رواية صدفه يوسف وفرح كاملة جميع الفصول بقلم حبيبه سعيد
رواية صدفه يوسف وفرح كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة حبيبه سعيد رواية صدفه يوسف وفرح كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية صدفه يوسف وفرح كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية صدفه يوسف وفرح كاملة جميع الفصول
رواية صدفه يوسف وفرح كاملة جميع الفصول
بضحك: فرح جوزي و مش عازمني؟ طب والله عيب.
يوسف بتوتر : فـرح!!
فـرح بـضحك : أه يعيون فرح.
دلال "أم يوسف" : إنتي إيه اللي جابك هنا!!
فرح بـ إبتسامه : أركني بس إنتي ع جمب شوية، مش إنتي اللي خلتيه يتجوز؟ والله لتشوفي.
يوسف بتوتر : فرح بعد أذنك مش عاوز خناق فـ..
فرح بـ ضحك : فـ فرحك يحبيبي؟ لا لا متقلقش، إلا قولي بقي عروستك أسمها إيه؟
روز بـ توتر : ر.. روز إسمي روز.
فرح بـ إبتسامه : إسمك حلو مش لايق عليكي بالمره، بس يلا جود باي يبيبي هسيبك تفرح بعروستك.
"ـــــ الفرح خلص ــــــ"
"فـ الشقه"
فرح بـ ضحك : نورتي بيتك يـ عروسة، أتفضلي أتفضلي.
"روز جت تدخل وقعت ع الأرض من الحب اللي موجود"
روز بـ وجع : آآه، إي دا.
فرح بـ ضحك : ترحيب بيكي يعروسة.
يوسف بـ عصبيه : فرح إيه اللي بتعمليه دا!!
فرح بـ إبتسامه : أنا مراعيه أنك مش هتلاقي مكان تعيش فيه غير هنا فـ اهدي كدا بدل مطلعك برا.
روز بـ صدمه : تطلعك برا أزاي يعني؟!
يوسف بتوتر : أصل أصل...
فرح بـ ضحك هستيري : أصل الشقه مكتوبة بـ أسمي يـ سكر.
روز بـ صدمه : الكلام دا صح؟!
يوسف بتوتر : أه.
روز بـ صدمه : طلقني!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
روز بـ صدمه : طلقني!!
فرح بضحك : يادي المصيبه عاوزه تطلقي يوم الفرح؟
يوسف بـ عصبيه : فرح بعد أذنك أهدي بقي!!!
فرح بضحك : يعم انا بقول عليك، دي تبقي فضيحه.
روز بـ عصبيه : طلقني، أنا مش هقعد ف بيت ممكن اتطرد منه ف اي وقت!!
يوسف بـ حزن : اهدي ي روز هفهم...
فرح بضحك : مهوا مش لوحدك اللي ممكن تمشي من هنا يحبيبتي.
يوسف بـ عصبيه : فرح بعد اذنك بقي عاوز اتكلم!!!!!
فرح بـ هدوء : بقولك اي اركن ع جمب انت بس كدا، و انتي لو هتقعدي هنا فـ ياريت مش عاوزه خناق انا واحده مبتحبش النكد، اه و ياريت تتأقلمي بسرعه علي الوضع علشان مزهقش ماشي؟ ، يلا يبيبي سلام"دخلت اوضتها"
روز بـ عصبيه : طلقني.
يوسف بـ عصبيه : مش هطلق.
فرح من جوه الاوضه : الصوت يبيبي مش عارفه انام.
روز بـ عصبيه : شايف؟؟؟؟
يوسف بيحاول يهديها : طب اهدي و نتفاهم بس...
روز بـ مقاطعه : مش هتفاهم.
يوسف بـ هدوء : اي اللي يرضيكي و انا هعمله؟
روز بعصبيه : طلقها.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
روز بعصبيه : طلقها.
يوسف ببرود : لا.
روز بصدمه : يعني اي لا؟
يوسف ببرود : مش هطلق فرح.
روز. بدموع : ماشي يا يوسف"و مشيت ع اوضه و قفلت الباب"
فرح ببرود : طول عمرك واطي و بتاع مصلحتك، بابا كان معاه حق الله يرحمه، كان لازم يضمنلي مستقبلي علشان كدا كتبتلي الشقه، كان شايف إنك ندل بس انا اللي كنت عاميه.
يوسف بعصبيه : فرح انا مش ناقصك.
فرح ببرود : هتخسر كل حاجه قريب يـ يوسف، و هتكون السبب. "دخلت اوضتها"
"ــــــ الصبح ـــــ"
فرح و هيا بتعمل الفطار : إسمالله عليكي يـ بت يفرح، تسلم إيدك.
روز بـ توتر : ممكن تعمليلي معاكي؟
فرح بـ إبتسامه : المطبخ عندك يعسل، أحنا هنا كل واحد بيعمل لنفسه.
روز بـ توتر : بس أنا معرفش أي حاجه هنا، معلش ساعديني دلوقتي بس.
فرح بـ تردد : حاضر، المره دي بس.
روز بـ إبتسامة : شكرا بجد...
فرح بـ تردد : مفيش شُكر... الباب بيخبط هروح أفتح و جيالك.
روز : ماشي. "فرح راحت تفتح فيه ناس زقتها و وقعت ع الارض"
بـ شر : شوفوا شغلكوا معاها.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بـ شر : شوفوا شغلكوا معاها.
فرح و هيا بتزحف لورا : هتعملي إيه!!!
دلال بـ شر : هتشوفي بنفسك، يلا ينسوان.
فرح برعب : ابعدوا عني، اللي هيقربلي والله هندمه!! "واحده قربت منها بس فرح عورتها بضوافرها و طلعت تجري ع اوضتها"
واحده من اللي واقفين : دا انتي شرسه بقي بس هتروحي فين مننا.
فرح بخوف : ابعدي عني والله احدفك بالفاظه.
الستات بشر و مسكوها من شعرها : تعالي بقي.
"فرح حدفت واحده بالفاظه دماغها اتفتحت"
افرح برعب و وجع : ابعدو عنيي!!!!
"و فـ خلال دقايق من الخناقه بين الستات و فرح و دلال واقفه بتتفرج سمعوا صوت ضرب نا*ر"
بـ عصبيه : أبعدوا عنها بدل مولع فـ البيت باللي فيه!
دلال برعب : حمزه!!!
حمزه بعصبيه : أه حمزه، عارفه مين حمزه و لا أعرفك بنفسي!؟؟؟
دلال برعب : لا لا عرفاك كويس، يلا يلا يـ وليه منك ليها يلا نخرج.
حمزه بـ سخريه : شاطره يمرات ابويا.
"الستات خرجوا"
حمزه بيبص بشفقه ع اللي مغمي عليها : إنتي حكايتك إيه إنتي كمان"و راح يفوقها"
حمزه بـ أهتمام : فوقي يلا، يـ روز!!
روز بـ خوف : مشيوا!!
حمزه بـ هدوء : اه تعالي بس فوقيها معايا.
روز : حاضر." و فعلا فوقها"
فرح برعب : ابعدوا عنيي!!!!!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فرح برعب : ابعدوا عنيي!!!!!
روز بخوف : أهدي، أهدي والله هما مشيوا!
حمزه بهدوء و شفقه : هما ليه يعملوا كدا اصلا؟
فرح بعياط : مـ مش عارفه!
روز بخوف : شايف أن دا وقت كلام بجد؟ قومي يا فرح و أهدي بس، ارتاحي. "حمزه خرج من الاوضه و روز ساعدت فرح انها تنام ع السرير و خرجت"
حمزه بضيق : ليه بيعملوا كدا!؟
روز بحزن : مش عارفه، انا لقيتهم داخلين كدا استخبيت و رنيت عليك و كويس انك كنت قريب.
حمزه بـ هدوء : أمم و الست دي أصلا تعرفها منين؟
روز بتوتر : حماتها.
حمزه بـ استغراب : حماتها؟ هيا مش دي حماتك انتي؟
روز بتوتر : أه، أصل.. أصل هيا حامتنا أحنا الأتنين، أحنا الأتنين متجوزين نفس الشخص.
حمزه بـ هدوء : و طبعا انتي التانيه؟
روز بتوتر : أه.
حمزه بـ هدوء : يعني خطافة رجاله، ولا رجالة إيه؟ الرجاله مبتتخطفش لا، يوم متخطفي تخطفي عيل.
روز بتوتر : لا والله افهمن..
حمزه بـ هدوء : فهمت خلاص، كفايه اللي فهمته.
روز بتوتر : طب اسمعني بس... "الباب بيخبط"
روز بخوف : ثانيه و جيالك. "فتحت و يوسف دخل"
يوسف بـ توتر : أنت إيه اللي جابك هنا؟
حمزه بـ هدوء : شىء ميخصكش، بس فيه حاجه عاوز اقولهالك.
يوسف بـ أستغراب : إيه؟
حمزه بـ هدوء : أنا هتجوز مراتك.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حمزه بـ هدوء : أنا هتجوز مراتك.
يوسف بصدمه : نعم يـ أخويا؟!
حمزه بـ برود : هطلقها و أنا هتجوزها، ساهله و بسيطه أهي.
يوسف بعصبيه : أنت عبيط ولا إيه، دا عندها!
حمزه بـ إبتسامه : مهوا عندها فعلًا ، أصل أنك تتحاميٰ فـ مامي و تجيب ناس تدشملها كدا تبقي متستهلهاش، و وسع كدا علشان مزعلكش. "و زقه و نزل"
يوسف بعصبيه : هو إيه اللي جابه هنا؟!
روز بعصبيه : صوتك، وبعدين أنا اللي جبته، بتتحاميٰ فـ أمك و جايين يضربوها؟ جتك القرف. "سبته و دخلت عند فرح"
يوسف بعصبيه : مش هطلقها، و أنا أهو و أنت أهو يـ حمزه. "و نزل و حتي مشافش فرح" ، "عند فرح"
روز بحزن : أهدي يحبيبتي، أهدي دا واحد ميتساهلش والله.
فرح بهدوء : مين اللي جاب الراجل اللي كان هنا؟
روز بهدوء : أنا.
فرح بـ أستغراب : إنتي؟ و ليه تعملي كدا؟ إنتي المفروض أكتر واحده عوزاني اتأذي.
روز بحزن : لا مش للدرجه، والله مقدرش أذي حد، و لما أتجوزت يوسف فهمني أنكم مبتحبوش بعض علشان كدا اتجوزته والله مش فـ بالي أأذيكي أبدا بـ أي طريقه.
فرح بـ إبتسامه : شكرا.
"ـــــــ بعد شويه ــــــــ"
فرح بـ برود : طلقني.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فرح بـ برود : طلقني.
يوسف ببرود : لا.
فرح بـ ضحك : لا هطلقني و دا غصب عنك، أخلص و طلقني.
يوسف بـ هدوء : تعالي يـ فرح.
فرح بـ إبتسامة : نعم.
يوسف بـ هدوء : متسيبك من الطلاق و نعيش حايتنا عادي، أنا من حقي أتجوز عادي أنا مأذنبتش.
فرح بـ إبتسامة : و بالنسبة للناس اللي ضربتني عن طريق الحجه أمك؟ مأذنبتش؟
يوسف بتوتر : مكنتش أعرف، حقك عليا بقي متزعليش، أحنا عاوزين نعيش عادي.
فرح بـ إبتسامة : يلا طلقني بقي يبيبي.
يوسف بعصبيه : يوه قولتلك مش هطلق زفت. "و مشي و سابها"
روز بهدوء : قولتلك حمزه هو اللي هيخليه يطلقك.
فرح بهدوء : مش عاوزه أدخل حد تاني حياتي، هطلق من يوسف و مش هتجوز تاني، كفاية كدا.
روز بحزن : انتي لسة صغيره، حرام عليكي أنك توقفي حياتك علشان دا.
فرح بتعب : مش عاوزه أفكر تاني كفاية كدا، و إنتي هتعملي إيه؟
روز بحزن : هطلق منه أكيد، أنا ع فكره بحب يوسف بس هو أنسان مؤذي مش هقدر أعيش معاه.
فرح بهدوء : خدي وقتك فـ التفكير يـ روز... "الباب خبط و روز راحت تفتح"
فرح بصوت عالي : مين يـ روز؟
حمزه بهدوء : دا أنا.
فرح بـ أستغراب : أنت؟ جاي ليه؟
حمزه بهدوء : جاي أتجوزك.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حمزه بـ هدوء : جاي أتجوزك.
فرح بـ ضحك : أنا متجوزه يعسل!
حمزه بـ هدوء : هيطلقك.
فرح بـ إستغراب : اي الثقه دي؟
حمزه بـ إبتسامه : مبقولش حاجه غير و أنا واثق منها، هو هيطلقك و أنا هتجوزك.
فرح بـ ضحك : نص ثقته بس يارب.
حمزه بـ إبتسامه : مبهزرش.
فرح بـ ضحك : و مين قالك اني هوافق بقي؟
حمزه بـ إبتسامه : محدش، بس صدقيني هتوافقي.
فرح بـ أستغراب : هوافق ليه اصلا؟
حمزه بـ إبتسامه : هتحبيني.
فرح ببرود : مبقتش أحب، و بعد أذنك مينفعش أنك تكون هنا علشان احنا اتنين ستات فـ الشقه و انت غريب.
حمزه بـ إبتسامه : يست ماشي، بس أوعدك أنك هتحبيني. "و نزل"
فرح بـ ضحك : يخربيت ثقته.
روز بـ إبتسامه : بس تعرفي؟ والله معاه حق، هتحبيه.
فرح بـ زهق : شكل المرض اللي عنده مُعدي، أبعدي عني يست مش عاوزه أبقي هطله.
روز بـ ضحك : مقبوله منك، يلا نعمل الاكل علشان همو'ت من الجوع.
فرح بـ إبتسامه : يلا.
"ـــ عند يوسف ـــ"
يوسف بعصبيه : والله مهطلقها.
"صاحب يوسف" أسلام بـ ضحك : أحلف و بعد كدا صوم 3 أيام.
يوسف بعصبيه : أسلام، والله هنخسر بعض لو مسكتش.
أسلام بهدوء : متبطل الغِل بتاعك دا، مراتك طلبت منك الطلاق و هو اكيد قالها أن عاوز يتجوزها، متطلقها، هتعمل نفسك بتحبها و ماسك فيها؟
حمزه بـ غِل : دي حاجه ملكي أنا، حمزه لو قربلها هيندم.
أسلام بـ زهق : هتعمل إيه بقي لو قربلها؟
يوسف بـ غِل : هقتـ*ـله.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يوسف بـ غِل : هقتـ*ـله.
أسلام بـ عصبيه : أنت عبيط ولا إيه يعم يوسف!!
يوسف بـ غِل : هتشوف بنفسك، علشان بعد كدا يحرم يقرب من حاجة بتاعتي.
أسلام بقرف : غور يعم جتك القرف، متسيبك من حمزه بقي، عيل بـ غِل. "و سابه و مشي".
يوسف بـ ضحك : والله لتشوفوا كلكم و هتندموا.
" ـــــــــ عند حمزه ــــــــ"
"صاحب حمزه"عمر بـ أستغراب : تتجوزها! أنت فاهم بتقول إيه!!
حمزه بـ هدوء : أكيد فاهم.
عمر بـ هدوء : طب ليه!! أنت مبتحبهاش و دي اول مره تشوفها ليه عاوز تتجوزها!
حمزه بـ هدوء : أولًا علشان أخلصها من يوسف لإنها مش هتقدر تخلص منه لوحدها ، ثانيًا حتي لو خلصت منه لوحدها مش هيسبها فـ حالها بعد كدا فـ هكون مأمنها ، و مصلحتي فـ دا كله إني هبدأ حياه جديده و هتجوز ، مش كنت عاوزني أتجوز بردو؟
عمر بـ هدوء : أه و لسه عاوزك تتجوز، بس جوازه من غير مشاكل يا حمزه.
حمزه بـ إبتسامه : فاهمك ، بس أهي كدا او كدا جوازه.
عمر بـ شك : يعني محبتهاش؟
حمزه بـ ضحك : لا، بس يمكن أحبها بعد مـ أتجوزها.
عمر بـ ضحك : والله مش مستغرب من ثقتك دي، صاحبي لما بيكون عاوز حاجه بيخدها غصب عن عين أي حد.
حمزه بـ ضحك : صح الصح والله.
" ـــــــ عند فرح ــــــ"
فرح بـ ضحك : كتت بحسبك حربوقه و كنت هعمل فيكي حبة حاجات اي، سكرر.
روز بـ ضحك : سجدة شكر لله إني مطلعتش يشيخه، وليه قادره.
فرح بـ ضحك : حصل.. "الباب بيخبط"
فرح بـ إبتسامه : هروح أفتح. "راحت تفتح"
فرح بـ قرف : يوسف!
يوسف بـ أبتسامه : عيونه.
فرح بـ قرف : أطلع برا.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فرح بـ قرف : أطلع برا.
يوسف بـ صدمه : إيـه!!
فرح بـ قرف : زي مـ سمعت أطلع برا و مش عاوزه أشوفك هنا تاني.
يوسف ببرود : أوعي يعسل من هنا. "و سابها و دخل اوضته".
فرح بـ غيظ : والله لتشوف يا أبن دلال.
روز بـ هدوء : ناويه ع إيه؟
فرح بـ غيظ : معرفش، بس والله لخليه يندم ع القرف اللي بيعمله معايا دا.
روز بهدوء : طب أهدي و يلا ننام الوقت اتأخر.
فرح بتعب : طب يلا." راحوا ينامو"
"ـــــــ عند يوسف ــــــ"
يوسف بـ هدوء : أيوه يا أمي.
دلال بـ إبتسامه : أيوه يحبيبي عامل إيه؟
يوسف بتعب : مش كويس، كلهم اتفقوا عليا يا أمي.
دلال بـ أستغراب : كلهم مين مش فاهمه!
يوسف بـ غِل : فرح و روز و دلوقتي حمزه عاوز يتجوزها!!
دلال بخوف : حمزه دخل فـ الموضوع؟!
يوسف بـ غِل : أه و عاوزني أطلقها و حالف هيتجوزها!
دلال بخوف : أنا مليش دعوه بالحكاية دي يا يوسف، أتصرف انت و متدخلنيش!
يوسف بصدمه : مدخلكيش؟! تمام يا .. يا أمي! "و قفل"
يوسف بـ شر : والله لتشوفوا كلكم يوسف و وشه التاني.
"ــــــ عند فرح"الصبح" ـــــــ"
فـ التلفيون" فرح بـ هدوء : الو.
حمزه بـ هدوء : مين؟
فرح بـ هدوء : أنا فرح.
حمزه بـ إبتسامه : لحقتي تحبيني بالسرعه دي؟ لا جامد يـ واد يـ حمزه.
فرح بـ هدوء : مش وقت هزار، عاوزه اخلص من يوسف.
حمزه بـ هدوء : يعني إيه؟
فرح بـ هدوء : تعالي اتجوزني.
صُدفه.
يُتبع.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فرح بـ هدوء : تعالي أتجوزني .
حمزه بـ أستغراب : إيه؟
فرح بـ تأكيد : بقولك تعالي أتجوزني.
حمزه بـ هدوء : أنا موافق ، بس الحوار دا لسه قدامه وقت ، لازم يطلقك و كمان بعد ميطلقك لازم عدتك تخلص.
فرح بـ هدوء : عارفه كل دا ، أنا كان قصدي أني موافقه ع أنك تتجوزني.
حمزه بـ أبتسامه : يعني موقعتيش فـ دباديبي؟
فرح بـ ضحك : لا ولا هقع ، يلا باي.
حمزه بـ أبتسامه : سلام. "باب الاوضه بيخبط"
فرح بـ أبتسامه : أدخل.
روز بـ أبتسامه : صباح الخير.
فرح بـ أبتسامه : صباح النور.
روز بغمزه : سمعتك و أنتي بتضحكي، اي وقعتي؟
فرح و هيا بترميها بالمخده : نفس الدماغ يخربيتكوا ، وبعدين يـختي أنا أه سمعت كلامك و قولتله أني موافقه بس دا علشان أخلص من يوسف و هو أكيد فاهم دا.
روز بـ ضحك : طب والله هتقعي فـ حبه من الدور ال 12.
فرح بـ ضحك : قومي يبت من هنا بدل مـ أقومك بطريقتي.
روز بـ ضحك : خلاص يست، المهم يلا قومي علشان نفطر.
فرح بـ أبتسامه : يلا.
"ـــــ عند حمزه ـــــ"
عمر بـ هدوء : خلاص قررت؟
حمزه بـ إبتسامه : مقرر من بدري.
عمر بـ إبتسامه : ربنا معاك يصحبي.
حمزه بـ إبتسامه : يارب ، معلش هاتلي التليفون من جوا.
عمر : حاضر. "عمر دخل و الباب خبط و حمزه راح يفتح"
حمزه بـ برود : يوسف؟ أمم جاي ليه؟
يوسف بشر : جاي أقتـ*ـلك.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يوسف بشر : جاي أقتـ*ـلك.
حمزه بـ ضحك : يراجل؟ طب يلا انا قدامك.
يوسف بـ غِل : فاكرني بهزر صح؟ هوريك يـ حمزه.
حمزه بـ ضحك : طب يـ غبي هات حاجه تقتـ*ـلني بيها.
يوسف بـ غِل : راجل لـ راجل.
حمزه بـ ضحك هستيري : بجد؟ طب موافق يلا.
"اتقدم يوسف من حمزه و بدأو يضربوا بعض جامد و طبعا كان حمزه أقوي بما أنه بيهتم بـ جسمه"
حمزه و هو بيبص للي ع الأرض : يلا قوم، مستني ايه مش جاي راجل ل راجل؟
"يوسف بسرعه شد المسد*س اللي ع الكمود و ضرب حمزه فـ كتفه و ساعتها البوليس دخل"
عمر بـ قلق : حمزه أنت كويس!؟؟
حمزه بـ وجع : آه، آه كويس متقلقش.
عمر قام قدام الظابط : كان جاي يقتـ*ـله يعني محاولة قتـ*ـل يا عاصم.
عاصم بـ أحترام : فاهم يـ عمر بيه ، بعد أذنك. "و مشي بـ يوسف"
عمر بـ قلق : يلا يـ حمزه نروح المستشفى. "و راحوا"
"ـــــــ عند فرح ــــــ"
فرح بـ هدوء : يوسف أتحبس خلاص.
روز بـ صدمه : أتحبس!!!! ليه!!
فرح بـ هدوء : حاول يقتـ*ـل حمزه.
روز بـ عياط : يعني مش هشوفه تاني!
فرح و هيا بتحضنها : حقك عليا، بس أنتي شايفه هو عامل أزاي؟ دا مريض.
روز بـ هدوء : لازم نتطلق.
فرح بـ هدوء : هيحصل، قومي ألبسي.
"ـــــ عند يوسف ــــــ"
يوسف بـ غِل : إيه اللي جابكم؟؟؟ جايين تشمتوا فيا!!؟
فرح بـ هدوء : لا، طلقني.
يوسف بـ غِل : لا.
"ساب حمزه بطلب منه و راح لـ فرح" عمر بـبرود : هيا مش قالتلك طلقني؟؟ طلقها أخلص. "و فضل يضرب فيه.
يوسف بـ وجع : أنتي طالق.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يوسف بـ وجع : أنتي طالق.
فرح بـ أبتسامه : ايوة كدا يا راجل خليني أعرف أتنفس.
"عمر بيبص لـ روز اللي واقفه و عيونها فيها دموع"
عمر بـ هدوء : و أنتي؟
روز بـ دموع : طلقني يا يوسف.
يوسف بـ وجع : حتي انتي يا روز!
"روز كانت هتضعف و لاكن"
عمر بـ هدوء مخيف : هيا مش قالت طلقني؟
يوسف بـ تعب من الضرب : أنتي طالق يـ روز.
"عمر خدهم و طلع برا"
عمر بـتوتر : أسف أني أتدخلت يـ روز بس أنتي شيفاه يمكن ميطلعش من هنا أصلا، و أنتي صغيره لازم تعيشي حياتك.
روز بـ هدوء : ولا يهمك! ، حمزه كويس؟
فرح بـ هدوء : آه صح، عاوزين نطمن عليه.
عمر بـ هدوء : هو بيقول أنه كويس، لاكن أنا مش عارف.
فرح بـ هدوء : طب ممكن تخدنا عنده علشان نطمن ؟
عمر بـ أبتسامه : أه أكيد، يلا.
"ـــــ عند حمزه ـــــ"
عمر بـ أبتسامه : حمدل ع سلامتك يعم.
حمزه بـ هدوء : الله يسلمك يصحبي.
روز بـ هدوء : ألف سلامه عليك يا حمزه.
حمزه بـ أبتسامه : الله يسلمك.
فرح بـ توتر : ألف سلامه عليك، أسفه كل دا بسببي.
حمزه بـ أبتسامه : الله يسلمك، بس هو مش بسببك، أنا و يوسف بنكره بعض من و أحنا صغيرين.
فرح بـ أستغراب : صغيرين؟ صغيرين ازاي يعني؟
حمزه بـ ضحك : أحنا أخوات من الأب يـ فرح.
فرح بـ صدمه : أخوك؟
حمزه بـ ضحك : اه والله.
فرح بـ صدمه : أخوك و عاوز يقتـ*ـلك!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فرح بـ صدمه : أخوك و عاوز يقتـ*ـلك!
حمزه بـ ضحك : زي مبقولك كدا.
فرح بـ صدمه : أنت مبسوط؟
حمزه بـ هدوء : ولا فارق معايا، عمره مكان فارق معايا من زمان، من ساعة مـ أبويا أتجوز دلال و فضلهم عني.
فرح بـ توتر : الحوار كبير.
حمزه بـ أبتسامه : فعلا كبير.
فرح بـ أستغراب : ثانيه ثانيه!! هو أنتي يـ روز عرفتي حمزه منين أصلا ساعة مـ أتصلتي بيه و جالي!
روز بـ هدوء : حمزه أبن خالتي أصلا يا فرح، عرف أني عاوزه أتجوزه و فضل يحزرني من يوسف كتير و مكنش عارف إنه متجوز لإنه عمره مـ أهتم بحاجه تخص يوسف، بس أنا كنت عارفه و انا اللي صمتت ع رأيي و جيه فوق دماغي.
فرح بـ هدوء : تمام، أنا كدا فهمت، أستاذ حمزه، حضرتك ساعدتني كتير، ملهوش أي لازمه الجواز بقي أنت خلاص خلصتني من يوسف بسهولة.
حمزه بـ هدوء : معلش يـ شباب سبونا لوحدنا. "عمر و روز خرجوا"
حمزه بـ أبتسامه : أنا أه ساعدتك، بس أنتي دورك تساعديني، أنا عاوز أتجوز و أبني أسرة، أحنا أه منعرفش بعض بس فيه فتره هنعرف بعض فيها، عدتك هتخلص و لو متقبلتنيش هبعد و لا كإني جيت.
فرح بـ أبتسامة : و انا موافقه.
"ــــ عند عمر برا ـــ"
عمر بـ هدوء : حقك عليا.
روز بـ أستغراب : فـ ايه مش فاهمه!
عمر بـ هدوء : أني سبب من أسباب حزنك دلوقتي، بس صدقيني لو مش شايف أن دا الصح مكنتش عملته.
روز بـ أبتسامه : متقلقش عليا، كله تحت السيطره و أنا مش زعلانه.
عمر بـ أبتسامه : أتمني دا.
"ــــــ بعد سنه ـــــــ"
روز بـ فرحه : ألف مليون مبارك يا فرح.
فرح بـ أبتسامه : اللهم يبارك فيكي يحبيبي.
حمزه بـ غمزة : يولا يجامد أنت، مش قولتلك هتقعي؟
فرح بـ ضحك : و بصراحه وقعت، أجمد واقعه بالنسبالي.
"حمزه و فرح حبوا بعض و قدر يوقعها بس بصعوبة الحقيقه، و تم فرحهم ع خير، و بالنسبة لـ روز فـ عمر أتقدملها و هيا رفضت لأنها بتحب يوسف بس مهما كان مش هترجع ليه".
تمت. بحمدالله