رواية منقذي ضوء واسلام كاملة جميع الفصول بقلم نور الفجر

رواية منقذي ضوء واسلام كاملة جميع الفصول بقلم نور الفجر


رواية منقذي ضوء واسلام كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة نور الفجر رواية منقذي ضوء واسلام كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية منقذي ضوء واسلام كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية منقذي ضوء واسلام كاملة جميع الفصول

رواية منقذي ضوء واسلام بقلم نور الفجر

رواية منقذي ضوء واسلام كاملة جميع الفصول

في اعماق ذالك القبو العين في غرفه مظلمه لا يخل منها إي ضوء تجلس  فتاه في منتصف العشرنات ولكن تمتلك جسد صغير وكأنها طفله صغيره...ويديها وقيده بي السلاسل
بفتح الباب ويدخل منه ضوع يجعلها تضع يدها علي عينها
دخل شخص وهو يحمل صنيه مليئه بي الطعاب وعندما اقترب منها عادت للخف بخوف شديد وجسدها بدء يرت"جف....جميع اوصلها ترت"جف من الخوف
-ل...لاء...م مسر"قتش....مسر"قتش
تنهد ذالك الشخص الواقف.....ووضع الطعام علي الطاوله الموجوده بي الغرفه.....
واقترب منها..لزيد رعشتها بشده
-ا ارجووك....متأ"ذنيش
-اهدي يا ضوء....مش عملك حاجه
فك القيود التي عليها وحملها وجلس علي كرسي واجلسها على قدمه
-يلا عشان تكلي
-لاء...لاء م مش جعانه...لاء..لاء ه هيضر"بني ....م مش جعانه...لاااااء
كانت تبكي بشده...وجسدها ينتفض
ضمها اليه بشده...وحرك يده علي شعرها
-اهدي يا حببتي هو مش هنا.....هششش اهدي...انا مش هخليه يلمسك تاني....هو مشي خلاص
ابعدها عنه
-يلا عشان تكلي
بدء في اطعامها....وبدءت تاكل ببطء شديد
وبعد مده...غفت علي قدمه.....نظر اليها وتذكر ذالك اليوم
منذ بعض شهور كان عائد من العمل بي السياره وهو يقود سمع صوت احد يب.كي ويص.رخ...اوقف السياره وترجل منها...اتجه لمصدر الصوت....ليجد منظر جعله يصدم
وجد رجل يضرب فتاه بي السو.ط بي كل ما اتي من القوه....وجسد الفتاه مش.وه من الضرب وملابسها ممز.قه وجسدها ين.زف...وكان يهتف بغضب شديد
-انطقي فين بقيت الفلوس يا حرميه ....انطقييي
هتفت وهي تص.رخ من الالم
-ج جيبت رغيف عيش....كنت جعانه عاااااا
- من امتي والاشكال الي زيك لها الاكل
اقترب منهم سريعا ممسك يد الرجل يمنعه من ان يضربها مره اخري
-انتي مين انت ..سيب ايدي
-انت اتجننت ازي تضربها كده
-ابعد ملكش دعوه....لازم تتربي عشان تحرم تسرق
-مسرقتش...مشرقتش...ك كنت جعااانه
-اخرسي....ابعد احسنك 
-مش هبعد ....وانت سبها في حالها
-تشتريها
-ااايه
-لو مش هتشتريها بقي اتكل علي الله
رد بسرعه
-هشتريها....عايز كام
-1000000جنيه
اخرج شيك وكنت المبلغ والقي في وجه
-انت واحد حقير امشي من هنا
اخذ الرجل الشيك
-ولله وطلع ليكي فايده يا ضوء
ضوء؟؟....تلك الفتاه تدعي ضوء....بصيت عليها لقتها مكور نفسها ....
-ي..يا انسه ضوء....ضوء
ملقتش رد منها قربت بسرعه لقتها قاعده الوعي شلتها بسرعه ودخلتها العربيه وروحت بيها علي اقرب مستشفي
دخلت اوضه الكشف. ...ولما الدكتور خرج كانت الصدمه
الدكتور:.........

الدكتور بملامح حزن وغضب: الحاله متعرضه لتع"نيف جسدي ونفسي جامد اوي...جسمها مفهو"ش حته سليمه.....انت تقربلها
اجاب بتوتر
-ا انا بص
حكلي له ماحصل
تنهد الدكتور
-هو لسه في ناس كده.....علي العموم كويس انك لحقتها.....عندها سيوله في ال"دم عشان كده لما اتفتح جر"حها ونز"فت اغمي عليها
-ط طب هي كويسه دلوقتي
-جسديا اه....نفس"يا لاء
-ممكن اشوفها
-تمام
افاق من ذكرياته علي حركتها علي قدمه
-نفسي اقدر اسعدك....بس محتاجك تسعدني
حملها ووضعها في الفراش الموجوده فى الغرفه وقيد يدها بي السل"اسل مره اخري وفتح الباب نظر اليها وغادر
صعد الي اعلي ليجد والدته امامه
-ماما
-هي عمل ايه
تنهد بحزن
-اهي بتاكل وتنام بسيب الد"واء الي في الاكل
-مش ناوي تطلعها فوق....اكلمت بتوضيح" هتس"بها في القبو كتير
جلس علي الاريكه وشبك يديه
-يعني هو بي ايدي وقولت لاء....منتي عارفه الدكتور قالي لازم تبعد عن اي شئ بيعكس صورتها ولازم نربط ايدها عشان متعو"رش نفسها.....انتي مش فاكر أخر مره عملت ايه
-فاكره.....بس بردوا....اعرضها علي دكتور تاني ......حاسه ان الدكتور ده بيخرف
-تمام....بكره هكلم واحد صحبي هو دكتور نفسي
-ماشي .....وربنا بينت"قم من الي كان السبب في الي هيا فيه
استوووووب اعرفكم بيهم عشان متهوش
ضوء فتاه يتيمه كان تعيش مع عميها المتو"حش
في 20من عمرها تمتلك شعر اسود كا سواد اليل لون عيونها  عسلي قصيره 
اسلام شاب فس ال27من عمره يعيش مع والدته في منزل بعيد عن زحمه المدينه بيحب الهدوء عطوف جدا وكريم وغيرته تصلي الي ابعد الحدود يمتلك مصنع للقماش ورثه عن والده طوله متوسط رياضي بعض الشيئ لديه شعر اسود قصير وعيون خضراء
وفاء والدت اسلام سيده في 45من عمرها طيبه جدا لم نتجب غير اسلام محجبه وتحت كل شئ منظم
تمتلك عيون خضراء وتحب ولدها كثير واحبت ضوء جدا
يلا فهمت الدنيا يلا نكمل
في صباح يوم جديد تدخل اشعت الشمس من نافذة صغيرة في القبو لتوقذ صغيرتنا ضوء.من ذالك الكابوس المريع.....لتبدء في الصراخ
فزع من في المنزل
نزل اسلام بسرعه وجدها جالسه تضم نفسها وتحاول جرح يدها ولكن القيود تعيقها....كانت تهتف وهي تبكي بشده
-م...محرق"تهوش....ا...انا معملتش كده....صدقنيييي
اقترب منها اسلام
-اهدي...اهدي مفيش حد هنا
كانت تهز رئسها بعنف وتشير الي الفراغ وكأنها تري شئ اممها
-لاء ....لاء ه هيض"ربني....خليه يمشي....لاااااء
ضمها اليه
-اهدي...هشششش....مفيش حد هنا
هدئت بي الفعل ....بدي يمسح دموعها بيده
-اهدي....مش احنا قولنا مفيش عياط
قرب يده منها واعاد شعرها خلف اذنها
-اهدي..... اهدي
هدئت ولكنها كانت صامته لا روح فيها
وقبل ان يتكلم دخلت والده وهي تحمل صنيه بها طعام الافطاره والدواء الخاص بها
-عمل ايه يا ضوء
نظرت لها ضوء وبعدها نظرت بعدها في الفراغ
-هااا هي كويسه يا ماما...مجرد كابوس بس...مش كده يا ضوء
-مش هترن علي صاحبك
-ايوه صح فاكرتني
-طب رن عليه...واطلع غير انت نازل بي الهدوم الداخليه بس
نظر الي نفسه وضحك
-مخدتش بالي.....كنت عاوز الحقها قبل ما تعمل حاجه في نفسها
-طب يلا اطلع وانا هفطرها
-حاضر
صعد اسلام ليرتدي ملابسه وهاتفه صديقه
-هتجي امتي يعني....تمام...متتأخرش
__________
بعد مده
صانا جيت اهو.....هي فين المريضه
-مالك بتقولها بي انشراح كده ليه
-يا عم دي اول حاله من شهر سبني افرح
قال وهو يفتح الباب
-علي اساس اني هديك فلوس فتفرح
ضحك صديقه ثم استوعب مقاله
-انت بتكلم بجد
-ههههههه .....يلا تعاله.....بس زي ما قلتلك ما بتحبش تشوف نفسها. ...فا متطلعش اي حاجه بتعمل انعكاس
-تمام...يلا
__________
دخلو عند ضوء
تحدث علي صديق اسلام
-اهلا ضوء....انا اسمي علي
لكن نظرت له ولم ترد
-قولتك ما بمتكلمش حد خالص
قعد علي في الارض
-متخفش حلها عندي
-هتعمل س"حر ولا ايه.....ايه القعده دي 
-اقعد. ..اقعد هتنبسط
-ها ايه....انت بتعمل ايه
اخرج علي من حقيبته لعبت الكتشينه
-انت بتهرج....هو ده حل
-اصبر انت بس.....ضوء...ضوء ممكن تركزي معياه شويه
بي الفعل نظرت له ضوء
-بصي يا ضوء ركزي مع الوقه دي
وكانت ورقه البنت
-يا عم انت بتهبب ايه
-اسكت....بصي يا ضوء...دي ورقه البنت ماشي دي بقي قصتها حكايه....دي بنت عسوله بس يعني مظلومه كانا ديما بتعرض للظلم...من قبل واحد شرير
وطلع ورقت الشايب..
-بس في يوم.....
لاحظ اسلام انها بتستجيب معاه ومركزه ودي اول مره يشوفها كده .....فاق من شروده علي صوت علي
-فك الس"لاسل
-بس
-اسمع مني...مش هتعمل حاجه. ..وكمان انا معيا م"هدء
-تمام
كمل علي سرد الحكايه واسلام قرب منها وفك الس"لاسل لقها قربت مقعد قدام علي 
-وبعد سنين جه امير جميل وانقذها منه وراحت معاه وعاشيت معاه في سعاده .....ايه رئيك
مسكت ضوء ورقت الولد و البنت 
ضوء:..........
تحت صدمت الاتنين......؟؟؟؟

مسكت ضوء ورقه الولد وي البنت .....وي ضمتهم ليها
ضوء:جميله
صدم الاثنان بي الاخص اسلام لانه لم يسمعها تتكلم قبلا الي عند صرخها ام علي صدم لانه لم يتوقع ان تستجيب معه بهذه السرعه
-ضوء 
هتف بها اسلام بندهاش....نظرت له قليل.....ثم عادت مجدا تنظر في الاشئ
-طلعها تعيش فوق عادي
-بس...
-انا عايز اشوف رد فعلها لما تشوف صورتها
-الموضوع صعب ....بس انت الدكتور مش انا
اقترب اسلام من ضوء
-تعالي يا ضوء هنطلع عند ماما فوق....يلا
لم يجد منها استجابه حملها علي زراعيه
-انا ما ليش حاجه اطلع بيها
-انت بقي هات الباب في ايدك و انت طالع
صعدوا الثلاثه الي اعلي وأنزل اسلام ضوء علي الاريكه
-هي عمل ايه دلوقتي
قلتها وفاء وهي تنزل من الطابق الثاني
-كويس....اتكلمت يا ماما
-بجد....ولله وطلع ليك نفع يا علي
-عيب عليكم انا طول عمري ليا نفع
قلها بتفاخر وهو بعدل لياقة القميص
-ههههه...متسوقش فيها مش من مره تفرد ريشك
-طب هتعملوا ايه تاني
-علي بيقول نخيها معنا عادي
-لازم تتعامل مع الناس ....عشان تعرف تنسي الي حصلها
-معك حق يا علي .....الدكتور التاني ده مكنش بيفهم
-لاء هو كان معاه حق.....هو بردوا كان عيزها تستعيد اتزنها مع نفسها بس....الموضوع مظبتش معاه اوي
-مش مشكله انا جهزتلها اوضه فوق.....خدها ليها يا اسلام
-حاضر يا ماما
حمل ضوء واخذها لغرفتها ولكن عندما جاء لينزلها علي الفراش......
___________________
في بيت صغير وشكله متبدهل من كل النواحي 
كان ذالك الرجل يبحث عن شئ ولا يجده افرغ محتويات الادراج والخزانه ولكن لا اثر لما يبحث عنه
-لاء....لاء هيموتني كده.....اعمل ايه....اااااااه اهدي ....اهدي هو ايداك مهله....فكر...فكر هتعمل ايه
واثناء ما كان يسقط اغراضه وجد شئ جعله يبتسم 
التقته -ولله ولك وحشه جميل
ابتسم بخبث وخرج من بيته موتجه الي.....
______________
في منزل اسلام في الطابق الاول
-هي ممكن ترجع زي ماكنت يا علي
-ايوه طبعا....هي بس محتاجه عامل  نفسي قوي يسعدها تتخطي الي حصل .....بس ممكن اسئل سؤل سريع كده
-اسئل يا ابني
-هي لما بتشوف نفسها في المراء او انعكسها بتعمل ايه.....ايه رد فعلها
-رد فعلها!!
فلاشو
-ماما هي ضوء فين
-كنت سيبها في اضو.....
سموا صوت تحطم اشياء وصراخ ضوء
صعودا الي الغرفه ليجدول  ضوء قامت بتحطيم المراء وتمسك شعرها وتشده وتبكي وتهتف بتلك الكليمات.....
-لااااء....ا انا مش كده.....لاااااااء
-اهدي يا ضوء. ..ماما رني على الدكتور
باااك
-امممم .....ممكن هطلب منك طلب
______________
في غرفته ضوء كان مستلقي بجورها ويضمها اليه 
-وكده تبقي خلصت الحدوتة
نظر لها وكانت قد غطت في سبات عميق
نهض وغطها ونزل وهو يتذكر كلمتها عندما كان يضعها في الفراش
-م...ممكن تحكلي قصه...و وتنامي جبي
كان منهدس من طلبها ولكن نفذه
__________
-انت لس هنا بتعمل ايه
-انت ستنفع مني وبعد كده تطردني
-دي حقيقه
-هي نامت يا ابني
-ايوه يا ماما
-طب يلا عشان تفطر وتروح الشغل
-لاء انا هفطر هناك
قال علي وهو ينهض
-طب خدني في سكتك بقي
-مش عندك عربيه علي ما اظن
-ما بتتصلح....
-خلاص تعال.....سلام يا ماما
-خلي بالك من نفسك
-حاضر.....يلا ياعم الكسلان
-جاي اهو.....مع السلامه وفاء هانم
___________في سيارت اسلام
-اسلام
-عيزه ياعم مش كفيا موصلك
-انت بتحبها
نظر له بصدمه
-ا لنت بتقول ا..ايه
-انا عارفك اكتر من نفسك
-عاوز توصل اي ايه
-حبها
-ايه..؟!
-هي محتاجه تتحب...محتاجه حد يهتم بيها كويس بس ....علي فكره بكره بي الكتيره هترجع تتكلم تاني
-بجد
-ايوه.....بي العلبه الي انا عملتها خلتها تخرج من تفكيرها
-ربنا يسهل....دي صعبت عليا اوي
-ها قولت ايه
-ايه في ايه؟ 
-تحبها
______________
في المصنع 
-دلال....دلال
-ايوه يا اسلام بيه
-فين ورق بتاع العقد 
-معياه بره
-طب هتيه بسرعه 
-حاضر
___________في السماء
عاد اسلام الي المنزل
-ماما....انتي فين
-انا هيا في المطبخ
-بتعمل ايه يا ماما
-بحضر العشاء
-يا ماما ما تسمعي كلامي وخلني اجبلك  حد  يساعدك
-ليه عجزت لنا ولا ايه
-ط طب ضوء فين
-لسه في الاوضه....الصراحه ما تلعتش عندها خالص
-انتي بتهزري يا ماما. ...انتي عرفه ان مينفعش نسبها لوحده
صعد سريعا الي الغرفه لكن.....
-ماما ضوء مش هنا
-ايه...
دخل الي الغرفه وفتح باب الحمام وووووو

-ماما.....ضوء مش هنا
-ااايه؟؟
دخل الاوضه وفتح باب الحمام وكانت قاعده علي الارض والدش شغال عليها وهي بهدومها
-ضوء.....ضوء انتي قاعده كده ليه
بس مكنش في اي استجابة
دخل وقفل الدش
-كده هتبردي قومي غيري
لقتها بتبصلي بعيون مليانه ألم السنين
-ا انا مش ......حيوا"نه
قالت جملتها وفقدت الوعي
-ضوء....ضوء فوقي
دخلت وفاء عليهم
-ملها يا ابني
رد وهو يحمله
-معرفش يا ماما
وضعها في الفراش ليبتل الفراش بسبب ملابسها المبتله
-هي حصلها ايه....هي مبلوله كده ليه
-كانت قاعده تحت الدش....هلتها هدوم  ولبسهلها علي ما اكلم علي
-تمام
نزل اسلام الي الأسفل
-الو يا علي
-ايه ياعم لحقت وحشتك
-لاء هتوحشني ليه يعني
-طب اقفل بقي واوعي ترن عليا
-استني...استني..
-ايه...مش هقبل اعتذار اقل من عزومه
-ياعم اتنيل....بقولك
-سامع
-لما رجعت من الشغل لقتها قاعده تحت الدش
-امممم كده فعلا ري ما قولتك بدئت تفوق للواقع الي حوليها....شويه..... شويه وهتتكلم طبيعي...بس
-بس ايه؟؟
-ممكن متعرفش انت مين اصلا
-ايه..!!
-هي سجينه تفكرها من يوم ما انت جبتها وهي بتفكر في الي كان بيحصلها وبس
-قصدك ان الفتره الي قعدتها عندي مش هتفتكر حاجه منها
-عليك نوور....بس ممكن ....احتما يبقي عندها رهاب منكم
-رهاب؟ 
-تخاف منكم يعني....اول ما تفوق كلمها براحه ومتحوليش تتض"غط عليها تتكلم او تعرف عنها حاجه
-تمام
-يلا عايز حاجه يا ابو الصحاب
-لاء سلامتك
اغلق مع علي ورجع راسه علي الريكه يفكر
_____________
في اوضه ضوء
-معرفش ايه الي خلاكي تظهري تاني في حياتي
بس هحاول ارد الدين علي قد ما اقدر......مكنش نفسي ابدا الدفاتر القديمه تتفتح تاني
تلك كلمات وفاء التي كانت تحدث نفسها وهي تنظر الي ضوء بشرود
-ااااه انا وفقت علي وجودك هنا عشان ده حقق 
نهضت من علي الكرسي ونظرت من النافذه
-انا مش عارف افرح انك مش فاكره حاجه ولا احزن علي الي حصل فيكي......ربنا يسامح بقي الي كان السبب
دخل  اسلام الغرفه ليقطع شرودها
-صحيت
-لاء يا ابني لسه نايمه
-ماشي....تعالي نسبها ترتاح 
-تمام
خرجوا وكل واحد راح اضوته وهو بيفكر وفاء الي تفكرها مش بيبطل من ساعت ماضوء جد واسلام الي مش عارف هيعمل معها ايه والي هيسبها بعد ما بدئت تتحسن ولا يهوديها فين بس
____________
في احد البيوت 
-هتعملي الي بقولك عليه احسنلك
-انت عايز ايه تاني ......مش كفيا الي حصل بسببك
-ملكيش فيه...تجبلي معلومات عن الي في الصوه ده...سماعااااااا
-حر"ام عليك.....انت ايه يا اخي مش بت"شبع
-لاء....وطول ما ليا مصلحه مش ه"شبع....انتي تسمعي كلامي زي الشاطره وتتشقلبي وتجبلي المكان الي هم فيه احسن او"ركي انا ممكن اعمل ايه
-حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اخي ...انت مش بنأدم...انت شي"طان
-يلا غو"ري من وشي بدل ما هوركي الشي"طان ده هيعمل ايه.....يلاااااا
اتفزعت من صوته واخذت الصوره وخرجت مسرعه
جلس علي الاريكه وكان يشرب سجاره بسترخاء شديد
-كلها فتره وهتجلي يا******....ههههههههه هتركهي تحت رجلي
_________
في صباح يوم جديد
نهض اسلام واخذ دش وخرج واثاء ما هو نزل سمع صوت من اوضه ضوء
خبط وبعدين دخل لقي ضوء قاعده علي حافته الشباك وبتبص بشرود منه
اقترب منها بحذر ويبدو انها لم تنتبه له...وعندها
ضوء:اسلام
صدم عندما نطقت باسمه وووووو
يتبع

سمع صوت من اوضه ضوء....خبط ودخل
لقها قاعده علي حافته الشباك ونتظر منه بشرود
قرب منها بحذر 
-اسلام
صدم عندما نطقه بسمه...ولكن كانت الصدمه الكبره
-انا فين
جلس امامها
-انتي في بيتي
نظرت له قليل....ثم نظرت من النافذه مره تانيه
قرب ايده منها عشان يلمس اديها.....بس هي بعدت على طول وبدء جسمها يرت"عش
-ا ابعد.....م معملتش حاجه....متأذ"نيش زيه
-اهدي يا ضوء....مش هعملك حاجه اهدي يا ضوء
-ي يعني انت مش هتضر"بني
-لاء...وهعمل كده ليه
بدئت تهدء قليل
-ا انا جيت هنا ازي...و و
ببدء الر"عش تعود لها وتت"رعق وكأنها تتذكر ملامح وح"ش
-و وع عمي فين 
-ه هو الشخص الي كان بيض"ربك كان عمك
هزت راسها والدموع في عينها
-اهدي هو خلاص معدش موجود.....ومحدش هيعملك حاجه
بئدت تهدء قليل وجلسة علي السرير
-ضوء
-امم
-انتي عرفتي اسمي منين؟
-هو انت اسلام
-ا ايوه....مش انتي قولتي اسمي قبل شويه
-انا سمعت .....الاسم ده ...بس مش فاكره فين ولا هو اسم مين
-تمام.....انا اسلام
نظرت له...وهو سرح في ملامحها الطفوليه البرئه للغايه....وعيونها العسليه وبشرتها البيضاء  انفها الاحمر من بكائها
فتح الباب لتدخل وفاء
-انت صحيت امتي يا اسلام
-من شويه يا ماما
قربت منهم
-عمل ايه يا ضوء النهردا
نظرت لها ثم الي اسلام
-دي ماما...متخف"يش منها
-ا..انا كويسه
صدمه وفاء
-ا انتي بقيتي كويسه....الحمد لله
وعندما اقتربت منها لتضمها ابتعد سريعا
-اهدي عليها يا ماما....هي لسه خايفه ومتعرفش احنا مين
-متعرفش احنا مين؟؟....دي بقلها شهرين هنا
-هفهمك بعدين....المهم انها بخير
-معاك حق....متخ"فيش منا يا ضوء احنا مستحيل نأذيكي
حست بنبرت أمان في صوتها فهديت
-تعال يا ابني يلا تفطر عشان تروح الشغل
-ماشي....تعالي يا ضوء
نزلت معهم وكانت لا تزال خائفه قليل
جلسوا
-يلا كلي يا بنتي
بدوا في تناول الكعام الي هي كانت تنظر للطعام فقد
-مالك يا ضوء مش بتكلي ليه.....اكل ماما حلو اوي
نظرت وفي عيونها أل"م شديد
-بجد...ممكن اكل
نظر الي والدته علي حلها
-ايوه يا حببتي كلي عادي من غير ما تستأذني حتي
-يلا يا ضوء كلي
بي الفعل بدئت تأكل...ببطئ ولكن تأكل
انهوا الطعام .....وهم اسلام للمغادره
-خلي بالك من نفسك يا ابني
-ماما...هو كل ما اخرج تقوليلي كده
-وي ماقولش ليه انا عندي غيرك
-ماشي هخلي بالي من نفسي...سلام....يا ماما...مع السلامه يا ضوء
ودعهما وركب سيارته متوجه للمصنع
-تعالي يا ضوء نخش جو
لفت وشها عشات تدخل بس وقفها صوت ضوء وهي بتقول
-طنط وفاء
اتسعت حدقت عينها من الصدمه ولفت لها ووووو
_______________
ايه جبت معلومات عنها
-لاء
-ااااايه
-ق قصدي محدش شفها ولسه بدور....بتها القديم معتش سكنا فيه
-وانا هستفاد ايه لما اعرف انها مش في بتها القديم....هاااا...تنجزي وتجي معلومات تانيه بسرعه.....لازم الاقي *** بأسرع وقت ممكن
-انت مشبعتش
-لاء...قولتلك انا مش بشبع ابدا ههه...يلاااا غوري
___________
في الشركه 
-استاذ اسلام
قلتها دلال وهي تدخل مكتبه
-ايوه يا دلال في حاجه
-لاء...حبيت بس اتكلم معاك شويه...بقلنا كتير متكلمناش
-اقعدي....ها في ايه
-ا انا....كنت عيزه اقولك حاجه
-قولي سامعك
-ا...انا..انا بحبك يا اسلام
نظر لها اسلام بدهشه
قربت منه بدلع ووقفت قدامه
-مش سامعه ردك يعني....انا بحبك..من زمان اوي
اسلام:........
يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-