رواية كوابيس احلام ادم واحلام كاملة جميع الفصول بقلم مرفت سعيد

رواية كوابيس احلام ادم واحلام كاملة جميع الفصول بقلم مرفت سعيد


رواية كوابيس احلام ادم واحلام كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة مرفت سعيد رواية كوابيس احلام ادم واحلام كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية كوابيس احلام ادم واحلام كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية كوابيس احلام ادم واحلام كاملة جميع الفصول

رواية كوابيس احلام ادم واحلام بقلم مرفت سعيد

رواية كوابيس احلام ادم واحلام كاملة جميع الفصول

هو: انا بكرا الصبح هخدك ونروح عند المأذون نطلق
هي بصدمه: نطلق!! ليه؟ 
هو: انتي عارفه ان جوازنا غصب انا حبيت واحده تانيه الحب مش بأدينا يااحلام
هي بدموع: ادم مبتعملش كده عشان خاطري اااا انا قصرت في حاجه
ادم: احلام انا بحب واحده تانيه صدقيني حاولت احبك معرفتش منكرش اني مكنتيش بتزعليني والسنه اللي عشتها معاكي كنت نعمه الزوجه.. والاخت 
احلام بدموع: اخت.؟! 
هو ببرود: خلص الكلام 
مشي وسابها بتبكي هي برده اتجوزته غصب متنكرش انها اول ما عرفت فرحت لان ادم شخص وسيم اي بنت تتمناه بس لما حست من اول الجواز انه مغصوب عليها زعلت وحاولت تتجنبه بس مقدرتش وغصب عنها حبته مش عارفه تعمل اي ترجع البلد تاني لأهلها هي مصدقتم خلصت من البلد ومن تقاليدها وتيجي القاهره بس بسببه هترجع لها تاني 
************
عند ادم 
كان ببلف بعربيته وحس بخنقه ومش عارف سببها هو اتجوزها غصب مخنوق ليه رجع تاني البيت رجع لقاها نايمه علي الكنبه ودموع علي خدها هو عارف انها بتحبه عشان كده حاول يحبها بس مقدرش هو حب واحده تانيه شالها وحطها علي السرير وتأمل ملامحها لثواني قد اي هي جميلة بس نفض الفكرة دي من كلامه وخرج من الاوضه 
**********""
تاني يوم راحو للمأذون واطلقوا وهو اصر انه يرجعها البلد هو وطول الطريق ساكتين وهو مضايق مش متعود عليها كده 
ادم: احم احلام 
احلام:ادم ممكن متتكلمش معايا لحد مانوصل 
يكتب ادم هو فعلا مش ليه عين يتكلم وصولوا البلد بس فجأة وووو 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
تاني يوم راحو للمأذون واطلقوا وهو اصر انه يوصلها البلد هو وطول الطريق ساكتين وهو مضايق مش متعود عليها كده
ادم: احم احلام
احلام:ادم ممكن متتكلمش معايا لحد مانوصل
سكت ادم هو فعلا مش ليه عين يتكلم وصولوا البلد بس فجأة لقا ناس واقفه علي بيت العيلة ولبسه اسو*د وبيعيطوا
احلام بقلق:في اي
ادم بقلق:مش عارف
نزلوا من العربيه بسرعه واحلام بتجري علي البيت
صافية (ام احلام):اا ابوكي
احلام بخوف :مالو بابا
صافيه فضلت تعيط ومش بترد
كريمة بحزن(عمت احلام وتبقي ام ادم):البقاء لله يابنتي شدي حيلك
احلام بصر"اخ وهي بتجري علي غرفة باباها:لاااااااااااااا لااااااا ابويا لاااااا متقولوش كده يابباااااباااا
وجرت علي غرفته وبعدت الناس اللي كانت واقفه حواليه وقعدت علي الارض وماسكه وجه وبتعيط وتصر*خ
احلام بصراخ ودموع:لاااااا لاااااا يابابا متعملش فيا كده عشان خاطري قوووم يابابا
ادم بدموع وحزن عليها:احلام حرام عليكي متعمليش كده ده قدره
احلام بصراااخ:لااااااااااااا متقووولش كده محدش يقول كدددده.....لاااااااا متحطش عليه الغطا لاااااااا محدش يبش*ر عليه قوم يابابا
ادم وهو بيمسكها جامد وبيتحكم فيها وخدها فحضنه ودموع في عينه وهي بتتحرك جامد وبتصرخ وهو بيزيد من احضنها وفجأه لقاها سكتت وكلماتها بتقل
ادم بخوف عليها:احلام احلااااام مالك
احلام بدوخه:ب با..... اغمي عليها
صافيه بخوف علي بنتها:الام احلام فوقي مش هتبقي انتي وابوكي
ادم شالها وخدها بعربيته علي اقرب مستشفي
ادم لخوف للدكتور:هي مالها
الدكتور:هي ضغطها وطي انا ركبتلها محلول يظبط الضغط شويه وياريت بلاش ضغط عليها عشان متتعبش
ادم:حاضر يادكتور
**************
ادم دخل عليها بحزن وهي دموعها بتنزل بصمت
ادم:البقاءلله يااحلام
احلام:لا رد
ادم:طب ردي عليا
احلام:لا رد
ادم بتنهيده:احلام انا عايزه ارجعك
احلام:*****

ادم دخل عليها بحزن وهي دموعها بتنزل بصمت
ادم:البقاءلله يااحلام
احلام:لا رد
ادم:طب ردي عليا
احلام:لا رد
ادم بتنهيده:احلام انا عايزه ارجعك
احلام:ايييي
ادم: احم عايز ارجعك مؤقتنا لحد ما الامور تتصلح 
احلام بتعب ودموع بتمنعها من النزول: لا ياادم انسا انا مش لعبة عشان لما تحب تطلقها تطلقني ولما تحب ترجعنها ترجعني لااا انا احسن واحده ممكن تشوفها في حياتك انا استاهل حد احسن منك وبكرا هعيش حياتي زي ما انا عايزه مع الانسان اللي يستاهل حبي له فااهم 
ادم كان بيسمع كلامها بحزن بس لما قالت كلامها الاخير وانها هتبقي لحد غيرة حس بالغيرة وكأنه عايز يقوم يمو*تها  بس لانها قالت كده او انها فكرت في حد غيره 
ادم بيقرب منها بغضب: عششم ابلي*س  في الجنه انك تكوني لحد غيري يااحلااام فاااهمه 
قال اخر كلمه لصوت عالي افزعها ومشي 
احلام بتحدي: والله لهتندم ياادم 
*******""
عدا شهور واحلام لسه حزينه علي باباها وادم بيحاول يقرب منها بس هي رافضه فرجع للقاهره عشان شغله ولكن كان بيطمن عليها كل يوم من مامته ادم مرضاش يقول انه طلق احلام عشان الوقت مش مناسب واحلام مقالتش لانها كانت حزينه علي باباها بس كانت بتفكر فيه برده وهو  وبيحاول يكلمها مش بترد وقرر انه يسافر لها البلد
وفي يوم ادم سافر البلد 
كريمه: حمدلله على السلامه ياحبيبي
ادم: الله يسلمك ياامي 
ادم: ازيك ياطنط صافيه
صافيه بحزن: الحمدالله ياحبيبي
ادم وهو بيدور بعينه عليها: امال فين احلام
صافيه باستغراب: احلام احلام اي ياحبيبي احلام مش هنا 
ادم: امال فين 
صافيه: هي مش معاك دي سافرت لك 
ادم بصدمه: ايييييييي 

ادم بصدمه ولهفه: احلاام 
حسن: ابوه انت تعرفها احلام السكرتيرة الخاصه ليا وخطيبتي 
ادم بصدمه:اييييييييييي
حسن: في حاجه 
ادم وهو بيقوم وبيمسك احلام من ايديها حامد: الكلام ده بجد 
احلام بجمود: ايوه 
ادم: ازااي انتي مراتي 
احلام بسخرية: طلقتك متنساش 
ادم:يعني اي 
احلام: يعني زي ما سمعت انت في حالك وانا في حالي 
سكت ادم
حسن وهو بيشد ابد احلام من ادم 
حسن: انتم تعرفوا بعض
احلام: ادم كان طليقي 
حسن: ااه بس مقولتيش ليه انه ادم بيه
ادم: تمام استاذ حسن الصفقه انتهت اتفضل 
حسن: واي دخل ده يشغلنا يا استاذ ادم
ادم بحزن وتعب: معلش انا كده كده تعبان ومروح واااه احلام متنسيش تكلمي مامتك تطمنيها عليكي عشان كانت قلقانه عليكي واااه صح انا مقولتش ليها انك كنتي مختفيه ولما ترجعي قولي اننا اطلقنا عشان انا مقولتش فرصة سعيده 
احلام كانت تنظر له بحزن عليه باين عليه التعب متنكرش انها كانت بتتعذب وهي بعيده عنك هي حبته من كل قلبها. 
حسن: انت كويس يا ادم بيه 
ادم بتعب: انا كويس بس اكيد بس عشان ارهاق الشغل 
حسن: تمام ماشي يلا يااحلام 
نظرت احلام لأدم بحزن للي وصلوا له وكانت قلقانه عليه لانه كان باين عليه التعب جامد 
احلام مشت مع حسن وركبوا العربيه 
احلام : انا متشكرة جدا ياامستر حسن 
حسن بمزح: فب واحده تقول لخطيبها يامستر 
ابتسمت احلام ابتسامه بسيطه بس كانت قلقانه عليه جامد 
حسن: مدام بتحبيه ليه خلتيني اقول اني خطيبك 
احلام: عشان اللي شوفته منه مش قليل 
حسن: بس هو باين عليه انو بيحبك
احلام: هو اللي بيحب بيعمل كده
حسن: بصي هقولك علي حاحه هو جرحك كتير بس لما انتي قولتي ليا اني في المستشفى هو قالك عايز يرجعك هو مقلش كده علشان الظروف هو قال كده عشان عايزك 
احلام: وطلقني ليه من الاول مدام عايز يرجعني 
حسن:لا هو حبك من قبل حتي ما يطلقك بس لما عمل كده حس انك غالية اووي لما شافك منهاره علي باباكي طلب يرجع لك علشان يكون جمبك وهو قالك فوق انو مقلش لحد ان انتم مطلقين علشان عايز يرجعك عنده امل هو باين عليه انو تعبان اكيد كان بيدور عليكي وده اللي انتي متأكده منه الا مكنتيش غبتي ورجعتي او انك مكنتيش طلبتي مني اني امثل دور خطيبك صح 
احلام بلخطبة في مشاعرها: طب انا اعمل اي 
حسن: ترجعي له وتعتبوا بعض يمكن كل واحد فاهم حاجه غلط علي التاني 
احلام بسخرية: نعاتب بعض هو يعتبني علي اي ان شاءالله
حسن: لانك بعدتي مشتي شهر بحالو لو هو مكنش عايزك مكنش لما قولت اني خطيبك قال انك مراته انتي بعدتي عشان يعرف امتك هو عرفها لما كنتي في المستشفى هو بيحبك وده واضح اوووي 
احلام: خايف يكسر قلبي تاني 
حسن: مش هيحصل بدل ما تندمي انك متخديش الخطوة دي بعد فوات الاوان 
احلام: معلش يامستر ممكن اسألك سؤال 
حسن: اتفضلي
احلام: وانت بدافع عنو عشان هو راجل زيك ولا انت دخلت في تجربة زي دي 
حسن بضحك: لا مش عشان راجل زي انا فعلا دخلت تجربة شبهكم بالظبط بس الفرق انك لسه قدامكم الوقت انا انا خلاص فات الوقت ونظمت ومن ساعتها وانا بكر*ه الراجل اللي يجرح واحده 
احلام: ندمت ليه هي فين 
حسن بتنهيدة حزن:اتجوزت وهي دلوقتي عايشه حياتها مع انسان احسن مني مليون مره مجرحهاش لما بشوفهم مع بعض بفرح ليها ان ربنا عوضها بس انتي عارفه الفرق اي ان انا اللي منتي بأذي محبتش بقيمتها اللي لما ضاعت مني بجد انا ادم فهو فاق بدري عني شويه عشان كده بقولك مضيعيش وقت احسن تندموا في الاخر
احلام ببتسامه: ماشي يامستر  شكرا جدا علي كلامك ده 
حسن ببتسامه: العفو 
احلام نزلت من العربيه وراحت تاني علي الشركه ودخلت غرفت ادم بس اتصدمت من اللي شافته شافت ادم قاعد علي المكتب ماسك راسه وفي بنت حضنها من ورا 
ادم اول ما شاف احلام قام وقف: احلام 

ادهم لف لي ليلى بغضب.... لمي هدومك وع بيت امك.. انتي طاالق يا ليلى
ليلى بصدمه....  طلقتني بجد.
نرمين بشماته واضحه... لا كدا وكد
ليلى ببرود.... امم طيب يالا بق لمي هدومك زي الشاطره انتي وهو وبراااااا
ادهم بغضب.... انت انتهبلتي ولا اي يابت انتِ
ليلى ضحكت بسخريه ومسكت فونها.... الو ﯾ سوما
_قلب سوما عامله اي يا نور عيني اوعي يكون الواد ادهم مزعلك
ليلى بضحك عصب الباقع امامها.... ههه لا بس طلقني
سوما بصوت عالي...  اييييييييه
ادهم اخد منها الفون وقفل الاسبيكر ورد بغضب. انا حر يا امي.... لا واللهِ فكراني اهبل بق وهصدق الكلام الاهبل دا ثواني ورمى الفون بغضب ف الارض
ليلى بابتسامه مستفزه.... ليييييه رميته لييه بس...
بصلها بشر ودخل اوضته وشكله حرفيا م مبشر للخير بتاتاً ووراه نرمين
ليلى بسعاده طلعت ع الكنبه وفضلت تتنطط.... ليه بس كدا بس كدا بس ليه بس كدا بس كدا بس... يس يس وليساا
..
جوا عند ادهم ونرمين
ادهم بغضب جحيمي وهو بيتكلم ف الفون.... يا عني اي يا استاذ رأفت يعني اييي انت عايز تجنني وقفل السكه ف وشه
نرمين بخوف من شكله... مالك يا بيبي ف اي
ادهم قعد ع الكرسي ودفن وشه بين ايده... بعد فتره قام وبصلها بغضب...  كله حاجه راحت يا نرمين حرفيا بقيت ع الحديده
نرمين بسرعه.... نعم ازاااي يعني اي الجنان دا دا فلوسك لو قعدت فيها مليون سنه مش هتخلص
بصلها كتير بنظرات غريبه وهي فضلت تلعن ف نفسها ع غبائها وتهورها... انا يعني قصدي.. قاطعها بعصبيه..... مش انا عامل لامي توكيل دااا غير وصولات الامانه الي مضتني عليهااا... حرفيا كل حاجه ضاعت
نرمين بجنون.... يعني اي كل حاجه ضاعت ازاي وامك ليه اقصد ماما ليه عملت كدا
ادهم بوعيد.... كتبت كل حاجه باسمها يعني حاليا احنا قاعدين ف بيتهااا
نرمين بصدمه..... اييييه
ليلى من برااا.... ادهاااااام... نرمييييين
ادهم بغضب مسك فونه..... اما وريتها مابقاش اسمي ادهم الشرقاوي فضل وقت كبير يدور ع مكان مناسب ليهم مش لاقي لحد ما يأس وبص لنرمين الي واقفه مصدومه وبتردد ف نفسها... يعني اي كل حاجه مخططاها باظت خدت فلوسه مني!!
ادهم بهدوء.... اقعدي يا نرمين كدا غلط ع الطفل.... احم الشقه الي كنتي قاعده فيها معاكي لسا صح
نرمين بصتله بعصبيه... لا بعتهاا  ... يعني اي احنا بقينا ف الشارع... انت عارف اني ماليش حد... طب واصحابك والناس الي يتمنو بس يخدموك فين
ادهم غمض عنيه بغضب وهو بيهز راسه بوعيد....  اسكتيي
...
ليلى فتحت الباب بهمجيه...  يالا يا جماعه الباب يفوت جمل البيت بيتي خلاص
ادهم بصلها بغضب وهي بصتله بقوه واستفزاز... يالا عايزه اناام...  احم انا ممكن اسيبكوا بس بشرط وارجعلك كل حاجه كمان
نرمين بلهفه.... اي هي
ليلى بخبث.... تطلق نرمين
ادهم بغضب وبسرعه.... ابني!!   .. وكمان هي
نرمين بصتلها بغل شديد بس اطمنت من كلام ادهم
ليلى بخبث.... اممم تصدقو صعبتو عليا اممم خلاص ممكن اسيبكو بس طبعا كله بتمنو
نرمين بغل وترقب.... بمعني
ليلى قعدت وحطت رجل ع رجل وقالت بخبث.... اممم تعملو بلقمتكو هتخدموني.... اه واترجعني يا ادهم عشان يعني حرام وكدا وانا يعني اخاف عليا منك اكمني حلوه وعين خضره ومزه والف مني يتمناني
ادهم لسا هيتكلم نرمين اتكلمت بسرعه وقال بغضب.. ماشي
..
ف الصباح
دخلت ليلى بحزر وهي ماسكه ف ايدها جردل الميا واتجهت ناحيتهم وسكبتو عليهم
ادهم صحا بغضب وبصوت عالي...  انتي مجنوووونه
 ليلى بخبث.... انا عايزه العصمه ف ايدي
ادهم هب من مكانه بصدمه وعصبيه شديده... نعم يا روح امك.

احلام نزلت من العربيه وراحت الشركه تاني واتجهت الي اوضت ادم بس اتصدمت من اللي شافته 
شافت ادم قاعد علي المكتب حاطط ايده علي راسه وفي بنت حضنها من ورا وبتعلب في شعره 
ادم بلهفة: احلام 
البنت بقرف: هي دي احلام 
ادم ساب البنت وجري علي احلام: احلام 
احلام: مين دي؟
البنت بدلع: انا خطيبته ياحبيبتي 
احلام: هي دي اللي بتحبها
ادم: احلام اسمعيني 
احلام: اسمع اي هي بتعمل اي هنا 
البنت : في اي ياحبيبتي هو انتي طر*شه مش بتسمعي قولت خطيبته 
ادم:بس يا هايدي
هايدي: هو اي اللي بس انت لسه مطلقتهاش ولا اي 
ادم بتعب وغضب: بسس بقا امشي دلوقتي ياهادي
نظرت له هايدي بغضب ومشت
احلام: هي بتعمل اب هنا
ادم: وهو ماسك راسه بتعب: هو ده وقته يااحلام 
احلام بقلق: مالم ياادم 
ادم بتعب: مفيش حاجه 
احلام بقلق: لا انت تعبان تعالي نروح للدكتور
ادم: لا هتلاقيه ارهاق من الشغل ولا حاحه مفيش حاجه مروحتيش مع خطيبك اي
احلام بارتباك: خطيبي ااا اصل طلع عنده شغل مهم واضطر يمشي
ادم بحزن: ماشي 
احلام بزهق: بص بقا هو مش خطيبي هو مديىي في الشغل انا اللي قولت له كده عشان كنت عايزه اغيظك بس 
ادم بفرحه: بجد 
احلام: ابوه
ادم: طب بقولم اي مش هنرجع 
احلام: لا 
ادم: هو اي اللي لا 
احلام: هو كده بقا هو انت عايزه كل حاجه بالساهل عايز تجرح فيا وتكس*ر قلبي واول نا تحب نرحع ارجعلك هو ات شايفني رخي*صه او لعبه
ادم: قطع لسان اللي بقول كده محدش يقدر يقول كده ابدااا ده انتي ست البنات صدقيني انا لما طلقتك انا كنت اعمي كنت بحبك بس كان لازم احس بقمتك اكيد ربنا عمل كده عشان نحس ببعض انا بحبك ومن زمان كنت غبي انا عارف بس بحبك والله انا كنت بموت وانتي غايبة كنت حاسس اني ضيعت روحي من ايدي ولما ترجع ليا ابعد عنها 
احلام : بجد بتحبني كل الحب ده ياادم 
ادم بحب: واكتر
احلام بدموع:  بس انت جرحتني اوووي ياادم 
ادم بتعب مبقاش قادر يسيطر عليه: هعوضك والله 
احلام بخوف: ادم انت تعبان اووي يلا نروح للدكتور 
ادم بتعب: لا انا... مكملش كلامه ووقع علي الارض اغمي عليه 
احلام بصراخ: ادم الحقوووووني حد يلحقني 
الشركه كلها اتجمعت عليهم وطلبو الاسعاف والموظفين شالو ادم والاسعاف جه واخد ادم 
في المستشفى ادم دخل غرفة الكشف واحلام واقفه برا خايفه عليه وبتعيط الدكتور خلص وخرج
احلام بخوف: طمني يادكتور هو كويس صح
الدكتور:**

ادم دخل غرفة الكشف واحلام واقفة برا خايفه عليه وبتعيط الدكتور خرج 
احلام بدموع: هو كويس يادكتور صح
الدكتور:لا هو ضغطه ارتفع بس ياريت بلاش ضغط عليه وهو فاق دلوقتي تقدري تخشي له 
احلام زعلت من نفسها لانها من اول ما قالت ان حسن خطيبها وهو تعب: تمام شكرا يادكتور 
احلام دخلت لأدم 
احلام بدموع: انا اسفه 
ادم: بتتأسفي ليه
احلام: علشان من اول ما قولت لك ان انا وحسن مخطوبين وانت تعبت 
ادم: لا ياحبيبتي هتلاقي بس ضغط الشغل 
احلام: طب انت دلوقتي كويس
ادم: كويس جدااا علشان بس انتي جمبي
احلام بخجل: ماشي 
ادم بحب: بحبك 
اتكسفت احلام وسكتت
ادم بحزن: انتي مبقتيش تحبيني يا احلام علشان يعني اللي عمته فيكي انا اعتذرت منك.... 
احلام: لا ياادم متعتذرش انت جرحت فيا اووي انا كنت ملكك بس انت مقدرتش ده وسمحت لنفسك تحب وانت معايا مع انك عارف اني مقصرتش معاك في حاجه ومع ذلك طلقتني و.... 
ادم بحزن: هو انا وحش اووي كده
احلام سكتت 
ادم: بصي هقولك علي حاجه عايزك تعرفي حاجه مهمه اووي انك مش هتبقي لحد غيري مهما حصل حتي لو هتعنسي تمام مش هتكوني لحد غيري ياا ا ح ل ا م 
احلام بغيظ: ماشي وانا حتي لو هعنس مش هبقي ليك يا ا د م 
ادم بغيظ: تمام فين الدكتور ده ييجي يفك ام المحلول ده انا زهقت 
احلام بغيظ: يفك اي هو رباط ده محلول عشان يظبط الضغط عندك لازم تخلصه 
ادم: ملكيش دعوه نادي الدكتور 
الممرضه جت بدلع: نعم ياباشا 
ادم: عايز حد يعمل ليا المحلول ده علي امشي 
الممرضه بدلع اكتر: مينفعش ياباشا لازم تكمل المحلول
احلام بغيظ وغيرة : انتي مالك ياحبيبتي هو عايز يخرج صحته وهو حر فيها 
ادم ابتسم لانها غيرانه حب يضيقها: خلاص خلاص علشان خاطرك بس هكمل وكان يقصد احلام بس باصص علي الممرضه علشان يضيقها
احلام بغيظ:مفيش فايده ديل الكللل*ب عمره ما يتعدل 
ادم باستفزاز: امشي مش كنتي عايزه تمشي بصوت واطي سمعته احلام بس مسعتوش الممرضه: ما الممرضه موجوده
ادم بصوت عالي للممرضه: اسمك اي 
الممرضه بفرحه: اسمي بسم.. 
احلام بغيظ: في اي ياسكر انت بتسأل علي اسمها ليه ما تطلب رقم باباها بالمره 
الممرضه بصوت واطي بس سمعته احلام: ياريت 
احلام وهي خلاص جابت اخرها: تعالي بقا يابت.... 
ادم وهو بيحاول يكتم ضحكته: احلام خلاص البت هتموت في ايدك 
الممرضين ادخلو وشالو الممرضه من ايد احلام بالعافية و الممرضه خرجت 
ادم:البت ماتت في ايدك 
احلام: اي خايف عليها 
ادم بخضه مصتنعه : انتي اتحولت كده ليه 
نظرت له احلام بغيظ وسكتت 
***********
بعد شويه ادم خلص المحلول ومشيوا 
ادم: هتيجي معايا البيت 
احلام: رجعني البلد 
ادم: ماشي بس ارتاح النهارده انا تعبان 
احلام: طب ما انا مش هعرف انام معاك في بيت واحد انت ناسي اننا مطلقين
ادم: خلاص يا احلام نامي انتي في الشقه وانا هروح انام في فندق
احلام:لا دي... 
ادم: خلص الكلام 
وساق وراح بيها علي البيت 
ادم اطلعي واقفلي علي نفسك كويس متفتحيش لحد 
احلام: تمام 
ادم مشي واحلام طلعت علي الشقه وكانت بتفكر فيه قلبها بيقولها سمحيه ده حبيبك وعقلها بيقولها لا هو جرحك وفضلت في صراع القلب و العقل 
********
في الليل
ادم كان في الفندق كان قاعد حزين وبيلوم نفسه علشان الي وصلوا ليه بسببه قطع تفكيره رنت الفون وكانت احلام رد بسرعه وقلق 
ادم: الو احلام..... في اي رد عليا.... احلااااااام....... 

في الليل ادم في الفندق حزين وبحلول نفسه عشان اللي وصلوا له بسببه قطع تفكيرها رنت فونه وكانت احلام رد بقلق
ادم بقلق: الو..احلام... في اي ردي عليا....احلاااااام
احلام بخوف: الو يا ادم
ادم: في اي
احلام: ثانية بقيت الكشاف
ادم باستغراب: كشاف اي..؟؟
احلام: ادم النور قطع وانا خايفه
ادم بارتياح: الله يخربيتك ياشيخه كل ده عشان والنور قطع ده قولت نط عليكي حرامي ولا حاجه
احلام بعصبية: هتفضل تتكلم احنا في نص الليل وانا خايفه
ادم: طيب ياحبيبتي انا جاي لك
احلام بغيظ:متقولش حبيبتي
ادم: والله مانا جاي
احلام بلهفة وخوف: لا لا خلاص تعالي عشان خاطري
ادم: ماشي
احلام بخوف: بسرعه
ادم وصل لأحلام ادم فتح الباب
احلام بخوف وصريخ: مييييييين
ادم: انا
احلام : فتحت الباب ازاي
ادم: بالطفاشه
احلام : اي
ادم: بالمفتاح يعني اي الذكاء ده
احلام بصدمه: هااار اسود هو انا نايمه في االشقه وانت معاك نسخه من المفتاح
ادم: علفكرة دي شقتي والمفتاح اللي معاكي ده بتاعك انتي سبتيه لما مشيتي وانا مفتاحي معايا
احلام: ااه صح طب شوف النور
ادم: البواب بيشوف العطل منين و... مكملش والنور جه
احلام بفرحه مثل الاطفال: النووور جه
ادم ابتسم علي فرحتها
احلام: احم امشي يلا
ادم: خيرا تعمل شرا تلقى....طب يرضيكي امشي في وقت زي ده والبنات يعكسوا فيا وانا حليوه كده
احلام: حليوه ويعكسوا فيك!!! مينفعش يا ادم انت ناسي اننا مطلقين
ادم: اردك انزل دلوقتي اجيب مأذون من تحت الارض ونتجوز
احلام : ادم متضغطش عليا ارجوك
قطعها ادم: ارجوكي انتي حسي بيا شويه انا بقيت بجري وراكي علشان تسامحني انا غلط عارف بس الانسان بيغلط ورجعت وندمت وانتي اخدي حقك وبزيادة مني من اول ما اختفيتي لحد دلوقتي وانا بجري وراكي احلام لأخر مره معقوله لك انا بحبك ومستعد اعمل ليكي كل اللي انتي عيزاه تبقي انمي واختي وصحبتي وحبيبتي ومراتي وام عيالي انا همشي دلوقتي وتجيلك بكرا اسمع ردك لو قبلتي تتجوزيني من اول وجديد لو مرتين صدقيني هبعد عنك نهائي ومي هقرب منك انا ماشي
احلام قعدت تفكر في كلامه مش عارفه تسامحه ولا لا هي بتحبه مش بتكره هي كانت واخده منوا موقف بس علشان كرامتها بس هي اخدت حقها منه وبدل ما كانت تتمنا انو هو يعترف بحبه مره بس بقا بيعترف كتير علشان يفرحها اتنهدت وخدت القرار
***********
تاني يوم احلام راحت لأدم الشركه
ادم بقلق:اختارتي اي
احلام:*******
ادم بصدمه: اااي

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-