رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي كاملة جميع الفصول بقلم ايه عرفات

رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي كاملة جميع الفصول بقلم ايه عرفات


رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة ايه عرفات رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي كاملة جميع الفصول

رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي بقلم ايه عرفات

رواية كبرياء رجل عاجز تامر وندي كاملة جميع الفصول

في حي بسيط جدا كان يعيش تامر ٢٤ سنه وعلي ٢١ سنه ومازن ١٨ سنه واميره ١٨ سنه ويعيش ايضا في نفس العماره ندي ٢٠ سنه وأخوه احمد ٢٤ سنه
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
روايه كبرياء رجل عاجز الحلقه الاولي
_________________________________
تامر كان نايم وجالو تليفون
مريم /صباح الخير يا روحي
تامر/ صباح النور يا عمري فينك
مريم/  لسه صاحيه وباخد الكوفي بتاعي
تامر/ تصدقي انك وحشتيني اوي
مريم/ ما انا قولتلك تيجي تعيش في الفله بتاعت ابوك في الكومبونت معايا ونشوف بعض كل دقيقه وانت الي مش راضي
تامر/ قولتهالك مليون مره مش هسيب اخواتي وهمشي
مريم/ يا روحي دي فلتك ويرضيك كده تفضل مقفوله بقاله سنين
تامر/ يرضيني وقفلي بقا علشان انا قفلت علي الصبح هاخد شاور وهروح علي الشركه متتاخريش مش علشان خطيبك صاحب الشركه هتيجي برحتك
مريم /علم وينفذ يا فندم
تامر/ بحبك
مريم/ بحبك
تامر فصل مع مريم التليفون وطلع في الصاله وكانت اميره اخته قاعده قدام التليفزيون
تامر/ صباح الخير يا ميرو
اميره/ حبيبي صباح الفل اجهزلك فطار
تامر/ لا هفطر مع مريم في الشركه اخواتك فين
اميره/ مازن نايم وعلي
تامر/ علي فين
اميره/ بصراحه جه وش الصبح وكان شارب ودخل نام علطول
تامر بداء يزعق ومامته خرجت من المطبخ
تامر /ومصحتنيش ليه
اميره/ وانا اعمل اي انت كانت نايم
تامر/ ينفع عاميل ابنك دي يا ماما
ام تامر/ معلش يبني فهمه براحه
تامر/ انا هفضل اطبطب لحد أمته انا تعبت
ام تامر/ معلش يا حبيبي انت اخوهم الكبير وزي ابوهم
تامر دخل اوضه علي وبدأ يصحيه ويزعقلو 
تامر/ قوم يا استاذ اي السهره كانت صباحي امبارح
علي /في اي بس علي الصبح 
تامر/ كانت فين امبارح لحد الفجر ياض 
علي/ حضرتك هتعملي محكمه هنا كانت مكان ما كانت انت مالك واله تكون فاكر انك اخونا الكبير بجد
تامر/ لا انا فعلا اخوك الكبير وغصب عنك التيشيرتات الي انت لبسه دي جيبت فلوسه منين واله الاكل الي انت بتاكل والفلوس الي بتشرب بيه الزفت دي منين انا عمري ما قصرت معاك في حاجه طلبت عربيه علشان تروح بيه الجامعه زي صحابك وجبتلك احلي عربيه انا الي بصرف علي البيت ده كله 
علي/ يابابا انت مش اخونا انا مش عارف سيب العز الي انت سيبه الفلل والعربيات وجاي تقرفنا في عشيتنا بدام انت حنين اوي كده متخودنا نعيش في الفله بتاعتك واله في دي احنا مش اخواتك
تامر/ انت اهبل يله انت ناسي اني قولت لأمك كده كتير وهي مرديتش لاني ابوك كان موصيكم متسيبوش البيت ده
علي/ يعم امي اتجوزت ابوك وبعد ما جيت انت ابوك مات وسابلك فلوس كتير وجت امي بقا اتجوزت واحد فقير سيبك منا بقا يعم وروح عيش بعيد عننا
تامر/ الفقر مش عيب والفقير ده الي هو ابوك ومن صغري قبل ما ابوك يموت كان معتبرني ابنه وعشت وكبرت هنا وانا الي بصرف علي البيت يعني الكل هنا لزم يسمع كلامي سهر مفيش الكليه بتاعتك هتروحه وانا الي هتابعك بنفسي وانتي يا أمي مفيش مصريف واله فلوس لحد ما يتزبط بلا قرف
تامر خرج زهقان ودخل اوضه ومازن دخل وره 
مازن/ تامر 
تامر نعم يا حبيبي تعاله اقعد 
مازن /حقك عليا انا اسف
تامر/ ليه بس بتقول كده انت ذنبك اي بس
مازن/ انت بتتعب معانا لو واحد تاني اي الي هيخليه يعيش في الفقر ده وانت قدامك العز وفلل وفلوس  وانت بردو مش عايز تسيبنا  وبنيجي عليك وانت بردو واقف جنبنا 
تامر/ ياض انتم اخواتي وأهلي عمر الفلوس ما بتعمل اهل 
مازن/ ربنا يخليك لينا
تامر/ اهم حاجه تخلي بالك من نفسك ومن اختك انتم في الثانويه العامه علشان خاطري تفرحوني
مازن/ اشطا روح شغلك بقا
تامر/ اشطا 
تامر لبس وخرج علي الشركه دخل المكتب وكان مخنوق ومريم دخلت وره
مريم/ في اي يا روحي 
تامر/ مفيش متخانق مع اخويه شويه
مريم/ مش ده علي صح 
تامر/ اه الود ده تعبني اوي
مريم/ ما انا قولتلك انت مش من مقامك الناس الزباله دي 
تامر /هما مين الي زباله 
مريم/ الناس الي انت عايش معاهم 
تامر/ بصي الناس دول انضف منك ومني مليون مره ولو اتكلمتي علي اهلي كده تاني كل واحد منا يروح لحالو
مريم/ انت بتقريني بيهم 
تامر/ انتي مجنونه انا عمري ما هحطك مقارنه معاهم لاني لو حصل وعملت كده اعتبري نفسك خسرنه
مريم/ بقا كده يا كوكو انا زعلانه منك 
تامر/ انتي بنت عمي وصحبيتي وحبيبتي وخطيبتي وهما كل حياتي الي مش ليه خير في أهله عمره ما كان ليه خير في حد واوعي تحطي نفسك في مقارنه معاهم تاني واوعي تفتكري حبي ليكي نقطه ضعفي لا تنسي انا بحبك اهو بس نقطه ضعفي الوحيد هي اهلي واخواتي ولما الاقي حد بيجي علي نقطه ضعفي بسيبو مهما كان غالي عندي
مريم بدأت تقرب منه اوي وجايه علشان تحضونها بعد عنها 
تامر/ احنا في الشركه اتفضلي علي مكتبك علشان مخنوق
مريم/ تمام 
مريم خرجت متعصبه وراحت علي مكتبه وتامر بدا شغل 
_________________
علي لبس وخرج وهو نازل علي السلم قابل ندي
علي/ اي ده ربنا بيحبني اوي كده
ندي/ صباح الخير يا استاذ علي 
علي/ استاذ اي بقا خليه علي 
ندي/ بعد اذنك
علي/ علي فكره انتي وحشتيني 
ندي/ افندم اي الي بيني وبينك علشان تقولي كده 
علي/ بلاش اقول الي في قلبي ليكي
ندي/ بعد اذنك بلاش اعمل حاجه تزعلنا من بعض خلينا نحترم بعض كده احسن
علي/ يا ندي انا بحبك اوي حسي بيا بقا
ندي/ هقولهلك للمره المليون انت زي أحمد اخويه ومتحلمش بحاجه اكتر من كده
علي/ انتي لو مش ليا عمرك ما هتبقي لغيري 
ندي/ انا اتخنقت منك وهرد علي اخوك الكبير 
علي/ تصدقي خوفت يامامي
ندي طلعت وزعلت اوي من الموقف لانه بتحب تامر اوي 
________________________________
تامر راح لمريم المكتب وقفل الباب وقرب منه اوي
تامر/ وحشتيني 
مريم /احنا في الشركه مينفعش كده
تامر/ وصاحب الشركه بيقول لمرات صاحب الشركه انه بيحبه اوي 
مريم/ لسه مبقيتش مراتك
تامر/ كلها كام شهر
مريم/ بس انا زعلانه منك 
تامر شده لحضنه اوي
تامر/ ما انا جاي أصلحك
مريم/ طب انا كلمت مهندس الديكور علشان نبدأ نجداد في الفيله 
تامر بعد عنها
تامر/ احنا مش اتكلمنا في الموضوع ده وقولتلك اني بجهز في الشقه الي فوق شقتنا 
مريم/ اي ده انا كانت فاكرك بتقول نكته ده بجد 
تامر/ وليه لا انتي عارفه اني مقدرش اسيب اخواتي واله امي 
مريم/ انت عايزني انا اروح اعيش في الحاره بتاعتك دي 
تامر/ وليه لا 
مريم/ يعني اي واحده بتخرج من مستوي علشان تعيش في مستوي اكبر منه
تامر/ مفيش مستويات في الحب الحب تفاهم وحب وجواز واسرء 
مريم /انت اكيد بتهزر انا طبعا مش موافقه 
تامر/ قوليلي يا مريم هو لو انا فقير كانتي وفقتي بيا 
مريم /واله كانت حبيتك اصلا الحب مبياكلش عيش تقدر تقولي لو كانت فقير هناكل ونشرب منين واله تكون فاكر انينا هناكل ونشرب حب
تامر/ ياخساره
مريم /كلامك مع بابا مش معايا لاني دي بقت حاجه تقرف 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
تامر زعل واتصدم من كلام مريم لانه مكنش متخيل انها هتطلع كده روح البيت وكان مخنوق وندي اول ما شافته من البلكونه طلعت تجري واستنيته قدام الشقه
ندي/ حمدله بسلامه يا استاذ تامر
تامر/ اي يا ندي عامله اي
ندي/ بخير مالك
تامر/ مفيش مرهق بس شويه من الشغل
ندي /متأكد
تامر/ متأكد طبعا بس انتي ليه شالتي الحجاب
ندي/ لا مهو انا قولت اجرب التغير
تامر/ انتي في اي حال من الاحوال انتي زي القمر بس كانت بحب اشوفك بالحجاب احسن 
ندي/ بجد 
تامر/ والله انتي بالحجاب بجد بتبقي زي القمر وبصراحة بحسد الي هتكوني من نصيبه 
ندي /طب ممكن طلب 
تامر/ طبعا قولي 
ندي/ انا عرفت من اميره اخت حضرتك انك بتحب البلح الشام وعملته لحضرتك ممكن  تدوقه من ايدي 
تامر /طبعا ممكن 
تامر بداء ياكل من البلح الشام 
ندي/ اي رايك 
تامر/ مش معقول ده حقيقي انتي روعه تسلم ايديكي 
ندي/ بجد عجبك 
تامر/ طبعا ده انا نفسي اكلو من ايديك كل يوم 
ندي/ خلاص هعملهولك كل يوم 
تامر/ تسلميلي انتي انسانه جميله اوي عمله اي في التعليم 
ندي/  لسه مخلصه معهد تمريض وبدأت اشتغل
تامر/ خالي بالك من نفسك 
ندي/ انت خايف عليا 
تامر/ طبعا مش اختي ولزم احافظ عليكي 
ندي/ اختك طبعا ليا الشرف 
تامر تليفونه رن 
تامر/ الو ازيك يا عمي 
العم /ينفع الي انت عملته مع بنتي ده 
تامر/ في اي يا عمي انا ضربته بالنار 
العم/ عايزك تكون عندي في الكومبونت في خلاص نص ساعه 
تامر/ في اي يعمي بس 
العم/ تعال وانت هتعرف 
تامر/ حاضر 
تامر قفل مع عمه 
ندي/ خير في حاجه
تامر/ لا مفيش عمي عايزني بس مش عارف هروح ازاي عيوني وجعيني اوي ومش هعرف اسوق 
ندي/ خلاص ارتاح وروح بكره 
تامر/ مش هينفع عمي هيعملي قصه ويزعل 
ندي/ طب خلاص خد تاكسي 
تامر/ لا هرروح وخلاص 
ندي/  طب خالي بالك علي نفسك 
تامر /حاضر ادخلي بس انتي جوه 
ندي/ لا انا راحه المستشفي ورايه شغل 
تامر/ انتي ورديتك بليل 
ندي/ مش علطول 
تامر/ ربنا يعينك يله سلام 
ندي دخلت الشقه وتامر ركب عربيته وراح علي بيت عمه 
تامر/ مساء الخير يا عمي 
العم/ اقعد 
تامر/ خير 
العم/ اي المشاكل الي بينك وبين مريم
تامر/ مشاكل اي بس كل الي انا قولته انينا هنعيش في العماره الي انا ساكن فيه وسط اهلي
العم/ وانت مسمي الناس الي انت عايش معاهم دول اهل 
تامر/ واحسن اهل كمان 
مريم/ انا قولت الي عندي
تامر/ الي بيحب حد بيعيش معه في اي مكان 
العم/ بس بنتي مش زي اي حد
تامر/ انا بحبه والله اوي وبردو مش هينفع اسيب اهلي
العم/ خلاص انا رايح مشوار حلوها بينكم 
العم خرج من الفله 
تامر/ في اي يا مريم هي حصلت تقولي لي عمي 
مريم/ ما انا لما القيك بتقول كلام مش مظبوط يبقا مينفعش انا الي ارد عليك
تامر/ انا مش عارف اي حكيتك انتي بتحبيني واله لا 
مريم/ بموت فيك طبعا بس انت مش بتحبني 
تامر/ انا بعشقك مش بحبك 
مريم/ طب لزم تتآكد اني مينفعش اعيش في المستوي ده 
تامر/ اعملي اي حاجة علشاني 
مريم/ انا قولت الي عندي 
تامر طلع زهقان وخرج من البيت وركب عربيتو وكان بيسواق باعلي سرعه لحد ما عمل حادثه والناس نقالتو علي المستشفي
الدكتور/ أمجد في حد مع المريض بره
الممرضه/ تقريبا لا يا فندم هو عمل حادثه والناس جابوه لحد هنا وماشيو 
الدكتور /طب خدي البطاقه دي استعلمي عنه وكلمي اهله بسرعه
الممرضه /حاضر يا فندم
 الممرضه خرجت وقبلت ندي 
الممرضه/ بقولك يا ندي والنبي ممكن تخدي البطاقه دي تستعلمي عنه لاني راحه اشوف الحاله الي جت من ساعه 
ندي /عيوني اسمه اي بقا 
الممرضه/ تامر محمد زكي 
ندي/ نعم وريني كده 
ندي اول ما شافت صور تامر اتجننت 
ندي/ تامر مستحيل هو في انهي اوضه 
الممرضه/ انت تعرفيه 
ندي وهي بتصرخ 
ندي/ ايوه اعرفه ده جاري وزي اخويه هو فين 
الممرضه/ في العمليات 
ندي طلعت تجري علي اوضه العمليات وقفت قدام الاوضة وهي منهاره 
الممرضه/ بدام انتي تعرفيه خلاص كلمي اهله وكمان تليفونه اهو اتفضلي 
ندي مسكت تليفون تامر وفضلت تحضنه فيه لحد  ما عدت ساعه التليفون رن وكان متسجل My Love
ندي/ الو 
مريم/ مين حضرتك 
ندي/ انا جارت تامر وبشتغل في مستشفي الرحاب الخاصه 
مريم/ وتليفون تامر بيعمل اي معاكي يا شاطره
ندي/ استاذ تامر عمل حادثه وفي المستشفي
الدكتور، خرج من العمليات وندي بدأت تسأله ومريم كانت معه علي التليفون
ندي/ خير يا دكتور أمجد 
الدكتور/ انتي تعرفيه
ندي/ ايوه خير 
الدكتور/ هو كويس جدا وهننقالو علي اوضه دلوقتي 
ندي/ الحمد لله
الدكتور/ بس في حاجه مش هيعرف يتحرك لانه جالو شلل موقت 
ندي/ ازاي مش فاهمه 
الدكتور/ يعني مش هيعرف يقف علي رجله تاني لمده ممكن تكون ساعه سنه ١٠ سنين وممكن يفضل كده علطول وده بنسبه ٩٥ ٪

ندي/ اي الي انت بتقوله ده يا دكتور مش معقول طبعا
الدكتور/ اسف يا انسه دي الحقيقه
ندي فضلت تبكي ومنهاره من العياط ومريم كانت سمعه كلام الدكتور وقفلت السكه تامر اتنقل لي اوضه خارجيه وندي دخلت عليه
تامر/ اي ده ندي
ندي/ حمدله علي سلامتك
تامر/ مالك بتعيطي ليه
ندي/ مفيش حاجه ده بس عيوني وجعاني
تامر/ الدكتور قالك اي
ندي/ مفيش حاجه انت كويس اوي بس محتاج راحه علي السرير فتره
تامر/ يعني اي
ندي/ يعني مش هينفع تقف علي رجلك لمده فتره صغيره ولزم ترتاح
تامر/ قصدك شلل
ندي/ احمد ربنا انه جات علي قد كده
تامر/ ليه كده يارب
ندي/ تامر دي فترة وترجع تاني احسن من الاول
تامر/ فين مريم عايز اشوفه
ندي/ انا كلمته وعرفته وهي اكيد جايه
وفجاء اهل تامر دخلو
مازن/ اخويه حبيبي مالك
تامر/ بخير
الام/ انت كويس يا حبيبي
تامر/ الحمد لله متقلقوش
علي/ تقوم بسلامه
تامر/ الله يسلمك
وفجا دخل ابو مريم
العم/ اي يا بطل حصل اي حمدله علي سلامتك
تامر/ الله يسلمك يا عمي
العم/ انا زعلت اوي لما مريم قالتلي انك مش هتعرف تتحرك تاني
تامر/ قدر الله ما شاء فعل يا عمي امال فين مريم
العم/ كانت تعبانه ودخلت تنام وبإذن الله هتجيلك بكره
تامر/ تنام ازاي وانا في المستشفي
وفجا الدكتور دخل عليهم
الدكتور/ حمدله بسلامه
تامر/ الله يسلمك
الام/ هو تامر ابني يقدر يطلع أمته
الدكتور /علي بكره اخر النهار بس اهم حاجه لزم تهتمو بعلاجه وصحته لاني ده الي ممكن يرجعه زي الاول ويقوم بسلامه علشان كده انا هبعت معاك ممرضه تخالي باله منك
ندي/ ممكن يا دكتور انا اخلي بالي منه هو جارنه وهكون معه علطول
الدكتور/ كويس اوي ممكن بقا تسيبو يرتاح وواحد بس الي يقعد جمبه
الدكتور خرج من الاوضة
العم/ خلاص استأذن انا
تامر/ لو سمحت يا عمي خالي مريم تجيالي أصله وحشتني اوي
العم/ انشالله
الام/ وانا كمان هنمشي احنا واميره هتقعد معاك
تامر/ لا واله اميره واله مازن هيقعدو معايا هما في ثانويه عامه ولزم يذكرو
الام/ خلاص علي هيقعد معاك
علي/ انا مش فاضي وريه محاضرات بكره مهمه
الام/ خلاص انا هقعد معاك
ندي/ لا يا طنط روحي انتي علشان البيت وانا هقعد معه
الام/ طب وشغلك
ندي/ انا تقريبا خلصت شغل حضرتك بس روحي ارتاحي
علي/ لا انتي مش هتقعدي هنا خلاص انا هقعد
تامر/ انت مش وراك محاضرات مهمه يلا روح ندي هتفضل معايا
علي زهق وطلع بره
الام /خلاص هنمشي احنا بقا
تامر/ ماشي
أميرة/ خالي بالك من نفسك يا حبيبي
تامر/ ركزي انتي بس في المذكرة
الكل خرج ومفضلش غير ندي وتامر تامر كان ماسك التليفون وبيرن على مريم وهي مبتردش
ندي/ انت كويس
تامر/ اه تمام
ندي/ انت بترن علي خطيبتك صح
تامر/ اه بس هي مبتردش
ندي/ هي اكيد نايمه لما تصحي اكيد هتكلمك
تامر/ اول مره تحصل ومتردش عليا هي وحشتني اوي
ندي/ بتحبها
تامر/ اوي ومش عايز احب حد غيره
ندي/ وهي اكيد بتحبك اوي يله بقا علشان تنام وترتاح
تامر/ ماشي
تامر نام وندي فضلت سهرانه جمبه طول اليوم
_______________________
تاني يوم العصر 
تامر/ لسة بردو مريم مجتش
ندي/ اكيد جايه 
وفجاء احمد اخو ندي دخل عليهم 
تامر/ تعاله يا ابو حميد 
احمد/ الف سلامه عليك يا صحبي مالك 
تامر/ انا كويس هي بس فترة وتعدي
احمد/ بإذن الله هترجع احسن من الاول 
تامر/ يارب اخبار الشركه اي 
احمد /والله كله تمام بس في حاجه حصلت
تامر/ خير 
احمد/ الاستاذ مريم جت النهارده الصبح الشركه وقدمت استقالته لمدير الحسابات 
تامر بصدمه
تامر /الكلام ده بجد 
احمد/ انا بحسبك عارف 
تامر/ لا معرفش خلاص روح انت وعايزك تخالي بالك من الشركه 
احمد/ تمام بعد اذنك 
تامر /اتفضل 
احمد/ خرج من الاوضة وتامر كان زعلان اوي وفجا مريم دخلت عليه 
تامر بابتسامه جميله 
تامر/ مريم تعالي وحشتيني اوي 
مريم/ ازيك يا تامر
تامر/ كانت تعبان اوي قبل ما اشوفك ولما شوفتك ارتحت 
مريم/ كويس اني اطمنت عليك 
تامر/ ندي لو سمحتي اطلعي بره
ندي/ نعم
تامر/ اقصد سيبينا لوحدنا شويه
ندي زعلت من الموقف اوي وخرجت دموعها علي خدها 
تامر /وحشتيني اوي كانت خايف انك متيجيش تشوفيني 
مريم/ واي الي يمنعني اني اجي واشوف آبن عمي 
تامر /ابن عمك وبس
مريم/ هو الدكتور قالك اي 
تامر/ قالي اني محتاج فتره راحه علشان ارجع زي الاول وابد امشي
مريم/ وممكن تفضل كده ومتتحركش من مكانك وده احتمال كبير صح 
تامر/ولو فضلت كدة هتسيبيني 
مريم/ بص يا تامر انت ابن عمي ومش هجرحك بس انا كانت مخطوبه ليك علشان تبقى سندي وضهري وحبيبي وتدلعني انت دلوقتي مش هتعرف تسند نفسك وطبعا مش يرضيك اني اتجواز واحد عاجز
تامر/ اي الي انتي بتقولي ده انا مش عاجز واله عمري كانت عاجز انا هرجع زي الاول واحسن كمان
مريم/ لما ترجع زي الاول هتلقيني موجوده
تامر/ انا محتاجك جمبي
مريم/ وانا لزم اكون صريحة معاك انا مينفعش اكمل حياتي بالشكل ده
تامر/ بس انا بحبك اوي
مريم /الحب لوحده عمرها ما بينفع انا اختك في اي وقت غير كده متحلمش
تامر/ ويهون عليكي الي بينا
مريم/ ربنا أنعم علينا بفكره النسيان الشنطه دي فيها الدهب والهداية الي جابتهالي كل شي اثمه ونصيب
تامر/ خليكي جمبي الفتره دي واوعدك اني اسعدك حتي وانا عاجز 
مريم/ انت اصلا مش هتقدر تسعد نفسك ربنا معاك 
مريم خرجت من الاوضة وكانت ندي سمعت كل كلمه حصلت بينهم 
مريم/ انتي واقفه كده ليه 
ندي/ تعليمات اني مسيبش استاذ تامر لوحده 
مريم/ انتي الي كلمتيني في التليفون
ندي/ ايوه وهكون ممرضه استاذ تامر لحد ما يقوم بسلامه
مريم/ استاذ تامر مش عايز ممرضه ده عايز كرسي بعجل وبلاش تضيعي وقتك معه لاني نسبه شفاء معدومه 
ندي/ اهلي عمرهم ما ربوني علي قله الأصل واسيب حد محتاجلي حتي لو كانت معرفوش وبإذن الله هيرجع زي الاول واحسن 
مريم/ اتمني لانه شكله مش هيبقي حلو وهو قاعد كده
ندي/ شكله ديما بيبقا حلو
مريم /ربنا يهني سعيد بسعيده
ندي/ علي فكره ده اخويه مش اكتر
مريم/ واضح بعد اذنك
مريم مشيت وتامر كان سامع كل حاجه وكان منهار من العياط وندي دخلت عليه
ندي /اي ده انت بتعيط ليه
تامر/ سبيتني علشان عاجز
ندي/ لا انت مش عاجز واله حاجه انتي احسن واحد في الدنيا كله العجز مش بالجسم العجز بالضمير والقلب
تامر/ جرحتني بكلام وحش اوي
ندي/ يمكن ربنا عمل كده علشان يعرفك الحقيقه
تامر /بس انا بحبه اوي
ندي/ وهي اكيد بتحبك دي حتي كانت بتقول عنك كلام حلو بره
تامر/ علي اساس اني مكنتش سامع الي حصل بينكم
ندي/ معلش بإذن الله هتقوم بسلامه
تامر/ انا اسف لاني خليتها تجرحك بكلمها
ندي/ مفيش اسف بين الأخوات
تامر/ كاان منهار من العياط وفجاء اترمي في حضن ندي وندي مكنتش مصدقه نفسه وكانت فرحانه اوي وفضلت تشم في ريحه شعره وهو في حضنه وفجاء باست راسه وهو حس بيها وبعد عنها وندي كان وشها احمر اوي
تامر/ انا اسف 
ندي/ لا واله يهمك بعد اذنك 
ندي خرجت من الاوضة وهي فرحانه اوي لانه اول مره تلمسه وهو كان مخنوق من الي عملو 
_________________________________
تامر خرج من المستشفي وراح علي بيت اخواته
مازن/ حمدله علي سلامتك يا غالي
تامر/ سلامت اي بقا ده انا ماشي علي كرسي بعجل
ندي/ بإذن الله هتقوم بسلامه
علي/ واله ميقومش عادي بقا
اميره/ بطل كلامك الوحش ده 
تامر/ انا عايزه اروح اوضتي لو سمحتي وديني الاوضة يا اميره
ندي /خشي انتي زكري يا اميره وانا هوديه علشان اديلو العلاج وينام 
تامر/ اسمعي الكلام يا اميره 
اميره/ حاضر 
تامر /امال فين ماما 
اميره/ خالتو تعبانه شويه وراحت تشوفها 
تامر/ تمام يله يا ندي وديني الاوضة 
ندي/ حاضر 
ندي وصلت تامر الاوضة 
تامر/ ممكن تناديلي اي حد من اخواتي يسعدني علشان انام علي السرير
ندي/ انا ممكن اسعدك 
تامر /شكرا مش عايز اتعبك 
ندي/ انا كده هزعل منك والله انا هسعدك حط ايدك علي كتفي وانا هسعدك 
تامر/ حاضر 
ندي سعدت تامر لحد ما وصل السرير وخد الدوء 
ندي/ تقدر بقا تنام
تامر/ متشكر بقولك اي 
ندي/ نعم 
تامر/ مفيش اخبار عن مريم 
ندي/ لا مفيش 
تامر/ خالص متشكر 
ندي/ بص هي لو بتحبك هترجعلك وعمره ما هتتخله علنك في ظروف زي دي 
تامر/ دي لو بتحبني بقا
ندي/ اكيد بتحبك بإذن الله بس انت مكلتش حاجه من الصبح
تامر/ لا مش جعان شكرا
ندي/ متأكد
تامر/ اه والله خلاص
ندي /خلاص تصبح علي خير
تامر/ وانتي من اهل الخير
ندي خرجت من الاوضة بس كانت زعلانه علشان مكلش قرارت تنزل تعمله الاكل الي بتحبه في شقتهم وتطلعله تاني وفعلا نزلت طبخت وطلعت رنت الجرس وعلي فتح الباب 
علي/ يا مسا التماسي 
ندي/ ممكن ادخل
علي /علي فين انتي حنيتي واله اي وكمان جيبالي اكل
ندي/ ممكن توسع انا جيبه الاكل لخوك مش ليك 
علي/ ليه هو انتي خدمه اخويه واله اي
ندي/ لو انت شايف اني دي خدمه فإن ابقي خدامه فعلا
علي/ انت هتدخلي لراجل غريب الاوضة الساعه ١٢ بليل
ندي/ ده اخويه مش واحد غريب انت علشان دماغك وحشه شايف كل الناس وحشه زيك
ندي زقته ودخلت اوضه تامر وتامر كان بيلعب علي التليفون واول ما شافه اتصدم لاني الوقت متأخر
_____

تامر/ ندي انتي اي الي جابك في وقت متأخر كده
ندي/ يله بقا سمي الله
تامر/ اي الاكل ده كله انا مش جعان
ندي /انا عملت الاكل لسبابين
تامر/ الأول
ندي/ انك مكلتش حاجه من الصبح وبصراحه مش جالي نوم من غير ما تكون واكل
تامر/ والتاني
ندي/ انت العلاج الي انت بتاخده لزم تكون واكل كويس لانى من غير الاكل هيتعبك اوي
تامر/ كلام جميل بس انا ليا طلب عندك
ندي/ اطلب الي انت عايزه انت تحت امرك
تامر/ متطلعيش هنا بليل متأخر تاني
ندي/ نعم ليه انا طالعه ليك علشان اخلي بالي منك
تامر/ عارف والله بس البيت في شباب وانتي بنت وانا خايف عليكي
ندي /شباب مين انت وحاجه غاليه اوي عندي ومازن ده اخويه الصغير
تامر/ طب وعلي
ندي/ علي الوحيد الي بخاف منه بس هو في حالة وانا في حالي
تامر/ علشان كده بقولك كده
ندي/ بس انا مش ينفع اسيبك
تامر/ وانا مش هخليكي تسيبيني انا بحافظ عليكي بس
ندي/ خلاص ماشي بعد اذنك
ندي قامت علشان تمشي تامر ماسكه من ايديه بابتسامه جميله
تامر /مش هتاكلي معايا
ندي/ لا ازاي اقعد بعد الكلام الي انت قولته ده
تامر /خلاص ما انتي جاتي وكمان  يبت هو انا بضرك اقولك حاجه انتي صح بعد كده عايزك تدخلي عليا الفجر مينفعش تجيالي بدري كده 
ندي /ههههههه بتتريق كمان
تامر/ اقعدي بس 
ندي/ قعدت 
تامر/ علي فكره ضحكتك حلوه 
ندي/ بجد 
تامر/ مش هتوريني بقا عملتي اكل اي 
ندي/ كل الاكل الي انت بتحبه 
تامر/ اي ده فعلا ده كل الاكل الي انا بحبه 
ندي/ كل بقا اي خدمه 
تامر/ عرفتي منين اني انا بحب الاكل ده ماما وبايته مع خالتي واميره متعرفش انا بحب اي عرفتي انتي منين 
ندي/ انا اعرف عنك كل حاجه 
تامر/ حكومه بقا 
ندي/ حاجه زي كده 
تامر/ بدا ياكل وكل كتير هو وندي 
ندي/ كمل اكل 
تامر/ ده انا كلت اكل عمري ما كلته انتي اكلك حلو اوي حاسس اني ايدك عليه عسل تسلم ايديك 
ندي/ وانا كمان شبعت 
تامر /علي فكرة 
ندي /نعم 
تامر/ انتي انسانه جميله اوي ربنا يسعدك وتلاقي الإنسان الي يقدرك ويحبك بجد 
ندي/ شكرا وانت كمان 
تامر /لا انا لقيته خلاص وعمري ما هسيبه ابدا 
ندي فكرت اني الكلام عليه وفرحة اوي 
ندي/ مين هيا بقا
تامر/ هو في غيره مريم بحبه اوي وأحاسيس انه بتحبني وهترجعلي بس هي مصدومه من الي حصل 
ندي/ انشالله استأذن انا 
تامر/ خالي بالك علي نفسك 
ندي /حاضر
ندي نزلت والدموع في عنيه 
_______________________________
تاني يوم الساعه ٦ الصبح 
ندي راحت علي بيت تامر وخبطط علي الباب 
اميره /اي ده انتي جايه بدري ليه كده 
ندي/ في ميعاد لعلاج تامر دلوقتي وهو صاحي 
اميره/ تقريب لا 
ندي/ طب انا هدخل اصحيه 
اميره/ وانا هدخل اجهز فطار علشان تفطري معانا 
ندي/ خلاص اتفقنا 
ندي دخلت تصحي تامر اول ما دخلت فضلت تبصاله وهو نايم وتبتسم قربت منه اوي شافت صوره مريم في حضنه زعلت اوي واتصدمت وجت علشان تشده منه وهو صحي 
تامر/ مين اي ده هي الساعه كام 
ندي/ الساعه ٦
تامر/ وانتي يابنتي لتيجي متأخر لتيجي بدري 
ندي/ في علاج ولزم تاخده دلوقتي 
تامر/ وانتي كمان حفظه موعيد الدواء بتاعتي 
ندي/ ده شغلي
تامر/ مالك اي الوش الخشب ده علي الصبح 
ندي/ ممكن اعرف الصوره دي في حضنك بتعمل اي 
تامر/ وحشتني اوي ثم ا انتي مالك في حضني واله لا انا حر 
ندي اتصدمت من الرد ده
ندي/ عندك حق انا مالي بس انا قولت لحضرتك كده لاني كده نفسيتك هتتعب وده غلط علي صحتك بعد اذنك 
تامر/ مش هتديني العلاج 
ندي/ جمبك علي السرير ابقي خدو
تامر/ طب استني 
ندي/ نعم 
تامر/ انا اسف علي طريقتي معاكي بس انا فعلا تعبان اوي من غيره مريم دي كل حياتي مش عارف هي سبيتني واله هترجعلي تاني انا مش هقدر اكمل من غيره بجد 
ندي/ خلاص انا مش زعلانه 
تامر/ مش احنا بقينا أصحاب واخوات 
ندي/ طبعا 
تامر/ هطلب منك طلب واحد بس 
ندي/ اتفضل 
تامر/ تعالي اقعدي جمبي 
ندي/ حاضر اتفضل قول
تامر/ عايزك تروحي البيت لمريم وتعرفي اني محتجاله واني تعبان اوي من غيره 
ندي/ وتفتكر كده هترجعلك 
تامر/ انا متأكد 
ندي/ خلاص اكتبالي عنونه وانا هروحله
تامر/ وطلب تاني كمان 
ندي/ اتفضل 
تامر/ وانتي بتتكلمي معه عايز اسمع صوته وحشني اوي واشوف رد فعله اي
ندي/ طب بلاش انت تسمع انت هبقا اقولك حصل اي
تامر/ ده طلبي الوحيد ممكن بعد اذنك تسعديني 
ندي/ حاضر بس بشرط
تامر/ اتفضلي 
ندي/ تفطر وتاخد العلاج الأول 
تامر/ وانا موافق 
تامر ماسك ايد ندي وندي وشه احمر 
تامر/ علشان خاطري يا ندي ساعديني انا هموت من غيره 
ندي ودموعها بتنزل منه 
ندي/ بإذن الله خير بعد اذنك انا همشي 
ندي خرجت من الاوضة ودموعها علي عيونه واميره شافته وملحقيتش تتكلم معه 
اميره/ في اي يا تامر ندي بتعيط ليه
تامر/ انا عارف سيبك منه دي مجنونه 
اميره/ في اي بس 
تامر/ والله ما اعرف احنا حلوين مع بعض اوي 
اميره/ طب ماشي 
اميره خرجت من اوضه تامر ودخلت تذاكر 
_________________________
ندي راحت الفله لي مريم 
مريم/ اي ده اي الي جابك هنا 
ندي/ ازيك 
مريم/ انتي هتصحبيني ردي عليا اي الي جابك هنا 
ندي/ انا اسفه بس انا جايه برساله من تامر 
مريم/ خير الاستاذ تامر عايز اي مني وهو مبيجيش بنفسه ليه اه صحيح نسيت أصله عاجز 
ندي /بصي حضرتك مفيش داعي انك تعالي صواتك انا جاي اقول لحضرتك تامر انتي وحشتيه وعايز يشوفك وتعبان اوي من غيرك 
مريم/ تعبان من غيري واله تعبان علشان رجله والي حصله يا حرام قوليلو هي بتقولك ابعد عنه هي مش عايزك مش كفايه الي حصلك ليك عين تكلمني تاني وخليه يبطل رن عليا انا جالي صداع من رناته طول الليل بجد ده قرف وخليه ميبعتليش حد من الأشكال الي زيك تاني وقوليلو بطل قرف وخليه يستنضف الناس الي بيبعتهم وهيستنضف ليه مهو أشكال زباله شكلك يله اطلعي بره 
ندي اتجرحت من الكلام وطلعت بره وتامر كان معه علي التليفون وسامع كل حاجه 
ندي راحت علي بيت تامر بسرعه واول ما دخلت الاوضه لقيته منهار من الدموع لسه جاي علشا تلمسها صرخ في وشه
تامر/ عايزه مني اي
ندي/ في اي يا تامر اهدء علشان خاطري
تامر/ ابعدي عني واطلعي بره
ندي/ مش هسيبك في الحاله دي
تامر كان جمبه كبايه ميه ماسكه ورمها في وشها
تامر/ بقولك اطلعي بره خالي عندك دم
ندي مكنتش مصدقه الي حصل
ندي/ مهما تعمل انا مش هسيبك وانت في الحاله دي
تامر/ انتي حماره مبتفهميش اطلعي بره ومتجيش هنا تاني
ندي زعلت وفضلت تجري وهي معيطه ونزلت علي شقته واميره نزلت وره
اميره/ اهدي معلش حقك عليا
ندي/ علشان خاطري اطلعي متسبهوش لوحده
اميره/ انا مش هسيبك وانتي كده
ندي/ علشان خاطري هيحصلو حاجه لو فضل كده
اميره/ اهدي بس مازن معه
ندي/ طب كويس
اميره/ انا سمعته وهو بيطردك معلش حقك عليا انا هو كده لما يتعصب
ندي/ لا انا الي كتمه علي نفسهو واتخنق من وجودي معه
اميره/ انتي بتحبيه
ندي/ بموت فيه وهفضل احبه حتي لو مش من نصيبي 
اميره/ لو بتحبيه خليكي جمبه هو اكيد محتاجلك الفتره دي بعد ما خطيبته اتخلت عنه 
ندي/ وانا مش هقرب منه بالعافيه انا اه بحبه بس عندي كرامه 
اميره/ انا مش هغصب عليكي هطلع انا بقا وانتي اهدي بالله عليكي 
ندي/ حاضر 
أميره خرجت من الشقه بتاعت ندي وطلعت شقتها 
____________________________
في نفس اليوم بليل 
تامر بينادي علي اميره 
اميره/ نعم يا تامر 
تامر/ هي ندي مجتش 
أميره /يعني انت عايزه تيجي بعد ما بهدلته الصبح 
تامر/ احسن انه مجتش 
اميره/ وانت بتسأل عليه ليه 
تامر/ مفيش حاجه روحي انتي كملي مذكره 
اميره/ حاضر 
وفجا الباب بيخبط 
تامر/ افتحي شوفي مين 
اميره/ حاضر 
اميره فتحت الباب وكانت ندي 
اميره/ كانت عارفه انك هتيجي 
ندي/ اسكتي وطي صوتك تامر هيسمعنا 
اميره/ احنا هنسرق واله اي 
ندي/ بصي ادخلي جوه اوضه تامر اديلو العلاج كل حاجه مكتوب عليه الوقت هتلاقي شريطين لزم ياخدهم ادهوله ماشي 
اميره/ ادخلي اديلو انتي 
ندي/ مينفعش هو كل واله لا 
اميره/ لا والله ما كل حاجه من الصبح
ندي/ حولي تاكليه بعد ما تديلو العلاج 
أميرة/ حاضر 
ندي/ يله سلام 
أميرة/ سلام 
اميره دخلت علي تامر 
تامر/ مين كان بيخبط 
اميره/ ها لا ده كان المكوجي 
تامر/ طب ماشي ادخلي ذكري 
اميره/ في معاد للدوء ولزم تاخدو دلوقتي 
تامر/ وانتي اي الي عرفك بمعاد الدوء بتاعي حتي انا معرفهوش 
اميره/ انا قريته وعرفتو  
تامر/ قريتبه أمته اذا كان انا مبتحركش وقاعد هنا علطول ومش شوفتك خالص جيتي ناحيه الدوء بقولك اي انتي متعودتيش تكذبي 
اميره/ بصراحه ندي الي كانت بتخبط وقالتلي اديك الدوء 
تامر/ طب هي فين ناديه
اميره/ هيا مشيت ناخد الدوء بقا 
تامر/ ماشي 
تامر خد الدوء ونام 
_____________________
بعد يومين 
تامر/ اي يا اميره مفيش اخبار عن ندي 
اميره/ لا هي بتيجي تعرفني معاد العلاج وتمشي 
تامر/ انا عايز اشوفه 
اميره/ انت الي طردته مش انا 
تامر/ طب انا عايز اشوفه وانتي الي هتسعديني 
اميره/ اعمل اي يعني أشده بالعافيه
تامر/ لا يا لمضه هصالحه 
اميره/ ازاي بقا 
تامر/ هي مش دي صحبيتك 
اميره/ اه 
تامر/ طب اي اكتر حاجه هي بتحبه 
اميره/ هي قالتلي اكتر حاجة نفسه فيه سلسله دهب مكتوب عليه اسم 
تامر/ سكتي ليه كملي 
اميره/ لا خلاص 
تامر /في اي يابنتي متكملي اسم حبيبها يعني
اميره/ لا اسم أبنها المستقبلي 
تامر/ اسم اي بقا
اميره/ اسم تامر 
تامر استغرب اوي بس سعتها ابتسم 
تامر/ ده علي اسمي 
اميره/ اه تخيل بقا 
تامر /خلاص دول ٥٠٠٠ جنيه اطلعي اشتريله بوكيه ورد وهاتي السلسه الي هيا نفسه فيه 
اميره/ في اي يا تامر ده مبلغ كبير اوي 
تامر/ اسمعي الكلام روحي يله 
اميره/ وبعد ما اجيبهم اروح إدهاله 
تامر/ لا يا لمضه هتيهم ليا وانا هقولك تعملي اي 
اميره/ حاضر
اميره عملت الي تامر قالو ليه وروحت علي البيت
تامر /اوب اي الحلوه دي
اميره/ اي خدمه علشان تعرف اختك بتجيب احسن حاجه
تامر/ طب بصي بقا عايزك تنزلي تقولي لي ندي تامر مغمي عليه ومش بينطق واله بيتنفس وهي اكيد هتجي معاكي وسعته اول ما اقولك احم احم تطلعي بره
أميره/ اشطا
اميره طلعت جري وخبطاط علي ندي
ندي/ في اي يا اميره مالك
اميره/ الحقيني يا ندي تامر مغمي عليه وقاطع النفس
ندي/ بتقولي اي
ندي جريت علي شقه تامر وهي بترنج وسيبها شعره اول ما دخلت فضلت تعيط وتفوق فيه
تامر فتح عيونه وبصاله وابتسم
ندي/ اي ده انتو بتشتغلوني انا غلطانه اني جيت
تامر/ ماسك ايديه وقعده جمبه
تامر/ احم احم
اميره - - - - - - - -
تامر/ احم احم احم
اميره - - - - - - - -
تامر/ احم احم احم احم احم
اميره - - - - - - - -
تامر/ اطلعي بره يا اميره
اميره/ اه فهمتك
تامر/ لسه فهمه اطلعي بره علشان مش ترفعيالي ضغطي
اميره خرجت بره وسبيتهم لوحدهم

حليمه اول ما دخلت باب الغرفه وهي لسه عروسه بالفستان الابيض شافت 3رجاله وحماتها قاعدين في اوضة النوم 
حليمه اول ما شافتهم رجعت لورا خطوتين وبصت لمراد باستغراب
مراد اي ده انتم مين 
الام انت مالك انت شوفو شغلكم يا رجاله 
مراد شغل اي انتم مين وعاوزين منا اي 
الام مش من حقك تفهم بس انا هفهمك 
حليمه هو في اي يا مراد ومين دول 
الام قربت منه وشدت شعره 
الام عايزه تفهمي اي انتي النهارده عروسه والنهارده دخلتك وانا هخليكي تقضي الداخله بس مش مع ابني مع دول 
الام شاورت علي 3رجاله الي شكلهم كان مريب جدا 
حليمه جريت علي مراد الحقني يا مراد مين دول وهيدخلو عليا ازاي 
مراد شده وره ضهره واتكلم بصوت عالي 
مراد اي الي انتي بتقولي ده دي مراتي انتي عارفه يعني اي 
ام مراد طلقها 
مراد لا طبعا مش هطلقه 
ام مراد يا تطلقه يا هخليه تغتصب قدام عينيك 
مراد بص لي أمه وبص لحليمه وعيونه كلها دموع
ام مراد بقولك طلقها 
مراد انتي طالق يا حليمه 
حليمه اتصدمت مراد بيبص لي امها 
مراد ارتاحتي بقا ممكن تاخدي الاشكال الي انتي جيبه دي وتطلعي بره 
ام مراد مش قبل ما اخد حقي منها 
مراد وانتي مالك ومالها 
ام مراد من 35سنه أبوه اغتصبني وانا النهارده هاخد حقي منه هيا 
حليمه انا ابويه ميت بقالي 15سنه حق اي الي بتتكلمي عليه وابويه كان محترم جدا 
ام مراد يله يا رجاله خدو العريس واربطوه في الكرسي بره 
الرجاله خدو مراد وهو بيصرخ ربطوه وكتمو بوقه 
ام مراد يله يا رجاله ادخلوا قومو بالواجب 
الرجاله دخلت علي حليمه واغتصبوها بقوه وبدون رحمه مراد كان بيصرخ بره وصرخته مكتومه وحليمه اغم عليه وحصله نزيف 
بعد ما دمروه 
ام مراد فكت مراد 
ام مراد انا خليتك طلقتها قبل ما يحصل فيه كده علشان متجيش تقولي عملتي في مراتي 
مراد وديني ما هسيبك 
مراد جري وقعد علي السرير وشاف منظر حليمه بفستانها المقطوع وجسمها العريان وفضل يفوق فيه 
ام مراد انت هتقطع قلبي يله اول ما تفوق ارميه بره 
مراد انتي معقول تكوني ام انتي كافره اطلعي بره 
ام مراد لما تطرده بره يبقا لينا كلام تاني 
مراد فضل يفوق في حليمه وللاسف مبتفوقش 
مراد انا اسف يا حبيبتي حليمه فوقي متسبنيش 
مراد اول ما شاف النزيف الي غرق المرتبه كله جاب عبايه ولبسه لي حليمه وهي مغمي عليه وطلع بيه علي المستشفي 

مريم /خلاص انا هطردهم
اسامه/ انا مش عايز شوشاره الصحافه والتلفزيون كلهم هنا
مريم/ امال انا اعمل اي انا كمان مش طايقه وجودهم هنا
اسامه/ اطرديهم بس بطريقه شيك
مريم اوك
مريم خرجت وراحت عند ابوه
مريم مين الي عزم الأشكال دي
الاب في اي يا بنتي ده مهما كان ابن عمك
مريم انا مليش ولاد عم لو سمحت روح اطردهم
الاب مقدرش عيب يا بنتي
مريم بس انا اقدر
مريم واقفت قدام تامر وندي
مريم انت عايز مني اي
تامر انا عملتلك حاجه بتتكلمي كده ليه
مريم انت جاي ليه
تامر علشان أقف جمب عمي في مناسبه حلوه زي دي
مريم تقف جمبه هو انت بتعرف تقف خالص
تامر شكرا يا بنت الناس
مريم اتفضل اخرج بره وشكرا علي وجبك
تامر انا مش جاي ليكي انا جاي ابارك لي عمي
مريم يعني مش هتمشي
تامر لا مش همشي هنشوف انتي هتعملي اي
ندي علشان خاطري يله نمشي بلاش فضايح
تامر اسكتي انتي خليها تورينا اخرها
مريم تمام انا كده عملت الي عليا
مريم بصوت عالي stopمزيكا ياجماعه انا عايزكم في حاجه اتفضلو هنا
كل الناس الي في الحفله اتجمعت حوالين مريم وندي وتامر 
مريم بصو بقا الشخص ده المفروض انه ابن عمي بس انا مبعتبرهوش كده لانة ميشرفنيش  وكان كمان خطيبي قبل ما يبقا عاجز كده ودلوقتي يوم خطوبتي جاي يفضحني انت يابني مش مكسوف من نفسك لو حد تاني غيرك كان زمانه ولع في نفسه انت مش شايف بقا شكلك عامل ازي انت يدوبك يحطوك علي باب جامع وتشحت انت انسان عاجز ومريض ابعد عني بقا عايزه اعيش حياتي وكمان ساحب معاك واحده زباله ولبسه بيئه مهو الطيور علي أشكاله تقع امشي اطلع بره
اسامه اسفين يا جماعه مينفعش كده يا مريم عيب الي بتعملي ده مش معني انه واحد عاجز ومريض تجرحي كده احنا اسفين يا استاذ يله مزيكا
تامر كان في صدمه وكأني سكينه اضربت في قلبه
ندي ودموعه علي خدها
ندي يله نمشي
تامر بصوت واطي وبكسره نفس
تامر يله
ندي وتامر ركبو العربيه وبعد شويه ندي وقفت العربيه
ندي مالك في اي زعلان ليه
تامر وقفتي ليه يله امشي
ندي مش همشي وانت كده والله العظيم كل ده كلام انت احلي واحد في الدنيا وأرجل واحد كمان
تامر انا بحمدك يارب
ندي ليه بتحمده وانت مبسوط كده
تامر علشان بيانلي حقيقة الكلبه دي
ندي سيبك منها بقا وفكها
تامر طب يله روحيني علشان تعبان وعاوز انام
ندي والله لو انت فضلت زعلان همشي بسرعه كبيرة اوي واتخبط في الشجره أو اوقع نفسي في الترعه
تامر ههههههه ترعه وشجره لا ده انا كده اضحك احسن
ندي بس خطيبها شخص محترم يبختها بيه
تامر لمي نفسك دي تاني مره هقولهلك
ندي خلاص حاضر
ندي والدموع في عينيها
ندي حقك عليا انا السبب مش شرفتك قدمهم حتي في لبسي متزعلش انا غلطانه وانا اسفه
تامر مسح دموعه
تامر والله العظيم انتي احلي واحده في الدنيا كله ولبسك لبس محترم واحلي حاجه فيكي انك محجبه ربنا يحرسك انتي تشرفي اي حد 
ندي يارب افرد وشك فكها بقا
تامر ماشي
_________________________
تاني يوم الصبح ندي قعده مع اميره في الاوضه وتامر كاان بيجيب لنفسه ميه بالكرسي ابو عجل و سمع كلمهم 
اميره لسه بردو معرفش انك بتحبيه 
ندي مش مهم يعرف المهم اني جمبه ومعه وده عندي بالدنيا كله 
اميره ياسيدي ياسيدي 
ندي رغم اني بحبه من وانا طفله وكانت عارفه انه مش من نصيبي ومع ذلك كانت بحبه اكتر حد في دنيتي تامر ده عندي حياتي ودنيتي وحب عمري 
أميره طب متقوليلو انك بتحبيه 
ندي صعب تروحي تقولي لحد انك بتحبيه علشان كرامتك ورد فعله 
أميره طب لو حبك وطلب ايديكي للجواز هتوفقي وهو كده
ندي يلهوي ده انا هعيش خدامه تحت رجله العمر كله بس ده حلم عمره ما هيتحقق 
اميره يبختك يا تامر يا اخويا 
تامر اول ما سمع الكلام ده فرح اوي من جوه وقرار يدخل اوضته علشان ميعرفوش انه سمع حاجه 
ندي هروح اديلو العلاج بقا 
اميره اشطا 
ندي وصلت اوضة تامر وكان صاحي وبيبتسم 
ندي خير بتضحك ليه 
تامر بلاش يعني 
ندي لا مش بلاش بس انا قلقانه ربنا يستر
تامر ريحي نفسك فطرت وخدت العلاج 
ندي وراك متابعه بكره علي فكره عند الدكتور 
تامر هتيجي معايا 
ندي اه طبعا هطلع استأذن من المستشفي واجيلك 
تامر لا خلاص بدام وراكي شغل هاخد أميرة ومازن معايا 
ندي وانا عمري ما هسيبك لوحدك 
وفجاء كان في صوت عالي بره 
 ندي اي ده في صوت حد بيزعق 
تامر ساعديني وطلعيني بره 
ندي حاضر 
ندي طلعت تامر بره وكان علي بيتخانق مع أمه 
تامر في اي اهدو 
الام ادخل انت جوه يا حبيبي انت تعبان 
تامر يعني اي بقا مبقاش ليا لزمه في البيت ده 
الام لا يا حبيبي مش قصدي 
تامر خلاص في اي 
اميره هقولك انا الاستاذ بقالو كام يوم بييجي كل يوم الصبح بيخرج من بليل وييجي الصبح 
علي خوفت انا منه مثلا هييجي يضربني 
تامر احترم نفسك ياض هضربك واكسر دماغك كمان 
علي انت عارف تسند نفسك لما تضربني اجري يعم شوف نصيبه تخدك غور بقا وابعد عنينا انت بقيت حملا علينا واحنا خلاص جبنا أخرنا منك 
ندي اي الي بتقوله ده علي فكره تامر مستعد يعمل اي حاجه هو بميت راجل 
علي قصدك محصلش الربع راجل ثم اني انتي جايه هنا ليه وانتم بتحسبوني انا علشان بتاخر ومبتحسبوش الاستاذ تامر علي قعدته مع الهانم المحترمه بالساعات مع بعض والله اعلم بينهم اي 
تامر اسكت يا كلب 
ندي اهدئ انت ومتردش عليه انا هرد حضرتك أنا بشوف شغلي مبلعبش وعلاج تامر ده شغلي
علي خالي عندك دم واطلعي بره انتي عايزه تتهزقي اكتر من كده اي تاني 
ندي زعلت من كلام علي ليه ومشيت
تامر اي الي انت عملته ده
علي اي زعلان علي حبيبة القلب ليه
تامر جاي علشان يقوم يضربو وفجاء وقع علي الارض
علي حوش الي وقع منك يا عم اتلهي
تامر بدأت دموعه تنزل منه
اميره ومازن ساعدو وقومو وحطو علي الكرسي
تامر دخليني اوضتي
اميره حاضر
الام منك لله يبني اشوف فيك يوم
علي غوري بقا انتي كمان هي نقصاكي
تامر دخل الاوضة وكان صعبان عليه نفسه اوي
تامر رن علي ندي
تامر اي يا ندي انتي فين
ندي في البيت
تامر طب اطلعي عايزك
ندي مش ينفع اطلع فوق تاني
تامر يله وبلاش هزار انا بجد محتاجكك
ندي بجد مينفعش
تامر والله عايزك متزعليش منك
ندي انت مسمعتش اخوك قال اي
تامر والله هو شارب ومش مركز في الي بيقوله تعالي وانا هصالحك
ندي خلاص حصل خير
تامر هتطلعي 
ندي بليل هطلع اديك العلاج
تامر هستناكي اوعي متجيش أو تتاخري عليا
ندي ربنا يسهل
تامر ماشي سلام
ندي سلام
___________
في المساء الباب بيخبط وعلي فتح
ندي ممكن ادخل
علي كانت حاسيس انك هتيجي تاني
ندي انا مش جاي ليك انا جايه اشوف شغلي
علي وشغلك في أحضان الاستاذ تامر علطول
ندي مفيش داعي للغلط حضرتك
علييا ندي انا بحبك صدقيني بقا
ندي ممكن تبعد وتخليني ادخل
علي بردو مفيش فايده بس والله ما هسيبك 
ندي ماشي
ندي دخلت الشقه ودخلت علي اوضه تامر
تامر كانت متأكد انك هتيجي تعالي اقعدي جمبي عايز اوريكي حاجه علي النت 
ندي خليني هنا احسن
تامر اول مره تقعدي بعيد عني 
ندي معلش منعا للكلام 
تامر ماسك ايديها وقعده جمبه 
تامر محدش يقدر يتكلم نص كلمه عليكي انتي رجليه وعينيه وكل حاجه ليا 
ندي ابتسمت 
ندي طب يله بقا خد العلاج علشان تنام وراك متابعة بكره بدري 
تامر ماشي 
--------------------------
مريم كانت قاعده في الجنينه واسامه جاي من وره وباسه من خدها
اسامه الجميل قاعد لوحده ليه 
مريم انت عايز اي 
اسامه في اي بس ومبترديش علي التليفون ليه 
مريم يعني انا اجي اطردهم تيجي انت وتقول انا اسف واتفضلو اقعدو
اسامه طب وهما قعدو واله ماشيو 
مريم ماشيو بس صغرتني قدام الناس
اسامه طب ما انا متأكد انهم هيمشو انا بس كانت بعمل نمره قدام الصحافه 
مريم نمره علي حسابي انا 
اسامه العبيط الي يلاقي الفرصه قدامه وميستغلهاش 
مريم ماشي بس مش علي حساب نفسي
اسامه يعني بالله عليكي كانتي مبسوطه في الخطوبه وناس زي دول زباله حضرين خطوبتك 
مريم لا طبعا مكنتش مبسوطه بس بابا بقى اعمله اي 
اسامه انكل ده بيهزر والله 
مريم خلاص عدت علي خير وهما غارو في داهيه
اسامه بقولك اي هو انكل كاتب العز ده باسمك انتي واله اي
مريم ويكتبه باسمي ليه وهو لسه عايش 
اسامه افرد حصلو حاجه بعد الشر 
مريم ما انا الوريثه الشرعيه الوحيده ليه حتي لو حصل حاجه ليه انا الي هورث
اسامه انتي هبله انتي بنت يعني لو انكل مات كل العز ده هيروح لابن عمك وقرايبك 
مريم انت بتهزر صح 
اسامه والله ما بهزر انتي بنت وحيده عشان كده انكل لزم يكتبالك كل حاجه باسمك الشركة والمصنع والفله وشقه المعادي وفله المنصوره 
مريم عندك حق 
اسامه واله عايزه ابن عمك ييجي يطردك من الفله ويقولك بتاعتي 
مريم معاك حق انا هكلم بابا لما يرجع من السفر بكره
اسامه برفو عليكي يا حبيبي وروح قلبي 
___________________________
تاني يوم الصبح
اميره مش هنستني ندي تيجي معانا 
تامر لا مش عايز اعطاله عن شغله 
اميره طب هرن عليه اعرفه انينا ريحين المتابعه 
تامر لا سيبيه في شغلها مترنيش هنروح احنا ونيجي بسرعه 
اميره ماشي يله يا مازن 
مازن يله 
الام انا هروح بقا اشوف خالكم واطمن عليه 
تامر ماشي يا ماما سليميلي عليه 
الام حاضر من عنيا ربنا يشفيك يبن بطني يارب
تامر راح المستشفي مع مازن واميره وبعد شويه باب شقه تامر خبط
علي اي ده انتي ده انا حظي حلو بقا
ندي فين تامر
علي هيكون فين يعني راح يعمل شوبنج مهو متلقح علي السرير جوه
ندي طب امال مفيش حد هنا ليه
علي امي في المطبخ واميره ومازن بيذكرو وسي تامر علي السرير هتدخلي واله هتفضلي واقفه كده
ندي دخلت وعلي قفل الباب اول ما دخلت شافت اوضه تامر ملقيتش حد
ندي اي ده محدش هنا
علي طب ما انا عارف انتي النهارده بتاعتي وانا مستعد اغتصبك علشان تبقي ليا انا لوحدي
ندي انت مجنون انت هتعمل اي 
علي هعمل الي المفروض يتعمل 
علي رمها علي سرير تامر وفضل يبوس فيه وقطع ليه هدومه

وفجأه الباب خبط ندي زقت علي ووقع علي الارض وجريت علي الباب وفتحته
ندي/ شريف الحقني
شريف/ في اي مين عمل فيكى كده
علي طلع من الاوضة واول ما شريف شافو فضل يضرب فيه لحد ما هرب 
شريف/ مينفعش تنزلي كده لي امك واخوتك ادخلي البسي حاجه من لبس اميره
ندي /لا
شريف/ متخافيش ادخلي البسي انا مش هسيبك
ندي دخلت ولبست بليزر من لبس أميره
شريف/ متخافيش اهدي
ندي/ ممكن متقولش لحد
شريف/ ودي حاجه تتقال
ندي/ واله حتي لي تامر
شريف/ حاضر
ندي/ وشكرا انك انقذتني معرفش من غيرك كانت عملت اي
شريف/ لا انتي زي اختي وكمان اخت صاحب عمري احمد
ندي شكرا
ندي نزلت من السلم وكان اميره ومازن شايلين تامر وقبلوها
تامر /مالك في اي وبتعيطي ليه
شريف/ اول ما سمع صوتهم علي السلم اتسحب وطلع علي السطوح
ندي بقلق/مفيش حاجه
تامر/ طب اطلعي عايزك
ندي خافت يطلعو ويشوفو شريف ويشكو في حاجه
تامر /سكتي ليه يله اطلعي
ندي /حاضر خليها مره تانيه علشان انا بجد تعبانه
تامر/ بقولك اطلعي من امته وانتي بتكسري كلامي
ندي طلعت وكان باب الشقه مفتوح
تامر/ مين الي فتح باب الشقه كده
ندي/ معرفش انا جيت لقيتو كده
اميره/ اخر حد كان موجود علي اكيد سابو مفتوح وخرج هو اصلا انسان مهمل
تامر/ طب اقفلي الباب ودخليني اوضتي
اميره /ماشي
اميره دخلت تامر اوضته وندي فضلت تدور علي شريف في الشقه
ندي الحمد لله مشي
اميره مين الي مشي والبليزر ده بتاعي
ندي/ الحقيني يا اميره
اميره/ في اي
ندي /علي اتحرش بيا وكان عايز يغتصبني
اميره بصوت عالي
اميره/ ينهار اسود ازي حصل ده
ندي/ وطي صوتك تامر هيسمع
اميره/ في اي احكيلي
ندي/ انا جيت علشان اخد تامر هو فتحالي الباب وقالي تامر جوه دخلت علشان اشوفه قفل الباب وعمل الي عملو
اميره /حصل حاجه
ندي/ الحمد لله ربنا بعتالي شريف في الوقت المناسب
اميره/ شريف صاحب أحمد وتامر
ندي/ اه هو الي نقذني منه انا مينفعش اجي هنا تاني
اميره/ انا لزم اقول لتامر
ندي/ لا والنبي تامر لو عرف اني اخوه بيحبني هيتجنبني ويبعد عني
اميره/ طب هتعملي اي
ندي/ مش عرفه
تامر بينادي علي ندي
تامر/ ندي
ندي /جايه اهو
اميره/ خلاص روحي انتي وانا هتصرف
ندي/ ماشي
ندي/ اي يا تامر نعم
تامر /ندي عايز اطلب منك طلب
ندي /قول طبعا
تامر/ عايزك تبعدي عني
ندي/ نعم بتقول اي
تامر/ مش عايزك جمبي
ندي/ ليه بتقول كده
تامر/ هو كده مش عايزك وخلاص لو سمحتي متجيش هنا تاني
ندي /خلاص انا هسيبك بس لما تقوم بسلامه
تامر /انا مش هقوم هفضل كده علطول عاجز ابعدي عني بقا
ندي انت مش عاجز
تامر خلاص الموضوع انتهي يله امشي
ندي بحسره طلعت تجري وهي بتعيط فتحت باب الشقه وكان شريف واقف علي الباب
شريف /مالك في اي
ندي /مفيش
شريف/ امال فين تامر
تامر /صحبك جوه
ندي نزلت وشريف دخل لي اوضه تامر وكان بيعيط
شريف/ اي اليوم الاسود ده هو النهارده يوم العياط الرسمي
تامر /حمدله بسلامه
شريف/ ندي ماله الأول
تامر/ قولتله تبعد عني
شريف/ وانتو تعرفو بعض منين اصلا انت كل الي تعرفو عنه انه اخت أحمد
تامر/ من ساعات ما عملت الحادثه وهي الي وقفت جمبي بعد ما خطيبتي سبيتني وبالصدفه عرفت انه بتحبني
شريف /طب ودي حاجه حلوه
تامر /هتحبني ازاي انا انسان عاجز مش هقدر أحقق ليه السعادة الي نفسه فيه مش هقدر افرحه هكون حمل تقيل عليه مش عايز اظلمه معايا  
شريف/ انت بتحبه 
تامر/ تصدق مبقيتش قادر انام واله اصحي غير وهي قدامي
شريف /انا سالت سوال بتحبه
تامر/ اكدب عليك لو قولتلك لا انا فعلا من جويا حبيته اوي لأنه الوحيده الي شالتني ووقفت جمبي ست فعلا بميت راجل دي الواحد ينام جمبه وهو مطمن
شريف /مش عارف اقولك اي
تامر/ عايزك تحجزلي تذكرتين في الغردقه انا وانت عايز ابعد فتره عن المكان ده علشان تقدر تنساني
شريف /وهنفضل لحد أمته بعيد
تامر /لحد ما اشوفه مع ابن الحلال الي يفرح قلبه ويقدر يسعده
اول ما أبو مريم وصل البيت
مريم/ حمدله علي السلامه يا بابا
الاب/ الله يسلمك يا بنتي اخبارك انتي اي
مريم /بخير
الاب/ هطلع ارتاح شويه من السفر
مريم/ لا يا بابا انا عايزك في موضوع مهم
الاب/ خير يا بنتي 
مريم/ المحامي جاي دلوقتي هنا
الاب/ محامي مين وهنا فين
مريم/ محامي العيله وهنا في الفله
الاب/ وجاي يعمل اي
مريم /حضرتك لزم تكتبالي كل حاجه باسمي النهارده
الاب/ انتي اتجننتي
مريم/ انا كانت مجنونه يعني لو مت او حصلك اي حاجه انا هترمي في الشارع
الاب/ ومين قالك كده لما ابقي اموت يستي هكتبلك الي انتي عايزه
مريم /بابي كده تامر هيورث منك وكمان القريب وانا هطلع من كل ده بي وله حاجه
الاب /عايزني اسلم شقي السنين ده كله ليكي
مريم/ هو انا صغيره يا بابا
الاب /وانا مش هكتبلك حاجه انا مينفعش اخالف شرع ربنا
مريم/ وانا مش هقعد في البيت غير لما تكون كتبتلي كل حاجه
مريم لمت هدومه وراحت علي شقه اسامه
اسامه/ اي ده مريم
مريم /مش هتقولي ادخلي
اسامه/ لا ادخلي طبعا بس اي شنطه الهدوم دي
مريم/ انا هقعد معاك يومين كده
اسامه/ في اي بس
مريم/ بابا مش راضي يكتبلي الحاجات الي عنده باسمي
اسامه /وانتي عملتي اي
مريم /سيبتلو البيت انا عارفة بابا مش هيكمل يومين ويكلمني وهلاقيه كتبالي كل حاجه
اسامه /طب تعالي افرجك علي اوضتك
مريم/ ماشي
اسامه/ اي رايك في الاوضة
مريم قربت منه اوي
مريم/ مش احلي منك
اسامه اعصابه سابت
اسامه زقها في الحيطه وفضل يبوس فيه وبعدين زقها علي السرير وبداء يقلعه هدومها حاجه حاجه وهيا كمان تقلعلو هدومه لحد ما حصل الي حصل
__________________________
شريف/ خد تامر وسافرو الغردقه
شريف/ اي رايك في الجو هنا
تامر ______
شريف /لا انا مش جاي معاك علشان تفضل قاعد كده
تامر/ اعمل اي يعني
شريف/ اضحك يعم فكها شويه
تامر/ حاضر فكتها
شريف/ انت بتتريق طب انا خارج تخرج معايا
تامر/ لا ماليش نفس
شريف/ خلاص لما تعوز حاجه رن عليا
شريف /اشطا سلام
________________________
اسامه ومريم بعد ما خلصو
مريم/ يلهوي اي الدم الأحمر ده
اسامه/ اتنين كانو علي السرير مع بعض لأول مره عايزهم يطلعو منهم اي عصير لمون
مريم /انت ازاي عملت كده
اسامه/ متنسيش انتي الي قلعتيني هدومي
مريم/ يعني اي
اسامه/ يعني كده كده كام شهر وهنتجوز وانا هبقا جوزك ملوش لزوم الجو ده بقا انا بحبك وهتجوزك مهما حصل
مريم/ اوعدني
اسامه/ اوعدك بس قومي بقا استحمي والبسي حاجه حلو وتعاليلي علشان عايزك في كلمه سر اوي
مريم /ههههههههه عيوني
مريم دخلت تستحمي وطلعت لي اسامه
_____________________
وبعد اسبوع
الاب/ بيرن علي مريم
مريم/ ايوه يا بابا
الاب/ انتي فين
مريم/ ببات عند صحبيتي
الاب/ طب تعالي استلمي عقد البيع نقلت كل حاجه باسمك يارب بس تحافظي عليه
مريم/ بجد يا بابا ربنا يخليك ليا يارب
الاب/ سلام
مريم/ سلام
مريم قفلت مع ابوها
مريم/ الحق يا اسامه بابا كتبالي كل حاجة باسمي
اسامه/ مبروك يا حبيبتي الف مبروك
مريم/ انا هروح استلم العقد
اسامه/ تمام وعلي اتصال بليل
مريم/ مش هتدخل الاوضة عايزك قبل ما امشي
اسامه/ ومالو ندخل الاوضة انتي شكلك شقيه اوي
---------------------------------------
تامر كان قاعد علي البحر وشريف من وره
شريف/ اي الحلوه دي 
تامر/ كانت فين ياض كل ده 
شريف/ هطفش يعني اديني بعك هنا وهنا وانت عايزني ليه يسطى ما انت ماسكلي صوره حبيبه القلب 
تامر/ لم نفسك هي محترمه مش بتاعت الكلام ده حسيت بس انه وحشتني 
شريف/ انت هتقولي علي ندي ياريت كل الناس يطلعو زيها
تامر/ طب اتلم واسكت 
شريف/ بس انت يسطى اتغيرت بقيت بتخرج من الاوضة وتيجي علي البحر وانت قاعد علي الكرسي لوحدك 
تامر/ والنبي اتنيل خليت حد من الي شغلين في الفندق يجبني هنا لاني كانت مخنوق جوه
شريف/ اشطا يسطى هروح اطلب اكل بقا 
تامر/ غور
شريف راح يطلب اكل وتامر فضل علي البحر مستنيه 
___________________________
ندي طول الاسبوع مبتكلش واله بتخرج وفجأه جاله تليفون 
ندي/ الو 
الدكتور/ الو 
ندي/ مين حضرتك 
الدكتور/ مش حضرتك الاستاذه ندي 
ندي/ ايوه مين حضرتك 
الدكتور/ انا الدكتور حسن المتابع لحاله الاستاذ تامر 
ندي/ ايوه افتكرت حضرتك 
الدكتور/ حضرتك الاستاذ تامر من زمان اداني رقمه ورقم حضرتك علشان لو في حاجه في المتابعه حصلت ودلوقتي انا برن عليه تليفونه مقفول من امبارح وكانت عايزه بخصوص حاجه مهمه اوي 
مريم/ خير يا دكتور اتفضل 
الدكتور/ انا عرضت حاله الاستاذ تامر لدكتور من ألمانيا كبير اوي وقال انه هيعمله عمليه واحتمال كبير يقوم بسلامه 
مريم/ بجد يا دكتور 
الدكتور /بجد طبعا بس لزم ييجي بسرعه لاني الدكتور الالماني راجع بعد بكره بليل ألمانيا ولزم نعمل العمليه قبل ما يسافر 

ندي فصلت مع الدكتور وطلعت شقه تامر خبطاط علي الباب وعلي فتح
ندي/ فين تامر
علي /معرفش طفش
ندي/ انا بتكلم بجد
علي/ والله ما حد يعرف عنه حاجه خالص
ندي/ طب فين اميره
علي/ جوه ادخوليله
ندي/ لا مش داخله ناديها ليا وانا واقفه هنا
علي/ ههههههه انتي خايفه متخافيش انا كانت شارب المره إلى فاتت ومش هتتكرر تاني
ندي/ بردو مش هدخل ممكن تناديه
علي/ برحتك
علي دخل لي اميره
علي/ اميره
اميره/ نعم
علي/ كلمي السينيوره علي الباب
اميره/ ندي
علي /ايوه
اميره طلعت وماسكه في ايد ندي ودخلته جوه
اميره/ وحشتيني اوي
ندي/ فين تامر
اميره/ معرفش والله هو سيب البيت بقالو اسبوع
ندي/ ازاي انا عايزه ضروري
اميره /ليه في اي بس
ندي/ هشرحلك كل حاجه بس تعرفي مين الي يعرف مكان تامر
اميره/ مفيش غير أحمد اخوكي وشريف
ندي /احمد طب تعالي معايا
اميره وندي نزلو شقه ندي ودخلو بداو يصحو احمد
ندي /فوق بقا بسرعه
احمد/ أعوذ قولا من رب الرحيم
أميره/ شوفت عفريت
احمد/ عفريت اي بس شوفت القمر قدامي
اميره/ انت زي القمر وانت صاحي من النوم
احمد /وهبقا احلي لما تنامي جوه حضني
اميره/ بس لم نفسك
ندي/ والنبي يعم روميو وجوليت مش وقته الحنيه دي
اميره/ اتعشيت يا روحي
احمد/ لو انتي كلتي كأني انا كلت اصلك وحشاني اوي 
ندي/ الله يحرق الي جابوكم انتو الاتنين ده وقته أولع في نفسي 
احمد/ في اي بس 
ندي/ فين تامر 
احمد/ وانا اي الي هيعرفني 
ندي/ انا عايزه في موضوع ضروري 
احمد /معرفش 
ندي/ علشان خاطري موضوع حياه او موت علشان خاطري 
احمد/ في اي بس وانا هبلغو 
ندي/ لاانا عايزه اعرف عنونه 
اميره/ علشان خاطري يا بيبي في حاجه ضروري والنبي هات العنون 
احمد/  عينيه هديكم العنون 
احمد كتب لي ندي العنون 
ندي/ الغردقه 
احمد اه 
ندي/ خلاص انا مسفراله 
احمد/ مسافره فين الوقتي يبت انتي هبله 
ندي/ مينفعش اني اتأخر ودي مش اول مره اسافر لوحدي 
اميره/ طب انا هلبس وجاي معاكي 
ندي /لا انا هاخد أتوبيس او الطياره علي الصبح هكون هناك يله سلام 
_______________________
تاني يوم الصبح 
تامر/ في الفندق وندي خبطط عليه
شريف/ اي ده ندي 
ندي/وطي صوتك في تامر 
شريف /جوه
ندي/ طب انا هدخولو 
شريف/ طب انا هاخد لفه واجيلكم
ندي /ماشي 
شريف خرج من الاوضة وتامر كان نايم وندي قربت منه وفضلت تلعب في شعره لحد ما صحي 
تامر/ اي ده اي الي جابك هنا
ندي/ مكنتش عايز تشوفني 
تامر/ في اي انطقي وجاي هنا ليه
ندي/ لزم تلبس دلوقتى اهو فاضل لينا ساعتين علي الطياره 
تامر/ طياره اي انا مش فاهم حاجه 
ندي/ انا هفهمك الدكتور بتاعك كلمني وقالي في دكتور الألماني هنا ومستني علشان يعملك العمليه واحتمال كبير ترجع علي رجلك تاني 
تامر/ بجد انت بتهزري صح 
ندي/ والله ما بهزر بس لزم تلبس دلوقتي الدكتور هيسافر بكره بليل ولزم نعمل العمليه بليل 
تامر/ طب اطلعي انتي علي البحر ونادي شريف ييجي يلبسني 
ندي انا هلبسك يله 
ندي لبست تامر وطلعو علي الطياره ورجعو مصر وعملت العمليه 
ندي/ حصل اي يا دكتور طمني 
الدكتور/ الف مبروك العمليه نجحت ويقدر يرجع علي رجله احسن من الاول 
ندي/ الحمد لله يارب اشكرك يارب 
الدكتور /بس ميتحركش من السرير لمده يومين وبعد كده حد يسانده وهو ماشي لحد ما يتعود علي المشي 
ندي/ حاضر يا دكتور شكرا جدا لحضرتك 
الدكتور/ ده شغلي 
ندي/ ممكن اشوفه 
الدكتور/ تقدري تشوفيه طبعا اتفضلي 
ندي دخلت لي تامر وكان مبسوط اوي 
ندي/ الف مبروك. 
تامر/ انا مش عارف ارد جميلك ده ازاي وقفتي جمبي لحد اخر لحظه وسفرتي ليا في نص الليل علشان العمليه لو مكنتيش جيتي كانت فضلت قاعد علي الكرسي 
ندي/ احنا مش أصحاب واخوات 
تامر/ ايوه امال اي انا عايز اقوم اروح الشركه 
ندي/ استني استني تروح فين لسه ليك علي الاقل اسبوع لحد ما ترجع زي الاول 
تامر/ يلهوي لسه هستنا اسبوع 
ندي/ انا هفضل جمبك وهسندك لحد ما  تقوم بسلامه 
تامر/ وبعد ما اقوم هتسيبيني 
ندي/ كده هيكون مهمتي انتهت عمري ما هسيبك غير لما انت تطلب 
تامر٪ اي الود الي انتي بتحبيه ده لسه معرفش انك بتحبيه
ندي/ لا لسه مهو شكله حمار 
تامر/ لمي نفسك 
ندي باصدمه 
ندي انت عرفت هو مين 
تامر لا لسه معرفتش بس بردو مش تغلطي في حد  
_____________________________
روايه كبرياء رجل عاجز الحلقه الرابعه عشر 
مريم واسامه في الشقه بتاعت اسامه
مريم/ وحشتيني
اسامه/ وانتي اكتر يا روح قلبي
مريم/ ما انت مبقيتش بتكلمني زي الاول وانا الي بجيلك هنا
اسامه/ مشاغل يا حبي والله
مريم/ طب اي بقا مش هندخل الأوضه
اسامه/ لا انا عايزك في موضوع الأول
مريم/ تعال بس هنتكلم في الأوضه
اسامه/ لا هنتكلم في الموضوع الأول
مريم/ ماشي اتكلم بس بسرعه علشان انت وحشني اوي
اسامه/ انتي ناويه تعملي اي بعد ما كل حاجه بقيت باسمك
مريم/ عادي هعمل اي يعني انا ضمنت حقي خلاص
اسامه/ لا غلط يا ميرو لزم تكبري في مشروعك
مريم/ ازاي يعني
اسامه/ انا في مشروع لو دخلته اول ما ادفع فلوس اخد ضعفهم
مريم/ ازاي يعني
اسامه /يعني لو دخلت ٥٠٠٠٠هاخد بعد شهر ١٠٠٠٠٠
مريم/ ده كويس اوي ربنا معاك
اسامه/ عايزك تبقي شريكه معايا
مريم/ هههههه هشارك بي اي يعني
اسامه /انتي هتعملي لي توكيل بكل حاجه اتصرف فيه زي ما انا عايز وانا هخليكي تلعبي بالفلوس لعب كده
مريم/ لا خليني كده احسن 
اسامه/ انتي مش واثقه في واله اي 
مريم/ طبعا واثقه 
اسامه/ مش واضح خلاص يا مريم روحي واشوفك مره تانيه
مريم/ انت زعلت
اسامه/ لا هزعل ليه برحتك يله سلام
مريم /خلاص يا حبيبي بكره هطلع اعملك التوكيل
.اسامه/ التوكيل جاهز اهو ومعايا
مريم/ ده انت سريع جدا
اسامه فضل يبوس فيه وهي بتمضي علشان متقراش الي مكتوب في الورقه
مريم/ كده مبسوط
اسامه/ تسلمي يا قلبي بحبك والله
مريم/ مش هندخل الأوضه بقا
اسامه/ هندخل طبعا يله بينا
______________________________
وبعد يومين
مريم قاعده مع ابوه ودخل عليهم اسامه
الاب/ ازيك يبني تعاله اقعد
اسامه/ هقعد فين يا راجل يا اهبل انت اطلع بره بيتي
الاب/ بيتك اي انت مجنون
مريم/ في اي يا اسامه انت شارب حاجه واله اي
اسامه/ لا يا قطه مش شارب حاجه انتي مش من يومين اتنزلتي لي علي كل حاجه باسمك
مريم/ لا طبعا ده مش حقيقي انت كداب
اسامه/ ماشي انا كده امال اي الورقه دي
الاب/ فعلا دي ورقه تنازل عن كل حاجه ودي امضيتك
مريم/ لا انا مضيت علي توكيل مش تنازل وكمان انا مقريتش الورقه علشان كانت
اسامه/ ايوه كانتي بتعملي اي بقا كملي متخافيش بابا مش حد غريب
مريم/ اه يا كلب يا واطي يا سافل
اسامه/ علي فكره يا انكل بنتك شقيه اوي في الاسبوعين دول تعبت معه اوي بوظتلي صحتي  وانا بخاف علي صحتي علشان كده روح شوف اي حد اهبل تلبسو بنتك علشان متفضحكش 
الاب/ وقع علي الارض مغمي عليه 
مريم /بابا قوم يا بابا مش هسيبك انا هقتلك 
اسامه ناده البودي جاردات 
اسامه/ ارمو بره 
البودي جاردات رمو مريم وابوه بره ومريم خدت عربيته وراحت علي المستشفي 
__________________________
ندي وتامر كانو بيتعشو 
ندي/ بص بقا يا عم 
تامر /احكي يا شهر زاد 
ندي /دي عصاية هتبدأ تتمشي بيه في الشقه لمده يومين بس لحد ما ترجع زي الاول 
تامر/ من كرسي لعصايه يا قلبي لا تحزن 
ندي/ بتتريق طب مش هكمل 
تامر/ خلاص بهزر قولي يا روح قلبي 
ندي/ روح قلبك 
تامر/ وحياتي كمان عندك مانع 
ندي/ ده بجد 
تامر/ طبعا مش اختي 
ندي/ اختك تصدق انك بارد 
تامر/ علي فكره 
ندي/ اي 
تامر/ كانت عايز اقولك حاجه بس كانت مأجله علشان ظروفي وانا اهو أتحسنت وممكن اقوله 
ندي/ طب قول 
وفجا تليفون تامر رن 
تامر/ يووووه ده وقته 
ندي/ مين 
تامر/ احمد اخوكي
احمد/ اي يا تامر انت فين 
تامر/ في البيت في اي 
احمد/ اطلع بسرعه علي المستشفي 
تامر/ ليه في اي 
احمد /عمك جاتلو ازمه قلبيه وفي العنايه المركزه
تامر/ وانت عرفت منين 
احمد/ سكرتيره الشركه كلمتني وقالتلي
تامر/ طب اكتبالي عنون المستشفي بسرعه في رساله وانا رايح سلام 
ندي/ في اي 
تامر /عمي اتحجز في المستشفي ولزم اروح اشوفه 
ندي/ بلاش علشان بنته مش تقولك حاجه تجرحك 
تامر/ مينفعش اسيب عمي لوحده يله انزلي البسي علشان هتيجي معايا 
ندي/ مش مهم انا بقا انا مبقيتش محتاجني خد العصابة وهي هتسندك لحد هناك 
تامر/ انتي سندي وقوتي ومقدرش اعمل اي حاجه من غيرك 
ندي /علشان الكلمتين الحلوين دول انا هاجي معاك 
تامر/ طب انزلي البسي 
ندي/ حاضر 
ندي نزلت لبست وراحت مع تامر المستشفي واول ما تامر وصل كانت مريم واقفه علي باب العنايه المركز واول ما شافته واقف علي رجليه حصلت ليه صدمه وفضلت واقفه مبتتكلمش

مريم اول ما شافت تامر واقف علي رجله اتصدمت ومتكلمتش
تامر اول ما شاف مريم وكانت لبسه ترنج بيتي وجسمه باين
تامر/ اي الي انتي عمله في نفسك ده
تامر قلع الجاكت بتاعه وحطه علي جسمه
مريم/ انت وقفت علي رجلك ازاي
تامر /اي مكنتيش عايزني أقف
مريم/ بس الدكتور قال مستحيل تقف علي رجلك ده حصل ازاي
تامر/ ربك كريم بقا انتي زعلانه من اي
مريم/ لا طبعا فرحانه وهزعل ليه
مريم جريت وحضنت تامر وتامر بعدها عنه
مريم /انا اسفه بس انت كانت وحشني اوي
تامر/ شكرا
مريم /انت خلاص بقيت بتقدر تمشي علي رجلك دي بقا معاك بتعمل اي خليها تمشي ولو احتاجت حاجه انا هسعدك
تامر/ هههههههههههههه تسعديني لما ربنا شفاني عايزه تسعديني صح
مريم/ يعني اي
تامر/ يعني دي مش وحده بتسعدني زي ما انتي فكره دي خطيبتي
ندي اتصدمت وبصت لتامر بصت استغراب
مريم/ اي ده انت خطبت 
تامر/ علشان تعرفي العاجز الي كنتي بتقولي عليه خطب ودلوقتي بيعشق خطيبته وكلها كام شهر ويتجوز
مريم/ دموعها نزلت منه
مريم لا انت مينفعش تتجوز انت بتاعي انا وبس انت فاهم انت بتاعي انا وبس
تامر/ بطلي كلامك الأهبل ده عمي حصله اي
مريم/ انا مليش غيرك ومعرفش حد غيرك انت يعتبر رجلي كانت عايزه احكيلك الي حصل
وفجأه الدكتور خرج
الدكتور /خير يا جماعه انتو قلقانين كده ليه الحمد لله انتو وصلتو في الوقت المناسب
مريم/ طب هو كويس يا دكتور
الدكتور/ هو حصلتلو غيبوبه ومينفعش يطلع من المستشفي غير لما يفوق من الغيبوبه
تامر/ طب الغيبوبه بتاخد قد اي
الدكتور/ مش اقل من اسبوع ممكن اكتر وممكن توصل لسنه
تامر/ يخبر ابيض
الدكتور/ ادعوله بعد اذنكم
الدكتور مشي ومريم وقفه مرتبكه
تامر /اي يا انسه مريم اي الي حصل وكانتي عايزه تحكيه
مريم/ بس ينفع نكون لوحدنا احسن
ندي/ خلاص هروح انا كافتيريا المستشفي استناك
تامر مسك ايد ندي
تامر/ استني يا ندي لو عايزه تتكلمي اتكلمي ندي مش غريبه لاني انا وندي واحد
مريم/ الموضوع ده كبير اوي ومش ينفع اتكلم قدام اي حد غيرك
ندي /خلاص يا تامر روح انت وانا هستناك في الكافتيريا 
تامر /طب خالي بالك من نفسك 
ندي /حاضر وانت كمان 
ندي راحت الكافتيريا 
تامر/ خير يا مريم
مريم/ هحكيلك كل حاجه
تامر/ اتفضلي سمعك
مريم/ انا طلبت من بابا يعملي عقد تنازل علي كل املاكه علشان لو حصله حاجه اكون انا ملكت كل حاجه بدل ما انت وقريبة ياخدو الميراث ويرموني في الشارع اصريت انه يكتبلي وفعلا كتبلي كل حاجه باسمي وفي لحظه بتكلم انا واسامه قالي امضيالي علي توكيل مضيت عليه من غير ما اقراء وبعد يومين اكتشف انه عقد تنازل عن كل حاجه ليه
تامر/ هههههههههه يعني ضحك عليكي
مريم/ منه لله
تامر /الحمد لله ذنب ناس بتخلصو ناس
مريم /انا دلوقتي اترميت في الشارع ومش عارف اروح فين
تامر/ انا عمري ما ارمي لحمي في الشارع وانتي اختي
مريم/ هتعمل اي
تامر /هتروحي معانا في البيت لحد ما ارجعلك حقك وحق عمي انا هروح اجيب ندي من الكافيه وانتي اجهزي علشان نمشي 
مريم/ وليه تروح تجيب ندي هي مش صغيره وهترجع لوحده
تامر /مفيش حد بيمشي من غير روحه وندي دي روحي
مريم/ طب تحب اسندك 
تامر/ انا لو بموت مش هطلب مساعده منك 
تامر راح لي ندي الكافيه 
تامر /وحشتيني 
ندي/ انا كانت لسه همشي دلوقتي 
تامر/ وممشتيش ليه وآله مهنتش عليكي 
ندي/ اتاخرت معه ليه واي حكايه خطيبتك دي 
تامر/ مهو دي الحاجه الي كانت عايز اقولهالك 
ندي/ طب قول سمعاك 
تامر /انا 
مريم/ يله انا جاهزه مش هنمشي بقا 
تامر /طب روحي علي العربيه 
مريم ماسكة في ايد تامر
تامر/ لالالا كده غلط سيبي ايدي
تامر بعد عن ايد مريم ومسك في ايد ندي ومريم كانت متغاظه موت ركبو العربيه لحد ما وصلو البيت وطلعو شقه تامر 
تامر/ ادخلي يا مريم البيت بيتك 
الكل استغرب من وجود مريم 
تامر /مريم هتقعد معانا كام يوم 
الام /تنور البيت كله يبني 
ندي/ لو سمحت يا تامر عايزك 
تامر /خد ندي علي الأوضه وقفل الباب
تامر /في اي يا ندي 
ندي/ هتقعد هنا تعمل اي 
تامر /خطيبه نصب عليه وخد كل حاجه منهم 
ندي /واحنا مالنا احنا 
تامر /ارمي لحمي في الشارع دي اختي 
ندي /وانا بقا هستحمل ازاي تعيش معاك هنا 
تامر/ بتغيري عليا  
ندي/ لا مش بغير 
تامر/ لا بتغيري 
ندي/ اه بغير 
تامر شدها في حضنه 
تامر/ عايزه اقولك اني انا
وفجاء مريم دخلت عليهم 
مريم اول ما شافت تامر بيحضن ندي اتغاظت اوي 
مريم /اسفه بس عايزك في موضوع 
تامر/ خير تاني ولو سمحتي خبطي علي الباب قبل ما تدخلي
مريم/عايزك لوحدنا 
تامر/ طب استنيني بره يا ندي 
ندي/ لا انا ماشيه سلام 
ندي مشيت وهي زعلانه من تامر 
تامر /خير قولي انتي مش قولتي كل حاجه 
مريم/ بس فيه حاجه كمان
تامر/ اي تاني
مريم/ مش انا لحمك واخصك
تامر/ للأسف
مريم/ في حاجه حصلت وعايز اقولك عليه بس خايفه منك
تامر/ متخافيش اي تاني
مريم/ لزم نتجوز
تامر/ انتي عبيطه قولتلك اني خاطب وبحب خطيبتي جدا
مريم/ لزم تتجوزيني وتستر عليا علشان لو مش اتجوزنا هتفضح
تامر/ مش فاهم
مريم انا نمت مع اسامه وحصل بينا علاقه كامله
تامر /نمتي ازاي يعني مش فاهم
مريم/ نمت معه يعني افهم بقا يا تامر
تامر/ ينهار ابوكي اسود يعني حصل
مريم/ اه
تامر اتصدم من الكلام ومكنش قادر يقف ومسك في الكرسي 
مريم/ هو ضحك عليه وغواني وقالي انه بيحبني
تامر /واي واحده بتحب واحد وقاله انه بيحبه هتسلملو نفسه
مريم/ انا مش عارفه عملت كده ازاي
تامر/ انتم متجوزين
مريم/ لا
تامر/ واله حتي عرفي
مريم/ لا
تامر/ الحكايه دي حصلت برضاكي واله اغتصبك
مريم/ براضيه
تامر/ كام مره
مريم/ كتير اوي فوق العشر مرات
تامر/ ينهار ابوكي اسود انتي ازاي عملتي كده مافكرتيش في شكلك 
مريم/ مش عارفه بقا المهم لزم نتجوز
تامر/ انا اتجوزك انتي عارفه اي الحاجه الوحيده الي انا عايز اعمله دلوقتي اني اقتلك
مريم/ مش وقته دراما لزم تاخدني ونروح نتجوز الوقتي
تامر/ انتي مجنونه انا عمري ما هشيل غلطك انا لو هموت ميشرفنيش مراتي تبقا واحده وسخه زيك انا هخليه يتجوزك
مريم/ بس انا مش عايزه هو انا عايزك انت
تامر ضربه بالقلم
تامر/ بعد ما فضحتينا ليكي عين تختاري انا بدعي انه يرضي يتجوزك وانا عارف انه هينكر ومش هيرضي يتجوز واحده زيك
مريم/ انا كانت عمله حساب حاجه زي دي علشان كده وهو في الحمام ذرعت كاميره وصورته وهو نايم معايا علشان لو انكر
تامر /يبجحتك ده انتي طلعتي وسخه وقذره اوي فين الفيديو
مريم/ دي الفلاشه
تامر/ طب ادخلي اتخمدي في اوضه اميره وانا هتصرف
مريم/ ماشي
مريم دخلت الاوضه وتامر كان مصدوم وقرار يشغل الفلاشه يشوف الفيديو واول ما شاف المنظر قفل الفيديو وفضل يعيط وفجاء ندي رنت عليه 
ندي/ معلش لو ازعجتك مع الهانم بس قلبي وجعني عليك حاسه انك تعبان وحبيت اطمن عليك انت كويس 
تامر بيعيط 
تامر/ لا مش كويس خلاص انا تعبان 
ندي/ مالك انت بتعيط طب افتح الباب انا جايه حالا 
ندي طلعت لتامر وتامر كان مستنيه علي الباب 
ندي/ اي ده انت بتعيط مالك في اي 
تامر حضنه وفضل يعيط في حضنه وهي فضلت تهدي فيه ومريم كانت بتبص عليهم ومتغاظه اوي 
ندي/ طب تعاله ندخل الاوضه
تامر دخل الاوضه مع ندي
ندي/ في اي بقا احكيلي
تامر/ انا في مشكله كبيره ومش عارف اعمل اي
ندي/ احكيلي يمكن انا معايا الحل
تامر حكاله علي كل حاجه
ندي/ ياخبر اسود دي فضيحه
تامر /مش عارف اعمل اي
ندي/ وانت زعلان ليه ليكون لسه بتحبه
تامر/ احب مين انتي كمان موضوعه اتقفل من زمان انتي ناسيه اني دي بنت عمي يعني اختي وكانت هتبقا مراتي وكانت هدبس في واحده زي دي
ندي/ احمد ربنا ده ربنا بيحبك
تامر/ انا مش عارف اعمل اي 
ندي/ انا هقولك تعمل اي
تامر/ قولي
ندي قالت لي تامر علي الي هيعملو
تامر /تفتكري هيخاف
ندي/ جرب وشوف
تامر ابتسم ابتسامه جميله
تامر/ انتي بنت بميت راجل
ندي/ انا مش هسمح باي حاجه تزعلك في الدنيا هنزل انا بقا انام
تامر/ تصبحي علي خير
ندي لسه بتخرج من باب الاوضه
تامر /ندي
ندي /نعم
تامر/ بحبك
ندي/ اي قولت اي
تامر/ تصبحي علي خير
ندي/ لا قول الي انت قولته تاني
تامر/ تصبحي علي خير
ندي حسيت انها سمعت غلط
ندي/ وانت من اهل الخير
ندي نزلت وهي مش مصدقه نفسها
____________________
تاني يوم الصبح
ندي خبطط علي الباب ومريم فتحتله
مريم/ خير عايزه اي علي الصبح كده
ندي /ممكن ادخل
مريم/ كلهم نايمين
ندي/ انا قولت كلمه عايزه ادخل
مريم/ تدخلي فين انتي كمان الناس لسه نايمه
ندي /هتخليني اضطر اني اعلي صورتي
مريم/ يامي تصدقي انا كان ليه خدامه شبهك كده بالظبط حتي في طولت لسانه
ندي/ انتي انسانه مهزقه ومش محترمه
تامر صحي علي الصوت العالي وطلع يشوف في اي
تامر/ في اي الصوت العالي ده
مريم/ ينفع كده يا بيبي بقوله انك نايم تقولي ملكيش دعوه انا هدخل اصحيه قولتله لسه بدري شتمتني
ندي /انا شتمتك
مريم/ ايوه والله يا بيبي
تامر/ بس اسكتي انتي وهيا اولا يا مريم انتي ضيفه هنا ملكيش الحق انك تقعدي او تمشي الي علي كيفك الضيف بيقعد باحترامه تاني حاجه انا مش اسمي بيبي انا اسمي تامر اخوكي حتي ميشرفنيش ابقي اخوكي انا ابن عمك تالت حاجه ودي الأهم ندي صحبه الشقه دي تعمل الي هي عايزه وتيجي في اي وقت حتي لو في نص الليل كل الي عليكي ترحبي بيه وتعمليله حاجه تشربه وياريت عصير ليمون
مريم انصدمت من الكلام
تامر /سمعتي قولت اي اعمليله عصير لمون يله ادخلي
مريم دخلت المطبخ تعمل عصير وكانت متغاظه اوي 
ندي واقفه علي الباب تامر راح شد ايديها ودخله جوه 
ندي /شكرا 
تامر/ انتي زي القمر النهارده 
ندي/ انت مالك مش علي بعضك ليه 
تامر /طبيعي اشوف القمر ده لزم مكنش علي بعضي 
ندي/ كلامك حلو اوي 
تامر/ انتي احلي من اي حاجه في الدنيا
ندي/ هتعمل اي النهارده 
تامر/ هروح لي اسامه المكتب بتاعه لزم اتكلم معه علشان يتجوز الي جوه دي ويصلح غلطته ويريحني منه 
ندي /لزم تطمني وتكلمني 
تامر /انا مينفعش اعمل اي حاجه من غير ما اطمنك 
ندي/ شكرا 
تامر /بحبك اوي 
ندي/ اي قولت اي 
تامر/ ادعيلي ربنا يكرمني 
ندي/ انت قولت حاجه تاني 
تامر/ لا 
ندي/ يبقا سمعتها غلط 
تامر/ هي اي دي 
ندي/ واله حاجه انا ماشيه سلام.
تامر بضحكه عاليه 
تامر/ سلام يا مجنونه

تامر وصل عند اسامه في المكتب بتاعه
اسامه /هو انت الي كانت في الحفله
تامر/ ايوه انا ابن عم مريم
اسامه/كويس والله الشاب العاجز بقا ماشي علي راجله اهو 
تامر/ انا مش جاي اتكلم كتير اسمع الي هقوله
اسامه/ وانا مش فاضي اسمع واله كلمه منك
تامر/ هتسمع ولزم تنفذ الي هتسمعه
اسامه/ انت بتخوفني
تامر/ لا انا بأمرك لأنك لو منفذتش الي هقوله دلوقتي هتزعل اوي مني ولو فاكر اني مريم معندهاش رجاله علشان كده دخلت تنصب عليه وكمان تضحك عليه يبقا بتحلم حق عمي وبنت عمي هجيبو 
اسامه/ انت عايز اي من الاخر
تامر/ اولا حاجه هترجع كل الي انت سرقته من بنت عمي باسم عمي تاني
اسامه/ وتاني حاجه
تامر/ تتجوزه وده الاهم
اسامه/ برافو ومصاريف الفرح بقا عليك واله عليا اطلع بره
تامر/ اخر كلام عندك
اسامه/ اطلع بره 
تامر/ اوك هطلع بس انت الي هتحتجني بعد ما تعرف اي الي عندي
اسامه /ههههههههه اطلع بره قولت وآله اطلبلك الامن
تامر/ في ناس كتير اوي بيحبو يعيدو الذكريات ده اللاب بتاعك صح
تامر مسك اللاب وشغل الفلاشه واسامه اتصدم من الي شافو واترمي علي الكرسي
تامر/ اي يا اسامه اجمد كده ده احنا لسه في أول الفيديو
اسامه/ مين الي صور القرف ده
تامر /بس اهدي بس تحب اطلبلك لمون واله اقول الكلمتين الي عايز اقولهم وامشي 
اسامه/ قول 
تامر/ بس انا زعلان منك في حد يبقا في يوم حلو زي ده ويلبس فلنه لونه اسود 
اسامه/ عايز اي يا تامر 
تامر/ كل الي سرقته من بنت عمي هترجعه اول حاجه تاني حاجه هتتجوزها 
اسامه/ انت فاكر انك كده هتلوي دراعي
تامر /هو انت مش غلط لزم تتحمل نتيجه غلطك 
اسامه/ طب لو معملتش كده 
تامر/ عادي جدا هتلاقي مكتوب في كل الجرايد والمجلات حتي في القناه الي انت شغال فيه فضيحه الاعلامي المشهور مع بنت في غرفه النوم 
اسامه/ انت فكرني اهبل هتعمل كده ازاي هتفضح بنت عمك 
تامر/ ومين قالك اني هفضحه ركز شويه في الفيديو لو ركزت في الصوره هتلاقي الوش مدغوش ومش باين مين الي معاك بلاش تلعب مع الأكبر منك وبردو هتتجوزها لما اروح اعمل محضر اغتصاب وانك انت الي مغتصبه والطب الشرعي يثبت ده وكمان الناس هتصدق لما يشوفو الفيديو دي قضيه اغتصاب بنت من خطيبه الاعلامي المشهور اسامه الجندي حلوه مش كده  ده غير اني حبيبك وائل طلعت الي طردته من القناه واشتغل في قناه تانيه بيحبك اوي ومستني لك اي غلطه تخيل بقا لو الفديو ده طلع في البرنامج بتاعه هتبص تلاقي نفسك في السجن 
اسامه/ اي المطلوب مني 
تامر/ هتجيب عقد التنازل وتيجي بكره الساعه ٦ علي العنوان ده علشان كتب الكتاب لو الساعه جت ٧ ومجيتش صدقني وائل هيطلع يقول عنك كلام حلو اوي في برنامج الساعه ٨ علي القناه بتاعته واحسلك تشرب لمون 
تامر ساب اسامه وخرج واسامه تعب وكان مصدوم 
تامر خد بوكيه ورد ودبله وراح لندى قدام الشقه 
تامر ركع علي الارض قدامهم كلهم وقدم البوكيه الورد والدبله 
تامر /تتجوزيني 
ندي من الفرحه كانت هتقع من طوله وتامر سندها 
ندي /بتقول اي 
تامر/ تتجوزيني 
ندي صرخت وحضنته اوي 
تامر/ ردي عليا تتجوزيني 
ندي/ اه موافقه 
تامر حضنه وكان فرحان اوي ومريم عيطت ودخلت الاوضه 
تامر لبس لندي الدبله 
وخدها ودخلو الاوضه
ندي/ انت ليه مقولتليش انك هتعمل كده 
تامر/ حبيت اعملهلك مفاجا 
ندي/ احلي مفاجا حصلتلي في حياتي 
تامر/ بحبك 
ندي /قولت اي 
تامر/ بحبك
ندي/ يعني انا سمعه صح 
تامر/ وبحبك اوي كمان
ندي/ طب ومريم 
تامر/ انسيها بقا الي بيني وبينه عمي وبس
ندي/ بحبك 
تامر/ احنا هنكتب كتب الكتاب بكره مع مريم وبعدين هنظبط الفله بتاعتي الي في الكومبوند برحتنا ونتجوز واعملك احلي فرح 
ندي/ طب وليه فله وفرح والحاجات دي انا راضيه اعيش معاك في اوضه بس اكون في حضنك وانا مش عايزه فرح انت فرحتي وحياتي وعمري 
تامر/ امال هنتجوز فين 
ندي/ هنتجوز هنا في الاوضه دي وسط الناس الي بنحبهم
تامر/ مش معقول هجوزك في بيت العيله 
ندي/ يعم وانا راضيه 
تامر/ لا يا روحي انا هجهز الفله نتجوز فيه 
ندي/ وانا مش عايزه فله انا هتجوز في الاوضه دي 
تامر/ طب حتي هغير العفش ده النهارده
ندي/ لا انا عمري ما هغير عفش الاوضه الي نام عليه حبيبي مفيش حاجه هتتغير وكده حلو اوي وحضنك بالنسبالي احلي حاجه في الدنيا 
تامر حضنها من كلامه الحلو
تامر/ طب علي كده بقا كتب الكتاب والدخله بكره 
ندي بكسوف وخجل
ندي/ وانا موافقه
________________________
في نفس اليوم بليل
مريم دخلت علي تامر وهو نايم علي السرير وكانت لبسه قميص نوم وعليه روب دخلت علي تامر وفضلت تصحيه وتلعب في شعره 
تامر /اي ده اي الي جابك هنا واي اللبس الي انتي لبسها ده 
مريم / معرفتش اكلمك طول اليوم لأنك كانت مشغول مع خطيبتك 
تامر/ وعايزه اي 
مريم/ عملت اي مع اسامه
تامر/ كتب كتابك بكره علي اسامه 
مريم / بس انا عايزك انت 
مريم بتقرب من تامر علي السرير وتامر بيبعد عنه 
مريم /انت وحشتني اوي اهون عليك تسيبني 
تامر /اطلعي بره يا مريم 
مريم قلعت الروب 
تامر ضربه بالقلم وفتح النور
تامر/ اي الي انتي بتعمليه ده هي الواسخه وصلت بيكي لدرجادي
مريم/ انت كانت واحشني 
تامر/ انا راجل فرحي بكره اطلعي بره انا دلوقتي اتأكدت انك انسانه زباله روحي علي اوضتك وانا هنسا الي حصل 
مريم خرجت من الاوضه وهي وشها احمر ودخلت اوضته وكانت متغاظه اوي 
________________________
تاني يوم الساعه ٥ ونص 
ندي لبست أجمل فستان ومريم لبست فستان اسود ندي دخلت علي تامر وهو بيلبس البدله 
تامر/ اش اش اي الحلوه دي والقمر ده 
ندي/ عجبتك 
تامر/ معقول القمر ده كله هيكون ليا كمان كام ساعه 
ندي/ انا ليكي العمر كله 
ندي ماسكه جاكت البدله ولبسته لي تامر 
وفجاه اشتغل الزغريط تامر خد ندي وخرجو 
مريم/ هو اسامه مجاش ليه يا تامر 
تامر مردش عليه 
ندي/ تامر الساعه ٦ ونص واسامه مجاش والاتفاق كان علي الاتفاق
اسامه دخل مره واحده
اسامه/ انا اقدر مجيش
الكل بص علي اسامه باستغراب
تامر /انا عارف انك جاي فين عقد التنازل
اسامه/ اهو وممضي عليه
تامر/ عقد التنازل ده هيفضل معايا
اسامه/ حقك يا باشا
اسامه بص لي مريم
اسامه/ مبروك يا عروسه
مريم جريت علي تامر ووقفت وره ضهره
تامر/ لا مينفعش لزم تقفي جمب جوازك
اسامه /تعالي يا حبيبتي
تامر /يله يا شيخ اتفضل اكتب كتب كتابهم الأول وبعدين احنا
الماذون كتب كاتب الكتاب واسامه خد مريم وماشيو وتامر شال ندي ودخله لحد السرير
تامر/ مبروك يا روح قلبي
ندي/ هو انا في حلم صح
تامر/ لا انتي مش في حلم انتي في حضني ومعايا
ندي/ يلهوي اخيرا حلمي اتحقق بحبك اوي
تامر/ ماما خدت اخواتي وراحو عند جدي يومين كده علشان ناخد راحتنا
ندي /طب وليه كده
تامر/ مش عرايس جداد بقا
ندي/ طب انا ماشيه بقا
تامر/ ماشيه راحه فين
ندي/ هنزل شقتي علشان انام
تامر/ ههههههههه يوم دخلتك هتنامي في بيت اهلك
ندي /امال انت عايزني انام فين
تامر/ يبت انتي مراتي والنهارده والعمر كله مش هتبعدي عني لحظه
ندي/ يلهوي اسود انت عايزني انام جمبك ده كان اخويه قتلني
تامر انتي مش هتنامي جمبي انتي هتنامي في حضني
ندي ده كان اخويه دبحني
تامر/ مهو انتي لو منمتيش جمبي اخوكي هيقتلك 
ندي/ حرام عليك الشيطان شاطر
تامر /مهو الشيطان لزم يبقي شاطر معانا في اليوم ده بالذات
ندي/ يعني اعمل اي اسلم نفسي ليك بسهوله
تامر /لزم تسلميلي نفسك علشان انتي خلاص مراتي قومي يا حبيبتي ربنا يهديكي وخدي البسي القميص ده انا اشتريته ليكي علي ذوقي 
ندي /ينهار اسود عايزني انا اللبس ده 
تامر/ امال انا الي هلبسه 
ندي/ لزم تطلقني انا غلطانه اني اتجوزتك 
تامر/ حبيبي احنا لازم يحصل بينا علاقه لاني دي سنه الحياه احنا متجوزين امال احنا هنجيب اولاد ازاي 
ندي/ يعني ده مش حرام 
تامر/ والله الحرام انك تعصي جوزك 
ندي/ خلاص انا موافقه اعمل الي انت عايزه 
ندي دخلت الحمام ولبست احلي حاجه وطلعت لي تامر
تامر اي البطل الجامد ده انتي طلعتي قمر 
ندي بكسوف بتبص للأرض 
ندي شكرا 
تامر شاله وحطه علي السرير وبدا يبوس في جسمه ندي مره واحده حضنتها وفضلت تعيط 
ندي انا مش مصدقه انك بقيت معايا العمر كله ده كان حلم وربنا استجاب ليه 
تامر مسح دموعها وفضل يقرب منه ومره واحده زقها علي السرير وقفل النور ودخلو نامو 
____________________________
مريم واسامه وصلو لحد الشقه بتاعت اسامه 
اسامه/ اطلعي يله 
مريم/ اي ده انت مش هتطلع معايه 
اسامه/ لا انا خارج اسهر بره 
مريم /اي الي انت بتقوله ده رايح تسهر ليله دخلتنا 
اسامه/ ههههههههههههه علي اساس اني مدخلتش عليكي 
مريم/ انت بتعيرني 
اسامه/ أنتي لسه شوفتي حاجه ده انا هخليكي تكرهي اليوم الي انتي اتولدتي فيه بقا تصوريني وانا قالع هدومي ونايم معاكي انتي طلعتي رخيصه اوي 
مريم /شكرا انا طالعه متتاخرش بره هستناك 
اسامه/ انا هاجي الفجر نامي علشان لو فضلتي سهرانه هنكد عليكي 
مريم /شكرا 
مريم طلعت شقه اسامه لبست واستنيته علي السرير لحد ما نامت 
___________________________
تاني يوم الضهر 
تامر/ كان صاحي وبيلعب في شعر ندي 
ندي/ صباح الخير يا روح قلبي 
تامر /صبحيه مباركه يا احلي عروسه 
ندي /انت صاحي من أمته 
تامر/ من ساعتين 
ندي /يلهوي مش صاحتني ليه 
تامر/ حبيت اشوفك وانتي نايمه
ندي/ هقوم احضرلك فطار يا روحي 
تامر/ لا فطار اي انتي ادخلي خدي شور لحد ما اجهز الفطار 
ندي/ لوحدك يا حبيبي 
تامر/ انا عمري ما كانت لوحدي وانتي معايا
ندي باسته من راسه
ندي /ربنا يخليك ليا يا روح قلبي
تامر قام يحضر الفطار ووصلهوله لحد السرير 
ندي/ تسلملي يا روح قلبي 
تامر/ انا بحبك اوي 
ندي وتامر بداو يفطرو 
مريم /صحيه من النوم الضهر لقت نفسه مرميه في الصاله 
مريم/ انا اي الي جبني هنا دخلت اوضه النوم لقت اسامه نايم علي السرير 
مريم/ اسامه قوم 
اسامه/ عايز انام 
مريم/ انا كانت نايمه هنا مين الي طلعني بره ورماني علي الارض 
اسامه/ هو في حد في الشقه غيري 
مريم/ يعني انت الي عملت كده 
اسامه /ايوه وانا اسيب واحده زيك رخيصه تنام علي سرير غالي زي ده ليه 
مريم/ شكرا لذوقك. 
مريم خرجت من الاوضة وهي منهاره من الدموع 
اسامه /مريم 
مريم/ نعم 
اسامه/ تقفلي الباب والنور وتعالي عايزك 
مريم /لا انا مش جايه انت فكرني كلبه 
اسامه /لا انتي فعلا كلبه هقوله مره تانيه ومش هقوله تاني اقفلي الباب والنور وتعالي 
مريم/ لا مش هاجي غير لما تصالحني 
اسامه قام من السرير 
اسامه انتي بتقوللي لا 
مريم/ اه
اسامه فضل يضرب فيه لحد ما سابه وهي خدت هدومه ومشيت
ندي وتامر قاعدين علي السرير 
تامر/ حبيبي مش نفسك في حته واد كده شبهي 
ندي/ يلهوي ده حلم حياتي
تامر/ طب اقفلي النور وانا هحقاقلك حلمك 
ندي قفلت النور وفجأه الباب خبط 
تامر/ راح يفتح وكانت مريم
تامر/ اي ده مريم اي الي جابك هنا ومين الي عمل فيكى كده 

تامر/ اي ده يا مريم مين الي عمل فيكي كده
مريم حضنة تامر
مريم/ الكل*ب السا*فل ضرب*ني
ندي لبست الروب وطلعت تشوف مين شافت مريم في حضن تامر واقفت مصدومه متكلميش
تامر /بس بعد اذنك ابعدي عني انتي بقيتي ست متجوزه وانا راجل متجوز
مريم/ بس انا مليش حد غيرك لزم تاخد حقي من الك*لب ده
تامر/ الك*لب ده يبقا جوزك وانا مينفعش ادخل بينك وبين جوزك انا خلاص جوزتك ودرايت علي فض*حتك لحد هنا انسي حاجه اسمه تامر وانتي لزم تستحملي كل حاجه لأنك انتي الي رخص*تي نفس*ك لما روحتي لوحد وسلمتيلو نفسك ونسيتي ابوكي وتربيتك والي بيرخص نفسه اوي عمر ما حد بيفكر يشتريه
مريم/ يعني اي
تامر/ يعني لزم تستحملي نتيجه اختيارك انا عمري ما هدخل في حياتك غير لما يكون في مشكله كبيره اوي لكن هتقفي علي الوحده وكل ما يقولك كلمه تجري علي بيتي وانا بصراحه مش عايزك تيجي هنا تاني مش عايز بيتي يتخرب بسبب وحده زيك
مريم /شكرا يا تامر
تامر/ العفو اتفضلي اطلعي بره
مريم/ خرجت من الشقه فضلت تعيط في الشارع ورجعت لبيت اسامه تاني
اسامه /هههههههه رجعتي ليه يا بطه علي فكره الي بيطلع من البيت ده مبيدخلوش تاني
مريم/ انا حبيت اشم هواء
اسامه/ وانا هعديه بمزاجي
اسامه قرب من مريم ومسك ايديها وقعدها جمبه
اسامه/ معلش انا كانت زهقان شويه واتنرفزت انا اسف
مريم/ حصل خير
اسامه /انتي دلوقتي بقيتي مراتي عايز امشي معاكي علي اسلوب معين نكمل بيه حياتنا من غير اي مشاكل علشان منتعبش بعد كده
مريم/ اسلوب اي
اسامه/ تسمعي كلامي اوعي تسأليني انا جيت منين واله روحت فين واوعي تسأليني انا كانت مع مين وبعمل اي انتي ليكي حياتك وانا ليا حياتي الي هيجمعنا السرير وبس
مريم مره واحده وقعت من طوله واسامه فضل يفوق فيه وهي مش راضيه تفوق لحد ما اسامه كلم الدكتور وجه كشف عليه 
اسامه/ خير يا دكتور 
الدكتور/ خير انشالله أعرض عاديه زي الي بتحصل لي واحده 
اسامه/ يعني اي أعرض عاديه
الدكتور/ المدام حامل الف مبروك 
اسامه كان في حالة صدمه 
الدكتور/ خرج من الاوضة واسامه خرج وره 
اسامه/ حضرتك متأكد انها حامل 
الدكتور/ طبعا 
اسامه /بس ازاي يا دكتور انا كانت متجوز فضلت ٣ سنين ومخلفتش والدكاتره قالو اني مبخلفش ده سبب انفصالي مع مراتي ازاي دلوقتي مراتي حامل 
الدكتور/ معرفش بس انت واثق من مراتك 
اسامه/ مش فاهم ازاي 
الدكتور/ مش عارف اقولك اي بس علشان متظلمهاش تجيالي بكره اعملك تحاليل وبعد اسبوع نتيجه التحليل هتطلع وتعرف
اسامه/ طب انا عملت التحليل وطلع اني مبخلفش
الدكتور/ هنتاكد بردو
اسامه/  طب لو التحليل أثبتت  كلامي 
الدكتور/ لالسف يبقا ده مش ابنك بعد اذنك 
اسامه في حاله ذهول ومش عارف يعمل اي اسامه دخل علي مريم 
اسامه/ انا مش همد ايدي عليكي لأنك حامل وممكن يكون في ابني الي بترجه من الدنيا حد لمسك غيري 
مريم/ اي الي انت بتقوله ده 
اسامه/ انتي حامل وانا مبخلفش قوليلي بقا حامل من مين 
مريم/ والله ما حد لمسني غيرك
اسامه/ انا اهبل صحيح ازاي اتجوز واحده زيك 
مريم/ والله ده ابنك 
اسامه/ من هنا لحد اسبوع مفيش واله كلمه بيني وبينك وتاكدي لو عرفت اني ده مش ابني وانك بتكذبي عليا والله لقتلك
_____________________
وبعد مرور اسبوع
اميره دخلت علي علي وكان واقع من طوله 
اميره/ علي علي الحق يا تامر علي وقع من طوله 
تامر دخل على علي 
تامر/ هو في اي 
اميره/ ده قاطع النفس 
تامر/ انا هشيالو واوديه المستشفي 
تامر شال علي ودخله علي المستشفي 
وبعد شويه الدكتور خرج 
تامر /خير يا دكتور في اي 
الدكتور/ ازاي انتو مهملين في لدرجادي شاب مكملش ٢٣ سنه يشرب مخدرت بالكميه الكبيره دي 
تامر/ مخدرت 
الدكتور/ اخوك كان ميت وربنا اداله عمر جديد حافظه عليه هو ممكن يخرج النهارده بس انصحكم لزم يروح المصحه 
تامر/ شكرا يا دكتور 
الدكتور بعد اذنكم 
ندي/ هتعمل اي يا حبيبي 
تامر/ هدخله المصحي طبعا انا هسيب اخويه يضيع مني وده الصح الي كان لزم اعمله من زمان اهمالي فيه وصله للمخدرات 
ندي/ متزعلش نفسك يا حبيبي بإذن الله خير 
____________________________
اسامه دخل علي مريم الاوضه
اسامه/ اخر مره هقولك وصارحيني التحليل خلاص هتطلع والله لو صارحتيني مش هاذيكي 
مريم/ والله الود ده ابنك ومفيش حد لمسني غيرك
اسامه/ انا مبخلفش ازاي ده ابني وكمان الي كانت مراتي خلفت ولد من جوازها
مريم/ والله ابنك 
وفجأه تليفون اسامه رن 
اسامه/ الو 
الدكتور/ اي يا استاذ اسامه 
اسامه/ خير يا دكتور 
الدكتور/ عايزك تجيالي حالا 
اسامه/ التحليل طلعت 
الدكتور/ ايوه 
اسامه/ وخير يا دكتور 
الدكتور/ اخبار مينفعش في التليفون خالص هستناك تيجيالي يله سلام 
اسامه قفل مع الدكتور و ركب عربيته وراح للدكتور
اسامه وصل لحد الدكتور
اسامه /النتيجه طلعت اي يا دكتور
الدكتور/ بس خد نفسك الأول
اسامه/ والنبي يا دكتور طمني الأول
الدكتور اهداي يا اسامه انت مستعجل ليه 
اسامه انا قلقان اوي يا دكتور طمني بالله عليك 
الدكتور /نتيجه التحليل بتقول انك ميه ميه وسليم ومستعد تخلف عشره مره واحده
اسامه/ ازاي يا دكتور
الدكتور /كل التحليل الي انت عرضته عليا متفبركه ممكن تكون مراتك هي الي مبتخلفش
اسامه/ ازى يا دكتور ده هي معها حاليا ولد من جوزها 
الدكتور/ يبقا مش عايزه تخلف منك وهي الي عملت التحليل دي 
اسامه اتصدم 
الدكتور/ مبروك 
اسامه/ يعني ده ابني 
الدكتور/ ايوه ابنك الف مبروك 
اسامه ركب عربيته وراح لمريم اول ما دخل عليه خدها في حضنه 
اسامه /معلش انا ظلمتك معايا انا اسف من النهارده انا هبدا معاكي حياه جديده 
مريم/ اتأكدت اني ده ابنك واني محدش لمسني غيرك
اسامه/ ايوه ابني ونور عيني بصي بقا انتي تقعدي ومتتحركيش هجيبلك خدمين يخدموكي اوعي اشوفك واقفه علي راجلك من النهارده هتلاقي الدلع والحنيه وكل حاجه حلوه
مريم فرحت اوي واسامه كان حنين معه وهي حبيتها واتغيرت ١٠٠ درجه 
___________________
بعد مرور شهر 
تامر كان نايم وندي دخلت عليه تصحيه 
ندي/ تامر قوم عايزك 
تامر/ سيبيني انام شويه يا حبيبي 
ندي /هقولك حاجه ونام تاني 
تامر/ علشان خاطري انام شويه بس 
ندي/ خلاص كانت عايزه اقولك اني قريب اوي هتبقا اب بس خلاص خليك نايم 
تامر/ اول ما سمع الكلمه نط من علي السرير 
تامر/ انتي بتهزاري صح 
ندي/ لا والله انا حامل 
تامر/ عرفتي ازاي 
ندي/ عملت اختبار حمل وطلع حامل
تامر/ الحمد لله يارب
ندي/ طب كمل نومك
تامر/ انا اقدر انام بعد الخبر الحلو ده
ندي/ اه بطني بتوجعني
تامر سلامتك بصي شغل مفيش لحد ما تولدي هتقعدي كده علي السرير لحمد ما يشرف ولي العهد
ندي/ طب ماشي هروح اعملك فطار بقا انت متعشيتش
تامر/ اقعدي مكانك لحسن اك*سر دما*غك فطار اي ده انا هقوم اعمل فطار وغدا وعشاء وانتي تقعدي ست هانم 
تامر راح يعمل الفطار وندي كانت فرحانه اوي
_______________________
اسامه اتغير مع مريم اوي مريم حبيتها وبقيت بتصلي وبتحافظ عليه واسامه حبها اوي وابوه خرج من العنايه وقام بسلامه وخدهم يعيشو معه في الفله  
وبعد مرور ٨ شهور 
مريم خلفت ولد وسميته احمد علي اسم ابوه
وندي خلفت ولدين حداحمد علي اسم عم تامر ومحمد علي اسم ابوه 

تمت بحمدالله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-