مشي و هي دخلت جوا تبدا دراستها 
ريري راحت عند بيت عمر لقيت زينات ... اهلا يا طنط كنت جايه و عارفه أن عمر مش موجود بس قولت احسن اهوا اعرف اتكلم معاكي كلمتين 
زينات قلبت بوزها .. اسمعي بقي يا عين امك انا كنت جايباكي لعمر عشان يخلف منك و ياخد كل حاجه من أبوه و انا لحد الان عند كلامي و حسنتك محفوظه انما شغل العوالم بتاعك ده مينفعش ماشي و انا عارفه مشيك كويس و انك يالا بلاش بقي 
ريري ضحكت .. و انتي فاكره انك لو عرفتي تاذيني انا هتاذي لا يا عنيا انتي أولي واحده هتتاذي عارفه ليه لانك مرا حقوده و حقيره كمان لأن الي تعمل في ابنها و جوزها كده عشان الفلوس تبقي او*سخ من العوالم كمان و اه بمشي شما*ل و بنا*م مع سليم كل يوم متخافيش و هعرف اراضي عمر ليلة الد*أخله 
و مشيت زينات ندمت علي الخطوه الي اخدتها بسبب الفلوس بس متعرفش أن الشغاله وراها كانت بتسجل كل حاجه 
عند عمر واقف برا الكليه جت عربيه فيه ناس هوا الي مكلمها عشان تخطف مليكه بصو ليه و هوا ابتسم و خد عربية و خلع 
مليكه جوا خلصت المحاضره و المحاضره المهمه اتلغت فرنت علي جاسر لقيته مغلق فدبت في الارض و خرجت لسه هتروح نحيت السواق الي سايبو معاها جاسر واحد حط حاجه علي وشها فقدت الوعي و ركبو عربيه و طارو عبال ما الأمن اتحرك كانو اختفو من المكان و 
يتبع

ركبو مليكه العربيه بعد ما فقدت الوعي و حطوها الرجاله بينهم و هي في النص و طارو بالعربيه وصلو هنجر كبير نزلوها و دخلوها جوا غرفه و رموها علي السرير و خرجوا من سكات لان كان قاعد عمر فضل يحس*س علي خدودها و وشها بالراحه لحد ما فاقت فتحت عينيها و بصت لعمر و ابتسمت بعدها افتكرت أنها مخطوفه بصت بزعل و دمعه نزلت من عنيها.. انا لو اعرف انك هتاذيني كنت صر*خت أو حتي قومت من مكاني قاومت بس انت مش هتازيني يا عمر
عمر ضحك .. و مين قالك أن انا مش هاذيكي مش يمكن انتي فاكره أن الاذيه ضر*ب و الكلام ده يبقي انتي فعلا لسه عقلك صغيره
ثم بدأ يقرب منها و هي قامت نص قومه علي السرير .. الاذيه ممكن تكون اغتص*اب صح كده
مليكه ابتسمت .. هتغتص*اب مراتك يا عمر / بغضب / هوا انت ندل و حقير للدرجاتي انت او*سخ انسان شوفته في حياتي واخد الحياه كانها بتاعتك انت مش بتاعت حد غيرك و انت اصلا جبان جبان جبان
عمر رجوله نكحت عليه ضر*بها كذا قلم ورا بعض .. انا هوريكي الجبان ده هيعمل اي و اديكي انتي بتقولي مراتي يعني حقي اني اد*خل عليها صح يا حلوه
مليكه قامت وطت علي رجلها .. و النبي بلاش يا عمر بلاش انا بحبك و نفسي اللحظه ده تكون و الناس كلها عارفه مش بالغصب
عمر قومها و بص في عنيا ثم اقتحم شفا_يفها و بدا يبو*سها بغل و شوق و حب و هي كانت بتبادله نفس الاحساس بس الي بيدور في مخها أنها تجاريه لحد متخرج من هنا خوفأ عليه
ثم بعد عنها.. بتفكري في ايه يا مليكه
مليكه .. مش بفكر بس ارجوك مشيني من هنا و تعالي البيت و نعمل فرحه و نكتب من أولي و جديد عند مأذون و انا هوافق و هخليه قراري فوق قرار الكل
عمر ضحك .. مفيش خروج من هنا غير لما انفذ الي انا عايزه و اجيب جاسر راكع هنا تحت رجليه و اشفي غليلي منو
مليكه .. و انت فاكر انك هتاذي اخويا و هحبك انت اكيد مجنون
عمر سابها و خرج و قالها و هوا بيقفل الباب …هتحبيني يا مليكه لانك اصلا مكرهتنيش
جاسر وصل الكليه لقي جني واقفه منتظره حد
جاسر خبط فيها ثم بصه في عيون بعض و ابتسمو هما الاتنين
جاسر .. مكنتش اعرف ان اليوم حلو قوي كده النهارده
جني ابتسمت .. اومال فين مليكه انا واقفه مستنيها هي قالت إنها هتتاخر النهارده و انا واقفه مستنيها من بدري مش ظاهره و كمان عمر مش
ثم سكتت فجاء جاسر بص بانتبها.. مالو عمر مشي راح فين انطقي
جني .. انا والله كنت هقولك عمر الندل سابني و مشي بس
ثم جه بتاع الأمن جري علي جاسر .. حضرتك يا باشا الي كنت مع الانسه الصبح الانسه و هي خارجه عربيه جت و خطفتها و احنا ملحقناش ننقذها
جاسر بص لجني بغضب .. اخوكي عملها تاني و المرادي هيبقي فيها د*م اركبي معايا
جني هتعترض بص ليها نظره ربكتها مشيت من سكات ركبت ورا لأن عارف ان جاسر مش هياذيها
جاسر طلع بالعربيه.. مش هاذيكي انا بس هكلم عمر عشان ميعملش حاجه في مليكه و عشان انا معملش حاجه فيكي
جني بتوتر .. طب لو عمل
جاسر بص ليها من فوق لتحت .. يبقي هوا الي بدا و البدي اظلم
بص قدامها و انطلق
في البيت عند مظهر قاعد مظهر مع صافيه باصين لبعض و مبتسمين مظهر .. فاكره يا صافيه لما كنتي عيله و الكل كان عينه منك من عيلة القناوي و انتي بصيتي برا
صافيه ابتسمت .. بصيت علي اكتر شخص حبيته في الدنيا و اكتر شخص كر*هته برده
مظهر … عارف طلامه فيها كرها بالليل هروح انا و انتي مكان عملته مخصوص لينا و نفتكر ذكرياتنا الحلوه بس مفهوم
دخلت ملك باست مظهر في خدها … ازيك يا بابا
مظهر .. كويس يا حبيبتي اي مش هتبوسي طنط صافيه
ملك بحنيه ..اكيد طبعا ده ماما صافيه
صافيه حضنتها جامد و باستها و سابتها ملك .. طب أنا هطلع اغير و انزل نتغدي عند اذنكم
طلعت صافيه لمظهر.. اومال فين امها ماتت
مظهر قام هوا كمان .. لا ده موضوع كبير و بالليل برده ابقي احكيلك عنه
عند مليكه دخل عليها عمر و معاها كيس دليفري .. خدي كلي عشان ما اكلتيش حاجه من الصبح
مليكه خدت الكيس و ابتسمت .. بس مش هاكل غير لما تاكل معايا ممكن اتعودت اني اكل انا و حد متحرمنيش من الشعور ده بعد ما ولفت عليه
عمر قعد و في الاكل كان ريحته جميله تفتح النفس و نفسه اتفتحت اكتر لما مليكه حطت ايدبها و مسكت حتت بانيه و حطت فى بوقه برقه و هي بتضحك بخفه عمر اكلها و بدلها الاكل هوا بايده و هما بياكله و باصين في عيون بعض و بيمسكه الاكل و ياكله لبعض و عمر مركز مش شفا*يفها ثم قام
عمر نفخ و اتنفس .. حرام عليكي انا لو فضلت مركز معاكي كده هيحصل حاجه تزعلنا احنا الاتنين انا خارج
خرج و مليكه ضحكت و اتمنت لو عمل حاجه بس طبعا الحماس واخدها و متعرفش عواقب العمله هيكون ايه
جاسر خد جني لشقه خاصه بيه دخلها و قعدت .. ممكن اعرف ناوي علي اي و بعدين انا معرفش انا جيت معاك أساس
جاسر ابتسم … عشان تدخلي المطبخ ده تعملي اي حاجه نشربها عبال ما تحضري اكل لاني مبعرفش اطبخ
جني بصدمه .. هوا انت في مخك حاجه صح اي
جاسر بس ليه نظره خلتها داخت من نظرتها .. انا راي اعمل حاجه نشربها احسن
جاسر ضحك و بدا يفكر يوصل لي مليكه ازاي و هي بتعمل نسكافيه فتحت التلاحه لقيت فيها لبن عشان تعمل نسكافيه باللبن الدورك القزاز وقع عليه غرقها طلعت تجري علي الحمام جاسر وراها
جني بدأ تغرق نفسها مياه لحد ما الهدوم لزقت عليه بقيت في وضع مغر*ي جدا و مش واخده بالها أن جاي واقف
جاسر .. مش هيطلع كده بالمياه ده لبن
جني بخوف و توتر … اومال هيطلع ازاي
جاسر ابتسمت هوا مش هيطلع اصلا فا الاحسن تسيبك منو و ركزي معايا اقلا*عي هدومك
جني بصت بصدمه و جاسر

اسمع مليكه ده بتاعتي انا و انتي ضيعتها استحمل بقي الي جاي في حياتك انت و امك و حبيبتك عشان الي كانت هتكون حرم جاسر بيه مظهر ميتعملش فيها كده من امثالكم
عمر .. والله لو مجبت مليكه عشان ادفن ها في القبر الي هدفن فيا انا لما اموت ياما هجيبك و ادف*نك ح*ي و بدل ما تكون جنازه واحده يبقوا جنازتين
جاسر بغضب .. انت عارف انت بتكلم مين يا عمر لو قد كلامك فعلا استحمل الي جاي
و قفل في وشه السكه عمر بقي هيتجنن مش عارف يعمل اي هيوصل لي جاسر ده ازاي
راح الشركه دحل لي أبوه .. طبعا انت هنا و متعرفش ايه الي بيحصل برا صح
أبوه .. لا اعرف كل حاجه و مليكه ماتت صح يا عمر فضلت لحد ما ضيعتها من ايدك بغباك عشان ست ريري خليك انت كده متبع امك في كل حاجه يكش تقضي عليها هي في الاخر
عمر بدموع .. انت فاهم غلط انا ملمستش مليكه انا كنت هحلقها من الي ضربها بالنا*ر ياريتها كانت جت فيا انا و لا حسيت بالنار إلى انا فيها ده دلوقتي
الاب وقف و طبطب علي كتف ابنه .. مش كل حاجه ينفع ناخدها يا عمر في حجات لازم تضيع من أيدينا عشان تفتح عينينا لحجات تانيه خالص اهوا مليكه فتحت عينك لحجات اتمنى انك فعلا تكون اتغيرت
عمر زق أيده و ضرب المكتب بعنف .. اتغيرت ايه و زفت اي انا مليكه اتخطفت جثتها مع واحد اسمها جاسر مظهر
الاب .. جاسر اه تمام سيبلي انا الموضوع ده و انت روح و تعالي معايا بالليل هنروح مشوار يجبلك مليكه .
عمر بصله و خد بعضه و مشي وصل البيت قابلته اخت الصغيره
أخته بدموع .. مليكه ماتت يا عمر شوفت اهمالك و تكبرك علي البنيا و مشيك ورا العقربه الي اسمها ريري وصلك لي اي انت كنت مفكر نفسك عايش بكبرياك ده
عمر .. انا فعلا مكنتش عايش بس لما كنت بقرب من مليكه كنت بحس بدفاء و انا كنت غشيم بكابر عشان ما اتنزلش و ابص تحتيه
أخته بدموع .. انت ارتكبت جريمه كبيره يا عمر و لازم تكفر عن ذنبك
و سابته و خرجت عمر بص للمرايا و كسرها و كسر كل حاجه حواليه و قعد علي الارض .. ماشي يا جاسر أن ما ندمتك علي خطف مليكه ده و هي ميته مكونش انا عمر الطحاوي
عند ام مليكه كانت خارجه من محل و ماشيه جنب الرصيف جت عربيه و نزل منها واحد بجلاليه ضر*بها علي دماغها أغمي عليها و ركبها معاهم و انطلق
في الصعيد في منزل محمد القناوي دخل الراجل بام مليكه و رماها قدام الكبير بصلها الكبير .. ياها وحشني اليوم ده قوي يا صافيه اشتقت لليوم الي هقت*لك فيه و امشي بر*قبتك في البلد كلتها و اقول اهوا الي حطت راس القناويه في الارض عشان خاطر عيلة الدمنهوري يتنططو علينا اهي سايحه في دمها و رأسها هتتعلق
صافيه بدموع .. ارحمني يا عمي انا معملتش حاجه خالص والله انت متعرفش انا حصلي ايه بس انا مستعده افهم أهل البلد كلهم الحقيقه
الكبير .. ما خلاص معدش في حقيقه في مشنقه هتتعلق كمان ساعه في البلد يلا خدوها للحريم يودعوها
فضلت تصرخ عشان يسمعها لكن خلاص قضيا الأمر
الكبير في سره .. لازم اعرف باقي الحاجه فين يا صافيه
عند جاسر طلع الفيلا و هوا معاه كيس كبير طلع لحد ما وصل لي اوضه فتحها لقيها بتسرح شعرها حط الكيس و قرب منها لفها ليها و ابتسم .. انا جبتلك كل حاجه هتحتجيه
.انا الي كنت محتاجها اتحرمت منو من زمان من ناس كتير
جاسر قام و بص بعيد و كشر وشه .. و انا بقي الي هرجعلك حققك من كل الي اذوكي يا مليكه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
جاسر ابتسم هوا مش هيطلع اصلا فا الاحسن تسيبك منو و ركزي معايا اقلا*عي هدومك
جني بصت بصدمه و جاسر قرب منها و هي بدأت تتوتر سندت علي الحائط وراها و بقيت قدامه هوا قرب اكتر بقيت في حض*نه بدأت يبص لشفا*يفها و هي بتتحرك ثم ابتسم و هي ابتسمت بخوف و بدأت الملحمه بدأت يعا*نقها بع*نف و يحس*س علي كل حته في جس*مها و رفعها عن الأرض جني نزلت منو بهدواء و طلعت من تحت دراعه .. ارجوك لحد كده و كفايه بلاش الي جه في دماغك ده
جاسر حد نفس طويل و اتنفس .. انا اسف مكنش قصدي بس زي متقولي كده مقدرتش اقاوم قدامك اعذريني
جني .. جاسر انت حبيتني ولا كان مجرد شهو*ه و وقت حلو مع واحده حلوه و عدي و هل انا بقيت في نظرك رخيصه
جاسر ابتسم .. الصراحه انا حبيتك من اول مرا شوفتك فيه لاني شوفتك قبل كده و انتي مش رخيصه بس الي حصل ده خارج ارادتي انا و انتي اوكيه
جني ابتسم … طب ممكن تجبلي اي حاجه البسها من عندك لحد ما اغسل الهدوم ده و تنشف
جاسر جابلها بنطلون برموده و تيشيرت بنص و هي لبست و حطت الهدوم في الغساله تتغسل بعدين طلعتهم ينشفو جني كان شكلها مغر*ي قوي بالنسبه لجاسر و هي بتضحك دخلت تعمل اكل و هوا بيراقبها بعيونه
عند عمر و مليكه بعد ما خلصو اكل مليكه .. ممكن ترجعني يا عمر و انا اوعدك اني هعمل كل حاجه اقدر عليها عشان نكون مع بعض
عمر .. نفسي ارجعك بس خايف تروحي مني و لسه مخدتش حقي من اخوكي كمان يعني مينفعش يا مليكه
مليكه بدموع .. انت لو جيت عندك اخويا انا مش هحبك ابدا و لا عمري هيجمع بينا بيت واحد يا عمر
عمر .. هتحبيني و هحبك و هنتجوز و هنعيش في بيت واحد بس زي متقولي كده اني لازم ادبه عموما انا خارج اجيب حاجه و ارجع هيكون اخوكي هنا
مليكه بصت لعمر بشر و هوا خرج و هوا خارج رن علي جاسر .. حابب اقولك أن اختك عندي
جاسر ضحك.. زي ما تكون واخده من علي لساني انت كمان اختك عندي بس الفرق الي بينا انك لسه جوز اختي يعني شرفك انما انت الي اختك تحت ايدي و مقولكش البت حلوه ازاي هههه
عمر بغضب .. اقسم بالله لو جيت عندها لاندمك علي عمرك انت فاهم اختي ملهاش دعوه بالي بينا ده طلعها برا الموضوع الحكايه بتحمعني انا و انت و مليكه بلاش جني
جاسر بصوت جوهري.. اسمع بقي يا عمر لانك انت جبت اخرك معايا مليكه لو قربت منها اختك هتقري عليها الفاتحه بكره ده غير الي هعمله فيها و اياك ثم اياك تفكر تعلب معايا لانك لحد الان مشوفتش الوش التاني
عمر .. زي مانت بتحذر انا كمان بحذرك انت تسيب جني و انا اسيب مليكه و انا و انت و نشوف مين هوا الي هيعلم علي مين
جاسر .. و أنا موافق سيب مليكه تروح و انا هجيلك و اختك اعتبرها في البيت
ثم قفلو السكه و كل واحد بس للبنت الي معاه عمر .. عايزك تسامحيني يا مليكه انا اتهانت من اخوكي و لازم اخد حقي عايزك تعرفي أن كبريائي هوا الي بيتحكم فيا و انتي بعد ما حطمتيه اخوكي بناه من تاني ارجوكي سامحيني
مليكه بدموع قامت و اتحركت نحيت الباب و هي بتقوله مجنون انت مجنون طلعت و واحد من الرجاله خدها وصلها لأقرب مكان في ناس أما عمر فقعد مكانه و انتظر جاسر
عند جاسر .. بوصي يا جني لازم تعرفي أن اخوكي هوا الي فاضي لللعب و موراهش حاجه غيري فلازم تعرفي اني عمري ما ها*ذيه عشانك انتي انا بس هقرص ودنه
جني ابتسمت … و انا مصدقك بس لازم تعرف اني بحبك و بحب عمر اكتر لانو حته مني فلو عملت في حاجه حتي لو صغيره انا هكرهك ماشي
جاسر ابتسم و مسك خدها بايده .. و انا عمري ما هزعلك
نزلت جني روحت علي البيت و مليكه نفس الوضع دخلت مليكه البيت جريت علي الغرفه المكتب بتاعت ابوها و حكتلو الي حصل
مليكه .. و دلوقتي عمر و جاسر هيقتلوه بعض و انا خايفه قوي
مظهر بهدوء عكس الموقف .. و انتي بقي خايفه علي اخوكي و لا علي جاسر
مليكه .. جاسر حسسني بكل حاجه في حياتي الحبيب و الصديق و السند و الاخ و كل حاجه في وقت قصيره فاكيد جاسر بس يا بابا لازم تعرف اني بحب عمر غصب عني و الله قلبي هوا الي حبه مش بايدي
ثم دخلت ملك ضحكت… و قاعده مع بابا تحكي عن الحب يبقي فيها عريس صح يبت
ثم خرج مظهر و اتبقي مليكه و ملك .. ملك انا مش فاهمه حاجه عايز اعرف مالو عمر و كان خاطفك ازاي حكتلها مليكه كل حاجه من اول اليوم
ملك … يخرب بيت الموضوع انتي تعرفي الي يعمل كل ده و في الاخر يكابر و يقول عايز انت*قم من اخوكي يبقي كداب ده بيموت فيكي يبنتي بيعشفك بس مش عايزه يظهر لانو اكيد متوتر و حاسس انو كبريائو بيتحطم فعايز ينت*قم و خلاص بس هوا بيحبك
مليكه .. بس مقدرش اعيش معاها ده مجنون اينعم بيحبني بس بيحب نفسه اكتر انا هطلع ارتاح عن اذنك
مظهر كلم مختار أبوه عمر و حكاله الحكايه كلها و طلعوا هما الاتنين عند عمر وصل جاسر نزل و اتقدم لقدام طلع ليه عمر و هوا بيضحك .. اهلا حلو انك جاي لحد عندي و مش قلقان انك مترجعش
جاسر ابتسم و طلع السلاح رماها و رفع أيده و شاورله يجي بصباعه عمر ضحك و رفع السلاح في وشه ثم وصلت عربيه أبوه و نزلت جني تجري منها و وقفت قدام جاسر … بلاش يا عمر انا بحبه متكسرش قلب اختك
عمر اتصدم و محسش بنفسه غير و هوا بيضرب طلقه و حد صرخ و هوا اتصدم و

ثم وصلت عربيه أبوه و نزلت جني تجري منها و وقفت قدام جاسر … بلاش يا عمر انا بحبه متكسرش قلب اختك
عمر اتصدم و محسش بنفسه غير و هوا بيضرب طلقه و حد صرخ و هوا اتصدم كان واحد وراها رفع أيده و طلعت في الهواء
مختار .. عمر كفايه بقي لحد كده و انهو بقي الحكايه ده و ركز في حياتك
عمر .. حاضر هشوف حالي بس الشخص ده يبعد عن حياتنا و حيات اختي
جني .. ده حياتي يا عمر مش حياتك لما اتجوزت مليكه كانت حياتك و لما عذ*بتها كانت حياتك ولا اي حاجه عملتها كانت في حياتك فبلاش تيجي تكمل علي حياتي انا كمان
مختار .. اختك بتتكلم صح اطلع برا حياتها و سيبها تعيش و تحب زي الناس و لازم تركز انت كمان في مستقبلك
مظهر .. يا عمر يا ابني الي انت بتعمله ده ملوش غير علاج واحد و انا عارفه لو تنفع صح انا بايدي هديك العلاجه ده
عمر .. انا مش عايز حاجه من حد كلكم اخرجوا برا حياتي انتي و ابوكي يا جني و حبيبك الي فضلتيه علي اخوكي كلكم مش عايز اتصضف حتي مع حد فيكم عن اذنكم
و ركب عربيه و طار بيه
جاسر ابتسم لجني .. بحبك
جني اتكسفت لما والدها و والد عمر واقفين ابتسمت و مشيت مع عربية باباها و جاسر مع باباها برده كل واحد مشي علي بيته
عمر وصل عند بيت ريري فتحت و اول ما شافته حا*ضنته .. وحشتني اديك كتير مش باين يعني
عمر بتعب .. معلش اصلي تعبان شويا كتب الكتاب بتاعنا يوم الخميس الي جايه و الفرح بعدها باسبوع
ريري بفرحه .. يا حبيبي يا عمر اخيرا قررت أنا موافق نعمل الد*خله دلوقتي لو تحب
عمر ضحك .. لا مش للدرجاتي يعني
ريري .. من فرحتي اعمل اي طيب تعالي اقعد معايا شويا كده كده بابا و ماما و محدش موجود كلهم طلعوا رحله في الاقصر و معاهم اسبوع
عمر دخل و قعد .. والله اسبوع جه في وقته اكون ظبط في حالي انا انا هقعد معاكي يومين تمام هيدايقك
ريري مردتش عليه غير و هي بتقرب من شفا*فيه و بتبدا تب*وس في و هوا بيبدلها بعد فتره بعدها عنو
عمر .. خلاص عشان شعوري انا هدخل ارتاح شويا
دخل و ريري فرحت جدا
عند مليكه خلاص عمر بعد عنها و هي بتفكر فيه دايما بس بتفتكر الوحش بتاعو فبتبعد عن التفكير فيه و جاسر بدأ كل يوم خروحات هوا و جني و الحياه بقيت وردي معاهم و عمر حاله ماشي مع ريري و أبوه كتبله مصانع الخارج مصر باسمه عشان يعيش حياته و يعتمد علي نفسه
جاسر مع جني و معاهم مليكه و ملك كانو خارجين سوء لأن مليكه حالتها وحشه كانو ماشيين علي النيل
جني لمليكه.. مالك يا قمر بس شكلك مدايقه قوي كده ليه
مليكه .. لا والله يا قلبي مفيش حاجه بس المذاكره و كده صعب عليا شويا
ملك .. بت انتي هتكدبي مهي البت بتذاكر اهي و مفيش اي حاجه بس انتي الي دماغك مشغوله بحد تاني
جني غمزتلها.. طب متحني و انا المياه تمشي في مجاريها تانى
مليكه .. من فضلكم يا جني خلينا حبايب زي ما احنا ممكن و بلاش كلام في الموضوع ده
جاسر غير الموضوع .. انا النهارده الوحيد الي كسبان فيكم صح ولا ايه يا صاحبي
شاور لملك ملك .. ايوا يعم مين قدك انت طالع مع تلات بنات مزز حته واحده مين قدك
كلهم ضحكوا جه واحد .. طب مش كتير عليك التلاته راعي و اديني واحد لبن المراعي من الي معاك دول
جاسر بغضب .. مانا هديك
ضر*به بوكس في وشه و مسك وشه فقعه روسيه في وشها مناخيره جابت د*م لحد ما الواد وقع علي الارض و قام يجري
جني ضحكت .. انا مكنتش اعرف اني بحب توم كروز أو شاروخان كده
جاسر .. طب ماشي يختي ادي اخرت الي يمشي مع بنات اتفضلي
و مشيو و هما بيهزرو كلهم مع بعض و بدوا البنات يرشو حجات علي بعض و علي جاسر و بعدها طلعو علي الملاهي و بداو يلعبو في جوا مليان سعاده و بيراقبهم في كل ده عمر و مبتسم لفرحت أخته و مليكه و بعدها ركب عربيته و مشي
عمر جه يوم الخميس خد أبوه و أمه و ريري خدت اهلها و راحوا عند المأذون عشان يكتبو الكتاب بعد ما كتبوا الكتاب حض*نو بعض في جوا من الفرحه و عمر بدأ يحس بحب ريري
مليكه قاعده في البيت بتشوف صور ريري و عمر و هما بيكتبو الكتاب و بتعيط و بعدها ضربت الفون في الارض كسرته و ملك كانت قاعده جنبه خدت في حض*نها و طبطبط عليها لحد ما نامت في أيدها
في يوم جديد عند عمر صحي بنشاط بأس دماغه أمه و أبوه و خرج علطول و الكل مستغرب
زينات .. شايف لما وافقت تكتبله حاجه يعيش منها حياته و جوزت ريري حياته بدأت تتعدل ازاي
مختار .. و الله انا لو اعرف انو هيكون مبسوط كده كنت عملت كده من زمان بس يالا الحمدلله على كل حال
عمر راح عند جاب هديه لريري و هوا مبسوط بس صورة مليكه في خياله بيحاول يحدفها بريري جاب الهديه و طلع علي بيت ريري خبط محدش فتح فطلع المفتاح الي معاها و دخل بدأ يدور عليها مش موجوده سمع صوتها بتضحك جوا ة معاها حد دخل غرفة النوم و اتصدم لما لقي ريري في حض*ن سليم عري*انين تماما و في وضع قذ*ر

فتح أوضة النوم اتصدم لما لقي ريري في حض*ن سليم عري*انين تماما و في وضع قذ*ر وقع الهديه الي كانت في أيده علي الارض و ريري اتدارت بالملايا و هي في حاله من الصدمه سليم قام و حاول يهرب و هما مش مركزين عمر بعد ما طلع من الاوضه طلع السلاح و ضر*به طل*قه جت في رجله وقع علي الارض
ريري بدموع لعمر .. ابوس ايدك بلاش تتقت*لني و انا هفهمك كل حاجه
عمر بصوت يشبه فحيح الأفاعي … اخرسيي يا زب*اله يا حق*يره بقي انا اسيب مليكه عشانك انتي و بحاول افهم نفسي انك هستنديني لما الكل يتخلي عني اتفو
و قرب منها مسكها من شعر*ها جا*مد و ضرب*ها عدت اقلام ورا بعد جابت د*م من بوقها و سابها و وجه السلا*ح في وشها
ريري .. بلاش انا مليش ذنب في الي حصلك أو جوازك مني انا مجرد طرف مش اكتر
عمر ضحك بغلب.. اي لعبه جديده منك ده العبي غيرها يا شاطره
ريري و هي بتتوسل ليه .. لا بجد امك من اول يوم دخلت عندكم و حبيتني قبل ما تظهر مليكه حتي و هي الي بتديني تعليمات انفذها و اخد مقابلها فلوس
عمر بغضب .. انتي واحده رخ*يصه جايه توقعي بيني و بين امي كمان يا وس*خه
ريري .. ابدا والله هي الي خطت عشان تاخد حقك من ابوك و تكوش علي فلوسك و فلوس ابوك و الي عرفته تديهم لي اهلها عشان دايما ابوك بيحسسها أن أهلها تحت و أهلو هوا فوق و الله و لو مش مصدقني ممكن اسمعك منها دلوقتي
عمر دموعه بتنزل مش عارف ليه علي امها و لا حبيبته ولا اي حد قرر يطلعه من حياته .. رني عايز اسمع بنفسي
رنت ريري علي امها .. ايوا يا طنط بقولك اي انا شكلي حبيت عمر و مش هلعب عليه و اخد فلوسه
زينات بضحك .. و انتي فاكره يا روح امك انك لو عملتي كده انا مش هخلي عمر يعرف تاريخك الاسود و كمان لازم تعرفي حاجه حياتك قصاد فلوس عمر ياما ابوك و امك الي كنت مجارهم يلعبو الدور هياخدو عزاكي بنفس الدور برده
ريري قفلت السكه و بصت لعمر الي واقف مش مستوعب … يعني الحكايه ده كلها تطلع من اعز حد بحبها في حياتي لي كده انتو كلكم خا*نين و لازم تمو*تو
و رفع السلا*ح لكن سليم كان بيسند لحد ما وصل ورا عمر ضر*بها بالفاظه علي دماغه وقع في الارض
سليم .. يالا يا ريري احنا خلاص دورنا انتهي لحد هنا و العقد بتاع المصنع الي مضيتي عمر عليه كفايه علينا لحد كده يالا بقي
ريري لبست و سليم كمان و مشيو
مليكه قاعده مع باباها و مامتها مليكه مبتسمه .. تعرف يا بابا انا نفسي في اي دلوقتي تحكيلي عن قصة الحب الي بدأت بينك و بين ماما
مظهر و صافيه ابتسمو مظهر .. امك كانت عامله زي الفرس الي هايج الكل بيحاول يمسك لجامها لكن هي قررت تخليني خيالها الحكايه بدأت لما كنا بنتفق علي بيع الماسا و كام قطعة اثار
فلاش باك
كان واقف مظهر مع محمد القناوي في بيت محمد القناوي فضلو يحكو في الشغل في السرداب تحت لحد ما مظهر كان متفق مع صافيه تحطلهم منوم في الشاي نزلت صافيه بالصنيه عند الباب ادتهم لواحد من الرجاله كانت عامله لكل الموجودين معاده كوباية كانت معلمه خدها مظهر شربو و بعدها نامو طلع لصافيه
مظهر .. يالا بينا بقي نهرب من هنا و نعيش حياتنا انتي متعرفيش انا بحبك قد ايه
صافيه بخوف .. بس انت كده بتخاطر بحياتنا و محدش فيهم هسيبنا انت كان لازم تعيشني عيشه حلوه دانا عيله اي حاجه هتفرحني
مظهر ابتسم و مشي ايده علي شعرها .. انتي اجمل عيله شوفتها في حياتي يالا بقي
مشيو وصلو القاهره وده صافيه شقه و خرج راح مشوار وصل عند بيت مراته الاولانيه قعد .. اسمعي يا سعاد عيال دول جاسر و ملك انا مش هتخلي عنهم انا هجبلكم احسن بيت و احسن مدارس و اي حاجه تحلمو بيها بس لازم تعرفي اني هتجوز صافيه لاني بحبها و بحبك انتي برده اعذريني
سعاد .. طلامه ده هيسعدك انا مقدرش اقف قدام سعادتك الي يعجبك اعمله
راح مظهر لصافيه و عملو فرح علي الديقه و الكل مشي و فضله هما الاتنين صافيه كانت زعلانه .. تعرف انا نفسي في ايه نفسي ابويا و امي يكوني موجودين معايا
مظهر .. ربنا يرحمهم متزعليش اعتبريني انا ابوكي و اخوكي و امك و حبيبك و جوزك و كل حياتك و يالا بقي ده اللحظه الي مستنيها من زمان
نرجع لمظهر تاني .. و من ساعتها يا مليكه و انا بدات اعيش و احس بالحياه امك كانت كل حياتي لحد ما عرفت انها حامل فيكي يا مليكه و انا قررت اني احب الطفل الي جاي أضعاف حبي ليها لانو منها
مليكه .. انتو عيشتو قصة حب طويله و غامرتو سوء اومال فين الي اتجوزها بعد مانت اختفيت أو بعد الشر قالو انك مت صلاح
مظهر.. كان لازم ارميه في السجن بعد ما باعك بالفلوس لعمر و كان بيحاول يعت*دي عليكي
مليكه .. طب ما ماما كمان باعتني بالفلوس لي ماذاهاش
صافيه دمعت .. سامحيني سامحيني يا مليكه انا كنت شايفه انك انتي الي خدتي حب ابوكي مني و هوا بدأ يخاف علي نفسه و حاول كذا مرا يخدني معاها بس انا رفضت متبعش كلامي و خد عياله و مرات سعاد الي مهاجره برا مصر لحد دلوقتي و بتنزل زيارت بس و كان عايز ياخدك لكن انا رفضت و قررت انتقم منك عشان خدتي حبه كله لوحدك
مظهر .. احنا كلنا اذناكي انتي بس لازم تعرفي انك اغلي حد في حياتنا
مليكه بتاثر… و انتو كمان انتو متعرفوش فرحتي بيكم و انا وسطيكم كده ده كفيله تخليني اقعد تحت رجليكم العمر كله
و حضنتهم
عند عمر فاق و قام يدور عليهم بجنون ملقيش حد طلع علي البيت اول ما دخل كانت أمه و أخته و أبوه بيتعشو عمر قرب من امها و رفع المسد*سه في وشها و نزلو تاني و عنيها بتنزل دموع و بتتكلم بداله الكل استغرب من الجنون الي بيعملو… طبعا كلكم مستغربين انا لسه عملت كده عشان امي الي المفروض احن مخلوق عليا علي وجه الارض تتفق مع واحده زي ريري عشان اقلب ابويا و ريري تقلبني و تدي لي امي تدي لي اهلها عشان تكون من عيله غنيه صح يا زينات هانم و لا بتبلي عليكي
زينات حاطه وشه في الارض و لسه هتتكلم عمر .. متحاوليش تبرري لأن لما مسكت مليكه مع عشيقها الي انتي عارفه اتعرفتي و كلمتك قدامي و شوفت في صوتك كميت غل كاني خصم أو اكلت حقك مش ابنك
زينات بدموع .. سامحيني ارجوك يا عمر
مختار بقر*ف .. لا مش المفروض يسامحك كاتك القر*ف بقي تعملي في ابنك كده عشان الفلوس ملعون أبوها يشيخي
عمر … بوصي انتي من النهارده ملكيش ابن و انا مليش ام انتي من النهارده بالنسبالي ميته و مش هترحم حتي عليكي
طلع برا جريت ورا جني وقفت في الجنينه .. عمر استني مو فضلك
وقف من غير .. ارجوك انت عارف أن جاسر ده ا
عمر .. اشش جاسر راجل و هيعرف يسعدك مبروك مقدما حافظيه عليه و متخليش حد يتدخل في حياتك
و سابها و مشي دخلت جوا لقيت امها بتبكي.. انا مينفعش اعيش وسطيكم تاني انا لازم امو*ت
مختار ضحك بستهزاء مسكت زينات سكينه و قطعت شرينها جني صرخت و مختار اتصدم و هي

عمر السلا*ح مليكه اترمت قدام عمر جاسر برق و اتنرفز علي مليكه شدها من شعر*ها جامد و ضر*بها بالقلم جامد .. بقي بعد كل الي عملو فيكي لسه بتحبيه و عايزه تضحي بحياتك عشانه
دخلت ملك تجري و ملكه بتبقي حضن*تها و بص لجاسر بغضب عمر استغل أنهم مشغولين ببعض و ضرب الراجل الي وراها و جري نزل من السلم الخلفي
جاسر بغضب .. انت بتتفرج عليا أنزل وراها و انتي ليكي معايا كلام تاني
مليكه بدموع .. هتضر*بني صح زي دلوقتي كده
جاسر بهدوء .. لا مش هضر*بك متاخفيش بس لازم نتحرك دلوقتي يالا بينا
عند ريري واقفه مع عشيقها .. خلاص يا حبيبي كلها مسالت وقت و احط ايدي علي كل حاجه لي عمر بقيت انا الحض*ن الحنين الي بيترمي فيها لما الدنيا تزعلو
هوا .. يا يخوفي لا تكوني انتي العقبه الي هنتقعبل فيها كلنا يا حبيبتي
ريري .. لا متخافش عمر مبقاش يخطي خطوه غير لما يعرفني بس انت اصبر و هتشوف بعينك
عند عمر وصل البيت و مسك ام مليكه.. اسمعي انا هبلغك عن مكان جاسر بس لازم تعرفي لو حد منهم قرب من مليكه انا هشيله من فوق وش الارض
صافيه بدهشه .. بس مليكه ماتت يبني
عمر .. بقولك ايه جاسر طلع مفبرك حوار وفاتها ده عشان محدش يازيها ده حوار كبير مش مهم دلوقتي خدي
طلع ورقه و قلم و كتب ليها عنوان بيت جاسر خدتها و طردها برا
زينات .. انت بتقول ايه يا عمر مليكه عايشه طب ازاي
عمر ..اه يا ماما عايشه و ابوها و اخوها من اغني رجال الأعمال الموجودين في مصر حاليا بنت مظهر ابو النجا
زينات بتفكير .. يبقي ابوك يعرف الموضوع ده انا كنت بسمعه بيكلم واحد اسمه مظهر و كنت بسمعه انو بيوصيه علي حد و اكيد الحد ده كان مليكه ابوك عنده سر كبير لازم تعرفه يا عمر
عمر .. تصدقي صح ده حتي لما وصلني بجاسر كان عارف مكانه كويس انا رايحله
وصل عمر عند غرفة ابوها مختار دخل علطول.. ممكن اعرف انت تعرف جاسر منين و ابوها
مختار .. مش المفروض تخبط قبل ما تخش و بعدين وشك عايزه يتصلح هههه
عمر بغيظ هبقي اوديه عند السامكري المهم دلوقتي عايزه اعرف اي علاقتك بجاسر و أبوه و الناس الصعايده الي كنت بشوفهم عندك دول ارجوك فهمني
مختار ..بوص يا عمر انت ابني يعني مش غريب الحكايه يا سيدي محمد القناوي ده كان بيتاجر في الآثار و انا خدت فتره زمان معاهم و بعدها بعدت خالص المهم صافيه اتجوزت مظهر بدون علم عمها محمد القناوي بعدها حصل أن محمد كانت جايلاه ماسا تسوي ايامها عشرين مليون جنيه و عروسه خدهم و هرب و معاه صافيه لكن مظهر معرفش صافيه بالي معاه
عمر ..طب و هي ايه الي يخليها تسيب بيت فيه ملايين عشان ملاليم و واحد نصاب
مختار ابتسم .. عشان بتحبه المهم لما عرفت انها خانت أهلها عشان واحد ميستهلش و حتي معيشهاش في ربع الغنا الي كان فيه كرهته بس هوا كان دايما يقولي هيجي يوم و اوريها أنها هتكون ملكة مصر الاولي و كان متعلق قوي بمليكه لحد ما قررت تخليه يختفي من حياتها و فعلا هدتو انو لما مسبهاش و ساب البت معاها هتروح تقول لي أهلها كل حاجه و اتجوزت واحد و فهمت مليكه انو عمها بس لحد الكلام الجديد الي ظهر اليومين
عمر .. ياه يعني انا كنت رايح اتجوز واحده زي ده والله البنت اكيد هي الي تعبت في وسط ده كلها ماشي عن اذنك و بكره ابقي اكلمك في موضوع كده هروح اشوف وشي ده
و خرج و قفل الباب
عند جاسر في العربيه متجهين للبيت .. اسمعي يا مليكه انا عايز كلام واضح و صريح انتي بتحبي عمر
مليكه كانت حاض*نه ملك بصت بعنيها نحيت جاسر .. معرفش بس انا بقيت مشغوله بيه معرفش ده حب ولا ايه حاسه انو انسان كويس بس بيحاول يطلع الوحش الي جواه دائما
جاسر .. اه حنين و وحش و بتفكري فيه طب اسمعي يختي الكلام ده انسيه خالص و مش عايز اسمع اسم عمر ده تاني
و داس بنزين و طار علي الفيلا نزلو قدام البوابه لقيو واحده قاعده مستنياهم مليكه اول ما شافتها انصدمت

زينات بتبكي.. انا مينفعش اعيش وسطيكم تاني انا لازم امو*ت
مختار ضحك بستهزاء مسكت زينات سكينه و قطعت شرينها جني صرخت و مختار اتصدم و هي بدأ يغمي عليها نادي مختار الأمن و جني بتصرخ و بتعيط حطوها في عربيه و طار بيها المستشفي وصل كان مكلمهم لقي سرير و كذا ممرض شالوها و دخلو بيها العمليات
عمر طلع من البيت كان تايه مش عارف يعمل ايه او يروح فين لقي نفسه قدام بيت مليكه كانت داخله و معاها جاسر لقيت عمر قدام البوابه واقف اول ما شافته قلبها دق و بصت لجاسر الي ساب أيدها و دخل جوا و سابهم لواحدهم عمر قرب من مليكه
عمر .. سامحيني انا اسف اني مكنتش عارف قيمتك ارجوكي
مليكه بتوتر.. اسامحك ازاي
عمر .. احنا ممكن نبدا حياه جديده سوء بعيد عن اي شي يزعجنا انا قبل ما اعرفك مكنتش عايش و لما بعدك عني موتني اكتر
مليكه بدموع .. كان نفسي بس مش هقدر اعيش معاك و افتكر الي كنت بتعملو فيا سامحني انت
عمر اول مرا عيونه تدمع .. انا بحبك لا بعشقك انا مستعد اني اعمل اي حاجه عشان تبقي معايا ياما امو*ت و ارتاح
مليكه بكدب و هي بتدوس علي لسانها عشان الكلمه تطلع .. م و ا ت يا عمر
عمر اتصدم و مشي و هي فضلت باصه عليه و هوا بيعدي الشارع و باصص عليها جت عربيه من غير ما ياخد بالو مليكه صرخت و هوا بص بس كانت العربيه شالت طار في الهوا و نزل علي الارض وسط صراخ و هلع من مليكه طلع جاسر علي الصوت شاف مليكه بتجري علي عمر وصلت عندو كان مرمي في الارض و الد*م مغرق الارض حطت راسه علي رجلها في الارض .. عمر ردي عليا و النبي انا بحبك اقسم بالله بحبك انا لو اعرف اني لما اقولك موت هتموت انا كنت مت قبل ما اقولها ارجوك بلاش توجعني وجع يموتني
عمر و هوا يلتقت انفاسه الاخيره.. انا بحبك و كفايه اني هموت بين ايدك انتي ده عندي احلي حاجه حصلت في حياتي و غمض عينه
مليكه صرخت و قلبت فيه يمين و شمال .. انتو بتتفرجو الإسعاف بسرعه
حد كان طلب الإسعاف وصل خدو عمر و طارو بيه
جاسر ح*ضن مليكه .. تعالي نحصلهم احنا في العربيه يالا
في المستشفي عند زينات مختار واقف مع الدكتور .. الحمدلله حضرتك احنا سيطرنا علي الد*م و السكينه مغرزتش قوي في أيدها هي بس في حالة صدمه كلها كام ساعه و تفوق و تقدر تاخدها و تمشي
مختار .. انا متشكر جدا يا دكتور استر يارب صوت الإسعاف بيزعجني ربنا يلطف
دكتور مشي و جني حض*نت ابوها .. لازم عمر يسامح ماما و ماما تبطل الحكايات بتاعتها و نعيش بقي
ثم بصوا علي السرير لقيو عمر نايم و سا*يح في د*مو جني اتصدمت و اترعشت و مختار بص بذهول .. لا اكيد ده مش ابني اكيد لا
جني صرخت لما شافت جاسر و مليكه جاييين يجرو و مليكه بتعيط
جني بدموع .. اخويا مالو قولو انو سليم في اي
جاسر .. عمر عمل حادثه دخلت فيه عربيه بس باذن الله بسيطه
كلهم وقفو قدام العمليات منتظرين الدكتور يخرج جني راحت لي مليكه .. علي فكره عمر بيحبك بجد عمر حالو متغيرش غير لما انتي ظهرتو في حياتو
مليكه بتعيط و بتتندم علي الكلام الي قالتلو لي عمر المفروض كنت احتويتو ده لاني فعلا بحبه يارب متوجع قلبي عليه يارب
ثم خرج بعد حوالي تلات ساعات كلهم جريو عليه
الدكتور .. احنا محتاجين د*م فصيلة د*م o و ده حاليا مش متوفر
الدكتور .. و الله احنا لو عدينا من حتت الد*م و وفرناها نسبة وجوده علي قيد الحياة هتكون بنسبة 20 في الميا هوا مش محتاج منك غير الدعاء حاليا
مليكه وقعت في الارض اغمي عليها و جاسر عينه لمعت
الدكتور طلب حد يدخل مليكه غرفة افاقه و جاسر عينه بتلمع بس فجاء اتكلم .. انا هتصرف ادوني بس ساعه عن اذنكم
و خرج جري

بعد ما جاسر طلع من المستشفي مليكه فاقت و طلعت اتبرعت لعمر بالد*م لأنهم نفس الفصيله و عمر بعد فتره حطينو في العنايه لكن في غيبوبه و هما واقفين من ورا القزاز و بيبكو و زينات كمان معاهم
وصل جاسر مكان تبع للعرب وقف واحد .. لو سمحت عايز الدكتوره صباح
وصفله الراجل بيت رحلو خبط فتحت صباح .. السلام عليكم يا دكتورة
صباح .. و عليكم السلام اتفضل يبني
جاسر.. لا معلش معايا واحد صاحبي حالته خطر قوي و الدكاتره محتارين معاها و انتي الي هتعالجيه
صباح .. ربنا يقدرني هوا معاك و لا فين
جاسر .. لا في المستشفي تعالي معايا
صباح جابت شنطة الادوات و المواد الي بتعالج بيها و طلعت معاها وصلو المستشفي دخلت عند عمر ادتو حاجه في الجلكوز و كشفت علي نبضه و ادتهم علاج يدهولو كل ساعتين لحد ما يفوق
صباح .. كده باذن الله نبضات القلب انتظمت و المخ بدأ يرجع لطبيعطة و ان شاء الله النهارده هيفوق
جاسر .. انا متشكر جدا يا دكتورة اتفضلي
صباح ردت أيده و ابتسمت .. لا يبني انا بعمل كده لوجه الله مش باخد فلوس سلام عليكم
مشيت صباح و فضلو كلهم وحده وحده مشيو مختار و زينات و فضل جني و جاسر و مليكه
جاسر .. مليكه يالا روحي انتي دلوقتي و لما ترتاحي تيجي بكره تشوفيه
مليكه .. انا مش همشي من هنا غير لما يفوق و بلاش كلام كتير معايا لاني مش همشي
جاسر وافق و كلهم قاعدين في غرفه استراحه جني نامت علي كتف جاسر و هوا كمان نام فضلت مليكه قامت من غير ما حد ياخد باله قابلت الأمن الي واقف علي العنايه
مليكه .. بوص انا خطيبي جوا و لازم اشوف ارجوك خد دي و دخلني
الامن لما شاف الي 200 جنيه فرح و فتح الباب و دخلت وصلت عند الغرفه بتاعته فضلت تحسس علي وشه و دموعه لامعه في عيونها .. عمر انا والله بحبك بس لازم تعرف قيمتي كويس لازم تعرف اني مبقتش لعبه في ايدك لازم تعرف ان الحبيب مش بياذي حبيبته بس انا سامحتك و عارفك اتغيرت و عرفت مين الي معاك و مين الي ضدك فبعد ده كله تسيبني و تمشي انا زعلانه منك اه زعلانه
و فضلت تحسس علي وشه و بعدها نزلت علي شفا*يفه و بدا تبو*س فيه برقه عمر فتح عينه و ابتسم و حط أيده فوق رأسها و بدا يبادلها برقه و هي فرحانه انو فاق بعدت عنو .. عمر انت فوقت حمدلله بالسلامه
عمر بتعب .. قربي مني تاني لحسن يغمي عليا تاني اه اه اههه
نزلت مليكه علي شفا*يفه .. بس خلاص اهوا بس متتعبش
طلعت علي السرير جنبه و حضن*ته و هما الاتنين مشتاقين لبعض جدا فضلو حضن*ين بعض و عمر مش عايز يبعد عن شفا*يفها لحد ما نامت في حض*نه و هوا كمان نام
الصبح صبح صحي جاسر لقي جني لسه نايمه علي كتفه لملها شعرها و با*سها في خدها و بدا يصحي فيها بالراحه صحيت جني و بدأت تحرك رقبتها بوجع
جاسر مبتسم .. صباح الورد تصدقي اول مرا اشوفك و انتي لسه صاحيه يخرب بيت شعرك و هوا سايح كده كنت هعمل حاجه بس معلش
جني ابتسم و لمت شعرها .. و انت تعرف تعمل حاجه اصلا المهم فين مليكه مش موجوده يعني
جاسر .. تلاقيها في الحمام و لا حاجه تعالي احنا نطمن علي عمر تكون هي ظهرت
دخلو عند اتصدمه لقيو مليكه نايمه جنب عمر و الروج بتاعه متبهدل و علي خد عمر مبقع هي نايمه و الدريس بتاعه مرفوع و من فوق الرقبه لحد تحت ظاهر جني ضحكت .. بقي كانو بيستغفلونا اوعي تعمل حاجه ده لسه مراته بشرع ربنا و لو كان حصل حاجه ده كلها حجات خارجيه بو*س بس
ثم ضحتك في ضحكتها صحيت مليكه و قامت منفوضه عدلت لبسها و وقفت متوتره جني بتضحك و جاسر غضبان بس بنظره من جني بيهدا جني .. خدي يا مليكه المانديل ده امسحي شاف*يفك انتي و عمر عشان محدش يشوفكم كده
مليكه مسحت و خرجوا برا جاسر .. ممكن اعرف اي الوضع الي حصل جوا ده و اي المنظر ده ها
مليكه قالت كلمه و دخلت تجري علي الأوصه و قفلت عليها .. كان وحشني
جني ضحكت .. طب افتحي يا مليكه متاخفيش جاسر مش هيعمل حاجع افتحي انتي بس
جاسر نفخ .. انا هروح اجيب فطار عشان عارف اني مش هخلص معاكي
مشي جاسر و فتحت مليكه و دخلت جني .. احكيلي بقي اي الي حصل بينكم جوا
مليكه ضحكت.. بصراحه كنت مشتاقه لي قوي و مصدقتك فاق روحت متشعلقه فيه بس محصلش حاجه اكتر من
و سكتت جني .. خلاص عارفه المهم بعد كل ده هتوافقي ترجعي لعمر ولا هنعمل افلام تاني
مليكه ابتسمت .. بس بعد آخر مشهد
بعد مرور أسبوع كانت حالت عمر كويسه و عائلته و عائلة مليكه واقفين حواليه زينات بصت لعمر بندم.. سامحني يبني
عمر .. مستحيل اسامحك اقولك ابعدي عننا فتره و لو وحشتيني هسامحك
مختار .. خلاص يا زينات اعملي الي قالك عليه ابنتك سافري عند اهلك اسكندريه و ابقي ردي تاني و انا متاكد انو ميقدرش يستغني عنك
و مشيت زينات و عمر خرج من المستشفي و مليكه بعدت عن عمر و خلته يطلقها و كل واحد بقي مع نفسه مليكه قاعده باليل في الأوضه و بتكلم حد في الفون
مليكه .. تصدق انك وحشتني اه و ربنا نفسي ابقي في بيتك بقي انا مش عايزه افتكر حاجه من حياتي الي فاتت و عارفه انك انت هتسعدني و انا كمان بحبك
ملك دخلت .. يخرب بيتك انتي بتكلمي موز من ورايا
مليكه قفلت الفون .. بس اسكتي بعدين هحكيلك كل حاجه بس اكتمي صوتك ده
جه يوم عيد ميلاد مليكه و الحفله شغاله و الكل بيبارك و بيدوها الهدايا و جاسر نازل حب في جني علي جنب كده
مليكه واقفه مع صحباتها و أخته و فرحانين ثم دخل اتنين شايلين بوكس كبير جدا و عليه قفل و ادوهو المفتاح كل المعازيم اتلمت حواليه و جاسر و جني و الكل
مليكه ضحكت .. اي ده دانا ممكن الاقي عربيه جواها مثلا
ضحكو كلهم و فتحت البوكس طلع منها واحد مليكه اتفاجات و فتحت بوقها من الفرحه طلع و طلع و فتحت علبه فيها خاتم الماظ .. كل سنه و انتي طيبه يا اجمل بنت في حياتي تقبلي تتجوزيني

فتح علبه فيها خاتم الماظ .. كل سنه و انتي طيبه يا اجمل بنت في حياتي تقبلي تتجوزيني
مليكه بفرحه .. اكيد طبعا
عمر ابتسم .. طبعا كلكم مستغربين ازاي انا مع بعض بس لازم تعرفوا اني محبتش ولا هحب حد قدها
مليكه اتعلقت في عمر وسط تصفيق الحضور و الأهالي واقفين فرحانين و مستغربين في نفس الوقت بدل ما كان عيد ميلاد بقي خطوبه كمان عمر بعد ما لبسها الشبكه شغلو موسيقي سلو و كل واحد خد حبيبته و رقصو و مظهر مسك ايد صافيه و رقصوا و جاسر و جني و ملك وقفت جنب مختار و ضحكت .. انا و انت يا اونكل الي هنتفرج
ضحك مختار و الكل مشغول بحاله
جاسر لجني و هما بيرقصوا.. انتي اكيد كنتي عارفه الحكايه ده حسابي معاكي بعدين اصبري عليا
جني .. جاسر الله انت هتتغابي عليا ولا ايه لع انا مكنتش اعرف حاجه هما استغلونا كلنا و عموما الحفله تخلص و قرر اختك
عند عمر و مليكه مبتسمين لبعض مليكه .. اوعدني يا عمر انك متندمنيش علي حبي ليك و اني متكسرش في يوم من الايام
عمر .. اوعدك انك متشوفيش عمر القديم ده تاني و تشوفي عمر الي سوتيه علي ايدك و حطمتي غروره و كبريائو و خلتيه يشوفك حاجه صعب الوصول ليها انتي كنزي الوحيد الي استفادته من الدنيا ده
مليكه ابتسمت .. بحبك
عمر قرب منها و ابتسم .. و انا كمان
خلصت الحلفه و الكل مشي مليكه مبسوطه و طالعه فوق جاسر وقفها بصتله.. اعدي ممكن
و باسته في خدها و هتعدي من تحت دراعه مسكها … استني هنا كلنا مستنيكي تحت عشان نعرف اي الحكايه تعالي
مظهر .. احكي بقي ازاي اتطلقتو و رجعتو تاني و ملك بتقول انك كنتي بتكلمي واحد بتحبي
مليكه… الي كنت بكلمه ده عمر و احنا اتفقنا نطلق و نتعرف علي بعض من جديد عشان احس بجو الخطوبه و الجواز و كده فطلقنا و خطبني تاني
جاسر .. انتي الي اخترتي يعني القرار قرارك احنا معاكي بس حاولي تكوني قويه معاه عشان ميفكرش يجي عليكي في مرا من المرات
مليكه .. اكيد و علي فكره أنت واخد أخته و هوا واخد اختك فلازم تخلي بالك منها عشان متخدش في الرجلين
الكل ضحك و كل واحد راح علي غرفته
عمر وصل البيت قعدو و هما مهددين.. ياه النهارده اليوم الوحيد الي هنام و أنا مرتاح
جني .. ايوا يعم مانت خدته القمر كله عايز اي تاني يارب تكون اتعلمت من الصراع الي حصل ده و تعيش حياتك
مختار .. لازم يشوف حياته بقي بعد ما عرف أن كل الي حواليه دول شوية شغاشين
عمر .. خلاص يا بابا كل شي اتصلح و يوم الخميس هتكون دخلتي علي مليكه و هعضوها عن كل الأساء الي شافته معايا يالا انا هطلع عشان تعبان
طلع و بعد ساعتين صحي لقي مليكه رانه عليه كتير نزل يطلع الجنينه و يكلمها من هناك بيفتح الباب الفيلا لقي ريري في وشه
عمر .. انتي جايه تعملي اي هنا
ريري بتعيط.. و النبي يا عمر عايزه اتكلم معاك كلمتين انا خلاص كلها شهر و هفارق الدنيا
عمر .. احسن اهوا نرتاح منك و من قر*فك
ريري .. معلش هما كلمتين ممكن ادخل
عمر .. ادخلي بس انجزي أنا هجيب حاجه من جوا و جاي
دخل عمر المطبخ و طلع التليفون و رن علي الحكومه في ظابط تبعه رد عليه عمر .. ايوا يا يوسف بيه مراته الي انا قدمت فيه محضر ز*نا موجود عندي دلوقتي تعالي حالا
و طلع لريري تاني .. اه احكي بقي عايزه
طلعت بغاغه و خدرته و سليم دخل من الباب .. انا هطلع اخدر أخته و هقلب الخزن كله و امضيهم و بعدها هجيب انبوبه و مع السلامه ليهم
دخل كذا شخص تاني ملتين طلعوا من غرفة جني كانت بتكلم جاسر و دخل سليم صرخت .. الحقني يا جاسر
و سليم خدرها و شالها و نزل جاسر فضل يقول الو محدش رد نزل جري
الملتمين لمو الفلوس و الدهب و كل حاجه في البيت و الكل متخدر سليم .. كده انتي هتورثي في عمر لانو جوزك انتي مش جوزها هي و هتكسبي كل حاجه هات يبني الانبوبه الله يرحمكم بقي
جابو الانبوبه و حطوها في نص الصاله و

جابو الانبوبه و حطوها في نص الصاله و لسه هيفتحو البوليس طب .. سيب الانبوبه ده لاضر*ب في المليان
ريري رفعت أيدها و سليم كمان و كلهم نزلو علي الارض كلبشوهم و خدوهم علي البوكس
فاق عمر و جني و مختار جاسر وصل جري نزل لجني علي الارض .. انتي كويسه حد عمل فيكي حاجه انطقي
جني بدموع .. كنت همو*ت
جاسر .. بعد الشر عنك دانا كنت احرقهم كلهم
البوليس مشي و جاسر سلم علي جني و مختار و عمر و مشي هوا كمان
بعدها بشهر كانو خلاص بيجهزو لفرح مليكه و عمر مليكه في الكوافير .. بقولكم هوا انا كده حلوه و لا اي انا خايفه معجبهوش
ملك .. انتي هبله يا بنتي دانتي لو واد انا مكنتش حليتك انتي زي القمر
جني .. انا خايف علي الواد اخويا ده لاحسن يطب ساكت من جمالك
مليكه .. طب اوعي حد يقرصني في رقبتي زي ما بيعملو عشان بخاف
ملك و جني ضحكو ملك .. متاخفيش يا روحي محدش هيلمسك دانا هكون واقفه اسد بيحميكي
مليكه ابتسمت .. قلبي
حضنتهم بعد ما مليكه جهزت جت عربيه و نزل من عمر و هوا في كامل شياكته و اناقته جني اول ما شافته اتصدمت.. هوا انا ينفع اعاكس اخويا
عمر .. اوعي يبت انا عايز حد تاني ياعكسني دخل عند مليكه و جني جريت علي جاسر .. شوفت يبقي مفيش غيرك انت الي هعاكسه امري لله بقي
جاسر رفع حاجبه.. طب متيجي نعمل زيهم اي رايك
جني بغضب .. يا قليل الادب دول متجوزين
جاسر .. شوفتي بقي أن دماغك شمال تعالي
عمر دخل و انبهر بجمال مليكه اتصدم من حلاوته و هي واقفه مكسوفه و حاطه راسها في الارض رفع رأسها و باسها برقه في شفا*يفها و خدها من أيدها و طلع برا واقفين بيتصورو بص في عنيا و قرب منها كلهم فكرو هيبوسها في رأسها لكن عمر خلف كل التوقعات و باسها من شفايفها و ضمها عليها جامد و هي وشها جاب الوان من الكسوف
مختار في ودن عمر .. يالا بقي يبني الناس بتتفرج
عمر رجع و خدها من أيدها و ركبها العربيه و ركب جنبها و جاسر هوا الي ساايق و ملك و جني قدام مزنوقين في بعض
جاسر .. بقيت السواق بتاعكم الهوا يكش يتمر
عمر و هوا بيبوس مليكه و بيغيظ جاسر .. ببوس اختك مش فاضيلك
جاسر بصلو بغضب جني بصت لجاسر جاسر بص قدامها .. علي فكره ده مراته يعني خلاص فبص قدامك كده و اسوق و انت ساكت
ضحك عمر .. شايفه الناس الي مسيطره
مليكه بزعل طفولي .. يعني انا مش فارض سيطرتي عليك يا سي عمر طب متكلمنيش
عمر ضحك .. مانا النهارده مش هتكلم النهارده بالذات هفعل
وصل الفرح و عمر دخل هوا و عروسته علي الكوشه و الكل بيبارك و يهنئ عمر قام مسك المايك و وقف الناس انتبهت ليه
عمر .. اسمعوني انا النهارده عايز اقول حاجه لا اكتر واحده جننتي في حياتي مليكه مليكه ده مش بس حاليا مراتي و بنعمل الفرح ده ده درس عمري الي اتعلمتو حياتي الي بنتها علي أيدها و علمتني يعني اي حب يعني اي حد يبص في عينك من اول نظره يحبك انا بقي فعلا بحبك
مليكه دمعت بفرحه و قامت حضنت عمر و الناس صفقت .. ربنا ميحرمنيش منك و لا من حبك ليا
الكل رقص و هيص و بعد ما الليله خلصت عمر واخد مليكه و طالع مظهر وقفه .. خلي بالك منها يا عمر مش هوصيك
عمر طبطب عليها و ابتسم و شالها و طلع بيها فتح غرفة النوم كانت مليانه ورد و شيكولاته في كل مكان نزلها علي السرير
عمر .. بوصي بقي مش وقت شيكولاته دلوقتي تعالي نكسب وقت تعالي نصلي عشان انا علي أخري
ضحكت و دخلت غيرت و لبست بيجامه و خمار طويل و صلو و بعدها قعدو علي السرير عمر خلع ليها الحجاب .. فكي كده
مليكه ابتسمت بكسوف و بدا يقبلها في رقبتها و في كل حته في جس*مها و في بدأت تتاقلم معاه و تقلع ملابسها و بداو ملحمة ليلة الدخله بعد فتره طويله في السرير مليكه نايمه في حضنها عمر ابتسم .. انا اول ليله هنام و أنا شبعان و مرتاح و مش محتاج حاجه تاني من الدنيا عشان انتي في حض*ني
مليكه كانت شبه نعسانه.. انت متعرفش انا بحبك قد اي نفسي الف انا و انت العالم ده كله نفسي اعيش عمري كله معاك يا عمر
عمر .. اوعدك يا قلب و روح عمر اني طول مانا عايش مفيش حاجه هتفرق بينا ابدا مهمه كانت اي عايز يا مليكه اي حاجه تحصل نحلها انا و انتي بحبك و محدش فينا يزعل من التاني مش عايز حد من عيلتك و لا عيلتي يتدخل بينا
مليكه مردتش بس اكتفت بأنها حضنتها جامده و شاورت بعينه و بعدها نامت علي صدرها عمر بص ليها و فضل يلعب في شعرها .. ربنا يقدرني و اعرف اسعدك يا مليكه و نام هو كمان
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-