رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا كاملة جميع الفصول بقلم لينا

رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا كاملة جميع الفصول بقلم لينا


رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة لينا رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا كاملة جميع الفصول

رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا بقلم لينا

رواية لست ملكا لاحد ادهم واسيلا كاملة جميع الفصول

اسيلا بدموع : حرام عليك يا ادهم سيبني امشي
ادهم بزعيق : انتي ملكي يا اسيلا
اسيلا: فوق حرام عليك
ادهم: انا مش هسيبك تتجوزيه يا اسيلا
وقبلها وبدا بتهجم عليها
استوب
تعريف الشخصيات
ادهم شاب في ٢٦من عمره مغرور ومتكبر ويحب اسيلا
اسيلا فتاه في ٢٣من عمرها بتحب عمر ابن عمها وكانوا هيتجوزو
عمر شاب في٢٥بيحب اسيلا وعندو شركات كتيره وبيحب شغله
اسيلابعد ما فاقت : انت مش انسان انت حيوان
ادهم ببرود : مانا عارف
اسيلا بدموع : انا بكرهك يا ادهم
ومشيت اسيلا
عند عمر بيرن علي اسيلا ومش بترد
عند اسيلا روحت البيت
اسيلا بصريخ : الحقيني يا خالتو
سنيه : مالك ينور عيني
اسيلا حكت كل اللي حصل
سنيه : انتي لازم تقولي ل عمر
اسيلا: لا يخالتو والنبي متقوليش حاجه لعمر
سنيه : هتعملي اي
اسيلا: في شركتي كانو عايزين حد يروح كندا وقالوالي وانا قولت افكر انا هرد عليهم واسافر
سنيه : اعملي اللي يريحك ينور عيني
اسيلا: كلمت صاحبتها عشان تسافر كندا
رحمه : حاضر انا هشوف الموضوع ده
اسيلا حست بدوخه وراحت للدكتور
الدكتور : مبروك انتي حامل
اسيلا بصدمه: اي انت متاكد يدكتور
الدكتور : ايوه
اسيلا : شكرا
في الطريق
اسيلا : انا لازم اسافر بسرعه قبل ما عمر يا خد بالو واتصلت علي عمر
عمر بمزح : فينك يا ست هانم
اسيلا: كنت عند خالتو
عمر : خلاص يقمر كلها ساعات وتبقي حلالي
اسيلا: عمر انا عايزه اقابلك
عمر : خلاص نتقابل علي البحر
اسيلا : تمام
وصلت اسيلا البحر
اسيلا بدموع: عمر احنا لازم نسيب بعض
عمر: بطلي المقالب بتاعتك دي
اسيلا بصراخ: انا مش بهزر افهمني انا مش بحبككك
عمر بدموع: حرام عليكي ده انا حبيتك
اسيلا بوجع في قلبها : انا مش عايزه اشوفك تاني وحاجتك هبعتهالك مع عمو سلام يا ابني عمي وسامحني
عمر بوجع : انا عمري ما هسامحك يا اسيلا
بعد مرور ٩ اشهر اسيلا في المستشفي في كندا
جابت تؤام ولد وبنت
البنت اسمها لين والولد اسمه مالك
اسيلا بتكلم خالتها في video call
اسيلا بفرحه : بصي يا خالتو حلوين ازاي
سنيه : ربنا يفرحك بيهم ينور عيني
اسيلا: يارب يا خالتو عمر عامل اي
سنيه : اتغير اوي يينتي ومش راضي ينساكي ومش مستوعب انك سبتيه
اسيلا بدموع: مكنش ينفع اقوله يخالتو وسامحوني
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بعد مرور خمس سنوات
لين: ماما مالك عايز يضربني
اسيلا: شكلك عملتي حاجه مش هيضربك من فراغ يعني
لين: كل ده عشان مرضتش احل الواجب بتاعه
اسيلا: نعم انتي اللي كنتي بتحلي الواجبات بتاعته
اسيلا: تعالي يا مالك يومك طين
مالك: منا مش عايز اتعلم
اسيلا: ليه يخويا
مالك: مش بحب اصحي بدري
اسيلا: مالك تعالي عايزك في الاوضه لوحدينا
مالك : حاضر يا ماما
في الاوضه
اسيلا: احكيلي يا مالك مش عايز ليه تتعلم
مالك بعياط : عشان فيه ولاد بتقولي يا يتيم الاب ماما هو انا معديش اب
اسيلا بحزن : لا يحبيبي عندك اب وكمان هنروح مصر عشان نشوفه
مالك بفرحه: هيه هيه عندي اب
اسيلا وهي بتفتح الباب بتلاقي لين وقعت علي الارض
اسيلا: حرام عليكوا هتجننوني بدري
لين: ماما احنا صح عندينا اب
اسيلا: ايوه يحبيبه ماما وهنسافر بكره
لين: هيه هيه هنسافر بكره
اسيلا في نفسها اي اللي انا عملتوا ده هقولهم اي وابوهم هيرضي بيهم ولالا يارب ساعدني
في مصر عند ادهم
ادهم حاطط صوره اسيلا قدامه وبيفكر فيها
ادهم: يا تري انتي عامله اي يا اسيلا وحشتيني انا اسف بس انا كنت بحبك اوي
عند عمر حاضن صوره اسيلا
عمربعياط: انا مش متخيل انك تعملي فيا كده يا اسيلا انا عارف انك بتحبيني انا لازم اعرف اسيلا سافرت وسابتني ليه
قام وراح عند سنيه
سنيه بقلق: ازيك يبني عامل اي
عمر : الحمد لله
سنيه: خير يبني جيت ليه
عمر: انا عايز اسألك سؤال
سنيه بأرتباك : خير يبني
عمر بشك : اسيلا سافرت ليه كندا ومتقوليش عشان الشغل عشان انا واثق ان اسيلا عمرها مكانت بتفضل الشغل عليا
سنيه: انا هقولك يا بني اسيلا سافرت ليه

 

 

وحكت لعمر كل حاجه
عمر : الحيوان ده مين وليه اسيلا مقالتليش
سنيه: اسيلا بتحبك ولحد انهارده كانت بتسأل عليك وهي دلوقتي هتنزل بكره مصر اوعي يبني تقولها اني حكتلك حاجه
عمر: حاضر مش هقولها
عند اسيلا جهزت الشنطه وسافرت مصر
اول ما وصلت المطار لقيت عمر وسنيه لين ومالك طلعوا يجروا علي عمر
لين ومالك : وحشتنا يا بابا انت عامل اي
اسيلا : ياولاد تعالو وقاطعها عمر
عمر : وانتو كمان وحشتوني
اسيلا بصدمه : عمر انت
عمر بمقاطعه : انا عارف كل حاجه يا اسيلا موافقه تتجوزيني
اسيلا بصدمه : ازاي و الاولاد
عمر: متخافيش يا اسيلا انا عمري ما هعملهم وحش
اسيلا: هفكر و ارد عليك
عمر : تمام
يتبع..

عند أدهم عرف ان أسيلا نزلت مصر وراح عندها البيت
أدهم : حمدلله على السلامه يا قلبي
أسيلا ببرود ابعد عني يحيوان
أدهم : براحتك يا أسيلا انا جاي اخد ولادي
أسيلا : دول مش ولادك دول ولاد عمر
أدهم : ليه هو انتي متعرفيش
أسيلا : لا يخويا معرفش
أدهم : مش انا كنت براقبك الخمس سنين اللي فاتو
أسيلا بأرتباك : دول ولاد عمر انت ليه مش عايز تفهم
أدهم : ممكن اشوفهم
أسيلا برفض : لا
عشان لين شبه باباها جدا
اسيلا: يلا من غير مطرود
أدهم مشي واتصلت اسيلا بعمر
أسيلا : انا موافقه يعمر
عمر بفرحه : خلاص هجيب المأذون واجي
أسيلا : تمام وانا هجهز
عمر : تمام
وصل المأذون وعمر
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
سنيه : انا هاخد الاولاد معايا البيت
أسيلا : تمام
ومشيت سنيه
أسيلا بعياط : عمر انا بحبك اوي انا كنت انانيه مفكرتش غير في نفسي وسافرت
عمر وهو بيمسح دموعها : خلاص يحبيتي متفكريش في اللي فات
أسيلا : يعني انت مسامحني
عمر : مش عارف بس اللي انا حاسه اني مبسوط و بس
وقبل أسيلا وغرقوا في بحور عشقهم
عند أدهم عرف ان أسيلا اتجوزت عمر
ادهم : انتي ملكي يا أسيلا مستحيل تحبي حد غيري
أدهم اتصل بشخص
أدهم : عايز اسمع خبره انهارده
شخص : اؤامرك يبيه
عند عمر كان بيفطر هو و أسيلا
عمر بفرحه : مش مصدق انو احنا اتجوزنا
أسيلا بضحك : لا صدق
وفجأه الباب خبط
ودخل مالك ولين
مالك ولين : بابا ممكن نروح الملاهي بليل
عمر : حاضر يحبايب بابا هنروح بليل سوا
مالك: خلاص متقولش لماما عشان هتنكد علينا
عمر بضحك : اشطا
ينزل عمر و يركب عربيه ويلاقي الفرامل مش شغاله
عمر بقلق : انتي مش بتقفي ليه
ويلاقي ترله دخلت فيه
عند أسيلا
بيتصل عليها عمر
اسيلا اكيد عمر نسي حاجه
اسيلا : ايوه يعمر
شخص : حضرتك صاحب التليفون ده عمل حادثه وهو في مستشفى *
اسيلا : شكرا لحضرتك
في المستشفى
اسيلا : طمني عليه يادكتور
الدكتور: البقاء لله الحادثه كانت صعبه
اسيلا بجنون : لالا عمر قالي انو مش هيسبني انتو كدبين
اسيلا بهستريا : لا يعمر لا متمشيش وتسبني لالا يعمر
سنيه : اهدي ينور عيني
اسيلا بعياط : مشي وسابني لوحدي يخالتو
سنيه : ده قدر ربنا قومي ادعيله
أدهم سمع الخبر وفرح انو مات
أدهم راح العزا
أدهم بتمثيل : ربنا يرحمه
اسيلا : انا لو عرفت انك اللي عملت كده مش حرحمك يا أدهم وامشي من هنا
يتبع..

لين و مالك راحوا عند اسيلا
لين مسحت دموع اسيلا وقالت: انتي بتعيطي ليه يماما اقولك سر بابا هيدوينا الملاهي بليل انا ومالك
اسيلا اخدت الولاد في حضنها وقعدت تبكي واغمي عليها
لين: تيته الحقي ماما اغمي عليها
سنيه ودتها المستشفي
الدكتور : مبروك المدام حامل
سنيه: تمام شكرا يدكتور
عند ادهم
فتح notes وكتب اول خطوه موت عمر
تاني خطوه اتجوز حبيبتي اسيلا
عند اسيلا وسنيه
سنيه : اهدي ينور عيني انتي دلوقتي حامل
اسيلا بعياط : لو عمر موجود كان فرح اوي
سنيه: ده قدره يبنتي

اسيلا: كله بسبب الوس*خ ادهم والله مش حرحمك يا ادهم
دخل ادهم عليهم
ادهم: اخص عليكي يا سيلو انا وس*خ بتشتمي ابو ولادك
اسيلا بصراخ: انت ايييي مش بتحس معنكش ضمير انت انسان مريييض
ادهم بنفذ الصبر : حسابك تقل يا اسيلا
يا تجوزيني يا اما ولادك مش هتشوفيهم تاني
اسيلا بأنتصار : هو انا مقلتلكش
ادهم: لا مقولتيش
اسيلا: انا حامل من جوزي حبيبي الله يرحمه
ادهم : ده مش حبيبك يا اسيلا
وفجأه قلم نزل علي ادهم
اسيلا: ده حبيبي سواء انت راضي ولالا انا مش هخاف من حيوان زيك واللي عندك اعمله
مسك ادهم اسيلا من شعرها وقال: صبري نفذ منك يلا علي بيتنا واللي في بطنك هينزل
اسيلا: انا عندي اموت ولا انزل ابني
ادهم: خلاص موتي بالبطئ من العيشه معايا
واخد اسيلا والاولاد
ادهم : يا ولاد انا بابا
لين ومالك : انت مش بابا انا ببايا اسمه عمر مش ادهم
ادهم بزعيق : من هنا ورايح تقولوا يا بابا
لين ومالك بداؤا في العياط
اسيلا بحزن عليهم : تعالوا يحبايبي
اسيلا: بصوا انا هعمل معاكم خطه
مالك ولين : تمام يماما
عند ادهم فتح النوت وكتب اتجوزت حبيبتي اسيلا تالت خطوه تنزل اللي في بطنها
عند اسيلا اتصلت برحمه
اسيلا : رحمه انا عايزه منك طلب
رحمه : اؤامري يا روحي
اسيلا: انا عايزه دكتورنسا يكون بياخد رشوه
رحمه : شوفلك واكلمك
اسيلا : تمام
بدات رحله الانتقام يا ادهم
اتصلت رحمه ب اسيلا
رحمه: لقيت واحد واخدت منه معاد ليكي بكره الساعه ٥ في عياده***
اسيلا:تمام شكرا يرحمه
اسيلا: دومي حبيبي
ادهم اتفأجه من حاله اسيلا
ادهم: نعم يروحي
اسيلا: انا لقيت دكتور عشان ينزل اللي في بطني انا مش عايزه حاجه تفكرني بعمر انت حبيبي وابوا اولادي
ادهم: كنت عارف انك هتعملي كده
اسيلا: انا فوقت عمر مين ده عشان اربط نفسي بيه
ادهم: ..
يتبع..

ادهم : تعجبيني يروحي
اسيلا في نفسها نفسي اخلص منك انهارده قبل بكره
فلاش باك
اسيلا: تعالو يحبايبي
واخدتهم في اوضه
اسيلا: بصوا يحبايبي قولوا لعمو ادهم يا بابا عشان هقولكم خطه عشان نمشي من هنا
لين ومالك: حاضر يماما
اسيلا: بصوا بليل العبوا في الجنينه الخلفيه عشان نهرب بس متقولوش حاجه لعمو ادهم وانا هاخدكم يا حبايبي
لين ومالك : اشطا يماما
اسيلا: يلا روحوا العبوا

باك
اسيلا اتصلت بسنيه وحكت الخطه
اسيلا راحت عند ادهم عشان يروحوا عند الدكتور
اسيلا: يلا يدومي يحبيبي
ادهم : يلا يروحي
راحوا عند الدكتور
واسيلا اخدت الممرضه وقالتلها : قولي للبيه ده مينفعش يدخل معايا
وحاطط في جيب الممرضه ١٠٠
الممرضه : حاضر يهانم
ادهم بشك : كنتي فين يروحي
اسيلا: كنت بسأل الممرضه علي الاوضه اللي هغير فيها
ادهم: تمام
ادهم كان هيدخل مع اسيلا
الممرضه: معلش يا بيه مينفعش تدخل معاها
ادهم : طيب
اسيلا دخلت عند الدكتور واتكلمت بهمس : انا عايزاك متعملش العمليه وتقول لجوزي انك سقطني
الدكتور: بالفلوس
اسيلا طلعت الفلوس وحاططها علي المكتب
الدكتور: كللك نظر يمدام
اسيلا: استني انت مش هتاخد حاجه غير لما اضمن انك متقولش لجوزي لو جيه
وطلعت ايصال امانه

اسيلا: هتمضي عشان اضمن انك متقولش حاجه ل ادهم
الدكتور: حاضر بس لازم تاخدي بنج عشان يصدق
اسيلا: مدته كام
الدكتور: نص ساعه
اسيلا: تمام
بعد فتره خرج الدكتور وقال : العمليه تمت
ادهم: شكرا يدكتور ودخل ولاقي اثار التعب علي اسيلا وصدق

يتبع..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-