رواية جميلة الليث لورين وليث كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي

رواية جميلة الليث لورين وليث كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي


رواية جميلة الليث لورين وليث كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة بسمله بدوي رواية جميلة الليث لورين وليث كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية جميلة الليث لورين وليث كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية جميلة الليث لورين وليث كاملة جميع الفصول

رواية جميلة الليث لورين وليث بقلم بسمله بدوي

رواية جميلة الليث لورين وليث كاملة جميع الفصول

انتِ ليه عملتي كدا وانتِ عارفه اني بحبه 
_بس هو اختار اختك ويالا عشان تجهزي لازم نكون ف القاعه قبلهم عشان نستقبل الضيوف 
حرام عليكِ هو انا مش بنتك زيها ليه بتعملي فيا كدا بالله عليكِ مش هقدر اشوفهم مع بعض واللهِ العظيم مش هقدر والنبي متجبرنيش قاطعتها بغضب.... هتيجي يعني هتيجي انتِ ايه معندكيش دم عشان تسيبي اختك ف يوم زي دا بطلي انانيتك دي بق ﯾ لورين
لورين بعييط.... انانيه حرام عليكِ بجد والي هي عملته دا مش اسمه انانيه اما تاخد خطيب اختها وتلف عليه دا ماسموش انانيه ﯾ رزان هانم
_اتكلم عدل يا بنت واذا كان مش برضاكِ هيبق غصب عنك قومي البسي اخلصي 
هزت راسها بانهيار حاضر هاجي 
دخلت القاعه بقلب مسكور وهي شايفه اختها جنب حبيب عمرها وواخده مكانها 
لورين بصوت باكي..... مبروك
لوجين بدلع.... الله يبارك فيكِ يا لولي اي رأيك ف فستان خطوبتي 
لورين بدموع بتلمع ف عنيها وهي بتبُصلهم بقرف.. خطوبتك الِ هي كانت مفروض تكون بتاعتي صح .. تعرفوا انتو الاتنين لايقين ع بعض اوي فعلا الطيور ع اشكالها تقع بس صدقوني انا مش هسيب حقي وهدفك تمن خيانتك وغدرك غالي اوي يا خالد 
فاقت من ذكرياتها على الِ داخل الاوضه وبيقول بصوت ساخر.... انا انضحك عليا وجوزوني مشهو. هه ولا اي.. مش كفايه طفله هتبقِ مشهوهه كمان 
لم تعيرُه اي اهتمام واستمرت ف البكاء... احنا هنتفق على شويه حاجات عشان نقدر نكمل مع بعض
اومأت له لورين بضعف ليكمل بقسوه جرحت كرامتها... طبعا انتِ عرفه انا اتجوزتك ليه فايريت ماتنسيش نفسك ومتستنيش مني اي مشاعر او حب عشان دول ملهومش وجود ف حياتي ولا ف قاموسي من الاساس... بمجرد ما تحملي هتاخدي جناح ليكِ خاص.. ياريت تكوني فهمتي كلامي... اسمع صوتك فاهمه 
  لورين بصوتها الانثوي .. م م مفهوم ح ححضرتك
ثانيه ثانيتين وانفجر ف الضحك.... هههه حضرتك اول مره اشوف واحده بتقول لجوزها حضرتك؟!! ... ع غفله نزع الطرحه الموضُوعه ع وجهها اترعبت هي ع اثرها...  
تاه ف عيونها الساحره الحزينه وذلك النمش المنثور ع وجهها ماذادها سوى جمالاً توقفت عيناه على شفتياها المتكرزه خرجت من فاهه آه طويله مصدومه من هذا الملاك الذي يبقع امامه.. ليردف بلا وعي وهو يتأملها بتوهان فقد سلبت كل ذره ف عقله وانفاسه بجمالها... نطق بتخدر.... انتِ بجد حلوه اوي انا عمري ما شوفت جمال بالشكل دا... باشر بالتقدم منها وڪَرد فعل منها ارتدت للخلف بخوف جاعلاً منه يفوق من دوامه مشاعره وهو ينهر نفسه بعنف من مشاعره التي لاول مره يشعر بها حتى مع زوجته الاولى وحب حياته.... الحمام ع ايدك اليمين تقدري تغيري فيه 
وڪانها كانت تنتظر تلك الكلمات ع احر من جمر وفرت من امامه بلمح البصر متجهه للباب الذي اشار عليه 
 وقفت امام المرآه تنهر نفسها بشده من عدم تفقُدها لتلك الملابس وها هي الآن تنصهر من الخجل بسببها 
لورين لنفسها.. الله يسامحك ياماما هخرج كدا ازاي 
ليث ببرود... بقالك ساعه ف الحمام ايه ناويه تنامي جوا 
لورين بخجل.... خ خارجه اهو 
ماسافه ما فتحت الباب.. رفع عيناه بفضول ثواني وتحولت لاخري مصدومه... جميله ف كل مره يراها فيها يشعر كانها اول مره.... جعانه؟ 
رفعت عيناها لِتجاوبه ولكن ابدت الكلمات بالخروج من جوفها من شده خجلها ف الاخر كان عاري الصدر لا يستُره الا شورت قصير.
ليث باستمتاع بخجلها.... مالك؟  
لورين بكسوف شديد ... م م ممككن تلبس ح ححاجه
وكم اعجبه منظرها وراق له حيائها الذي ولو مره يراه ف حياته..... هممم بس انا مبسوط كدا... لم يرد احراجها اكثر واستقام ليرتدي تيشرت سريعاً.
لتنظر للارض بخجل شديد ثواني واتجهت نحو السرير تأخد وساده ولحاف وتسير بأتجاه الاريكه ليطاعها الاخر بنظرات منصدمه وهو يتكلم مع نفسه.... بتعمل اي المجنونه دي هي مش هتنام ف حضني؟! .. بتعملي اي؟ 
رفعت انظارها المرتعبه وقالت بتلعثم.... ه‍ هنام 
رفع حاجبه باستنكار.. على الكنبه
اومأت بخوف لاحظه الاخر لينتبه ع تصرفاته الغريبه... اي مالي مش دا الي كنت عايزه مضايق ليه؟ ليه عايز الوقتي اخدها ف حضني وانام..جلس ع الاريكه التي تجلس عليها وبحركه سريعه اجلسها ع قدميه ولكن فوجأ بها تتمسك بحقيبه صغيره بيديها امسكها بهدوء والقاها ع الكرسي المقابل له ولكن لم يلاحظ انها مفتوحه فخرجت كل ما يوجد بها ولكن صُدم عندما رأي صورته اخاه فيها؟ امسكها بقلب مقبوض واشار عليها وهو يوجهه حديثُه لتلك المنصدمه.. صوره اخويا بتعمل اي معاكِ؟
لورين ف نفسها.... معقول اتقفش من اول يوم كدا ليه ياربي ليه اكيد الوقتي هيعرف اني هنا عشان انتقم من اخوه مش عشان اجبله الولد يارب والنبي ماتكشفش يارب يارب وفجأه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
معقول اتقفش من اول يوم كدا ليه ياربي ليه اكيد الوقتي هيعرف اني هنا عشان انتقم من اخوه مش عشان اجبله الولد يارب والنبي ماتكشفش يارب يارب وفجأه زعق فيها بطريقه رعبتها..... ماتنطقي صورته بتعمل معاكِ اي 
لورين بخوف...... هو هو اخوك اصله يعني كنت بتفائل بِيه 
رفع حاجبه باستنكار.... بتتفائلي بيه ازاي 
ابتسمت بزيف..... اصل كنت بشوفه ع التلفزيون وابتسامه اللطيفه وكلام الايجابي بيتفائل بيهم عشان كدا بحُط صورته معايا علطول ف الشنطه بما اني بتفاءل بيه وكدا 
بصلها كتير بنظره معرفتش تحددها وقرب منها بهدوء... صورته تتشال فاهمه.. و هعمل نفسي مصدقك 
لورين بهدوء عكس الي جواها.... حاضر بس دي الحقيقه ع عنئذنك بق عشان هنام واتخاطتُه وراحت تنام على الكنبه 
واقف لسا مكانه بيبُص ف اثرها واتنهد تنهيده طويله واتكلم ببرود يداري بيه توتره من افعاله الغربيه بالنسبه له.... مالوش داعي تنامي على الكنبه لازم تتعودي تنامي جنبي بعد كد 
رفعت نظرها بخجل..... حاضر 
ثواني ولقت النور اتقفل هنا سمحت لدموعها تغطي وجهها وهي بتفتكر الي مرت بيه ثواني والنور رجع.. ولقيت ليث بيقرب منها بلهفه مقدرش يتحكم فيها وهو بيمسك وشها الاحمر ... بتعيطي ليه 
هزت راسها مع ابتسامه متوتره من قربُه.... م مافيش بس ماما فريده وحشتني 
ابتسم على رقه مشاعرها ومسح بساببته دموعها وطمنها بابتسامه ورجع قفل النور وهي اعطه ظهرها وراحت ف النوم ثواني بعد ما اتأكد انها نامت ضمها ليه جامد كانها هتهرب منها ولفها ليه لقا اثار العياط واضح على وشها حس بضيق بسبب دموعها وشدها لحضنه جامد وغمض عنيه وراح ف نوم عميق. 
ف الصباح صحيت وهي حاسه بثقل عليها بتفتح عنيها لقت وجهه الرجولي المثالي ف وجهها ابتسمت بدون وعي بس اتنفضت اول ما عادت لوعيها وحاولت تقوم لحد ما فتح عنيه بجمود... ف اي 
لورين بدموع..... هو هو انت قريب اوي كدا ليه 
بصلها باستغراب مصطنع.... اعتقد اني جوزك 
لورين بطفوله.... بس كدا وكدا ليه محسسني اننا بنحب بعض 
قرب وجهه من وجهها ولم تحكم بنفسه من وجنتها المكترزه وطبع قُبله خفيفه عليها واستقام بهدوء .. اما هي فقد تصنمت من حركته وقلبها لم يكُف عن الخفقان.... ما مال قلبي بيدل كدا ليه اكيد بس من التوتر واول مره اكون قريبه من حد بالشكل دا 
خرج بتشيرت ابيض اظهر عضلاته السداسيه وعطره الرجولي ولكن توقف عندما شاهد ملاكه يسجد لله ابتسم برجوليه.. ثواني وعاد لجموده عندما شاهدها تنهى صلاتها 
ليث ببرود.... لورين اجهزي يالا عشان هنفطر مع العيلة تحت
لورين رفعت نظرها ليه بخجل... حاضر 
خرجت وهي لابسه نقابها الزهري الي زادها جمال على جمالها ودريس ابيض وهيلز ابيض وكانت طلتها ملائكيه سرح الاخر بها بهيام خفي بس اخفاه ببرود.... يالا ننزل 
نزلت وقلبها بيدُق بسرعه وخوف بس طمنتها ايده الِ بتمسد ع ايديها.... اهدي... صباح الخير 
الاب كمال بابتسامه.... صباح النور.. اقعدي ﯾ حبيبتي جنب جوزك من جهه اليمين 
هزت راسها بايماء خفيف صوت رقيق انتشلها من توترها.. اهدي 
بقلمي بسمله بدوي
بصت لقيتها شابه ف منتصف الثلاثينات.... انا لمياء ضرتك زي ما بيقولي بس اعتبريني اختك
بصتلها بصدمه من اسلوبها عشان مكنتش تتوقع خالص انها تكون طيبه معاها فاقت وقالت بصوتها الانثوي.... يشرفني
ثواني وجميع الانظار اتوجهه للِ دخل بإبتسامة لعوبه.... انا جيت... قلبها وقع ف رجليها اول ماشافت خالد مكنتش متوقعه خالص تشوفه الوقتي بس حمدت ربها ع نقابها الِ خفاها عنه بس الِ صدمها اكتر اما لقيت اختها وراه.. اعرفكوا لوجين حبيبتي الِ قولتكوا عليها
دمعه يتيمه نزلت منها وابتسمت بسخريه.... دا كنت مغفله بق
كله اتعرف عليها ماعدا لورين الِ كانت خايفه تعرفها بس حمدت ربنا ع نقابها عشان لبساه جديد... اكتفت بايمائه صغيره لهم وهي تتشبت بيد ليث بعدم وعي ولكن ما جعلت قلبها يخفق بجنون هو اقتراب خالد ولوجين منها 
لوجين بغضب خفيف وابتسامه شماته... اول ما شوفتك حسيتك حد كدا اذ. اني كتير ودمر. ني بمعنى الكلمه بس الحمدلله ربنا جابلي حقي منها وبعدت عني 
خالد بسخريه..... قصدك ربنا يرحمها 
لورين ف نفسها....هه مو. توني وانا عايشه 
بس جفلت من الِ قربت منها بعزم وهي بتحاول تشيلها نقابها 
لورين بخضه.... انتي بتعملي اي ماينفعش كدا انا منتقبه 
بس التانيه اتجاهلتها وبتشيل النقاب ثواني ارتدت للخلف من الصدمه 

لورين بخضه.... انتي بتعملي اي ماينفعش كدا انا منتقبه 
بس التانيه اتجاهلتها وبتشيل النقاب ثواني ارتدت للخلف من الصدمه عشان ليث بِعدها عنها وزعق..... انتِ اتجنني ايه ال بتهببيه دا مش قالت لاء هي زفت منتقبه اييييه
لوجين هزت راسها بلا بخوف.... انا انا بس
ليث بهدوء... الي حصل ياريت مايتكررش تاني.
اتجمعوا تاني حوالين السفره بتوتر.
ملك اخت ليث بود..... ابيه هو ممكن اخد لوري معايا فوق 
هز راسه بهدوء لِ لورين 
لوجين بشك.... لوري.. هي اسمها اي
ليث ببرود..... احنا على الاكل ممنوع الكلام عليه
لوجين بصِتله كتير وبقت تتأمله بغير حياء. 
.. 
ملك بحب..... انا والله ارتحتلك اوي يالورين وحبيتك بجد انتي طيبه اوي
لورين بخجل..... ش شكرا وانا كمان حبيتك 
ملك بضحك..... اي دا اوعي تقولي انك مكسوفه مني ههه بس بصراحه انتي جميله اووي يا لوري 
لورين بصتلها بتفاجئ.... ش شكرا
ملك بضحك على شكلها الطفولي..... ههه مالك يا بنتي متفاجأه ليه كدا هو انتو معنديكوش مرايه ف بيتكو ولا اي 
ابتسمت بحب اخوي وحضنتها.. بس انتي اول واحده تقولي كدا... كانت علطول تقولي اني وحشه وعيوني الزرقا وحشه و
ملك باستغراب..... عيونك الزرقا ثواني وشهقت اما شافت لورين بتقلع نقابها وبتشيل عدسات بنيه من عيونها وبتظهر عيونها الزرقاء الفاتنه.. وقلعت الباروكه القصير ليظهر شعرها كشلال من الذهب 
ملك بذهول وانبهار..... يخربيتك في حد يداري الجمال دا... ابيه شافك كدا 
لورين نفت بخجل.... لا لاء واضافت بدموع.... مش عايزه يقرف مني
ملك بصدمه.... ي يإيه يا اختي انتي مقتنعه بالِ بتقوليه دا انا بنت واتسحرت بجمالك اومال ابيه اي وبعدين مين المتخلف الِ قالك كدا
لورين ببراءه..... يعني يعني بجد انا حلوه م مش قاطعتها بزهول وهي بتشاور عليها ف المريا.... حلوه بس دا انتِ جميله اوي كنت جميله حتى وانتي مداريه جمالك بس الوقتي جميله اكتر بكتير اوي... ابيه لازم يشوفك متشوقه اوي لردت فعله 
نفت بخجل... لا لا عشان خاطري
ملك بخبث.... اممم طيب يالا عشان اوريكي لبس جهازي 
لورين بطفوله..... حلوين من قبل اشوفهم عشان بس انتي هتلبسيهم
ملك بحب اخوي حضنتها... بحبك اوي يالا يالا 
حاساه شكله مش حلو يا لوري
لورين: لا بالعكس جميل جدا
ملك بخبث: طب ممكن تلبسيه اشوفه عليك ممكن اغير رأيي لو شوفته على حد 
خرجت بخجل وهي بتشد ف اطراف الفستان كان بـِ حمالات وفتحت صد. ر واسعه ومفتوح من جانب واحد من الفخدين بلون الاسود الِ اظهر لون بشرتها ناصعه البياض اكتر 
ملك بزهول..... دا ابيه هيتجنن تعالي تعالي نوريه لماما 
لورين:ايه لا لا ممكن يكونو تحت قاطعتها..... متخافيش هما راحو الشركه تعالي بق 
لورين باعتراض..... لا لا استني ولكن الاخرى لم تسمع لها واعتبرته خجل بقلمي بسمله بدوي
ملك: ماما شوفِ
صفاء بصِتلها بانبهار..... اللهم صلى على النبي.. اللهم بارك مين دي يا ملك.. صحبتك؟ الكل كان باصصلها بانبهار ودا فرحها جدا لاول مرا حد يشكر ف جمالها بالشكل دا 
ليث واقف مصدوم مش سامع ولا حاسس بحاجه غير الملاك الِ قدام عنيه وقال بزهول.. مين الملاك دي
ملك بضحك من وراه .... ههه بتسأل ليه يا ابيه 
ليث بعدم وعي..... هتجوزها واللهِ العظيم هتجوزها وحالا كمان 
ملك بخبث .. بس ازاي مش ناخد رأيها الاول وبعدين هي متجوزه
ليث بتوهان وجنون..... هطلقها منه واكتب عليها حالا 
ملك بضحك شديد..... خلاص طلقها بق واتجوزها تاني هههه
خالد بجراء. ه من وراهم .... صاروخ صارووووخ اوف هو في كدا 
لؤي باعجاب صارخ...... صاروخ روسي شكلها روسيه
ليث حس بغيره شديده من كلامه.... احترم نفسك. 
لوجين وقفت بصدمه وقالت بصوت عالي.... لورين؟  
لورين غمضت عنيها وكانها بتحاول تجمع ثقتها ف نفسها
الكل ف صوت واحد.... لورين
خالد بركز ف وشها جامد... ل لورين 
ليث بغيره عميا وغضب جحيمي وهو يقبض ع يدها بتملك مُخيف ..... لووووووووريييييين انتي ازاااي تنزلي كداااا
لوجين بغل..... عايزه تشقط اي حد وخلاص سابت خالد وراحت لاخوه وعينها على الباقين انا لو مكانك اطلقها و اطردها طردت الك. لاب

ليث بغيره عميا وغضب جحيمي وهو يقبض ع يدها بتملك مُخيف ..... لووووووووريييييين انتي ازاااي تنزلي كداااا
لوجين بغل..... عايزه تشقط اي حد وخلاص سابت خالد وراحت لاخوه وعينها على الباقين انا لو مكانك اطلقها و اطردها طردت الك. لاب 
اتوجهت الانظار كلها لِ لوجين بس ثانيه واتوجهت على ليث الي بيقبض على كف لورين بمتلك وغضب جحيمي ويسير بها لِ فوق 
لورين بدموع من شده خجلها.... ح حضرتك اس اسفه واللهِ واللهِ العظيم ما كنت اعرف انك تحت و
اخيرا وصل لجناحهم.. اغلق الباب بقدمه واحتجازها على الجدار.... مخبياااه عني ليييه هدفك ايه مش فاهم ليه بتعملي كدا لا وجايه تقولي اسفه عشان اييييييييه عشااااان شوفك عشان شووووفت الِ هو ملكي وبتاااعي
توسعت عيناها بصدمه من جراء. ته ويده الِ تسير بارياحيه على جسدها بتملك وجنون.... انت بتاعي مراتي يعني ملكي مداريه الي ملكي ليه 
دفعته بدموع من شده خجلها والتقتط اول شي رأته وهى مفرش الطربيظه تستُر به صد. رها و زراعايها عن مرمى عيناه الجائعه 
كلما اقترب كلما انكمشت على نفسها اكتر.... ح حض. رتك ا. حنا م مااتفقناش ع على كدا انت انت قولت قاطعها وهو بيجذبها من خصرها بتملك ودفن وجه ف ثنايا عنقها يشِتم عبيرها المسكر ويطبع بعض علامته كانه يثبت لها وله وللجميع انها ملكه وحده.. وجه انظاره لوجهها الفاتن وعيناه الزرقا التى سحرته ياالله اكان محروم من كل هذا النعيم وجهه انظاره لشفتيها المكترزه بجوع وخطف قُبله منها وهو يتعمق وكان تلك القُبله ستحييه من المو. ت 
لمياء بصوت باكي..... ل ليث 
ليث فاق من سحرها اخيرا ونظر لِ لمياء بهدوء..... اي 
لمياء بصدمه من هدوءه كانت تنتظر تبرير وهي رأته بهذا الموقف اهذا هو الزواج الاجباري رأته ف مظهر لاول مره تراه فيها اهذا ليث الذي يرتعب منه الرجال اهذا ليث الذي لا يظهر مشاعره اهذا ليث الذي لا تهمه اي امرأه مهما كانت والمحزن انها ولا مره رأته بتلك الحاله حتى معها بالتأكيد هذا ليس ليث الذي امامها كان اشبه بشاب مراهق مع حبيبته... حبيبته؟!! عن هذا الحد اغلقت الباب وهي تبكي بصوت عالي اوقفتها لوجين بخبث..... خدته منك 
اشاحت لمياء بوجهها ومسحت دموعها..... قصدك اي 
لوجين بمكر.... تعرفي اي لورين اختي؟  
لمياء بصدمه.... ااا اختك؟ 
لوجين بضحك.... ههه ايوا بس ماما طردتها واتبرأت منها ومن و**** دي واحده شيطانه تصوري انها كانت بتلف على خالد خطيبي والوقتي لفت على جوزك و عايزه تلف على الباقي شوفي نزلت بأيه عشان تغر. يهم وقاطعها لمياء وهي بتجري وبيعيط 
لوجين بخبث..... والوقتي اقدر اقول الخطه الاولى تمت 
.. 
لورين بدموع.... ح حضرتك ماينفعش كدا 
ليث بتملك وهو بيقبض على الشرشف بغضب.... شيلي دا انا جوزك ... ثانيه وكان بيقبض ع خصلاته بخفه..... تبريرك ايه اخلصي ازاااي تنزلي بالمنظر دااا قدام ولاد عمي واخويااا
بصتله بصدمه... اا ايه هما هما شافوني 
ضحك غصب عنه.... ههه قولي مين لسااا مشافكش 
لورين سكتت وبقيت تعيط... احمرت عيناه وبرزت عروقه بشكل جحيمي..... انطقيييييي 
اا واللهِ دي دي ملك وقعدت اقولها ممكن يكونو تحت بس بس متخافش انا كدا كدا مش منتقبه وكنت لبساه ع عشان حاجه كدا و
قبض على زراعها الغض اللين بشر.... اسكتيييي اسكتي انتي كل ما بتتكلمي بتعصبينييي .. ملااااااااااك 
كله اتجمع على صوته 
ملك بخوف.... ن نعم ي ابيه 
ليث بغضب جحيمي... ايه الي هببتيه داااا انتي ازاااي تقوليليها تنزل بالشكل دااا
ملك بعييط.... انا اسفه مش هتتكرر تاني صدقني انا مكنتش اعرف حقيقي انكو تحت كنت فاكره انكو روحتو الشركه انا انا اسفه صدقني هي كانت مش بس انا انا السبب
لوجين بسرعه...... هي متعرفش تمنعك ولا كان على هواها ولقيتها فرصه معرفتش تلف على خطيب اختها راحت لاخوه واتجوزته والوقتي عينها ع الباقي .. اي منصدمين ليه ايوا انا اختها اخت الي كانت عايزه تلف على خطيبها و 
لورين بعييط.... كفايه كفايه بق انتي ايه انا سبتلك كل حاجه عايزه ايه تاني مني وسابتها وجريت على فوق 
ليث بغضب وتحذير..... لاخر مره.. تحذير ليكي لاخر مره ملكيش دعوه بمراتي تيجي هنا ف بيتها يبق تحترمي نفسك وانتي ف بيتها فاهمه انا هتغاضى المرادي عشان خالد بس المره الجايه رد فعلي مش هيعجبك خالص فاهمه 
نطقت برعب... ف ف فاهمه 
نها كلامه وساب القصر بغضب وهو بيفكر في كلامها 
ف المساء
صحت على لمساته على وشها غمضت. عنيها بخجل بس الريحه الرجالي دي خليتها تنتفض من مكانها.... خ خالد انت بتعمل اي هنا انت اتجننت انا خلاص بقيت مرات اخوك 
خالد بضحك.... انت اتجوزتيه عشان تبقِ قريبه مني انتي لسا بتحبيني لسا هتصرخ كتم بوءها بايده وفجأه الباب اتفتح 
ليث بصوت عالي غاضب ..... ايه الي بيحصل هنااااا دا

خالد بضحك.... انت اتجوزتيه عشان تبقِ قريبه مني انتي لسا بتحبيني لسا هتصرخ كتم بوءها بايده وفجأه الباب اتفتح 
ليث بصوت عالي غاضب ..... ايه الي بيحصل هنااااا دا مين الي قافل النور بالشكل دا... دخل واتفاجأ بالظلام والنور المطفي 
 وقفت برعب ..... انا انا 
ليث رفع ايده ببرود.... جهزيلي الحمام 
لورين بخوف وعيونها متسلطه على ورا الباب.... ها 
ليث بغضب.... سرحانه ف ايه روحي جهزيلي الحمام
اتنفضت بخوف من صوته العالي... ح حاضر 
اتجاهلها ودخل اوضه الملابس وهي اتصمرت مكانها بخوف وهي بتابع خالد الِ بتسحب بخوف وبيفتح الباب وبيخرج ثواني وحست بنفس ساخن بيلفح رقبتها من الخلف 
نطقت برعب والدموع بتلمع ف عنيها.... ل ليث 
ليث منظر عيونها الِ اسودت جامد وعروق رقبته الي برزت رعبوها.. خارت قواها ووقعت على الارض وبتعيط..... صدقني مش زي الي انت فهمته 
ليث بهدوء مخيف..... عارف 
رفعت عنيها بسرعه ليها... ايه 
قعد وحط رجل على رجل وولع سيجار وبصلها نظره مقدرتش تفهمها.... مشكلتك انك بريئه اوي ومتعرفيش انا مين كويس 
لورين بنهيار..... عارفه الي بعمله غلط بس من نا. ري انت متعرفش عملو فيا ايه 
بصلها ببرود.... كملي 
لورين بعياط يقطع القلب..... انا وخالد بقالنا 4سنين مع بعض انا كنت بحبه اوي هو الي كان بيعوضني عن الي بشوفه 
قبض على ايده بغيره وبصلها ببرود عكس النا. ر الِ جواه من غيرته ودموعها الي كانها نا. ر بتكويه من الداخل
_ عارف يعني اي 4سنين مع بعض وفجأه يخطب اختي وعايز يتجوزها 
ضرب كلامه ف عرض الحائط وقام دفنها ف حضنه وايدي بتطبط عليها بحنيه وهي بتمتم بكلام مش مفهوم بسبب بكائها ولكن اتنفضت بسبب ايديه الي بتمشي بحريه زايده على جسدها رفعت عيناها بخوف مقابل عيناه الر. اغبه والهيمانه فيها ونطق بعشق جارف ازهلها... انسيه خالص عايزك تمحيه من ذاكرتك مافيش غيري يكون ف قلبك وعقلبك بس انا
نطقت بزهول... ح حضرتك
اجلسها على قدمه ويدها تطوف خصرها بتملك شديد... مافيش بس تنسيه فاهمه ولا هيكون تصرفي مش هيعجبك نهى كلامه وهو بيدفن وجهه بعمق ف ثنايا عنقها ويلثمه برقه.... انتي بتحبيني انا.. انا بس انتي ملكي انا وبس ليا انا وبس فاهمه
حاولت تقوم....ح حضرتك انت قولتلي ان جوازنا مش هيدوم وابتلعت باقي كلامها من شده خوفها من نظراته. 
ليث بغضب جحيمي وجنون وهو بيقبض على رسغها بغيره.... ايييه عااايزه تسيبني عشاااانه انتي ايه معندكيش كرااااااامه هو احسن مني انااااا اغنى منه مليون مرااااا اناااااا بحبك انماااااا هو لااااااااء واحده غيرك تنساااااه انا هتغاظى عن اي حاااجه كنتِ عملاها من النهارده انتي مرااااتي يبقااااا متفكريش غير فياا انا وبس قسم بالله العلي العظيم لو لقيتك بتجيبي سيرته بس على لسااانك هزعلك اوي انطقي فااااهمه.. نها كلامه ودفعها وغادر الغربه بغضب جحيمي نطق..... خاااااااالد 
خالد بخوف وتلعثم.... ن نعم يا ابيه حضرتك قاطعها وهو بينقض عليه بلكمات متتاليه وبيشده لاوضه المكتب وكلهم واقفين مرعوبين محدش اتجرأ يقوله انت بتعمل ايه حتى والدته ووالده... ولورين واقفه مصدومه وهي شايفه الكل واقف وخايف منه 
لورين بصدمه.... دول خايفين منه 
والدته بدموع... الحقه يا راضي بالله عليك قبل ما يخلص عليه طب طب هو عمل ايه عشان يوصله للحاله دي بس 
والده بحزن..... محدش هيقدر عليه سيبه يربيه طالما وصل للحاله دي يبق خالد عمل حاجه كبيره 
لورين بصتلهم بزهول وهما شايفاهم واقفين خايفين منه 
ف المكتب
ليث بجنون..... تبعد عنهاااا فاهم يابن ال****** دي الوقتي مراااات اخوك 
خالد بدموع وصِدق ووجهه لايوجد به منطقه سليمه وغرقان ف دما.ئه ... انا لسا بحبه واللهِ العظيم ماكنش بايدي اسيبها كله من اختها ال**** خلتني انا*م معاها وحملت ودبستي 
ليث بجنون .... يابن****** كل داا ف الفاااضي الوقتي بقت مراتي ملكي ياعني ملكش الحق تبُصلها اخر تحذير ليك وعزه وجلاله الله لو شوفتك بس بتبُصلها ل*****
خالد بعييط..... انت بتعمل معايا كدا ليه انت عمرك ماكنت معايا كدا انت علطول بتقول اني ابنك ولو طلبت نجمه من السما كنت بتجبهالي ليه كل دا نهى كلامه وساب الاوضه 
ليث رمى نفسه على الكنبه ودفن وشه ف ايديه بتوهان من كلمات اخوه..... جننتني من اول ما شوفتها جننتني معقول اعمل كدا فيه خالد الي كنت ما ستحملش عليه الهوا الطاير الي بعتبره ابني مش اخويا اعمل فيه كدا وعشانها 
ف الخارج 
صفاء بعييط من شكل ابنها الي غار. قان ف دمه.... خالد ابني عملت ايه عملت اي عشان يعمل فيك كدا
خالد بهدوء.... مافيش انا غلطت وابيه عاقبني لوسمحتو 
..بقلمي بسمله بدوي
قاعده على السرير بتعيط بنهيار.... كله بسببي يارتني ما جيت
قاطعها فتح الباب بغضب من لمياء وهي بتقول بحقد.... كله بسببك اختك فعلا ماكذبتش 
بصتلها بصدمه من معاملتها الحقوده غير الي هي شافته منها ومن معاملتها الطيبه.... لمياء انا 
لمياء بشر.... انتي اي انتي شيطا. نه.. اوعي تفكري انه عمل كدا عشانك لا عشان حاجه ف الشغل بس والموقف السخيف الي شفتكوا فيه تابعت بحقد وهي شايفه وجنتيها بتحمر ودا جعلها اقل ما يقال عنها فاتنه... قالي انك الي غويتيه وانك عايزه كدا وان دا حقك وعايزه تحسي بانك متجوزه و لا بلاش عشان انا اصلا اتكسف اكمل مش زي عينك فارغه. 
لورين فاقت على صوت الباب وهي بيترزع منها وهي خارجه جريت تلم هدرمها وهي بتبكي بنهيار ونزلت وهي بتجري على برا 
صفاء بصدمه..... مش دي لورين الي بتجري على برا دي اومال فين نقابها لوووورين لوووووورين 
ف نفس الوقت خرج ليث من اوضه المكتب وانظاره اتوجهت مكان انظار والدته اول ما سمع اسمع لوين ثانيه وكأنه اتحول وف لمح البصر كان قدام لورين الي ارتدت بخوف اول ما شافته... ليث بهدوء مخيف.... راحه فين
لورين برعب حاولت تداريه بس معرفتش..... ماشيه وورقتي توصلي 
ليث بعصبيه.. على فوق اخلصيييييييي
مسكها من ايدها وجرها لفوق.... سمعيييني بق كنتي بتقولي اي وفي نقاااابك فييييين ازاي تنزلي من غييره 
لورين بعصبيه..... ملكش دعوه ابعد عني بق انا مش عايزه افضل هنا سيبني ونقاب خلااص معتش هلبسه
ليث بجنون..... لااا ماهو انا مش بعد ما لقيتك هتسيبني  
لورين بصتله بعدم استوعاب
ليث بغضب جحيمي..... النقاب هيتلبس ولو غصب عنك صدقني يالورين لو لقيتك من غيره هكر.هك في اليوم الي شوفتيني فيه 
لورين هزت راسها بخوف من نبرته.... ح حاضر 
ف الصباح 
صحت ملقتهوش اتنهدت براحه بس قاطعها خبط على الباب... انا ملك 
اا دخلي 
ملك بمرح.... صباح النور يا مزتي ايه كل دا نوم احنا داخلين على العصر.. المهم انا استأذنت من ابيه عشان تيجي معايا اشتري بقيت هدوم جهازي ووافق
ابتسمت بفرحه طفوليه... اخيرا هخرج حاضر ثواني واكون جاهزه 
وقفت قدام المريا. بتظبط الطرحه وبتبص على النقاب بخوف.... انا حُره اعمل الي يريحني والقت بتحذيرات وكلامه بعرض الحائط. 
قاطعها دخول ملك الغرفه بمرح... خلصتي يامزتي ثواني وهتفت بصدمه.... انتي قلعتي النقاب!!! وابيه عرف
لورين بقوه مصطنعه.... انا مرتاحه كدا يالا نمشي
نزلت وكلهم بيبُصلها بتفاجأ بس محدش اتجرأ يتكلم وخالد وشه ف طبقه اتنفست براحه اما عرفت ان ليث برا... 
صفاء بطيبه.... مع السلامة ياحبايبي وابقوا طمنوني بقا
ف الطريق وليث عائد لبيته وجد تجمع كبير وزحمه ضخمه
ليث لسواقه.... ف اي يا محمد 
عم محمد بغضب.... دا قليل الا. دب يا بيه تصور الشاب عايز يدخلها عربيته بالعافيه وماحدش قادر عليه اكمنه غني هي الدنيا جرا فيها اي وفين الحكومه بس
ليث نزل بهيبته وجبروته وكل الي يشوفه يوسعله.... سيبها يا كابتن واتوكل على الله بدل ما اعمل شوشره ومحدش هيزعل غيرك
الشاب بغضب ..... انا عايزها ولو هتجوزها حالا بس مش هسيبها 
_ابيه لحقها...دا عايز ياخد لورين بالعافيه 
ليث جحطت عيونها بصدمه من صوت اخته واتلفت لقاها ملك بتعيط بنهيار رجع نظر باتجاه البت لقى لورين بتبُصله بفرحه وكأنها لقت نجدتها بس اول ما شافها من غير نقابها وهدومها الِ كانت بتحدد جسد. ها الاسطوري اتنفض بشر... 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-