رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر كاملة جميع الفصول بقلم نورهان

رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر كاملة جميع الفصول بقلم نورهان


رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة نورهان رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر كاملة جميع الفصول

رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر بقلم نورهان

رواية سلعة لا تقدر بثمن ريناد واسر كاملة جميع الفصول

هتدفع كام 
مليون جنيه وعايزها من غير اي حاجه 
هريدي:اتفقنا بكرا تيجي تاخدها ولا عايزها دلوقتي 
 عز:لا بكرا تكون العروسه جاهزه 
انعام :جهزى نفسك بكرا العريس هياخدك وهتعيشي في قصر عز باشا حظ 
ريناد ببكاء :حرام عليكي اللي بتعملي فيا انتي وعمي 
انعام :حرمت عليكي عيشتك دا احنا بنختارك الصح 
ريناد:بعتوني بكام 
انعام:لا لا خساره معاكي الكلام بكرا تمشي غصبن عنك ونرتاح
اعرفكم بنفسي 
انا ريناد 18سنه اهلي اتوفه في حدثه وانا عايشه مع عمي ومرات عمي كنت تقربيآ خدمه عندهم 
نرجع 
انعام :ها قالك هيجيب الفلوس إمتا اوع البت تطلع من البيت قبل ما تاخد الفلوس 
هريدي:لا الفلوس هتيجي بكرا
في قصر عز 
عز :بكرا هتيجي اللي تساعدك ي أسر ترجع زي الاول ي حبيبي 
اسر:أنا قولت مش عايز اتجوز بدل ما اموتها وتشيل زنبها
عز:دي ملاك شوفها بس الاول واللي انت عايزو هيحصل 
صباح يوم جديد 
انعام:يلا يبت ابو العريس برا انجزي 
ريناد بصوت منخفض:حاضر 
عز:اتفضل المليون جنيه 
هريدي بفرحه:تسلم يباشا 
عز:يلا يبنتي
العربيه وقفت ادام قصر جميل 
ريناد بدهشه :هو دا القصر 
عز :اه اتفضلي 
في القصر
اسر:أنا قولت مش عايز حد 
عز: اهدا بس دي بنت غلبانه 
 ريناد بتعيط ع حالها وقطعها صوت  تعالي اوريكي اوضتك 
ريناد:تمام
اسر :خليها تطلع هنا 
عز :ماشي ي ابني بس براحه عليها 
اسر: هو أنا هاكلها 
ريناد طلعت وايدها بترتعش 
ريناد:نعم 
اسر و عيونه كلها شرار :قربي 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
في القصر 
اسر:قربي 
ريناد بخوف :ح حاضر
اسر بص في عيونها الخضره سحرته 
اسر بصوت حنين:اسمك اي
ريناد بتوتر:ريناد 
اسر:عايز اعرف وفقتي تتجوزي واحد مريض زيي ليه 
ريناد بتبلع ريقها :أ أنا اتجوزتك علشان عمي عايز كدا  
اسر:يعني اي مش فاهم وبابكي فين 
 قطعهم صوت داده  امنة :الاكل جاهز ي أسر بيه وعز باشا مستنيك تحت  
اسر:تمام يلا ي ريناد وهنرجع نكمل كلامنا
آمنه لنفسها هو أسر بيه هادي كدا ليه هي البت لحقت تسحره يختي 
عند هريدي 
احنا لازم ناخد الفلوس دى ونمشي من هنا 
هريدي نمشي ليه
انعام:البت مش هتستحمل عذاب اسر وهترجع واحنا مش ناقصين دا غير لو عرف المصيبه اللي حصلت 
هريدي :عندك حق لازم نشوف مكان في  اسرع وقت
في القصر 
عز:تعالوا ي ولاد 
أعدت ريناد وأسر
عز:حطي الاكل ل اسر ي ريناد ادامه 
ريناد: حاضر ي عمي 
اسر افتكر مراته و مسك الاكل من ريناد وقعه كله ع الأرض بصوت مرعب مش عااااااايز اشوف حد
عز طلع الفون بسرعه
عز:ألو ي دكتور اسر تعبان جدا لازم تيجي دلوقتي 
الدكتور :حاضر بس حاول تهدي 
عز:اسر هنعمل اللي انت عايزو بس اهدا 
اسر:مش عااااااايز اشوف حد ادامي 
عز اخد ريناد وطلعو
ريناد ببكاء وخوف:هو بيعمل ليه كدا 
عز :هو تعبان بس شويه وانتي لازم تساعدي يعدي المرحله دى الا بقي رد فعلي مش هيعجبك 
قطعهم صوت آمنة الدكتور وصل 
عز :اتفضل ي دكتور 
الدكتور ادله حقنه مهداء 
الدكتور:هو هيفضل نايم شويه علشان يرتاح وبلاش يتعرض ل اي حاجه تفكره بالماضي 
عز:شكرا ي دكتور 
ريناد واقفه مصدومه يعني يارب اخلص من عمي ومراته اجي لعذاب أشد هنا
وفجاه وقعت واغم عليها 
آمنة :ريناد ريناد فوقي ي بنتي  ي عز باشا ريناد اغم عليها مش بتفوق 
عز:اطلبي الدكتور بسرعه 
اسر بيفوق وسمع حركه غريبه
الحراس بيوصل الدكتور للباب
 في القصر 
أسر للحرس :في اي الدكتور كان هنا ليه
الحرس :ريناد هانم اغم عليها وحالتها صعبه و الدكتور قال لازم تتنقل المستشفى 
أسر بزعل ع ريناد: أنا عايزه اروح معاها جهزلي العربيه والسوق علشان اروح معاها 
عز:تروح فين انت مش هتطلع من هنا
اسر:لو سمحت ي بابا أنا عايز اشوفها مهما كان دي في قصرنا مينفعش يحصلها حاجه 
عز:من امتا الحنيه دي 
اسر بسرح: ها لا لا عادي اصلا ابقي طمني بالفون 
عز :لا ممكن تيجي معانا عادي ع فكره يلا 
في المستشفى
عز:دكتور بسرعه 
الممرضه اخدت ريناد والدكتور دخل 
أسر:يارب دي شكلها بنت غلبانه يارب تكون بخير
الدكتور خرج 
أسر:ها ي دكتور عامله اي 
الدكتور:اسف  مقدرناش ننقذ الجنين  بس المدام بخير 
اسر وعز بصدمه :جنين!!!!

الدكتور:اسف مقدرناش ننقذ الجنين بس المدام بخير 
اسر وعز بصدمه جنين!!!!
أسر بقي يكسر كل حاجه ادامه
اسر بصوت مرعب :كلكم زبا*له كلكم زي بعض 
الدكتور اخد أسر وادله حقنه مهداء 
عز:هو أنا ناقص  هريدي الكلب بيضحك عليا ويقولي بنت بنو*ت والله لشرب من دمك انت السبب في أن ابني يتعب تاني اطمن بس ع اسر وحسابي معك عسير 
ريناد بتفوق 
الممرضه :حمدالله ع سلامتك ي مدام 
ريناد:هو اي حصل أنا جيت هنا ازاي
الممرضه : أسر بيه جابك هنا وكنتي فقده الوعي بس للاسف مقدرناش ننقذ البيبي
ريناد بصدمه:بيبي !!!
وشريط حياتها مر ادامها وافتكرت اللي حصل وفضلت تصوت والدكتور جه اخدت مهداء 
الدكتور:أنا مش فاهم حاجه هو في اي 
عز:أنا عايزك تروح بيت هريدي عم ريناد وتجبهولي القصر عقبال ما اسر يفوق واجي 
الحرس:اومرك 
أسر بيفوق : أسر أنا عايز ارجع القصر وعايز ريناد 
عز بخوف:ي ابني حرام لو موتها احنا نفهم براحه
أسر بجبروت :ارجع القصر واشوفها 
عز :ربنا يستر
في القصر 
أسر اعد في غرفته مستني ريناد ترجع 
ريناد وصلت 
عز:خديها ي آمنه ع غرفة أسر
آمنه بخوف ع ريناد بتبلع ريقها:ح حاضر
في غرفه أسر
أسر بصوت مرعب:ليه عملتي كدا ليه طلعتي زيها 
ريناد ببكاء وانهيار :كلو كان غصبن عني صدقني 
أسر:احكي قبل ما اموتك عندي فضول اعرف بس كدا كدا هقتلك علشان خدعتي اسر بيه 
ريناد ب انهيار:ه ه هحكي
فلاش باك 
في يوم الساعه 12بليل 
مرات عمي:  انزلي اشتري حاجات للبيت
ريناد:  الوقت متاخر
انعام:  شدت ريناد من شعرها   عشر دقايق تكون الحاجات دي ادامي 
ريناد ببكاء :حاضر
مجموعه شباب بعربيه :الحلوه رايحه فين وقربوا من ريناد وشدوا العربيه وبعدين اغتص*بوني 
باااك
أسر بضحك: المفروض اني اصدق بقي  وطلع المسدس 
ريناد ببكاء:بتعمل اي والله دي الحقيقه
أسر:هقتلك بس ي حلوه  
وفجأه عز سمع صوت ضرب نار وكله جري ع غرفه أسر 

وفجأه عز سمع صوت ضرب نار وكله جري ع غرفه أسر
عز :فين ريناد انت ماسك المسدس ليه  واي صوت ضرب النار دا 
أسر بيبص ع البلكونه وساكت  مش قادر ينطبق 
عز جرى ع البلكونه شاف ريناد واقعه ع الأرض 
نزل بسرعه واخد ريناد ع المستشفى
الدكتور: في نزيف جامد ومحتاجه عمليه دلوقتي 
عز:اعملها العمليه فوراً
في القصر 
أسر لنفسه أنا ظلمتها أنا ليه عملت كدا لولا أنها جرت قبل خروج الرصاصه من المسدس كانت ماتت دلوقتي ويمكن تموت من الواقعه أنا غبي هي هتكذب ليه اكيد دا اللي حصل معاها
عز :فين هريدي يعني مجاش قصري 
الحرس:قلبنا عليه البلد كلها مش موجود 
عز:ازاي يعني اخد الفلوس وهرب  أنا عايزو من تحت الارض 
الحرس:اؤمرك 
آمنه:البنت دي تعبت كتير وباين عليها غلبانه ربنا يشفيها  وفجأه الفون بيرن 
آمنه:نعم ي أسر بيه
أسر: ريناد عامله اي 
آمنه:في العمليات
أسر بخوف : عمليات!هي تعبانه لدرجه دي
آمنه:اه الدكتور قال حالتها صعبه 
أسر قفل وكسر الفون أنا ليه عملت فيها كدا أنا شكلي حبتها لا لا أسر بيه مستحيل يحب تاني خبط ايده  في الحيطه جامد  وبصوت مرعب لااااااااا أسر مش هيفتح قلبه لحد 
في المستشفى
ريناد بتفوق من البنج :هو أنا لسه عايشه 
آمنه :حمدالله ع سلامتك يبنتي 
ريناد ببكاء:أنا مموتش ليه أنا مش عايزه اعيش 
آمنه:متقوليش كدا يبنتي بعد الشر عليكي 
ريناد:معلش سيبني لوحدي دلوقتي
عز دخل 
عز:حمد لله ع السلامه الحمدلله أننا اطمنا عليكي هنروح القصر وهبعتلك حرس لو عوزتي اي حاجه لحد ما الدكتور يكتبلك ع خروج 
ريناد :شكرا 
في القصر
أسر بلهفه : ريناد عامله اي هي مش معاكم ليه 
عز:مالك ملهوف عليها كدا ولا كانك انت اللي كنت هتموتها 
أسر بستغرب من قلبه:ها لا بس بطمن عادي 
عز:ابعتلها حد لحد ما تخرج من المستشفى
أسر:أنا هروح اشوفها 
عز:تمام شوف السوق وروح 
في المستشفى
أسر بيفتح باب غرفه ريناد مش موجوده ع السرير 
نزل بسرعه
أسر:فين مدام ريناد مش في الغرفه ليه 
الممرضه:احنا اسفين ي فندم داخلنا لاقينا الغرفه فاضيه 
أسر:ازاي دا حصل 
وفجاه فون أسر بيرن 
أسر:ألو 
مجهول :مراتك معايا ولو مش هتنفذ اللي هقولك عليه هموتها  
وهيكون شكلك وحش اوي لما كل الناس تتكلم ع أسر بيه مراته اتخطفت ومامت وهو مش قادر يعمل اي حاجه وتخسار اسمك اللي هو رأس مالك 

مجهول :مراتك معايا ولو مش هتنفد اللي هقولك عليه هموتها وهيكون شكلك وحش اوي لما كل الناس تعرف ان مرات أسر بيه اتخطفت وماتت وهو مش قادر يعمل اي حاجه وتخسار اسمك اللي هو رأس مالك 
أسر بعصبيه :انت مين وعايز اي 
المجهول:أنا مين مش مهم بس أنا عايزك تسيب ثفقت الشغل مع الألماني 
أسر:أنا مليش دعوه بالشركه دلوقتي واكيد عارف اني مبنزلش الشركه
المجهول :اكيد عارف بس انت الوحيد اللي تقدر تقنع عز باشا 
أسر قفل ومسك دماغه مش عارف يتصرف ازاي
أسر مسك الفون 
أسر: عايز اعرف مين اللي كان عايز ياخد ثفقه الألماني 
ياسر :الزيات بس عز باشا وقف ضده واخدها منو ..في حاجه ي أسر بيه 
أسر :لا لا أنا هتصرف سلام
أسر اخد السلام وحرس معاه ومشي 
في قصر الزيات 
أسر ضرب نار واسره الزيات كانت في رعب 
أسر:فين مراتي ي زيات
زيات:مراتك مش هنا ونزل السلاح 
أسر مسك بنت الزيات الصغير انت عارف اني مريض نفسيا ولو موتها مش هاخد ثانيه فيها مراتي فين ي زيات
الزيات:خلاص خلاص هجبلك مراتك دلوقتي بس سيب البنت 
أسر:اشوف مراتي الاول 
الزيات :ألو هاتوا مدام ريناد القصر عندي بسرعه 
أسر:لو حصلها حاجه مش هرحمك 
الزيات:اهي وصلت 
ريناد جريت ع أسر وحضنته 
ريناد بخوف وتعب:أنا خايفه اوووي 
أسر:انتي كويسه 
ريناد :اه 
الزيات :اظن كدا عملت اللي عايزو 
أسر:حسابك معايا بعدين ع اللي عملته 
واخد ريناد وماشي
أسر طول الطريق يبص ريناد 
أسر:متاكده انك كويسه 
ريناد :اه
في القصر 
عز:حمد لله على السلامه كنت فاكر انك هتخلي ابني سعيد وينسي الماضي طلعتي اوسخ 
ريناد ببكاء :بس ولسه هتتكلم أسر شدها من أيدها وطلعها اوضته
أسر بنظره استحقار :اهلك بعوكي علشان انتي رخي*صه 
ريناد ببكاء:حرام عليك كفايه 
أسر ببرود:تؤ تؤ أنا مش بحب التمثيل دا 
أسر:كان المفروض اعمل دلوقتي زيهم وغصبن عنك عادي و ع فكره هيكون حلال لانك مراتي بس انا مش هعمل كدا ..أنزلي نامي ع الارض 
ريناد ب انهيار :نامت ع الأرض والجو كان برد جدا وكمان هي مش اكلت اي حاجه 
في الصباح 
أسر فاق ع صوت ريناد بتلهوس بكلام غريب اوي أسر كان مصدوم وهو بيسمع 

أسر فاق ع صوت ريناد بتلهوس بكلام غريب أسر كان مصدوم وهو بيسمع ريناد :ابعدوا عني حرام عليكم لا لا مش تعملوا فيا كدا حرام عليكم 
أسر:يعني ريناد مكنتش بتكدب عليا وفعلا في ولاد كل**ب اغتص*بوها 
أسر بسرعه كلم الدكتور 
الدكتور : عندها هبوط حاد لازم تجيب العلاج دا وتتغذي كويس وتعملها كمادات 
أسر :اعد جنب ريناد يعملها كمادات ويقولها اسف اسف اوي اني جرحتك بكلامي وافتكرتك واحده مش كويس وفاقت ريناد وشافت أسر اعد جنبها 
ريناد بتبكي بخوف 
أسر :متخافيش أنا اسفه واخدها في حضنه 
ريناد حست بالأمان ل اول مره وفضلت مكلبشه في أسر ومش عايزه تبعد عن حضنه
عند الزيات
 الزيات ازاي حته واد زي دا يدخل قصري ي بها**يم ويرعب اللي في ازااااي أنا عايز حرس تاني ع القصر 
انت بدأت الحرب ي ابن عز والشاطر اللي يضحك في الاخر 
في القصر 
آمنه:احم احم الاكل ي أسر بيه 
ريناد بعدت عن حضن أسر
أسر ب ابتسامه بتباين أعجبه ب ريناد: لازم تأكلي كويس 
ريناد ببرءه :حاضر 
أسر اخد الاكل من آمنه 
آمنه واقفه متنحه اول مره اشوف أسر بيه حنين  وهادي كدا من ساعه ما مراته ماتت 
أسر:في حاجه تاني ي داده 
آمنه:ها لا لا عن اذنكم 
أسر أنا هأكلك ب ايدي علشان تأكلي كويس 
ريناد بكسوف:لا أنا هاكل ب ايدي 
أسر :تؤ تؤ ب ايدي أنا اسمعي الكلام 
ريناد ب ابتسامه:ماشي
عند الزيات 
الزيات :الخطه لازم تتنفذ بالحرف الواحد مش عايز اي غلطه 
الحرس:حاضر
الزيات :والله لدمرك ي عز 
في القصر عند عز 
عز:أنا مش عارف ي رب اي الب*لوه اللي جبتها ل ابني دي 
أسر:بالهنا ممكن نقعد نتكلم بقي 
ريناد:حاضر 
أسر:مش عايزك تكدبي عليا ومتخفيش أنا جنبك 
ريناد:أنا مش بكدب 
أسر: احكيلي كل حاجه
قطع كلامهم صوت فون أسر
أسر: ثواني ارد ع المكالمه
أسر:ألو 
الحرس:الحقني ي أسر بيه الشركه بتولع 
أسر:قفل بسرعه ونزل قال ل عز 
عز : خليهم يجهزوا العربيه 
ريناد نزلت بسرعه بس ملقتش أسر ولا عز 
ريناد:هو في ي داده آمنه
آمنه:سمعت أن الشركه ولعت 
ريناد:ربنا يستر 
بس حصل مفاجاه هتخلي ريناد تكره أسر 

آمنه:سمعت أن الشركه ولعت 
ريناد:ربنا يستر 
ريناد:ممكن اسالك ع حاجه 
آمنه:اتفضلي ي بنتي
ريناد:اي السر اللي خلي أسر تعبان نفسياً 
آمنه بتبلع ريقها بخوف:لو أسر بيه أو عز باشا عرفوا اني قولتلك هنموت أنا وانتي ف لازم الكلام دي مش تقولي لحد حتي نفسك 
ريناد:اكيد قولي في اي أنا قلقت 
آمنه: أسر بيه كان بيحب مدام ندي اوي قبل الجواز كمان ولما اتجوزها كان فرحان اوي كانت هي ست البيت وكل كلمه تقولها تتنفذ في الحال وجه وقت حاملها 
ريناد :ها كملي ساكته ليه 
آمنه:وفي يوم ....
ندى:ألو ي حبيبي كلو تمام هنا اه أسر صدق اني حامل منو 
أسر واقف ادام باب الاوضه بفستان سهره ل ندي واقف مصدوم وهو بيمسع 
أسر دخل ومسكه من شعرها 
أسر:ابن مين اللي في بطنك ي رخ*يصه واخد الفون 
أسر بصوت مرعب:انت مين وليه عملت كدا
مجهول:مراتك اصلا اتجوزتك علشان فلوسك وبس وهي ع علاقه بيا وانا مش في مصر دلوقتي رايح نفسك ومش تدور عليا وقفل 
أسر طلع مسدسه 
ندى ببكاء :بتعمل اي ي أسر لا لا اوع تصدقه 
أسر بعصيبه : كفايه تمثيل بقي أنا هشرب من دمك 
ندي ب انهيار:أنا اسفه هعيش خدامه تحت رجلك بس متقتلنيش ي أسر أبوس ايدك
أسر رفع المسدس وقتلها
ريناد مش قادره تستوعب أنها عايشه مع قاتل 
ريناد بخوف :واهلها فين 
آمنه:أهلها ناس واطيه اخدو فلوس ومشوا وأسر قالهم معرفش بنتكم فين وادلهم فلوس تمن سكوتهم 
ريناد :يعني أسر ممكن يقتلني ..أنا بجد كرهته وعايزه امشي من هنا
آمنه:متجبيش سيره الموضوع دا تاني نهائي مش ناقصين 
وفجاه اسر وعز وصلوا 
أسر كان شكله مدايق جدا طلع ع اوضته بسرعه 
عز :اطلعي ورا جوزك وديلو علاج مهدا بتاعه 
ريناد بخوف :حاضر
فتحت الباب : أسر كان بيكسر كل حاجه في الاوضه
ريناد بخوف :ممكن تهدأ 
أسر مسكها من شعرها :أنا مش مجنون فاهمه 
ريناد ببكاء:اكيد 
أسر بص لعيونها البريئه وبسرعه ساب شعرها 
أسر بنبره حنان :أنا تعبان اوي ي ريناد 
ريناد :كله هيعدي بس قول يارب 
أسر نام ع السرير 
أسر:قربي ي ريناد 
ريناد :بخوف أعدت جنبه ع السرير 
أسر:ممكن انام في حض**نك علشان احس بالامان 
ريناد هزت رأسها اه 
واخدت أسر ونام زي الطفل
عند الزيات 
الزيات :جهزت كل حاجه
الحرس :اه كلو تمام زي ما حضرتك أمرت 
الزيات ب انتقام :المره دي هزعله جدا 
في القصر
صباح يوم جديد ع ابطالنا 
ريناد قامت براحه من جنب أسر
ونزلت  تحضر الفطار ل أسر 
آمنه:بتعملي اي ي هانم قوليلي اللي عايزه وانا اعمله 
ريناد:لا أنا حابه اعمل الفطار انهارده ل أسر ب ايدي 
وقطعهم صوت الجرس  وهنا كانت الصدمه ل ريناد 

وقطعم صوت الجرس 
آمنه هشوف مين ي ريناد هانم 
ريناد طلعت ورا آمنه تشوف مين وصل 
نرمين :هاي انتي مين ي حلوه 
ريناد بقرف:انتي ال مين 
نرمين :أنا مرات أسر 
ريناد بصدمه:ازااااي 
نرمين :اسألي أسر حبيبي
ريناد طلعت بسرعه غرفه أسر
ريناد قوم ي أسر
أسر:اي في اي 
ريناد:انت متجوز عليا 
أسر بضحك: لا هو أنا أقدر انتي بتغيري ولا دي هرمونات
ريناد:البس وانزل معايا دلوقتي حالا
أسر:حاضر بس افهم في اي 
ريناد :لما ننزل هتفهم كل حاجه
عز :انتي مين 
نرمين :أنا مرات أسر ي عمو 
عز بص ع منظرها شبه مش لابسه 
عز قام مسكها من شعرها :العبه الحقيره دى مش ع ابني 
أسر نازل واول ما شاف نرمين مسك دماغه و واقف في صدمه 
ريناد: مالك هي مراتك بجد
أسر:لا لا هفهمك 
ريناد طلعت تجرى ع اوضتها
أسر:انتي اي جابك هنا 
نرمين : وحشتني ي يسور
أسر:أنا لحد دلوقتي مش فاكر اي حصل واختفيتي فين بس مش عايز اعرف امشي من هنا  ومش عايز اشوف وشك 
نرمين:تؤ تؤ اهدا كدا ي حبيبي انا مش همشي خالص 
أسر:ازاي
نرمين :تحب اورى الصور بتاع الليله الحلوه دي ل مراتك وعز باشا 
أسر مسكها من شعرها وبعصبيه:انتي عايزه اي ي بنت الگ**لب وفجأه سمع صوت كسر فوق
طلع بسرعه يشوف ريناد
أسر:ريناد اهداي هفهمك كل حاجه
ريناد:أخرج برا انت كداب 
أسر شدها لحضنه والله العظيم أنا مش عارفه كل دا حصل ازاي 
وفجاه سمع صوت خبط ع الباب فتح 
أسر:اي طلعك هنا
نرمين دخلت ع طول بصي ي حلوه اليوم اللي كنتي في المستشفى أنا كنت هنا مع جوزى والصور اهي 
ريناد بصدمه :يعني أنا كنت هموت وانت هنا معاها 
أسر شد نرمين وطلعها برا 
أسر:والله العظيم ما كنت حاسس بنفسي كنت شارب علشان اللي عملته فيكي وكنت عايز انسي ومش فاكر اي حصل هي دخلت ازاي وطلعت غرفتي ازاي معرفش وبعدين اي حصل والله ما فاكر صدقيني ي ريناد
ريناد ببكاء : طلقني
أسر:عمرى ما هقدر اعمل كدا 
ريناد  ببكاء:أنا أول مره في حياتي احب حد واتعلق بي كدا
أسر مسحلها دموعها واخدها في حضنه  وبعد شويه كلام رومانسي أخدها ل عالمه الخاص وأصبحت مراته شرعآ 
عند نرمين 
نرمين:كله تمام 
مجهول:مش عايز اي غلطه 
عز سمع المكالمه وقرار يعمل حاجه 

عند نرمين :كله تمام
مجهول:مش عايز اي غلطه 
عز انتي بتكلمي مين ي بنت الكل**ب وجايه تدمري حيات ابني 
نرمين بخوف:أنا بكلم واحده صحبتي وبعدين مش عيب راجل كبير زيك يتصنت ع مرات ابنه 
عز:كلها كام ساعه وهعرفك مين عز باشا ومين أسر
عند ريناد وأسر
ريناد بتفوق وبتفتح عينها وأسر صاحي وبصصلها 
ريناد:اي دا انت صاحي من بدرى 
أسر بحب :صباحيه مباركه ي عروستي 
ريناد:بكسوف الله يبارك فيك
أسر:تحبي نقضي شهر العسل فين يروحي 
ريناد:مش عارفه قرار انت  هقوم اخد شاور
وبعدين افتكرت نرمين 
ريناد:لا لا مش عايزه شهر عسل عايزه الحربيه اللي تحت دي تمشي من هنا 
أسر قام من ع السرير :تمشي ي ست البنات انتي تؤمرى وبيقرب منها 
ريناد بكسوف: أسر ابعد 
أسر:قلب أسر
ريناد جريت 
أسر: بضحك بحبك وانتي طفله كدا
فون أسر رن
أسر:اي دا عمر اخويا غريبه
عمر : حبيبي عامل اي
أسر: الحمدلله انت عامل اي ي حييب اخوك 
عمر:عامل مفاجاه ونازل انهارده 
أسر:بجد دا احنا نعمل احلي حفله بقي ل استقبال عمر باشا 
عمر: حبيبي
ريناد خرجت 
ريناد :مين عمر!
أسر:دا اخويا الصغنن وكان مسافر وجاي انهارده وهنعمل حفله في البيت واعرفك ع العيله كلها
ريناد بفرحه:اوكي 
أسر:أنا هروح مشوار وهرجع مش هتأخر
ريناد:مش هتفطر
أسر:لا مش قادر افطرى انتي
أسر في العربيه:يارب زوقي يعجبها مش عارفه اجيب لون الفستان اي هي قمر في كل حاجه اصلا 
ريناد سرحانه:اي المشوار المهم اللي يخلي أسر ينزل من غير فطار كدا يارب خير
آمنه:احضرلك الفطار ي هانم 
ريناد:ها لا مليش نفس
آمنه:لا دى اؤمر أسر بيه وهو نازل قالي لازم افضل معاكي لحد ما تفطرى 
ريناد بفرحه ل اهتمام أسر:ماشي حضري 
في المساء 
ريناد : أسر أتأخر اوى وفجاه باب الغرفه بيخبط  ريناد فتحت 
أسر :غمضي عيونك
ريناد غمضت :ها خلاص 
أسر:افتحي 
ريناد: بفرحه الله جميل اوي ي أسر زوقك ي جنن 
أسر:وهيكون احلي عليكي يقلب أسر يلا البسي علشان مش نتأخر 
عز :حد يشوف أسر أتأخر ليه 
 وفجاه عيون الكل بتبص ع جمال ريناد وأسر والكل مرات أسر بيه جميله اوي 
أسر بيعرف ريناد بكل الموجودين بس حصلت مفاجاه كبيره 

الحفله بدأت
وريناد وأسر نزلين والكل بيبص ع جمال ريناد وجمال فستان وشكلها هي وأسر مع بعض يجنن أسر:تعالي هعرفك كل واحد موجود هنا
ريناد:معك يباشا
بس فجاه ريناد عينها جات ع شخص
ريناد بصدمه وهي بتفتكر اللي عملو فيها
أسر:اخدت بالحضن قلب اخوك وحشتني
ريناد:بدهشه اخوك!!!
وافتكرت كل حاجه حصلت بالظبط وأنه كان مع الشباب اللي اغتصبوها
عمر واقف مش عارف يعمل اي في المصيبه دي
ريناد طلعت تجري ع الغرفه وتكسر كل حاجه موجوده ادمها
أسر مش فاهم حاجه طلع يجري وراها   أسر في اي ممكن تهدي
ريناد:أخرج براااااا كلكم زي بعض
أسر قفل الباب وبعدين سمع صوت ريناد بتقع فتح الباب بسرعه ولاقه مرميه ع الارض وفي رغاوي  بيضه طالعه من بقها
جري بسرعه وداها المستشفى
أسر :دكتور بسرعه
ريناد دخلت في غيبوبه
أسر:في اي ي دكتور
الدكتور:واضح انها اتعرضت لصدمه كبيره
أسر:يارب أنا مش عارف في اي
عز وصل المستشفى
عز :في اي ي أسر
أسر:والله ما عارف ولا فاهم حاجه
عز :خير ان شاء الله
أسر دخل ونام ع الكرسي جنب ريناد
في الصباح
ريناد بتفوق
أسر حمد لله ع سلامتك
ريناد:طلقني
أسر:ليه أنا عملت اي
ريناد : ب انفعال بقولك طلقني
أسر:أهدى واللي عايزه هيحصل
ريناد :طلقني ولا اموت نفسي
أسر.....

ريناد: طلقني
أسر:اهدي بس واللي عايزه هيحصل
ريناد:لو مش طلقتني هموت نفسي
أسر بدموع :مسك ايد ريناد وقرب منها أنا اسف اسف ع اي حاجه حصلت وزعلتك اسف عن كل حد وجعك في الدنيا أنا عمري ما هفكر ازعلك أنا جنبك ومع بعض هنعدي كل صعب
ريناد:هنعدي ان اخوك اغتصبني
أسر بصدمه:انتي بتقولي اي مستحيل!!!!!
ريناد:دا اللي حصل يا أسر بيه انتوا ناس محدش قدها والغلابه اللي زيي بيدس عليهم عادي
أسر  مش مصدق و دموعه بتنزل ومش عارف يرد يقول اي ولا يتصرف ازاي
ريناد :اتصدمت ليه ما انت كنت هتقتلني اول ما جيت القصر
أسر قام بسرعه ومشي واخد عربيته وبيسوق بسرعه جدا
في القصر
انا لازم امشي من هنا دلوقتي قبل ما أسر يعرف الحقيقه ويوصل
أسر:بس أسر عرف الحقيقه خلاص
عمر:اس اس أسر والله ما كان قصدي
أسر خبطه بالبوكس تغت*صبها وتقولي مش قصدي ي حيوان ليييييه ليييييه تعمل كدا
عمر:ابوك السبب مرضيش يخليني اشتغل معك في الشركه وانت كنت شايل كل حاجه لوحدك ومش عندك اي وقت لحد ما حصلك اللي حصل ومراتك كانت بتخونك واخوك بيشرب ويسهر برا مستني اي مني تاني
عز كان بيسمع الكلام ومش استحمل يشوف ولاده كدا بعد كل اللي عمله علشانهم وفجاه وقع
أسر واقف سرحان و مصدوم من كلام اخوه و وجع مراته
عمر جرى ع ابوه
أسر فاق ع صوت عمر
عمر:الحق ي أسر بابا بسرعه
أسر وعمر حطوا عز ع السرير
أسر :ألو ي دكتور بابا تعبان تعال القصر حالا
عند ريناد بتلم حاجاتها علشان هتخرج  من المستشفى بس فجاه دخل شخص
ريناد:مين حضرتك
محمود :هتعرفي كل حاجه بس لازم نمشي من هنا دلوقتي قبل ما زفت أسر ييجي
ريناد :مش همشي غير لما اعرف مين حضرتك
محمود:والله هتعرفي أنا جي انقذك من أسر متخافيش
ريناد حست براحه وامان غريب ناحيه الشخص دا
ريناد:تمام همشي معاك
في القصر
الدكتور: عز باشا عندو ازمه في القلب ولازم مش يعمل اي مجهود خالص ولازم تجيب الدواء دا
أسر :شكرا ي دكتور
أسر:أنا هروح اجيب ريناد وهجيب العلاج ل بابا وانا جي وانت خليك جنبه لحد ما نشوف هنتصرف ازاي
عمر بكسره : حاضر
أسر اخد عربيته و وصل المستشفى شاف ريناد بتركب مع واحد
أسر كان مصدوم مشي ورهم بالعربيه وهو بيقول لنفسه كلهم زبااا*له
وفجأه عربيه وقفت ادام أسر
أسر :انت حيوان عدي بسرعه
بس كان خلاص عربيه ريناد ومحمود مش ادامه ومش عارف مشوا ازاي
أسر راح مكانه المفضل عند البحر واعد يفتكر ندى مراته عملت اي
🍁فلاش باااك🍁
ندى:ألو ي حبيبي كلو تمام هنا اه أسر صدق اني حامل منو
أسر واقف ادام باب الاوضه بفستان سهره ل ندي واقف مصدوم وهو بيمسع
أسر دخل ومسكه من شعرها
أسر:ابن مين اللي في بطنك ي رخ*يصه واخد الفون
أسر بصوت مرعب:انت مين وليه عملت كدا
مجهول:مراتك اصلا اتجوزتك علشان فلوسك وبس وهي ع علاقه بيا وانا مش في مصر دلوقتي رايح نفسك ومش تدور عليا وقفل
أسر طلع مسدسه
ندى ببكاء :بتعمل اي ي أسر لا لا اوع تصدقه
أسر بعصيبه : كفايه تمثيل بقي أنا هشرب من دمك
ندي ب انهيار:أنا اسفه هعيش خدامه تحت رجلك بس متقتلنيش ي أسر أبوس ايدك
أسر رفع المسدس وقتلها
🍁بااااك🍁
 وريناد كمان وأخوه  
وقرار  أنه يرمي نفسه في البحر  

أسر قرار يرمي نفسه في البحر 
وقام ولسه هيقع لاقه ايد بتشده 
أسر :انت جيت ليه مش عايز اشوفك 
عمر :ممكن تفهم أنه مش زنبي ممكن تفهم أني مستعد اعمل اي حاجه في الدنيا علشان ارضيك وارضي مراتك شوف اي يرضيكم انا راجع ندمان أنا مكنتش اعرف انك هتتجوزها 
أسر بضحك من كتر الوجع: سبحان الله انت تعمل فيها كدا وربنا يخلي ابوك يجوزهلي من غير منعرف اي حاجه ويحط حبها في قلبي  وبعدين هي تخوني 
عمر: تخونك!!!!!
أسر :روح اقعد مع بابا ي عمر وسبني 
عمر :بابا فاق وعايزك دلوقتي بيقول هيقولك حاجات مهمه هتريحك 
أسر:ياريت أنا عايز ارتاح 
عمر :طيب يلا
عند ريناد 
ريناد:يعني عز عمل كل دا 
محمود :أنا اسف اني مكنتش جنبك من زمان بس مكنتش عارف اوصلك ومن يوم ما عرفت الحقيقه وانا قلب الدنيا عليكي 
ريناد:أنا لازم ارجع ل أسر
محمود:بعد كل اللي عرفتي دا وهترجعي 
ريناد:لازم اخد حقي 
في القصر
عز:انا مش عارف اتصرفت كده ازاي وكنت شايف أن دا صح 
أسر:قصدك اي ي بابا أنا مش فاهم حاجه 
عز:اسمعني للاخر ي ابني أنا سبب كل المشاكل اللي انت فيها 
أسر:ازااااي 
قطعهم صوت آمنه ريناد هانم وصلت 
أسر:اي جابها هنا الخاينه دي انا لازم اشرب من دمها  وقام بسرعه 
عز بتعب :استني ي أسر 
أسر مسك ريناد من شعرها اي جابك هنا اي لحق يزهق منك 
ريناد:احترام نفسك أنا اشرف منك ومن عيلتك كلها 
أسر بيرفع أيده يضربه لكن عز قام ومسك ايده
عز:كفايه ي ابني كفايه ظلم ليها
أسر:ظلم !!شوفتها بعيني وهي بتخوني 
عز:اسمع منها الاول 
ريناد بقسوه :وانا مش هبرر اي حاجه بعملها لحد وطلعت ع فوق
أسر:انت ازاي بتدفع عنها 
عز:اطلع افهم منها أنا متأكد انها كويسه ومش بتخونك 
أسر تعب جدا وهو طالع ع السلم ريناد حست بي ونزلت بسرعه ب الدواء وسندت أسر طلع غرفته ونام 
ريناد:اه وصلت ي حبيبي وأسر نام قولت ارن عليك اطمنك 
أسر سامع كل حاجه ومستني تخلص كلام 
ريناد:هكلمك تاني اكيد 
أسر بتكلمي مين ي ريناد 
ريناد بصدمه ....

ريناد:اه وصلت ي حبيبي وأسر نام قولت ارن عليك اطمنك
أسر سامع كل حاجه ومستني تخلص كلام علشان يفهم كل حاجه
ريناد:هكلمك تاني اكيد
أسر بتكلمي مين ي ريناد
ريناد بصدمه والفون وقع من أيدها وليدها بترتعش
أسر شدها من شعرها طلعتي رخيصه اوي
ريناد بعياط:أنا عمري ما كنت كدا ولا هكون كدا انت اللي شايف الناس كلها وحشه زي مراتك اللي قتلها
أسر بصدمه من أن ريناد عرفت ازاي
أسر ضربها بالقلم وبصوت مرعب اخرصي ي زبا**له
 الصوت كان عالي جدا وعز سمع
عز:ريناد عرفت أن أسر قت'ل وبكرا تعرف الحقيقه بتاعتها هي كمان وحياتي أنا و ولادي هتدمر أنا جبتها علشان اخلص ضميري مش علشان ادمر حياتي
عند نرمين
نرمين:البيت هنا مولع وانا مش هينفع اقعد هنا اكتر من كدا لو عرفته حقيقتي مش بعيد اتقتل
الزيات:تعالي وقوليلي كل حاجه عرفتيها
عند ريناد وأسر
ريناد ببكاء:بكرا هتعرف كل حاجه ي أسر و وقتها هتعرف انك ظلمتي
أسر حس أن كلامها في شئ من الحقيقه ف سابها ونزل
عند الزيات
نرمين بترتعش: الحمدلله اني عرفت اوصل هنا اي الناس دي
الزيات: انطقي عرفتي اي
نرمين: أسر أسر هو اللي قتل مراته
الزيات:هي ريناد ما'تت!!!
نرمين:لا ندي
الزيات:طيب فين الدليل
نرمين :ها انا نسيت اسجل ولا اعمل اي حاجه من خوفي
الزيات: بعصبيه اومال جايه ليه ي روح ام*ك
انا لازم يكون معايا دليل لازم اوجع قلب عز عليه
في القصر
ريناد:ببكاء  ألو
محمود:مالك انتي بتعيطي
ريناد :أسر شك في اني بخونه
محمود:أنا هجيلك مش هسمح لحد ياذيكي تاني ي ريناد
ريناد:بس كدا كل حاجه هتبوظ ومش هعرف اخد حقي
محمود :اهدي بس وانا جي وبعدين نشوف هنتصرف ازاي
عند أسر اعد في غرفه الملاكمه بتاعته وبيضرب بعنف وبيقول في عقله هو اي اللي بيحصلي دا ي تري ريناد خاينه ولا أنا فاهم غلط وليه أنا صابر عليها كل دا يمكن بحبها لا لا أنا مش عايز كدا
عند ريناد
محمود:ألو أنا ادام القصر انزلي
ريناد :حاضر بس ادخل الجنينه مش هينفع نتكلم برا
محمود: تمام يلا
أسر تعب وطالع من الغرفه و بيبص ع الجنينه
ريناد بتحضن محمود
ريناد:أنا تعبانه اوي
محمود :اطمني  أنا هطلقك منه وهنمشي
أسر:لا برفوه بجد أنا أطلق وانت تتجوزها   حلو ي خاينه انتي زبا*له زيهم  ورفع ايده وهيضرب ريناد
محمود مسك ايده من دلوقتي مش تقدر تيجي جنبها طول ما انت عايش
الصوت كان عالي وعز وصل وكل اللي في القصر
عز  بدهشه :انت محمود!!!!


الصوت كان عالي وعز وصل وكل اللي في القصر واقفين 
عز بدهشه:انت محمود!!!!!!
محمود:اه اخو ريناد اللي حرمتني منها ومن امي وابويا ي عز بيه
أسر: اخوهاااا!!!!
عز:تعال جوا لأن لازم كلكم تعرفوا الحقيقه 
ريناد بصت ل محمود بخوف من عز 
محمود هز رأسه: يلا ندخل أنا معاكي
عز :اتفضلوا
محمود :أنا هحكي وبعدين انت تفهمني اي غلط في كلامي  ومع دليل 
عز:اتفضل 
محمود في يوم كانت امي حامل فيا وكانت رايحه هي وبابا الله يرحمهم عند الدكتور علشان تعبانه جدا  و بعدين حصل حدثه وماما انتقلت المستشفى و كان معاها ناس من الشارع و انا اتولدت في وسط كل دا ربنا أراد اني انزل عايش وبعدها امي اتوفت وكل حاجه ريناد ولا اي حد يعرف اي حاجه و ناس جات اخدت ماما من المستشفى واتحطت تاني في العربيه بتاع الحدثه بعد وقت مش كتير والناس اللي كانو مع امي في المستشفى مستنيه خروجها بس للاسف طلع خبر أنها ماتت والجثه كمان مش موجوده اخدوني ومشوا  مكانش في حل تاني ومش يعرفوا اي حاجه عن اهلي وانا اتربيت في وسطهم وبعدين هم وصلوا لكل حاجه عن اهلي بعد الاخبار ع التلفزيون وكمان عن عز باشا اللي كان السبب في الحادثه علشان شغل مع بابا وعن عمي اللي اتفاق معاه ع الحدثه دي علشان ياخد   ثروت بابا بس للاسف أنا محدش قالي الكلام دا غير من وقت قريب اوي ومن يومها وانا بدور ع اختي اللي عشت 18سنه معرفش عنها اي حاجه
أسر واقف مصدوم أسر:الكلام دا حصل ي بابا 
عز :انا كنت عارف انك هتتولد وان بابك الله يرحمه هيمسي محمود بس والله ما عرفت موضوع انك اتولدت دا بعد الحدثه بس لما شوفتك شبه ابوك الله يرحمه اوى  ف حسيت انك انت أنا طول الوقت حاسس ب الذنب بس انا كان قصدي اخوف  أبوك علشان الشغل بس معرفش حصل ازاي أنهم يموتوا دا انا كنت مأكد أن مش يحصلهم اي حاجه بس اكيد عمك هو السبب علشان انت لو اتولد هتاخد كل ميراث ابوك
محمود:مش هسكت غير لما اخد حق ابويا وامي من اللي كان السبب سوء انت او عمي 
عز :وانا معك لحد ما توصل للحقيقه كامله 
ريناد ببكاء :اظن كدا كل حاجه بقت واضحه ي أسر بيه  
وطلعت تجري ع غرفتها 
أسر طلع وراها 
أسر بتعملي اي ي ريناد 
ريناد:بلم امي زي ما انت شايف طلقني ي أسر 
أسر:لا يمكن أنا مش هسيبك تمشي
ريناد :انت ليك عين تتكلم ي أسر شكت في شرفي وكمان بابك سبب في تدمير حياتي وكل العذاب اللي شوفته 
أسر:اديني فرصه اخر فرصه ولو الايام أثبت أن ابويا السبب بجد وكلام ابويا كدب أنا اللي هجبلك حقكك و وعد مني هعمل كل اللي اقدر عليه علشان اسعدك 
ريناد:لا أنا هنزل وامشي مع اخويا دلوقتي 
أسر:لا ي حراميه 
ريناد:حراميه!!!!!!!!!!
اسر:اه حراميه 
ريناد:ليه سر'قت اي منك 
أسر:هنزل تحت خمس دقايق وجي وهقولك
ريناد :لا استني 
أسر مش سمع لريناد وخرج من الغرفه وقفل الباب بالمفتاح
ريناد:اي دا انت بتقفل ليه هو أنا في سجن 
أسر: اختك مراتي ع سنه الله ورسوله وانا اوعدك اني أسعدها بس اديني فرصه 
محمود:لا هتطلق منك 
أسر:انت عارف ان كلام سيف ولو عايز اعمل حاجه وحشه بقول مش بخاف اكيد سمعت عني قبل ما تيجي القصر بس انا حبيت ريناد بجد وهاخدها كام يوم برا القصر علشان تفك شويه و لما نرجع هي تقول عايزه تكمل معايا ولا لا 
محمود:لو هي موافقه تمام 
أسر طلع ل ريناد 

أسر طلع لريناد
أسر جيت ي حراميه
ريناد:انت انسان مستفز قولي اخدت اي أنا منك
أسر :قرب منها وحط ايده ع شعرها وبيهمس سرقتي قلبي
ريناد خبطت أسر علشان يبعد عنها ريناد انت سافل ع فكره
أسر بضحك:ع فكره انتي مراتي
ريناد : بلا مبالاه هطلق
أسر:بثقه بعينك
ريناد أعدت ع السرير أسر بجد أنا عايزه أطلق
أسر اعد جنبها :وانا قولت لا
ريناد : وبعدين معك بقي ي أسر افتح الباب أنا عايز انزل
أسر:تؤ تؤ مفيش نزول
عند محمود وعز
عز :اكيد انت تعبان ي ابني أنا قولتلهم يجهزولك الغرفه ادخل استريح
محمود :شكرا وانا بكرا هشوف اي مكان قريب هنا اعد في  علشان اكون قريب من ريناد
عز :عيب تقول كدا هتفضل هنا معانا  .. آمنه خدي ع الغرفه بتاعته
آمنه:حاضر
عند أسر و ريناد
ريناد بتحاول تفتح الباب
أسر:مش هتعرفي يلا ننام ي ريناد
ريناد تعبت وقامت تنام لحد اصبح  وراحت ع السرير
أسر :ما تيجي احكيلك حدوته
ريناد بطفوليه :يلا
أسر اعد يحسس ع شعرها ويحكي وفي نص الحدوته بص ع ريناد كانت نامت باس راسها ونام وهي في حض*نه
عند محمود
محمود لنفسه عارف انك تعبتي كتير بس والله ما هخلي حد يقربلك تاني ابدا
صباح يوم جديد ع ابطالنا
ريناد بتفوق كانت في حضن أسر
ريناد وشها احمر واتكسفت وبعدت بسرعه
أسر حس بيها وقام
أسر:صباح الخير ي عيوني
ريناد:بكسوف يسعد صباحك
أسر:تحبي نروح فين بعد ما ننزل نفطر
ريناد:تطلقني وامشي
أسر بعصبيه:أنا تعبت منك كل شويه طلقني طلقني مش هطلق ي ريناد
ريناد بطفوليه:وانت بتتعصب عليا ليه دلوقتي
أسر بحب:اسف ي حبيبتي
ريناد : تمام
أسر :طيب مفيش فطار وهنمشي دلوقتي
ريناد:لا لا
أسر عمل نفسه مش سمع وجهز الملابس لي ولريناد
عند محمود
محمود:هي ريناد لسه نايمه
آمنه:شكلها كدا علشان ولا هي ولا أسر بيه نزلوا
وفجاه سمعه صوت ريناد
ريناد:ي أسر سبني أنا مش هروح في مكان
أسر شايل ريناد وهي بتخبطه علشان يسيبها
محمود:في اي
أسر:بنفذ اتفاق امبارح بس قول ل اختك تبطل عض في دراعي  علشان تعبت
محمود بضحك عليهم : براحه ي ريناد عليه
أسر:دا اللي قدرت عليه شكرا ي ابو نسب
اخد ريناد وركبت العربيه ومشوا
وصلوا مكان جميل اوي
أسر نزل يفتح الباب لريناد
ريناد بتنزل من العربيه وشافت حد مسك مسدس وهيموت أسر
ريناد بسرعه وقفت ادام أسر
الرصاصه جات في ريناد و وقعت ع الأرض
أسر:رينااااااد
اخدها بسرعه المستشفى
 أسر :ترولي بسرعه
ريناد دخلت العمليات وأسر اعد متوتر اوي ويدعيلها
الدكتور خرج
أسر جري عليه
الدكتور: بحزن البقاء لله

الدكتور:البقاء لله 
أسر :انت بتقول اييييي مستحيل لا 
محمود وصل وعز وأسر كان زي المجنون 
أسر ببكاء: ريناد سبتني
محمود:انت اتجننت لا اختي عايشه ودخلها الدكتور حاول يمنعوا كتير والممرضه بس دخل هو وأسر 
محمود مسك أيدها ببكاء:ريناد فوقي أنا جيت علشان اسعدك أنا جيت علشان نكون سوا أنا لسه مش شبعت منك 
عند اللي قتل ريناد 
القاتل :أنا مش عارف دا حصل ازاي
مجهول :انت غبي اقولك عايز روح أسر ومحمود تقتل ريناد
القاتل:هي اللي وقفت ادام أسر اعمل اي 
مجهول:طبعا دلوقتي أسر ومحمود مش هيسيبوا حقها غبي انت غبي 
في المستشفى 
محمود اعد وأيده في ايد ريناد 
وفجاه تحصل معجزه وريناد تحرك صوبعها  
محمود بيمسح دموعه وبيجري ع الدكتور
محمود:اختي عايشه اختي عايشه 
الدكتور:مستحيل!!
محمود بعصيبه :أنا بقول عايشه أنقذها بسرعه 
الدكتور دخل وكانت معجزه 
الدكتور طلب منهم يخرجوا الممرضه وقفت معاه حطوا ريناد ع جهاز القلب  
الدكتور : الحمدلله المدام عايشه بمعجزه
أسر ومحمود بفرحه: الحمدلله
عند الزيات 
انت غبي بعتلي واحد يقتل ريناد بدل أسر ومحمود 
هريدي :أنا مش عارف هو عمل كدا ازاي 
الزيات:واضح اني كنت غلطان لما خليتك شريك معايا في شركتي ابقي شوف هتحافظ ع الثروه اللي معك دي ازاي ولا انا شغلي هيمشي ازاي 
في المستشفى
عز:حمدلله ع سلامتك ي بنتي 
ريناد بتعب:الله يسلمك
أسر: الحمدلله انك رجعتيلي بالسلامه
ريناد:تفتكر مين كان عايز يموتك ي أسر 
أسر :قصدك أن الرصاصه كانت مقصوده وليا!!!!!!
ريناد:اه 
أسر:أنا اكيد هفضل ورا الموضوع دا ومش هسيب اللي عمل كدا
محمود:وانا والله ل اشرب من دمه 
عز :هسيبكم أنا شويه واروح الشركه الشغل كلو واقف هخلص واجي اطمن عليكم تاني 
أسر:لو في اي حاجه كلمني
في الشركه 
حمد لله ع السلامه ي عز بيه 
عز:  عارف انك تعبت اوي ي شريف اليومين دول في الشركه بس انت زي ابني 
شريف:متقولش كدا ي عز بيه  بس محتاج امضاء ع الاوراق دي 
عز:لسه الزيات ضد الشركه 
شريف : الموضوع بقي اصعب بكتير هو حاطط الشركه في دماغه وعايز يدمرها 
عز :مش عارف عايز اي مني تاني 
في المستشفى
الدكتور:المدام تقدر تخرج انهارده 
أسر:هي تمام يعني ي دكتور 
الدكتور:اه حمد لله على السلامه
ريناد :الله يسلمك
الدكتور خرج 
محمود :انا نازل اجيب حاجه وجي 
أسر :ماشي ي ابو نسب 
محمود: بضحك وهو خارج من الغرفه أنا عارف عايزني امشي من بدري  مشي اهو
أسر  وريناد ضحكوا 
أسر :بص في عيون ريناد وبحب 
انا بحبك ي ريناد 
ريناد وشها احمر واتكسفت
أسر:مش هتقوليها بقي 
ريناد :هنا ي أسر في المستشفى
أسر :بضحك لا مينفعش طيب هروح اخلص مع الدكتور واجي علشان نرجع القصر
ريناد:تمام
في القصر
آمنه:لا ريناد عايشه
مجهول:تمام عايز كل الاخبار 
آمنه:حاضر يبه 
أسر وريناد ومحمود وصلوا القصر
أسر :نورتي ي حبيبتي
ريناد:تسلم 
محمود :اطلعي ارتاحي شويه 
ريناد:حاضر
أسر اخدها وطلعوا الغرفه 
أسر:اعملي حسابك هاخدك ونسافر أسبوع كدا
ريناد :ليه 
أسر:علشان اكون بعيد عن اي حد هنا واستفرد بيكي 
ريناد: بدلع اممم افكر وابقي ارد عليك ي اسر
أسر:مفيش تفكير ي قلب أسر 
ريناد:طيب ممكن انام 
أسر:ممكن بس لو في حض*ني
ريناد:بكسوف ماشي 
عند عز 
عز:ازاي دا حصل 

عز :ازاي دا حصل  انا شغلي كله هيقف كدا 
 مالك:استاذ أسر هو اللي هيعرف يحل المشكله دي ي فندم 
عز :طيب أنا هكلم أسر
عند أسر وريناد 
أسر فاق وسرحان في ملامح ريناد الهاديه وبيقول لنفسه اي اللي حصلي بقيت بحبها اكتر من نفسي 
وفجاه الفون رن ريناد فاقت ع صوت الفون 
أسر:ألو ي بابا 
عز:أسر انت لازم تنزل الشركه 
أسر:طيب أفوق واجي ولا اي 
عز:براحتك بس المهم تنزل انهارده
أسر:حاضر 
ريناد: صباح الخير
أسر:دا صباح الفل والياسمين ع احلي ريناد في الدنيا 
ريناد:بكسوف هو في حاجه عمو كان بيكلمك ليه 
أسر:عايزني انزل الشركه علشان الشغل
ريناد:طيب هنزل اعملك فطار 
أسر:مسك أيدها تؤ تؤ مش دلوقتي عايزك في كلام كتير
ريناد:خير 
أسر بيقرب منها 
ريناد بتبعد 
أسر بيهمس أنا بحبك 
ريناد:أسر لازم تنزل الشركه 
أسر:تولع الشركه 
واخدها في عالمه الخاص
آمنه:لا لسه فوق منزلش 
مجهول:اول ما يخرج من القصر تكلميني 
آمنه:حاضر 
عند محمود 
محمود:ألو أنا جي مش هتأخر
ريناد :رايح فين 
محمود: حبيبتي صباح الخير
ريناد : صباح النور 
أسر :عامل اي ي حوده 
محمود :كويس 
أسر طيب هيسبكم انا علشان رايح الشركه 
ريناد:خلي بالك من نفسك
أسر:حاضر يقلبي 
محمود: احم احم أنا واقف ع فكره
ريناد وأسر ضحكوا 
أسر :باي 
محمود :أنا كمان ماشي رايح لناس اصحابي وجي 
ريناد:طيب مش هتفطر انت كمان 
محمود:معلش مش قادر افطري انتي بقي وخلي بالك من نفسك
ريناد:ماشي

محمود و أسر خرجوا 
ريناد بتجهز اكل لأن بتحب تعمل الاكل بنفسها 
وفجاه سمعت صوت برا والقصر فاضي
ريناد:هو مين برا ي داده 
آمنه:مش عارفه المفروض أسر بيه وعز باشا في الشركه ومحمود بيه خرج 
ريناد:اكيد أسر نسي حاجه كملي ي داده هنا وانا هطلع اشوفه 
عند أسر
 كان سايق والفون رن 
عز:اي ي أسر كل دا اتأخرت اوى
أسر:اسف ي بابا مش هقدر اجي دلوقتي
عز:خير ريناد فيها حاجه 
أسر:هيبقي في 
عز:يعني اي مش فاهم
أسر:محمود بيكلمني هكلمك تاني ي بابا
محمود:ها ي أسر لازم نرجع 
أسر :تمام حالآ
في القصر 
ريناد:الحقيني ي داده ااااااه
آمنه أيدها بترتعش واقفه في المطبخ يربي اعمل اي لو طلعت الخطه هتبوط وممكن أنا اتقتل مش طلعت هيحصلي مشكله 
مجهول بيضرب ريناد وبيحاول يدخل مكتب أسر وعز 
أسر وصل وكانت الصدمه
ريناد وقعه ع الأرض ومفيش حد في القصر 
أسر طلب الدكتور بسرعه ومحمود طلع ريناد فوق 
أسر بعصبيه اي حصل ي آمنه
آمنه بترتعش :معرفش ي بيه ريناد هانم خرجت تشوفك لما سمعت صوت برا  واتاخرت أنا قولت اكيد مع حضرتك 
أسر طلع عند ريناد فضل اعد جنبها
الدكتور جه 
أسر:ها ي دكتور طمني 
الدكتور:مبروك المدام حامل 
أسر بفرحه :بجد أنا هبقي اب ي حوده 
محمود: بضحك وانا هبقي خال دا انا كبرت بقي 
ريناد:أسر أنا نفسي في مانجا
أسر:احنا هنبدء بقي من عيوني ي ست الكل 
ريناد:بخوف أسر كان في حد بيحاول يدخل المكتب وانا لما حولت امنعه وقعني ع الأرض واغم عليا 
أسر:عارف 
ريناد:بدهشه عارف!!!!!!
أسر :محمود شاف شخص بيرقبني وانا خارج وقالي وكنت حريص ع اني ارجع القصر بسرعه بس لما يكون هو اخد شويه وقت علشان اعرف عايز اي وكان محمود واقف برا كمان وكلمت الحرس وكات واخد باله منك علشان ميحصلش حاجه
أسر مش عايزك تقومي من ع السرير هروح الشركه وهسبلك حرس وجي ع طول 
ريناد:حاضر
أسر :باس راسها ومشي 
في المساء 
ريناد أسر أتأخر اوي وانا زهقت وعايزه انزل من الغرفه بقي 
وفجاه باب الغرفه اتفتح 
ريناد بفرحه أسر 
أسر غمضي عيونك ي حبي
ريناد اهو 
أسر حط فستان ابيض جميل ع السرير ومسك الورد وعلبه فيها خاتم فتحي 
ريناد شهقت من الصدمه  ريناد كل دا علشاني 
أسر:طبعا هو أنا عندي اغلي منك لازم اعملك فرح من جديد يلا البسي والحفله تحت وكلو منتظر القمر بتاعي 
ريناد حضن*ته من الفرحه
أسر بفرحه :انا نازل اجهزى وانزلي ع طول 
ريناد لبست وكانت جميله اوي فستان ابيض وميكب هادي 
ونزلت وأسر واقف تحت مستني وهي نازله ع السلم 
والكل بيسقف 
واسر نزل ع رجله وقدملها خاتم 

أسر نزل ع رجله وقدم لريناد خاتم 
والكل فرحان بيهم جدا 
بس حصل مفاجاه أسر وريناد واقفين مكانهم 
عز :عمر غلط في حق ريناد وأسر ودلوقتي هو رجع ادام الكل يعتذر لهم لو أسر وريناد موافقين ف عمر هيرجع يعيش معانا في القصر لو أسر أو ريناد عندهم مانع عمر هيمشي تاني 
عمر قرب من أسر وريناد وبنبره كلها حزن:أنا اسف اسف عن كل حاجه حصلت وحشه بسببي 
أسر بص لريناد علشان يعرف ردها 
ريناد هزت راسها بالموافقه 
أسر:فتح ايده ل اخوه وعمر جري ع حضنه وعيونه كلها دموعه 
محمود:ما تشغلوا ازاي كفايه حزن بقي 
اشتغلت اغنيه رومانسيه وأسر راقص سلو  هو و ريناد وقرب منها وهمس بحبك ي أجمل حب في حياتي 
ريناد بحب:وانا كمان بحبك (اخيرا دا كان هيموت ويسمعها😹🥺❤️)
أسر من الفرحه شال ريناد ولف بيها
عند هريدي و الزيات
هريدي :يعني اي يعني فلوسي كلها راحت
الزيات:هو انت لوحدك أنا اتحجز حتي ع بيتي منك لله ي هريدي انت السبب اخدت فلوس اخوك وموته وفي الاخر هنتحط في السجن وكنت عايزني اموت أسر انت شيطان 
هريدي:احنا لازم نهرب من هنا قبل ما البوليس يوصلنا 
الزيات:انت غبي مش معايا جنيه حتي أخرج بي من هنا 
وفجاه الضابظ دخل واتقبض عليهم( سجن مؤبد )
يوم جديد ع ابطالنا الحلوين 
أسر: صباح الخير ي ام عيالي 
ريناد ب ابتسامه جميله:صباحك عسل ي نن عيوني
أسر:هنسمي الواد اي بقي
ريناد:طيب ما يمكن بنوته 
أسر:ياريت بنوته شبهك 
ريناد:تؤ تؤ شبهك انت 
 وقطعهم صوت عمر 
أسر قام فتح باب الغرفه 
اي دا انت جايب الاكل بنفسك 
عمر :هو أنا عندي اغلي منك وبعدين عرسان بقي هندلعكم 
أسر :تسلم ي رجوله بس عايز ننزل ونتجمع كلنا تحت مع بابا
عمر :بسلام انت تؤمر ننزل الاكل وتنزل حالا بابا تحت ومحمود 
ريناد لبست وأسر مسك أيدها ونزلوا 
عز:ربنا يديم المه الحلوه دي يولاد وافرح ب حفيدي وع فكره ي ريناد أنا فتحتلك رصيد في البنك وفي مبلغ كدا  وانت ي محمود هتنزل الشركه مع اسر
ريناد:شكرا جدا ع وجودكم معايا أنا عمري ما فرحت قد دلوقتي 
كنت حابه اطول الروايه عن كدا بس حاسه انكم عايزين النهايه 
"الخلاصه"
المال الحرام مش هيدوم والفلوس مش هي سر السعاده انت تنام بالك مرتاح ومش ظالم حد احسن بكتير ولازم نتعود ع الصبر زي ريناد هي صبرت كتير وربنا دايما كان معاها وقدرت تعمل اسره بتحبها اوي وطبعا شوفنا اللي حصل ل هريدي عمها والزيات رجل الأعمال

تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-